Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2008, 14:08   #10
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Je moet minimaal een apparaat hebben dat 45 J levert per cm2 Daar zijn we het op dit forum allemaal mee eens! Ook mijn sparringpartner Laservrouw is het met mij eens dat 45J per cm2 niet veel is.
Beste lezers,

Sommigen van jullie kennen mij vast nog wel. Kijk anders even in mijn profiel. De laatste tijd reageer ik niet meer vaak maar nu wil ook ik graag wat verduidelijken.

Vorige week kreeg ik een email van iemand met de vraag hoeveel j/cm 2 onze Ellipse afgeeft, meer niet. Dit vond ik een zeer vreemde specifieke vraag. In dit forum kom ik een discussie tegen over j/cm 2. Misschien toeval, maar daarom moet ik nu toch even reageren.

In dit forum lees ik namelijk dat een onthaarapparaat minimaal 45 j/cm2 dient te hebben om effectief te kunnen zijn. Graag wil ik even wat uitleggen. Laat ik duidelijk zijn: ik wil niemand af- of aanvallen, het onderwerp is al moeilijk genoeg

Zoals ik het hier lees wordt de gehele theorie vereenvoudigt tot een wedstrijd in J/cm2. Er is echter meer! De golflengte waarmee gerwerkt wordt is ook van zeer groot belang.

De klinische uitwerking van licht wordt bepaald door (niet alleen) de J/cm2, maar ook de golflengtes van het licht. Zonder de golflengtes te weten, weet je eigenlijk nog steeds niets.... Van een golflengte die nauwelijks absorptie in het pigment heeft kan ik misschien wel heeeel veel joules/cm2 op de huid loslaten zonder veel effect. Als ik echter een golflengte neem met heeel veel absoprtie in pigment kan ik met slechts "weinig" J/cm2 al een verbranding veroorzaken.

Bij laserlicht heb je te maken met 1 enkele golflengte en deze is dus te vergelijken met andere lasers met dezelfde of andere golflengtes. Bij IPL / flitslicht heb je te maken met verschillende golflengtes. Bovendien weet je niet hoe de verdeling van de hoeveelheid energie (J/cm2) is over het spectrum aan golflengtes die het systeem afgeeft. Met andere woorden: je kunt geen lasers met IPL vergelijken en IPL systemen met elkaar is ook moeilijk!

Naast de bovengenoemde J/cm2 en golflengtes spelen er nog andere factoren een rol (om het nog iets moeilijker te maken):
  • pulsduur: het maakt ook uit of je de hoeveelheid energie in een korte puls of een lange puls geeft.
  • spotsize: hoe groot is de spot waarop de energie gegeven wordt?
  • huidkoeling: wordt de huid aktief gekoeld als bescherming of niet? Hoe aktiever de koeling hoe hoger er gedoseerd kan worden.
  • huidtypes: niet elke huidtype kan hetzelfde verdragen. In het forum wordt over J/cm2 gesproken maar niet voor welk huidtype dit getal goed is.... Bij de één kan dit een goede ontharing geven en bij de ander (een neger) een megaverbranding....
  • pigmentatie: hoe bruin is iemand op dat specifieke moment....
Toch is het leuk te lezen dat de Ellipse ook in het favorieten lijstje staat. Deze produceert namelijk maximaal 21 j/cm2. Ik kan mij niet voorstellen dat de meer dan 1,5 miljoen flitsen die wij reeds gesplaatst hebben en nog dagelijks plaatsen met de Ellipse geen resultaat hebben gehad...

Ter info: de Ellipse I2PL en Flex variant hebben exact dezelfde onthaarmodule en zijn wat dit betreft identiek.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen. Indien u bij een instituut terecht komt waar ze geen verstand/ervaring met ontharen hebben is de kans groot dat u nooit resultaat zult zien, ongeacht het apparaat dat men gebruikt!

Met vriendelijke onthaargroeten,
JohnH

Laatst gewijzigd door Webmaster; 20 januari 2008 om 01:31 Reden: Reclame maken voor eigen toko is niet toegestaan. Naamsvermelding is bij deze verwijderd uit de posting en het profiel.
JohnH is offline   Met citaat reageren