Discussie: vitamine d3
Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2011, 17:25   #4
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen90 Bekijk bericht
ik ben ook net met vitamine d3 begonnen! ben benieuwd of het effect heeft bij mij..weet alleen niet of ik de goede dosering heb, slik 1 keer per dag een capsule, op het potje staat 400UI / 10 mcg ?
ik zou toch minstens 2000iu per dag nemen en zien of het iets helpt. je moet wel wat geduld hebben maar na een drietal maanden zou je toch weer haar op je hoofd moeten hebben. daarna kan je nog altijd afbouwen en zien of het blijvend is. ik ben natuurlijk geen dokter en spreek maar uit eigen ervaring. ik kan maar hopen dat wat bij mij helpt, ook bij sommige anderen kan helpen. ik doe ook 4 keer per week aan krachttraining waar het gebruikelijk is om hoge dosissen vitamines, mineralen en aminozuren te slikken. daarom blijf ik minstens 2000 iu per dag gebruiken. ondertussen toch al een paar studies op internet gelezen waar sommige dokters toch ook hoge dosissen vit D3 adviseren tegen bepaalde kankers, MS en andere ouderdomskwalen. veel mensen hebben zonder het te weten een vit D tekort. mijn vrouw slikt 1000iu per dag heeft sinds een tijdje ook veel minder last van haar asthma. ze gebruikt haar puffer nog heel zelden terwijl ze vroeger 2 keer per dag moest puffen.
skydirk is offline   Met citaat reageren