Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2002, 02:06   #5
janneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2002
Berichten: 5
Hoi Claudia,

Je vraagt naar mijn ervaringen naar wel/niet plukken alvorens elektrische epilatie......
Welnu, mijn huidtherapeute zegt dat het volgens haar beter is dat ik nauwelijks geplukt heb voordat ik met deze behandeling begon. Dit is haar mening en ik geloof best dat huidtherapeuten daarover onderling ook van mening kunnen verschillen. Zij zegt dat haartjes die niet eerder geplukt zijn nog recht in het haarzakje zitten en daardoor beter bereikbaar zijn voor de elektrische pulsen. Ik vind dit wel logisch klinken. Een andere reden om niet te plukken is dat waar je ook gaat plukken, de haargroei altijd meer wordt. Hierover verschillen de meningen ook, maar dit is wel absoluut wat ikzelf ervaren heb. Dus als je d'r over denkt om op korte termijn met elektrische epilatie te beginnen zou ik proberen me even te beheersen en tot die tijd niet te plukken. Het is niet zo dat de behandeling anders niet kan slagen; Het werkt alleen iets effectiever. Overigens schijnt het niet bij iedereen te helpen, dus weet waar je aan begint. Tot nu toe ben ik heel optimistisch over mijn resultaten, maar d'r komen nog steeds haartjes terug. Dat is echter altijd zo in meer of mindere mate en d'r kunnen heel veel behandelingen over heen gaan voordat alles weg blijft. En dan nog bestaat d'r de kans dat het uiteindelijk niet lukt. Het beste kun je eerst naar een gynaecoloog gaan en uit laten zoeken wat de bron van je overbeharing is. De gynaecoloog kan dan zeggen of elektrische epilatie dan wel flitstechniek effectief zou kunnen zijn.

Overigens is je verdere verhaal erg herkenbaar voor mij. Ik heb veel met je gemeen en kamp met precies dezelfde soort problemen. Ook ik ben erg geinteresseerd naar homeopatische middelen. Ik geloof niet in kwakzalven, maar d'r moeten toch effectieve natuurlijke middelen tegen hisurtisme te vinden zijn?!

Wat betreft relaties; Ik denk dat voor iedereen op dit forum geldt dat het overharingsprobleem voornamelijk tot uiting komt bij het aangaan van relaties. Ikzelf heb wel enkele relaties gehad, waarvan een nadat m'n haargroei erger werd. Het hangt volgens mij heel erg van de mate van je overbeharing, de opstelling van je partner en jezelf t.o.v. het probleem en de 'serieusheid' van je relatie af, in hoeverre hisurtisme een probleem is. In mijn laatste relatie was het eigenlijk geen probleem. Oke, misschien zag m'n vriend me liever zonder haartjes, net als ikzelf, maar onze relatie was niet zozeer op uiterlijk gebaseerd en bovendien mag ik verder helemaal niet klagen over m'n uiterlijk. Maar dit hangt allemaal van zoveel factoren af en wordt door iedereen waarschijnlijk anders beleefd.
Hoe dan ook, ik wordt wel ontzettend geremd in het aangaan van een relatie. Weet je wat het ergste is? De angst die ik heb dat een man afknapt op wat onder m'n kleren zit. Want op het eerste gezicht zou je niet zeggen dat ik dit probleem heb. D'r zitten wel haren in m'n gezicht (op m'n kin en bovenlip), maar ik kom desondanks geen mannelijke aandacht te kort. Dat maakt me echter toch onzeker, omdat ik weet dat m'n lichaam tegen kan vallen als we intiemer worden......Ik weet ook dat hisurtisme erger kan zijn dan dat ik het heb, maar voor veel moderne mannen heb ik het helaas erg genoeg om moeilijk te doen.

Zo, nu ga ik slapen. Welterusten en veel sterkte!

Janneke
janneke is offline   Met citaat reageren