Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 september 2011, 08:15   #1
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

Hallo allemaal!

Ik heb deze foto's in mijn topic "the battle begins" geplaatst, maar ik plaats ze ook even in een aparte discussie. Ik hoop dat op deze manier meer mensen ze zien en gemotiveerd blijven / raken om hun regime door te zetten.

Ik ben in februari begonnen met een combinatie van fina, minox en keto om mijn uit de hand lopende DPA (diffuus haarverlies, over mijn gehele hoofd) aan te vallen. Links ben ik voor mijn regime (januari), rechts ben ik zes maanden na de start van mijn regime (eind augustus):



Dit zijn dus mijn resultaten van 6 maanden fina, minox en nizoral. Het overtreft echt al mijn verwachtingen. De foto's zijn niet overduidelijk, maar je kan de verbetering van het haar heel goed zien. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en ben echt ongelooflijk trots en blij met dit resultaat. Niet alleen zijn mijn haren dikker en stugger geworden, ik heb ook wat hergroei rond de haarlijn bemerkt en kan zowaar weer een soort van kapsel creëren! Dit bijvoorbeeld:



Het is geen volle bos met dik haar en dat zal het nooit worden (ben geboren met erg fijn haar), maar een half jaar geleden kon ik hier dus alleen maar van dromen.

Mensen die twijfelen, ik kan alleen maar zeggen: DOE HET NU!! Krijg je bijwerkingen, dan kan je altijd stoppen. Haar dat weg is, is weg en krijg je waarschijnlijk nooit meer terug. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het zal worden. Ik hoop dat mijn resultaat motiverend werkt
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 10 september 2011 om 08:24
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2011, 14:03   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
dat ziet er zeker goed uit!
De foto vooraf is helaas niet zo duidelijk..heb je er daar nog meer van toevallig?

p.s. waar woon jij met die foto's, of was dat op vakantie
p.s2 favoriete t-shirt (A)?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 12:38   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ziet er goed uit hoor! Gefeliciteerd!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 15:56   #4
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
dat ziet er zeker goed uit!
De foto vooraf is helaas niet zo duidelijk..heb je er daar nog meer van toevallig?

p.s. waar woon jij met die foto's, of was dat op vakantie
p.s2 favoriete t-shirt (A)?
Ik woon in Sydney. Foto 1 is op de ferry naar Manly. Foto 2 is in de buurt van Bondi beach

Dat shirt is gewoon stom toeval

Nog een foto uit Januari (voor het begin van mijn regime).



En nog een (zeer charmante, maar je ziet m'n haar!) foto uit Juli waarin je kunt zien dat het dus geen ideale volle bos is, maar wel stukken beter dan voor:



Je ziet goed dat vooral in het midden achter de haarlijn flink wat teruggekomen is. Ik sta er momenteel beter voor dan in Juli. In Augustus ben ik echt hard vooruit gegaan. Ook gebruik ik in deze foto een wat vettiger haarproduct, waardoor je wat beter ziet dat het nog wel dun is.

Wat je op de foto's niet kunt zien (heb ik ook geen foto's van helaas), is een gigantische vooruitgang aan de achterkant bovenop mijn hoofd (net voor mijn kruin). Daar was het gigantisch aan het uitdunnen, maar dat is volledig dichtgegroeid. Mijn inhammetjes (heb een lichte MPB, maar DPA was toch wel het grote probleem) zijn intussen ook iets verbeterd.

Een gouden tip: gebruik een haarproduct met een matte finish. Maakt een wereld van verschil!
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 11 september 2011 om 16:53
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 16:01   #5
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
Goed gedaan goser! Raar eigenlijk dat op dit forum er over allerlei middeltjes gepraat wordt zoals thee, vitaminen, scam middeltjes, laser apparaten etc. terwijl op Amerikaanse forums iedereen weet dat alleen finasteride, minoxidil en ketoconazole shampoo effectief zijn.
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 16:16   #6
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartrauma Bekijk bericht
Goed gedaan goser! Raar eigenlijk dat op dit forum er over allerlei middeltjes gepraat wordt zoals thee, vitaminen, scam middeltjes, laser apparaten etc. terwijl op Amerikaanse forums iedereen weet dat alleen finasteride, minoxidil en ketoconazole shampoo effectief zijn.
Tja, ieder zijn ding. Ik heb een redelijk wetenschappelijke insteek en geloof zelf ook meer in de bewezen werking van de big three dan in twijfelachtige zaken als saw palmetto, tea tree oil, groene thee, enz.

