Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2017, 10:49   #45
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Star82 Bekijk bericht
Tuurlijk heb ik de adviezen van de artsen precies opgevolgd. Heb zelf 3x 6 weken ketoconazol moeten gebruiken om te controleren of dat iets deed. Verder denorex gebruikt volgens instructie. Ik verlies allern maar haar daarvan en mn hoofdhuid gaat dan ook zeer doen. Verder ben ik wel 7x bij de dermatoloog geweest, 2 verschillende.
Schrijf letterlijk op wat de artsen zeggen. Je kunt nog allerlei behandelingen uitproberen.

Je kunt proberen om de ketoconazol-shampoo langer in te laten trekken, en vaker te gebruiken, dan in de bijsluiter staat, in overleg met een dermatoloog of huisarts.

Je kunt dat ook afwisselen met huismiddeltjes zoals appelazijn en baking soda op je hoofdhuid. Die appelazijn en baking soda niet tegelijk. De baking soda kun je je eerst oplossen in wat water.

En gebruik zure producten zoals azijn niet samen met zeep of shampoo, want die laatste twee zijn alkalisch. Al die middeltjes kun je desnoods elke nacht laten intrekken, en elke ochtend uitspoelen, voor je van huis gaat.

Probeer eens om je hoofdhuid in te smeren met citroensap of Molkosan.

Heb je al tacrolimus en pimecrolimus geprobeerd?

Willen de beide dermatologen je niet verder behandelen? Waarom niet? Totaal zeven consulten vind ik te weinig om te stoppen.

Leg je probleem eens anoniem voor op het forum op www.pilliewillie.nl

Heb je al een forum op internet gevonden over eczeem?

Probeer twee maanden géén haarverzorgingsproducten te gebruiken, omdat je daarvoor allergisch kunt zijn. Bijvoorbeeld haargel, haarverf, shampoo, haar-spray en haar-conditioner. je kunt je haar in die tijd wel af en toe wassen met anti-allergische handzeep.

Probeer je haar eens een maand lang elke dag te wassen met zachte zeep. Dat heet ook wel groene zeep, en is te koop bij supermarkten. Laat dat telkens langdurig intrekken voor je het uitspoelt, eventueel een hele nacht.

Wat zijn je andere lichamelijke en/of psychische klachten? Misschien geven die een onderliggende diagnose, die ook je haarproblemen veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 1 juli 2017 om 21:17
theo sluis is offline   Met citaat reageren