Discussie: Hulp gevraagd
Los bericht bekijken
Oud 19 september 2008, 10:22   #3
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Mie,


Aan je opmerking ik heb meer overleefd dan geleefd, wordt het erg duidelijk dat je er erg mee zit.

Wat ik dan niet helemaal begrijp is waarom je zo dwangmatig vasthoudt aan het behouden van je 'natuurlijke' haar.
Ik weet niet hou oud je nu bent, maar het is niet raar dat je haar in de loop van je leven erger wordt.
Vooral na je 18e kan dit nog eens goed verergeren.
Zonder hulp van definitieve ontharingsmethoden zul je niet terug kunnen gaan naar hoe het ooit was.

Wat voor je armen wel helpt is inderdaad gewoon je haar laten groeien, en het dan blonderen. Wat Lily zegt, als je haar langer is wordt het ook zachter.

Maar het is wel een keuze die je moet maken waar jij (het meest) tevreden mee bent.
Of natuurlijk blijven en je blijven voelen zoals nu(of het proberen te accepteren), of onnatuurlijk maar zonder de dagelijkse haarproblemen.

Ik weet ook niet hoe erg het haar is op je bovenarmen, maar wat misschien wel zou kunnen is je onderarmen laseren, en je bovenarmen blonderen?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je haargroei kunt 'compenseren'.
Dus als je hier onthaart, gaat het daar harder groeien.
Dit zal dan of meer opvallen, of in de loop van de tijd op natuurlijke manier meer geworden zijn.
Op de bovenkant en zijkant van mijn benen is het bij mij afgelopen jaren ook erger geworden, terwijl ik dat maar 1x per jaar scheer (voor ik op vakantie ga ).

In november ga ik met een laserbehandeling beginnen bij Korpos in Den Haag. Hier heb ik op dit forum alleen maar positieve verhalen over gehoord.
Alleen is dat helaas niet bij jou in de buurt denk ik.


Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden waar je je goed bij voelt!
padje is offline   Met citaat reageren