Discussie: Hulp gevraagd
Los bericht bekijken
Oud 19 september 2008, 11:05   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Thumbs up

dag xmie; ik begrijp dat je er mee zit, wat ook erg logisch is als je er zo mee bezig bent. Probeer er toch wat minder last van te hebben want , zoals ik al gezegd hebt, je blijft in een cirkeltje lopen, ook al zijn je hormonen normaal qua waarden, bij stress produceer je sowieso meer androgenen dan anders, als je haarvaatjes gevoelig zijn hiervoor dan creert dat dus een groeispurt en het bijkomen van meer en meer haarvaatjes en haartjes, waardoor je waarschijnlijk weer in een kramp schiet, ..., mijn ervaring is dat, als je er neit al te dwangmatig mee bezig bent en blijft, de haren toch iets minder snel groeien, omdat je minder stress ervaart en dus midner androgenen produceert.
Je kunt als je de indruk hebt dat het echt erger wordt, eventueel om diane of iets dergelijks vragen.

In verband met je benen, k denk dat heel veel mensen hier op het forum dit herkennen, zoals je ze beschrijft zijn het mijn benen, die van mijn zussen, die van mijn moeder, ..., zodra dat je lange tijd waxt of epileert krijg je idd rode bultjes(dat zijn die licht geirriteerde haarvaatjes, ik vrees dat je daar niets aan kan doen, ik heb zelf toch nog geen methode gevonden die daar tegen helpt, buiten het afwisselen met scheren,waardoor de irritaties wel iets minder worden, en je meot maar eens opletten, vaak kun je op de benen zien wie er scheert(dan zie je vaak niets) en wie al jaren epileert, dan zie je dus vaak rode vlekjes en bultjes, bij waxen kan dat ook komen, hoewel de ene wel gevoeliger daarvoor is dan de andere, om dit te ontwikkelen heb ik de indruk). Het enige wat je daartegen kunt doen idd is laseren als je haren niet te blond zijn. Daardoor kun je het wat uitdunnen, de haren kunnen minder stug worden, waardoor minder kans op ontstekingen, en minder haren, ook minder problemen. Zodra ik in de toekomst het geld ervoor heb ,ga ik evengoed mijn benen proberen te laseren(als het lukt, want ik ben blond overbehaard, daar zijn ze wel wat donkerder, maar toch).

Wat je armen betreft, dit ken ik evengoed, en ik heb ook hier helaas een oplossing of antwoord, idd, hoe korter, hoe dikker en hoe stugger, hoe langer ze groeien, en hoe minder je eraan zit, hoe dunner ze worden vaak ,en hoe soepeler, dat is idd zo, ander moet je eens uitproberen hoe lang ze worden, als je het laat groeien en of dit voor jou acceptabel is, of mss toch laser, maar dan een paar keer, met het mogelijke risico op kale plekjes idd, maar mss ook de kans dat ze minder stug en dik terug komen??

heel veel succes en sterkte, en probeer er toch, in de mate van het mogelijke, je zo veel mogelijk overheen te zetten, hoe moeilijk dat ook is!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren