Los bericht bekijken
Oud 26 november 2001, 18:17   #17
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Re: Re: Omgangsvormen.

Jay,

Hoewel ik me in eerste instantie niet wilde mengen in dergelijke discussie's moet me toch een en ander van het hart:

Citaat:
Originally posted by Jay

Met alle respect, maar als je zo over kaling praat als Wendy deed, dan staat het voor mij absoluut buiten kijf dat je de ballen verstand hebt ervan.
Sorry, maar JIJ bent zèlf degene die het bericht van Wendy in eerste instantie verkeerd heeft opgevat. Dat blijkt o.a. uit het volgende:


Citaat:
Dat is precies de reactie die ik kreeg van een 15-jarige kennis van mij, toen ik haar vertelde dat ik nogal over de zeik was vanwege mijn inhammen.

(...)

Als ik haar mag geloven, zou ik dus voor niks een herstelperiode (HT) van meer dan een jaar hebben doorlopen. Het is zo naief/respectloos, dat het simpelweg niet door de beugel kan.
Op geen enkele wijze is Wendy naïef en respectloos geweest: integendeel.

Ik vind het jammer om te zien dat je maar blijft doorgaan met je discussie, ookal had Wendy al zeer keurig aangegeven dat ze je al begreep.


Citaat:
Al met al vertelt mijn intuitie mij dat het hier een naief, enigszins puberaal personage betreft, die eens goed de waarheid gezegd moet worden. En dat doe ik dan dus ook.
Ik zou je willen aanraden om je intuïtie eens aan een onderzoek te onderwerpen. De reactie die je geeft op de eerlijke en open reactie van Wendy getuigt nl. ook van de nodige puberaliteit om eerlijk te zijn.


Citaat:
En ja.... mijn persoonlijke ontplooiïng heeft mij nu eenmaal de kant uitgeduwd van een extrovert persoon. In sommige gevallen kan ik het simpelweg niet houden en moet ik voortspuien wat ik in mijn hoofd heb.
Ja, daar waren we ondertussen al achter gekomen ja.... Je hebt in ieder geval een redelijk goede zelfkennis.....


Citaat:
Ikzelf kan immers aan de woordkeuze/aantal typos/gebruik van punctuatie al zien in wat voor bui iemand is. Deze laatste jaren begint mijn cybercommunicatie zo'n niveau aan te nemen, dat er zo wat geen onderliggende boodschap meer aan me voorbij gaat.
Maar inderdaad, dan moet ik de grote man zijn. Ik ben immers degene die dwars door getypede woorden heen kan zien.
Hmm....ik hoop dat je zelf ook inziet dat dergelijke uitspraken als een vorm van naïef puberaal gedrag over kunnen komen? Juist datgene waar jijzelf nogal tegenaan loopt bij anderen?!

Grappig om te zien, nietwaar?

Daarnaast ben ik het zeker NIET met je eens wat betreft je opmerkingen over 'cybercommunicatie'. Als je dan inderdaad in de toekomst op het niveau van een ervaren (volwassen) grote internet-man terecht komt dan zul je ontdekken dat één van de nadelen van electronisch communiceren juist is dat het lastiger is om je exacte gevoel uit te drukken. In tegenstelling tot contact in *real life* kun je niet zien HOE iemand iets zegt c.q. iets bedoelt.


Citaat:
Zo veel mogelijk vrede van nu af aan dus. Maar dan moet ik wel begrepen en gerespecteerd worden.
Prima, maar respect begint...bij jezelf. Als je wilt dat je omgeving je respecteert zul je -naar mijn mening althans- ook een vorm van respect moeten opbrengen voor jezelf en voor diezelfde omgeving.

Groetjes,
Chris.

Laatst gewijzigd door Chris; 26 november 2001 om 18:25
Chris is offline