Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2017, 14:13   #38
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Star82 Bekijk bericht
Het is alweer een half jaar geleden dat ik hier gereageerd heb. Stand van zaken is helaas nog precies hetzelfde. Alle tips ten spijt. Wat ik er nu verder mee noet weet ik echt niet. Maar dat het me nog steeds heel veel doet weet ik wel. Ik blijf hopen op een oplossing maar tot nu toe raak ik alleen maar teleurgesteld omdat niets wil helpen.
Ik zie op mijn hoofdhuid de schilfertjes gewoon vastzitten maar wat ik ook probeer los komen ze niet en daardoor kan mijn haargroei ook niet knap doorzetten. Als iemand og een gouden tip heeft waar ik nog onderzoek kan laten doen, graag!
Er zijn speciale middelen die huidschilfers los maken, bijvoorbeeld in de vorm van een lotion.

Als je dermatoloog het probleem niet kan oplossen na pakweg tien bezoeken, kun je een andere dermatoloog proberen. Je kunt daarnaast een psychotherapeut zoeken, en websites zoeken, waar tips worden gegeven tegen stress en psychische (emotionele) problemen.

Kun je wel regelmatig goed ontspannen en afleiding zoeken? Kijk ook eens of je bijvoorbeeld niet een te hoge werkdruk hebt, of relatieproblemen, familieproblemen, financiële problemen, verslaving, of een emotioneel trauma, of een ernstig conflict met iemand enz., wat een emotionele belasting zou kunnen geven. Want dat soort emotionele belasting kan allerlei lichamelijke symptomen veroorzaken in al je lichamelijke systemen, en lichaamsdelen, ook op je hoofdhuid.

Je kunt daarnaast ook op zoek gaan naar alternatieve behandelaars die goed bekend staan. Kies ook een dermatoloog en psychotherapeut waarover je vooral positieve reviews vind op internet. Het is belangrijk dat ze deskundig en vriendelijk zijn, goed luisteren en duidelijk communiceren.

Je kunt ook zelf op zoek gaan via internet naar 'huismiddeltjes' voor je symptomen.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 24 juni 2017 om 14:46
theo sluis is offline   Met citaat reageren