Los bericht bekijken
Oud 22 april 2016, 20:14   #14
MRVH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 22
Geslacht:
beste lezers,

ik ben nu ongeveer 3 weken na mijn behandeling, alle korstjes zijn eraf en er is ook al aardig wat haar uitgevallen echter ervaar ik shockloss in het donor gebied, aan de zijkanten van mijn hoofd. althans dat hoop/denk ik. dit zorgt ervoor dat er aan de zijkant van mijn hoofd twee grote kale plekken (links 1 en rechts 1) zitten, aan de achterkant (en niet behandeld gebied) groeit het haar wel goed. wellicht dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande vragen.

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zo ja hoelang duurde het voordat het weer begon met groeien?

heeft de ACELL behandeling hier wellicht iets mee te maken? er was nl. nog een jongen die op dezelfde dag de FUE + ACELL heeft ondergaan en die ervaart precies hetzelfde.

betekend shockloss dat het haar eerst moet aangroeien (na de behandeling) en vervolgens uitvalt of kan shockloss ook zijn dat het na de behandeling al niet meer aangroeit en vervolgens na 3 a 5 maanden (bijvoorbeeld) pas weer?

is het normaal dat shockloss plaatsvind op bepaalde gebieden en niet het gehele donorgebied en/of ontvangstgebied?

zijn er nog tips/ervaringen om de shockloss gebieden te camoufleren met behulp van bijv. toppik of ander spul wat niet schadelijk is voor het donorgebied/ontvangstgebied? andere tips zijn uiteraard ook altijd welkom!

volgens Hidde komt dit vaker voor en heeft de ACELL er niks mee te maken, hij gaf aan het beste is om het shock loss gebied met rust te laten, daarnaast zei hij dat ieder persoon verschillend is en het herstel voor iedereen anders kan zijn.

alvast bedankt en een fijn weekend!
MRVH is offline   Met citaat reageren