De pest is wel dat het voor mij lastig te achterhalen is welk middel wat doet; misschien slaat de minox niet aan en de fina juist wel, of misschien omgekeerd, of misschien allebei... Ik durf niet te experimenteren met mijn regime omdat het zo verdomd succesvol is
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 18:15   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartrauma Bekijk bericht
Raar eigenlijk dat op dit forum er over allerlei middeltjes gepraat wordt zoals thee, vitaminen, scam middeltjes, laser apparaten etc. terwijl op Amerikaanse forums iedereen weet dat alleen finasteride, minoxidil en ketoconazole shampoo effectief zijn.
Zo raar is dat niet, er bestaan namelijk helaas ook lotgenoten bij wie minoxidil geen effect heeft, of die minoxidil zelfs helemaal niet kunnen gebruiken wegens b.v. een reeds te lage bloeddruk, en/of ze kregen van ketoconazol een haardos als een strobaal en/of ze konden de bijwerkingen van finasteride niet volhouden (vooral vrouwen die een veel hogere dosis dan 1mg finasteride per dag moeten slikken).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2011, 00:12   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartrauma Bekijk bericht
Goed gedaan goser! Raar eigenlijk dat op dit forum er over allerlei middeltjes gepraat wordt zoals thee, vitaminen, scam middeltjes, laser apparaten etc. terwijl op Amerikaanse forums iedereen weet dat alleen finasteride, minoxidil en ketoconazole shampoo effectief zijn.
Kan iemand deze dude eruit knikkeren want hij lult echt alleen onzin.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2011, 10:36   #9
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
jdh, wat is jouw dagelijkse routine per dag precies. op welke dagen was jij je haren etc.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2011, 04:13   #10
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsahin Bekijk bericht
jdh, wat is jouw dagelijkse routine per dag precies. op welke dagen was jij je haren etc.
Routine is redelijk eenvoudig. 's ochtends minox, 's avonds na het douchen minox en vlak voor het slapen gaan fina.

Ik was 2 a 3 keer per week mijn haar met nizoral 2%.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2011, 12:45   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Zover ik weet is het aangeraden om juist in de ochtend fina te nemen, op een lege maag...
Je testosteron level gaat in de ochtend omhoog, en zo kan je je DHT opbouw opvangen.

Overigens denk ik dat 2* een half nog beter is, omdat het een halfwaarde tijd heeft van 4 (?) uur...

Maarja, jij bewijst het tegendeel
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2011, 13:06   #12
Circus Quotus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 23
Mag ik je vragen waar de nizoral nou precies voor dient, en waar jij je finasteride vandaan haalt? (ik neem aan dat je 5 mg in 4en snijdt?)

Thanx
Circus Quotus is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2011, 14:50   #13
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Zover ik weet is het aangeraden om juist in de ochtend fina te nemen, op een lege maag...
Je testosteron level gaat in de ochtend omhoog, en zo kan je je DHT opbouw opvangen.

Overigens denk ik dat 2* een half nog beter is, omdat het een halfwaarde tijd heeft van 4 (?) uur...

Maarja, jij bewijst het tegendeel
dZinee, je plasmawaarde van testosteron gaat gedurende de nacht tijdens je slaap omhoog. Deze is 's ochtends dus inderdaad het hoogst maar stijgt nog maar licht na het wakker worden. Onder de premise dat finasteride z'n werk het beste doet met hoge testosteron waarden ben je 's ochtends dus eigenlijk al te laat aangezien je de stijging gedurende de nacht niet zou hebben opgevangen.

Ik had natuurlijk kunnen schrijven, "Kan iemand deze dude eruit knikkeren want hij lult alleen maar onzin..". Maar zo komen we nooit verder met z'n allen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2011, 16:20   #14
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Hoi jdh~!

Top jongen! Ik zie het resultaat zeker! Van harte gefeliciteerd ermee! Ik slik nu bijna een jaar Dutasteride, maar ik zie op het moment weinig tot geen verbetering. Maar jouw foto's geven mij weer hoop! Bedankt dat je je resultaat met ons deelt~!
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2011, 00:01   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
dZinee, je plasmawaarde van testosteron gaat gedurende de nacht tijdens je slaap omhoog. Deze is 's ochtends dus inderdaad het hoogst maar stijgt nog maar licht na het wakker worden. Onder de premise dat finasteride z'n werk het beste doet met hoge testosteron waarden ben je 's ochtends dus eigenlijk al te laat aangezien je de stijging gedurende de nacht niet zou hebben opgevangen.

Ik had natuurlijk kunnen schrijven, "Kan iemand deze dude eruit knikkeren want hij lult alleen maar onzin..". Maar zo komen we nooit verder met z'n allen.
moksel, ik mag hopen dat je mij nu niet serieus vergeleek met die kwezel...
Overigens, wat zijn plasmawaarde ?

zelfs als je premise waar is..weet ik niet of je conclusie wel klopt. Stel je neemt fina om 12 uur..Gaat om 1 uur slapen en staat om 8 uur op.
Fina halfwaardetijd van 4 uur... Begint om 12 uur, halfwaarde om 4 uur...
Betekend dat die nog ruime tijd kan opbouwen, en ook tijdens de ochtend nog omhoog kan gaan...

Daarentegen. Als je het afbreekt op het moment dat die op zijn hoogst is zal die een grotere drop maken, en het gedurende de dag lager blijven..

But of course, I can be wrong
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.