Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 oktober 2005, 17:25   #76
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Eerlijk gezegd vond ik het masker en de site die het ontwikkeld heeft al voldoende maar dat gaat er bij jou kennelijk niet in.
Zoals ik al zei is dat geen primaire bron en zoals ik al zei is het daarom nagenoeg waardeloos.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 17:59   #77
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik moet zeggen dat ik geen bewijzen of artikelen heb gezocht naar het bewijs van de gouden ratio. Het maakt me ook niet veel uit. Ik wil ook niemand overtuigen. Als jullie gelukkig zijn door niet in die ratio te geloven dan voel ik geen behoefte om jullie te overtuigen. Ik vond die wikipedia artikelen die Deckard of Nobody gaf wel interessant. Of het waar is of niet weet ik niet. Net zo min ik niet weet of het artikel van Tiuri wel waar is.

Feit is wel dat er steeds een bepaald soort jongen en meisje de catwalk bewandelen waarvan het gros van de mensen vind dat deze personen aantrekkelijk zijn. Als je zoveel "aantrekkelijke" gezichten hebt dan zal er vast wel een wiskundige verklaring voor zijn. Ik geloof trouwens dat alles wel wiskundig, natuurkundig of biologisch te verklaren valt. Of het eng is of niet dat staat er los van.

Dat mensen zoveel verder zijn geevolueerd dan dieren en dus niet meer gevoelig zijn voor geur, lichaamsproporties of "gouden" ratio's geloof ik niet. Het DNA van de chimpansee en de mens verschilt maar voor enkele tienden van een procent. Dat de mens zoveel anders denkt dan een chimp lijkt me sterk. Alhoewel de mens slim genoeg is zichzelf totaal uit te roeien.

Ik geloof trouwens absoluut niet in een cultuur die mij voorschrijft waar ik op zou vallen. Ik val op totaal andere meisjes dan "de media" mij voorschrijft. En ik geloof al helemaal niet dat ik via een tekenfilm als Boes wordt opgedragen een bepaald type meisje aantrekkelijk te vinden. Als tekenfilms wel wat zouden betekenen zou ik op smurfen of dieren zijn gaan vallen.

En Tiuri, het masker van die "enge" site is trouwens 3D maar is 2D weergegeven. Vandaar dat het er misschien raar uit ziet en het niet geheel duidelijk is wat de lijntjes voorstellen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 10 oktober 2005 om 18:05
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:01   #78
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hallo, met een survey wordt nog altijd een doornormale enquête bedoeld .
Hallo! Pak eens een woordenboek of bezoek een vertaalsite.
Overigens ben ik vertaalster, en ik zou "survey" dus nooit zomaar simpelweg met "enquete" vertalen. Het wordt meestal gebruikt voor zowel onderzoek als opmeting, zeer zelden voor enquete.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:16   #79
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Hallo! Pak eens een woordenboek of bezoek een vertaalsite.
Overigens ben ik vertaalster, en ik zou "survey" dus nooit zomaar simpelweg met "enquete" vertalen. Het wordt meestal gebruikt voor zowel onderzoek als opmeting, zeer zelden voor enquete.
Sorry dat ik het zeg Georgie, maar hier heb je het toch goed mis! Pak jij anders eens een willekeurig (Engelstalig) boek over statistiek. In de wereld van wetenschappelijk onderzoek wordt met een survey bedoeld: een enquête. Een survey is juist daarom niet helemaal betrouwbaar, omdat het een exacte meting onmogelijk maakt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:17   #80
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik moet zeggen dat ik geen bewijzen of artikelen heb gezocht naar het bewijs van de gouden ratio. Het maakt me ook niet veel uit. Ik wil ook niemand overtuigen. Als jullie gelukkig zijn door niet in die ratio te geloven dan voel ik geen behoefte om jullie te overtuigen. Ik vond die wikipedia artikelen die Deckard of Nobody gaf wel interessant.
Daar stond juist in dat het onzin is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Feit is wel dat er steeds een bepaald soort jongen en meisje de catwalk bewandelen waarvan het gros van de mensen vind dat deze personen aantrekkelijk zijn. Als je zoveel "aantrekkelijke" gezichten hebt dan zal er vast wel een wiskundige verklaring voor zijn. Ik geloof trouwens dat alles wel wiskundig, natuurkundig of biologisch te verklaren valt. Of het eng is of niet dat staat er los van.
Hoezo moet dat dan per se een wiskundige verklaring zijn?

Citaat:
Ik geloof trouwens absoluut niet in een cultuur die mij voorschrijft waar ik op zou vallen. Ik val op totaal andere meisjes dan "de media" mij voorschrijft. En ik geloof al helemaal niet dat ik via een tekenfilm als Boes wordt opgedragen een bepaald type meisje aantrekkelijk te vinden. Als tekenfilms wel wat zouden betekenen zou ik op smurfen of dieren zijn gaan vallen.
Dit stukje vind ik een beetje naïef, Guoy. Ik weet zeker dat jij op heel andere mensen zou vallen als je in een andere cultuur wordt geboren. De impact van cultuur is werkelijk enorm en het zit ook overal in verwerkt, zelfs in stripverhaaltjes en tekenfimpjes. Lees bijvoorbeeld eens het boek "Hoe lees ik Donald Duck" van Dorfman en Mattelart. De invloed gaat niet in een directe rechte lijn (donald duck valt op een eend dus ik val ook op een eend), maar indirect wordt men voortdurend gekneed door dit soort dingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
En Tiuri, het masker van die "enge" site is trouwens 3D maar is 2D weergegeven. Vandaar dat het er misschien raar uit ziet en het niet geheel duidelijk is wat de lijntjes voorstellen.
Het is natuurlijk niet de vorm van het masker wat ik eng vind, maar wat het impliceert.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:18   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Hallo! Pak eens een woordenboek of bezoek een vertaalsite.
Overigens ben ik vertaalster, en ik zou "survey" dus nooit zomaar simpelweg met "enquete" vertalen. Het wordt meestal gebruikt voor zowel onderzoek als opmeting, zeer zelden voor enquete.
Ik heb al menig statistiekvak gevolgd Georgie, en werkelijk altijd wordt er met "survey" "enquête" bedoeld.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 18:38   #82
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
deze discussie is eigenlijk zinloos. waarom... omdat over dit onderwerp een discussie is en daarin al het antwoord te vinden is ....
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 19:10   #83
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Feit is wel dat er steeds een bepaald soort jongen en meisje de catwalk bewandelen waarvan het gros van de mensen vind dat deze personen aantrekkelijk zijn. Als je zoveel "aantrekkelijke" gezichten hebt dan zal er vast wel een wiskundige verklaring voor zijn. Ik geloof trouwens dat alles wel wiskundig, natuurkundig of biologisch te verklaren valt. Of het eng is of niet dat staat er los van.
Een bepaald soort jongen en meisje op de catwalk inderdaad. En hoe lang bestaat de catwalk nu eigenlijk? Veel te kort voor een culturele revolutie wat betreft schoonheidsidealen als je het mij vraagt, dus de catwalk hanteren als een indicator voor universele schoonheid vind ik wat te ver gaan. Overigens komt er ook nog eens bij dat de dames op de catwalk vrijwel vel over been zijn; iets wat niet doorgaans ook niet als aantrekkelijk wordt beschouwd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Dat mensen zoveel verder zijn geevolueerd dan dieren en dus niet meer gevoelig zijn voor geur, lichaamsproporties of "gouden" ratio's geloof ik niet. Het DNA van de chimpansee en de mens verschilt maar voor enkele tienden van een procent. Dat de mens zoveel anders denkt dan een chimp lijkt me sterk. Alhoewel de mens slim genoeg is zichzelf totaal uit te roeien.
Dat het DNA van de mens en de chimpansee veel met elkaar overeenkomt zegt mij niets op dit vlak. Ik kan er bewust voor kiezen om mijn primaire en instinctieve prikkels te negeren. Dat kan ik zo doen, zonder probleem. Ik ben geen slaaf van mijn primitieve gedragssysteem in tegenstelling tot de chimpansee. Dat vind ik toch een fundamenteel verschil.


