Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2011, 10:03   #2
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Kom je er openlijk voor uit dat je je haar verliest, in de toekomst kaal wordt of dat al bent?
Ik heb vorig week diagnose AGA gehad en die dag vertelde ik het aan mijn moeder. Mijn moeder reageerde zo raar dat ik heb besloten om het maar aan niemand verder te vertellen. Behalve mijn man dan. Ze zei dat ik nooit meer ruzie moet maken met hem, want als ik hem kwijt ben wilt toch niemand me meer. Auuwww dat deed pijn en nu nog steeds als ik eraan denk.
Doe je er alles aan om je haarverlies te camoufleren of loop je er gewoon mee over straat en heb je er maling aan wat anderen over je denken?
Ik wou dat ik dat kon, maar helaas ben een heel onzeker maar ook ijdel type. Als het zover is moet ik het wel op de een of andere manier verbergen.
Hoe gaat je partner met je haarverlies om?
Hij stelt me gerust en steunt me heel goed op moeilijke momenten. Soms wordt hem wel af en toe teveel hoor. Als ik er voor de zoveelste keer weer over begin dan laat die wel merken dat hij het dan even niet wil horen.
Voel je je onzeker door je haarverlies? Probeer je het met andere dingen te compenseren (bijvoorbeeld mooie kleding, etc.)?
Ik voel me heeeeel onzeker, niet normaal. Zo erg dat mooie kleren, make up etc me niets meer uitmaken. Sinds mijn haarproblemen loop ik er ook echt bij als een slons.
Wat heb je er tot op heden aan gedaan om je haarverlies te accepteren en het je leven niet nadelig te laten beïnvloeden?
Helemaal niets, want ik wil het ook niet accepteren. Ondanks de diagnose probeer ik me nog steeds wijs te maken dat het geen aga is, maar een andere oorzaak. Doe dit al een half jaar terwijl mijn haaruitval met de dag erger wordt. Ik ben nu ook best wel kaal, maar ondanks dit alles ontken ik het. Tja heb vorig week ook de diagnose gehad en zit nu denk ik in een ontkenningsfase. Hoop wel dat er ooit een acceptatiefase voor me komt. Wel ben ik nu behoorlijk depressief door me haaruitval. Als ik op tv bijv. iemand dood zie ga ben ik jaloers op die persoon. Denk ook continu aan zelfmoord, maar heb een zoontje van 1,5. Die wil ik echt niet in de steek laten.


Sorry klinkt allemaal heel negatief, maar ik ben gewoon eerlijk en zo ervaar ik het allemaal helaas. Jullie zijn vast allemaal veel sterker. Ik ben op zich ook een heel sterk persoon, behalve als het om mijn uiterlijk gaat dan.
mutsuz is offline   Met citaat reageren