Los bericht bekijken
Oud 8 november 2014, 13:46   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
FDA approved medicatie onvoldoende? Hairpilots verhaal.

Hello lotgenoten!

Ik ben 23 jaar oud en al een tijdje actief op Haarweb. Bij deze mijn situatie en haar regime:
- sinds 01/09/2012: 1ml minox 's avonds.
- sinds 01/11/2013: 1mg fina 's avonds.
- af en toe: laaggedoseerd multivitamine en al ongeveer elke shampoo ter wereld uitgeprobeerd

In den beginne leek ik succes te boeken met minoxidil. Het haar leek wel wat vooruit te gaan en ik had ook gemoedsrust doordat ik mijn haaruitval bestreed. Gedurende de zomer van 2013 ben ik echter lui geworden en heb ik drie à vier weken geen minoxidil aangebracht (was op trektocht). Resultaat? Gigantische shedding of toch plots weer heel veel meer uitval en een duidelijk dunner wordende bos. Op 1 november van vorig jaar was m'n haardos flink uitgedund (scalp zichtbaar bij weinig licht) en ben ik dan maar met fina begonnen (1mg gemaakt van 5mg Tevla tabletten in de apotheek; zij maken capsules van 1mg). Bijna meteen had ik goeie resultaten en mijn haar begon dikker te worden, donkerder en 'stijler' (in plaats van krullend). Uitval was ook gereduceerd tot bijna niks. Echt waar, één van de gelukkigste en stressvrije periodes van m'n prille leven. Na 4 maanden echter begon de uitval weer keihard verder te gaan..

Sinds april ofzo heb ik dus weer heel erge uitval gehad en mijn haar zag er weer uit als pre-fina. Ook werd mijn haar weer lichter van kleur en begon het meer te krullen. En toch, fina leek in het begin zo goed aan te slaan.. Ik had in het begin wat side effects, namelijk zwakkere erecties, maar deze stopten een beetje nadat fina ook slechter begon te werken. Inderdaad, dit lijkt alsof ik na 4 maanden geen echte fina meer inneem, maar ik heb mijn tabletten altijd bij dezelfde apotheek blijven halen.. Fun fact: fina stopte met werken ongeveer op het moment dat ik een nieuwe vriendin had.

Sinds oktober ofzo lijkt de haaruitval nog harder te gaan en heb ik een jeukende hoofdhuid ontwikkeld na het aanbrengen van minoxidil en na het douchen. Ik had dit voordat ik begon met fina, maar dit is na een tijdje gestopt (wellicht door fina).

Nu ben ik al meer dan een jaar bezig met fina. Moet ik nog meer geduld hebben? Of Nizoral toevoegen? Dutasteride? Topical spiro? RU? Nog iets anders? Haarverlies geeft me ongeloooofelijke stress en ik kan bijna aan niks anders meer denken.

Het uitdunnen gebeurt op de ganse hoofdhuid (soms lijkt het zelf beetje op de zijkanten ook), maar meest op deze twee lijnen. Op twee 'scheidingen' zeg maar, mocht je je haar in de ene of de andere richting kammen. Ik probeer binnenkort foto's te posten. Eerst kon je geen hoofdhuid zien, erna kon je hoofdhuid zien onder fel licht, nu kan je zelfs bij weinig licht hoofdhuid zien.. Mijn haar voelt en ziet er echt zwak en dun uit op dit moment.

__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren