Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2017, 09:58   #29
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
14 dagen update

Het is vandaag twee weken geleden dat de behandeling heeft plaatsgevonden. Zenuwpijn is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een jeukende hoofdhuid, met name in het donorgebied. Vanaf dag tien was ik mijn haar zoals ik deed voor de haartransplantatie en hoef ik, volgens de richtlijnen van de kliniek, geen extra handelingen te verrichten voor de (versnelde) genezing.

Tijdens het douchen en haarwassen gisteren vond ik een paar kleine haren in mijn handen. Het uitvalproces is dus van start gegaan. Natuurlijk is dit vervelend, maar ik heb het voor mijzelf maar zo geformuleerd dat het iets positiefs wordt: nog nooit had ik mijzelf zo kaal gezien als het moment net voor de behandeling. De eerste dagen na de haartransplantatie was ik zo gefocust op voorzichtig handelen en een snelle genezing, dat de kale kop mij niet eens opviel. Al gauw begonnen alle haren te groeien en kon ik mij mijn originele haarlijn niet eens meer inbeelden. Dat de haren nu uitvallen en ik mijn originele kapsel terugkrijg, laten mij zien hoe het was en geven mij een beter beeld van de verandering die in de komende maanden zal optreden. Jullie begrijpen het al, ik probeer het voor mijzelf goed te praten .

Hieronder twee foto's, eentje van het transplantatiegebied na 14 dagen en eentje van het donorgebied.

Het heeft volgens mij weinig zin om over een week nog een update te geven, dus de eerstvolgende zal over twee weken zijn, wanneer de eerste maand voorbij is.

Groeten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 14 dagen transplantatiegebied.jpg‎ (143,6 KB, 271x gelezen)
Bestandstype: jpg 14 dagen donorgebied.jpg‎ (141,1 KB, 229x gelezen)
RRus is offline   Met citaat reageren