Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2019, 16:34   #229
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht


Helaas waait het toch wel weer flink en dus ga ik alleen naar buiten als het echt niet anders kan. Ik ga toch maar eens op zoek naar een petje wat ik op kan zetten tijdens het fietsen. Enige nadeel, dat drukt weer plat en dan oogt het nog dunner...

Oh wat herkenbaar, en dat ben ik zo moe. Niet naar buiten met wind want ... mijn haarwerk niet op, want niet goed voor de huid en mijn haren zijn juist schoon... nog niet wassen, want... wel wassen, hoeveel haren weer.... pfffffff en pfffffffff



Gisteren heb ik mijzelf wel meteen in het diepe gegooid. Ik wilde niet wassen, dus haarwerk op en in de middag op verjaardag waar familie aanwezig was.
Zij weten van de haaruitval, maar ze ontwijken het onderwerp.
Ik zag er erg tegenop, mijn man zei dat het gewoon kon , maar eenmaal binnen begon één van mijn zussen direct over mijn haar.... Of ik iets had laten doen, want ik had meer krullen... of die van mijzelf zijn... Huh? Ze vond het wel mooi hoor, maar zag direct dat er wat anders was.
Ik heb gezegd dat een krultang wonderen kan verrichten

Good for you en met een krultang is alles mogelijk wij zien zelf alles, maar ook mensen die je goed kennen leggen geen link met een haarwerk is mij ervaring.

Janneke, heb jij één haarwerk? Of heb je er meerdere?

Ik heb er inmiddels 3, allemaal dezelfde wel teverstaan eentje heb ik zelf verknipt en gebruik ik nu als "komt niet zo nauw pruik'. dan eentje voor feestjes of gewoon als het moet zitten zoals ik in gedachten heb, en dan nog eentje die ligt nog in de doos, nog niets aan geknipt maar gewoon fijn om op voorraad te hebben omdat ik die andere toch licht heb verprutst. Omdat ik synthetische haarwerken heb zit je eerder met vervilten, het valt me tot nu toe mee moet ik zeggen want ik zie er nog niet echt iets bijzonders aan. Daarnaast vind ik het erg fijn dat ik er niets aan hoef te doen. ik ben met 5 minuten klaar. En mijn pruik ziet er heel natuurlijk uit omdat het zo dun is geknoopt. Een kenner zal ongetwijfeld het verschil zien, maar het past het beste bij mij. Ik heb nooit een stijltang gehad, ik gebruikte nooit een fohn. Bij de kapper kwam ik ook nooit dus ik moet gewoon iets makkelijks hebben.

Ik ga vanmiddag naar de kapper. Nu het weer zo uitvalt ga ik er even een stuk vanaf laten halen. Dan sluit het haarwerk denk ik net even beter aan.
Ik zei gisteren nog, ik ga een pittige korte coupe nemen, maar ja, haaruitval blijft haaruitval he?

ja, dat blijft het, ik heb het ook kort laten knippen, was een hele stap hoor, maar ik vind dat toch fijner om onder het haarwerk te dragen, ik had nog een kort staartje en dat ziet er echt niet uit als je je haarwerk afzet en als het kort is haal ik er even een natte kam doorheen en word ik er ook niet blij van, maar met langer haar wilde ik steeds wassen.

Ooit hoop ik dat ik haaraanvulling, of haarwerk, als accessoire ga zien. Dat ik op zet wat ik wil, of dat nu ineens lang haar is, of gewoon mijn eigen lengte. (bijna op schouders). Van mijzelf zal ik nooit mooi lang haar krijgen, wie weet ga ik die stap ooit eens maken
Dar hoop ik ook, ik ga het nu ook gewoon meer dragen. Ik heb het net af gezet, maar vanavond moet het weer op. Ik voel me niet prettig meer zonder haarwerk buiten de deur ,en ik ben het binnen zitten en het gepieker hoe vandaag en hoe morgen ook zo moe dat ik eigenlijk mijn eigen haar een beetje los wil laten. Komt het ooit goed dan zou dat het fijnste zijn, zo niet dan is het niet anders. Ik ken mezelf en ik kan die stress van die lange uitvalperiodes niet meer aan. Mijn haar is slecht, mijn hoofdhuid ook. En met twee hoofden rekening houden is gewoon geen doen meer. Ik heb hierboven overal door heen geschreven. :-(

Laatst gewijzigd door Janneke100; 17 juni 2019 om 16:48
Janneke100 is offline   Met citaat reageren