Ik geloof allemaal best dat de mens is voortgekomen uit een dierlijke voorouder, maar we kunnen niet ontkennen dat de mens inmiddels heel wat meer is. Maar toegegeven, het is tegenwoordig hip om jezelf als mens te kleineren. Het is not done om de mensheid tegenwoordig als superieur te zien.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 19:11   #84
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
deze discussie is eigenlijk zinloos. waarom... omdat over dit onderwerp een discussie is en daarin al het antwoord te vinden is ....
Mag ik vragen welk antwoord dat dan is?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 20:05   #85
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik moet zeggen dat ik geen bewijzen of artikelen heb gezocht naar het bewijs van de gouden ratio. Het maakt me ook niet veel uit. Ik wil ook niemand overtuigen. Als jullie gelukkig zijn door niet in die ratio te geloven dan voel ik geen behoefte om jullie te overtuigen. Ik vond die wikipedia artikelen die Deckard of Nobody gaf wel interessant.
Daar stond juist in dat het onzin is
Nee, dat stond er niet in. A.u.b. niet mijn links misbruiken.
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 20:10   #86
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nobody
Nee, dat stond er niet in. A.u.b. niet mijn links misbruiken.
Jij gaf deze link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio

En lees daar maar eens goed onder het kopje "Aestetic uses".
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 oktober 2005 om 20:20
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 21:03   #87
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Jij gaf deze link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio

En lees daar maar eens goed onder het kopje "Aestetic uses".
Ja, het is goed met je Ik heb meerdere wiki links, met op de betreffende pagina's nog links naar externe bronnen, gepost. En jij baseert je conclusie op 1 zin. Alle informatie bij elkaar is overwegend positief tegenover het idee dat symmetrische bouw wijst op schoonheid/gezondheid en dat er idd een relatie lijkt te bestaan tussen bepaalde verhoudingen zo als o.a. de gouden ratio en cultuuronafhankelijke schoonheid.

Zeker geen reden om aan te nemen dat het allemaal onzin is.

Laatst gewijzigd door nobody; 10 oktober 2005 om 21:13
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 21:24   #88
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb al menig statistiekvak gevolgd Georgie, en werkelijk altijd wordt er met "survey" "enquête" bedoeld.
Tjsa, en ik heb al menig vertaling afgerond. En ze vragen me nog steeds, dus naar ik aanneem met succes.
Mijn technisch woordenboek geeft: in kaart brengen, karteren, opmeten.
Zelfstandig nw o.a. onderzoek, studie, opmeting, opname.

Een survey heeft in deze zin de betekenis van "onderzoek door opmeting". Juist dat klopt hier.
Gezien het feit dat het hier gaat over feitelijke metingen, is interview geen optie. Dat maken jullie ervan, en dat wordt grotendeels bepaald door de invalshoek waarmee je een tekst leest. "Oh, het zijn interviews... Tsja, dat kan niet".
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 10 oktober 2005 om 21:28
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 22:02   #89
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ZOOOOOO.
Ik knal er wat laat in...

Er is zeker een grote genetisch component in wat wij aantrekkelijk vinden. Dit heeft vooral betrekking op de symmetrie van ons lichaam en dan vooral het gezicht.
Er zijn ook cultureel bepaalde aspecten die aantrekkelijkheid kunnen bepalen. zoals een slankheidsideaal, een gebruinde huid, gave tanden.

Nature en nurture gaan hand in hand, ze werken op verschillende niveau's en interacteren. Ik vertel het algemeen, omdat er een heleboel onderzoek naar is gedaan en men nog steeds het antwoord schuldig is. Er zal ook geen concreet antwoord in de vorm van een bepaalde verhouding mogelijk zijn.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 22:30   #90
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Tjsa, en ik heb al menig vertaling afgerond. En ze vragen me nog steeds, dus naar ik aanneem met succes.
Mijn technisch woordenboek geeft: in kaart brengen, karteren, opmeten.
Zelfstandig nw o.a. onderzoek, studie, opmeting, opname.

Een survey heeft in deze zin de betekenis van "onderzoek door opmeting". Juist dat klopt hier.
Gezien het feit dat het hier gaat over feitelijke metingen, is interview geen optie. Dat maken jullie ervan, en dat wordt grotendeels bepaald door de invalshoek waarmee je een tekst leest. "Oh, het zijn interviews... Tsja, dat kan niet".
Vertaalster of geen vertaalster, op dit punt zit je dus echt volledig fout. Een survey is een enquête; dat is simpele Engelse vaktaal in de statistiek.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.