Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 december 2011, 16:42   #1
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
1800 grafts bij Laser Aesthetic Surgery

Ik heb laatst ( 14 dec 2011) een fut haartransplantatie ondergaan bij La in Haarlem. Ik ben daar 13 dec (1 dag van tevoren) langsgeweest voor een gratis consult met dhr Erwin Kettman. Die had mij rond de 1500 grafts aanbevolen. Ik liet de voorlijn op me voorhoofd, inhammen en een licht kalende kruin op achterhoofd behandelen. Ik zou gelijk korting krijgen en ook nog eens extra korting omdat andere familieleden van mij daar andere behandelingen (liposuctie, lipvergroting etc) ondergingen. Ik kreeg een prijs meegegeven van 6000 euro ipv 10.000 euro wat op de prijslijst van hun stond. Ik besloot daarom op de deal in te gaan en ervoor te tekenen. Erwin vertelde mij dat de behandeling 29 dec kon plaatsvinden. Diezelfde avond belde hij me dat de dag erna een plaats was vrijgekomen door een afzegging. Erwin kwam erg vriendelijk bij me over. De dag erna (14dec) werd ik al behandelt door een duits sprekende arts met een paar vrouwelijk assistentes. Er werd mij verteld ik 1800 grafts gekregen had en ik hoefde er ook niet voor bij te betalen want de afspraak was 1500 grafts. Na afloop boekte hun een hotel in de buurt op hun kosten omdat ik de avond geen auto naar huis terug mocht rijden ivm rust nemen e, zodat ik morgenvroeg aanwezig kon zijn om de hechting te laten checken/wassen en wat nabehandeling instructies van dhr iespelen meekregen. Mijn vraag aan julie is: Wie heeft er ervaring met La Haarlem en zijn jullie tevreden met de resultaten? Ik heb begrepen dat de geinplanteerde haartjes na een tijdje uitvallen en dan weer terugkomen, wanneer vallen ze precies uit? Ik hoop op wat reacties van jullie.

Mvg Josh
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 20:21   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mijn eerste gedachte was 'in deze tijd nog een FUT'? En dan nog wel 1800 grafts voor 6000 euro ... ik ken een adres in de Benelux waar je voor 4700 euro evenveel grafts krijgt met FUE! Ik ben dus benieuwd hoe je tot je keuze voor LA bent gekomen en waarom je tot een ouderwetse FUT hebt besloten. Wat was je situatie, wat heb je precies laten doen en was dit je eerste HT?

Maar goed, de getransplanteerde haren vallen in de regel na een kleine twee weken uit. Na gemiddeld een maand of 3 begin de eerste hergroei voelbaar te worden. Vanaf 4 maanden wordt het ook zichtbaar. Vanaf 6 maanden beginnen de meesten de contouren van het eindresultaat wel te zien. En met 12 tot 14 maanden zijn ook de allerlaatste haartjes wel doorgekomen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 20:38   #3
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
Dank je voor de reactie, ik waardeer het zeer

Dit is mijn eerste ht, ben 27 jaar uit en had zeer diepe inhammen en me haargrens op me voorhoofd werd steeds korter waar ik me erg aan ergerde want ik heb een erg groot voorhoofd.
ik heb me eerlijk gezegd er niet zo heel erg in verdiept in verschillende klinieken met hun methodes en prijzen, wel een beetje dom. Ik zag veel bekende nederlanders daar aan de muur hangen en ik had wel een goed gevoel over Erwin, vandaar mijn keuze voor la haarlem. Fut word nog steeds veel uitgevoert toch? Is het slechter dan fue dan. Misschien hebben ze voor fut gekozen omdat ik achter in me nek erg dik vol haar hem ofzo? Dus volgens jou ben ik duur uit met 6000 euro voor 1800 grafts. Kan je me ook vertellen wat jij weet over de laser kliniek in Haarlem. Heb je goede verhalen gehoort over ze? Ik zie je berichtje graag tegemoet en nog een fijne 2e kerstdag!

Groetjes Josh
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 20:55   #4
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Help! Ik krijg het echt warm als ik je berichtje lees!! Je laat een grote ingreep doen en je verdiept je niet in de mogelijkheden.

Alsof je ineens een wolharige mammoet vindt. De FUT methode zou verboden moeten worden nu de FUE methode zover ontwikkeld is. Mocht je nog een keer terug moeten voor een vervolg transplantatie lees je dan alsjeblieft beter in.

Ga een uur achter je pc zitten en lees eerst dit forum goed door, daarmee doe je al zoveel kennis op dat ik me afvraag of je dan nog dezelfde keuze zou maken.

Gedane zaken nemen geen keer, maar zorg dat je je kennis omtrent dit onderwerp verhoogt voor de toekomst.

Succes met je herstel en ik hoop op een mooi resultaat!
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 21:20   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
Fut word nog steeds veel uitgevoert toch? Is het slechter dan fue dan. Misschien hebben ze voor fut gekozen omdat ik achter in me nek erg dik vol haar hem ofzo? Dus volgens jou ben ik duur uit met 6000 euro voor 1800 grafts. Kan je me ook vertellen wat jij weet over de laser kliniek in Haarlem. Heb je goede verhalen gehoort over ze?
FUT wordt inderdaad nog steeds veel uitgevoerd, maar toch overheerst (in ieder geval hier) het gevoel dat de techniek achterhaald is. Nederland (of eigenlijk vooral België) loopt wereldwijd wel redelijk voorop en de ene na de andere grote kliniek hier biedt FUE aan als goede optie.

Er zijn nog wel redenen om voor FUT te kiezen hoor. De belangrijkste is als je al eerder met deze methode een haartransplantatie hebt gedaan. Een andere reden kan zijn wanneer je absoluut niet kunt leven met een tijdelijk gemillimeterde coupe. Al is zelfs daar met FUE nog wel een mouw aan te passen.

1800 grafts voor 6000 euro is best aan de prijs. Bij Prohair zal dit je 4700 euro kosten en dan nog wel met FUE. En bij een gerenomeerd chirurg als Feriduni koop je met 6000 euro ook 1500 grafts FUE. Dus dat 1500 grafts FUT voor 6000 euro een koopje zou zijn is gewoon niet waar.

Wat ik weet van Laser Aesthetic dateert nog uit de FUT-tijd. Ik heb al een poos geen nieuwe ervaringen hier gelezen. Zoals altijd vooral door wanhopige Haarwebbers met uitgerekte, soms langjarig pijnlijke littekens en een nog steeds voortschrijdende kaalheid. In de lijst met recente ervaringen (zie FAQ, vraag 13) ben jij de eerste. Over het resultaat voorop herinner ik me geen negatieve ervaringen, dus zou ik me in jouw geval daar zeker geen zorgen over maken. Al weet ik niet wat je situatie was voor de behandeling en wat je verwachtingen zijn ten aanzien van het resultaat ...

Wat bij de voorlichting op het consult ontbrak was vaak advies over hoe je in algemene zin met kaalheid om kunt gaan. Veel klinieken melden niet dat gebruik van minoxidil en vooral finasteride om kaler worden te vertragen en de noodzaak tot een vervolgingreep zo lang mogelijk uit te stellen, verstandig is. En er werd nogal makkelijk gedaan over het litteken. Een potloodstreepje dat onder het haar verborgen blijft. Zonder te melden dat bij 40% van de mensen het potloodstreepje rekt tot bijna een centimeter breed, dat het van oor tot oor loopt, dat je een half jaar lang beperkt bent in de sporten die je kunt beoefenen, dat korte opgeschoren kapsels voorgoed onmogelijk zijn en dat in de loop der jaren ook de krans nog wel kan uitdunnen waardoor de onzichtbaarheid van het litteken niet levenslang gegarandeerd kan worden.

Ik ben benieuwd of bovenstaande voor jou wel duidelijk is geworden bij je consult.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 26 december 2011 om 21:22
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 23:10   #6
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
@nijmegen2

Ik kan je geen ongelijk geven, ik heb inderdaag te snel besloten en me te weinig verdiept in een HT. Maar ik merk wel dat de meningen over fue en fut enigszins verschillen. dank voor je berichtje in ieder geval

@anthony h

Zou je me de grootste verschillen tussen fue en fut kunnen vertellen. Waarom zou een 'verouderde' fut techniek niet verstandig zijn tegenover een fue techniek. Ik heb nu ook gelezen dat 6000 euro niet echt goedkoop is nee. Ze hebben me inderdaad niet vermeld dat er ook medicatie is tegen haaruitval. Maar zelf zou ik dat denk ik niet willen, dat zou denk ik ten kosten gaan van mijn sportprestaties(misschien conditieverlies en scherpte?, heb ook iets gelezen over libido). Over sport gesproken. Je zei dat ik een half jaar beperkt ben met sporten. Kun je zeggen wat je hier mee bedoelt en waarom zou het slecht zijn? 2 maanden kan ik begrijpen maar 6 maanden??? Ik ben trouwens een wedstrijd kickboxer, dus ik denk dat ik zowiezo wel 3 maanden rust moet nemen vooral voor de brede hechting op me achterhoofd want daar wel ik nu echt geen trap tegenaan krijgen
Ze vermelden idd ook dat het litteken zich beperkt tot een dun potloodstreepje, hopelijk is het waar maar daar maak ik me niet echt druk over want ik heb me haar meestal halflang in me nek. Ik hoop weer een reactie van je/jullie tegemoet te zien.

Fijne avond......
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 23:25   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
Zou je me de grootste verschillen tussen fue en fut kunnen vertellen. Waarom zou een 'verouderde' fut techniek niet verstandig zijn tegenover een fue techniek. Ik heb nu ook gelezen dat 6000 euro niet echt goedkoop is nee. Ze hebben me inderdaad niet vermeld dat er ook medicatie is tegen haaruitval. Maar zelf zou ik dat denk ik niet willen, dat zou denk ik ten kosten gaan van mijn sportprestaties(misschien conditieverlies en scherpte?, heb ook iets gelezen over libido). Over sport gesproken. Je zei dat ik een half jaar beperkt ben met sporten. Kun je zeggen wat je hier mee bedoelt en waarom zou het slecht zijn? 2 maanden kan ik begrijpen maar 6 maanden??? Ik ben trouwens een wedstrijd kickboxer, dus ik denk dat ik zowiezo wel 3 maanden rust moet nemen vooral voor de brede hechting op me achterhoofd want daar wel ik nu echt geen trap tegenaan krijgen
Ze vermelden idd ook dat het litteken zich beperkt tot een dun potloodstreepje, hopelijk is het waar maar daar maak ik me niet echt druk over want ik heb me haar meestal halflang in me nek.
Je zou even rustig de FAQ kunnen lezen, daar staan de meeste antwoorden in.

In een notendop. FUE en FUT geven hetzelfde resultaat. Bij FUT krijg je alleen een litteken van oor tot oor, met alle risico's van dien. FUT is de oudere techniek.

Dat lange litteken kan makkelijk rekken. Zeker de eerste twee maanden moet je iedere activiteit vermijden die rek op je achterhoofd zet. De eerste 6 maanden, en bij sommigen nog langer, blijft het litteken nog wel gevoelig voor rek bij veelvuldig en zwaar belasten. Heel eerlijk lijkt kickboksen me zo'n activiteit, zeker op wedstrijdniveau. Maar ik neem aan dat je het er in je consult over gehad hebt en als de kliniek garandeert dat je litteken niet breed wordt, dan hoef je je misschien geen zorgen te maken. In ieder geval kun je dan bij hun terugkomen als je litteken onacceptabel ver oprekt. Het is allemaal ook wel afhankelijk van de hechtingstechniek. Welke techniek hebben ze bij jou toegepast?

Je haar is nu lang. Misschien word je wel kaler en gaat lang haar gewoon slonzig staan. Je kunt dan dus niet naar een gemillimeterd of heel kort kapsel. Bovendien gaat je haar de komende 50 jaar vast wel grijs worden. En de krans wordt dunner. Let maar eens op bij hoeveel 65-plussers je door de haarkrans achterop toch huid ziet ...

Dat jij niet van plan bent medicatie te nemen maakt het niet minder kwalijk dat ze het er in hun consult niet over hebben gehad. Ze hadden er je minstens op moeten wijzen. Je moet je er op je 27e van bewust zijn dat je kaalheid nog zal verergeren. En dat je echt weer een vervolgbehandeling nodig gaat hebben om te voorkomen dat je situatie er heel onnatuurlijk uit komt te zien. Mogelijk al binnen 5 jaar. Met medicatie kan dat veel en veel langer duren. Maar dat is je niet verteld, dus heb je dat in je afwegingen niet mee kunnen nemen. Ik vind dat kwalijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 26 december 2011 om 23:27
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 00:12   #8
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Ik ben ook op consult geweest bij LA in Haarlem Erwin leek me een aardige man alleen ik zei dat ik geen FUT wou omdat ik me haar altijd kort heb, maar hij bleef er maar over praten ook nog later via de mail. Na 4x te hebben terug gemaild dat ik een FUE wou belde hij me na een week nog een keer op jou wou een FUT toch toen ben ik verder gaan kijken en op dit forum gekomen.

Het probleem is ook nu heb je nog half lang haar maar wat als je overige haren uitvallen en het bovenop weer dunner word wil je dan je zijkanten ook halflang houden? milimeteren kan dan niet meer dus loop je altijd met die krans die half lang moet blijven want bij korter zie je je litteken.

Succes verder. Heb je misschien een foto?
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 07:58   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Help! Ik krijg het echt warm als ik je berichtje lees!! Je laat een grote ingreep doen en je verdiept je niet in de mogelijkheden.
Misschien heb ik het mis maar ik denk dat 80%, wellicht nog meer, voor zijn gevoel de stoute schoenen aantrekt, naar een kliniek stapt en ervoor gaat, zonder na te zoeken wat de mogelijkheden zijn.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 14:14   #10
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, maar dan bij TH. Ondanks dat ik redelijk van de FUT-methode overtuigd was, voelde ik (ook dankzij mijn vriendin) dat ik toch beter onderzoek moest doen en zo'n ingreep wel heel serieus moest nemen. Gelukkig heb ik heel veel gehad aan Haarweb, waardoor ik 100% achter mijn uiteindelijke keuze sta.

Ik sta er ook van te kijken hoe mensen ff snel een ht laten doen zonder research ... Maak je verder niet druk Joshua, het komt vast goed. Een FUT geeft in feite hetzelfde resultaat als een FUE, maar een litteken is gewoon verre van ideaal. Een evt. volgende keer zou ik even beter rondkijken.

Neemt niet weg dat LA qua advies echt tekortgeschoten is ...
Overigens, werken deze jongens nog met lasers?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 14:48   #11
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
@Anthony H

Er is mij inderdaag niks verteld over medicatie. Ik zou niet weten welke hechtingstechniek ze hebben toegepast. Wat zijn de nadelen van medicatie en wanneer begint het te werken? Ik heb vanaf mijn 12 vaak een pet gedragen, kan je daar kaal van worden?

@Sonico

Ik weet ook niet of ze met laser werkte, maar het voelde aan alsof hij de gaatjes prikte met een soort naaldje, maar ik kan het ook mishebben

@Hallo12

als boven meer uitvalt, wat zeker gaat gebeuren dan hou ik de zijkanten niet halflang nee. Ik heb fotos toevoegt van mijn situatie vandaag, 15 dagen na de behandeling. Ik heb ook nog wat grafts in me achterhoofd op de kruin maar die zijn niet echt zichtbaar op de foto

Almere-20111229-00054.jpg

Almere-20111229-00055.jpg

Almere-20111229-00058.jpg

Almere-20111229-00059.jpg

Almere-20111229-00062.jpg
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 15:12   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
Er is mij inderdaag niks verteld over medicatie. Ik zou niet weten welke hechtingstechniek ze hebben toegepast. Wat zijn de nadelen van medicatie en wanneer begint het te werken? Ik heb vanaf mijn 12 vaak een pet gedragen, kan je daar kaal van worden?
Ze hebben netjes je haarlijn verstevigd met 1800 grafts. Ik denk dat je over een paar maanden wel heel tevreden gaat worden met de nieuwe aanblik.

Over medicatie moet je niet te licht denken, maar een middel als minoxidil is relatief onschuldig en bijwerkingen zijn zeldzaam. Finasteride is serieuzer, het onderdrukt de vorming van DHT (de gevoeligheid voor DHT is wat je haren doet afsterven). Dit medicijn geeft wel een kans op serieuze bijwerkingen. Voor het gros van de mannen werkt het overigens prima zonder bijwerkingen.

Vooral samen zijn die middelen goed om je haar voor heel lange tijd te behouden.

Maar lees je eerst goed in (haarwoordenboekje in mijn handtekening) en spreek er eens over met je huisarts als je echt serieus overweegt om er aan te beginnen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 19:16   #13
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Ik moet gewoon lachen om dit verhaal.
Over enkele jaren heb je spijt als haar op je hoofd, tenminste ik hoop dat je dat dan nog hebt.
Al je vragen zijn te laat!
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 19:50   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziezo Bekijk bericht
Ik moet gewoon lachen om dit verhaal.
Over enkele jaren heb je spijt als haar op je hoofd, tenminste ik hoop dat je dat dan nog hebt.
Al je vragen zijn te laat!
Beter dan dat de vragen helemaal nooit gesteld zouden zijn! Informatie vooraf is natuurlijk beter, maar Joshua kan echt nog wel iets met de antwoorden op zijn vragen, denk ik.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 20:11   #15
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
kan je het even toelichten dan ziezo???
Wat valt er te lachen voor jou en waarom zou ik spijt krijgen??
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.