Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2011, 13:27   #4
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties!

@ Mutsuz: Ik leef heel er met je mee en begrijp volkomen dat je er nu niet positief tegenover kan staan en er depri van wordt. Dat heb ik zelf ook. Ik weet nu sinds 2006 ongeveer dat ik AGA heb en heb het nog steeds niet geaccepteerd. Wel ben ik nu bezig om er eerlijk over uit te komen tegenover mijn omgeving. Ik vertel 'potientiele' mannen ook over mijn haarprobleem en dat ik een haarwerk ga dragen. De één reageert er heel goed en begripvol op, de ander weet niet wat hij er mee aan moet. Ze moeten me nemen zoals ik ben, maar ik vind het wel moeilijk; er blijft toch een soort van schaamte.
Ik ben het wel eens met Sem dat zelfmoord het niet waard is! Begrijp wel dat je af en toe bij de pakken neer gaat zitten, maar dat mag! Je hebt daar gewoon een reden voor. Vind het wel fijn om te horen dat je partner toch wel begripvol is. Dat is heel belangrijk. De reactie van je moeder vind ik persoonlijk heel vreemd! Lijkt eerder alsof ze niet weet hoe ze er mee om moet gaan. Het is voor ons (ijdele types) moeilijk om met dit probleem om te gaan, maar om nou te zeggen dat je nooit meer een man zult krijgen is wel onzin. Je hebt ook nog een karakter, humor, uitstraling, ogen, etc, waar mensen verliefd op kunnen worden. Ik zeg het nu heel makkelijk, maar ik heb ook wel eens moeite om dat te geloven hoor
En wat Sem ook zegt; als ik kinderen/een gezin zou hebben, dan zou mijn haaruitval me minder kunnen schelen als het nu doet. Je hebt dan iets anders om voor te zorgen en iets waarvoor je er gewoon moet zijn. Ik hoop in ieder geval dat je de strijd niet opgeeft!

@Sem: Ook jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik had vroeger ook een bos haar waar ik bekend om stond en nu kan ik mijn haar alleen nog maar opgestoken dragen. Dat is denk ik de meest bittere pil die we door moeten slikken. Stel dat we nooit mooi haar hadden gehad, dan zouden we het ook niet zo missen.
De onzekerheid tegenover mannen is inderdaad heel moeilijk. Toch denk ik wel dat het het waard is om het tegen een nieuwe man te vertellen. Je ziet dan meteen wat voor persoon je voor je hebt. Als hij er positief op reageert, dan weet je meteen dat niet alles bij hem om het uiterlijk draait.

Bedankt voor jullie verhalen en ik hoop dat er meer vrouwen zijn die hun verhaal willen delen.

Grts,
Moorea
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren