Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 42 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 oktober 2005, 17:05   #76
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Ik wil jullie even informeren voor de gene die Zen bestuderen dat ik een nieuw boek heb bestelt "When you are falling, dive!" van Cheri Huber. Volgens sommige een prachtig boek over accepteren van de dingen des levens & zelf acceptatie.

Meer informatie hier: http://www.ipgbook.com/showbook.cfm?bookid=097103091X

MVG,
Pieter.

Laatst gewijzigd door Pieter19; 5 oktober 2005 om 17:07
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 22:49   #77
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dat klinkt als een handig boek Pieter! Alleen ik heb er nog zoveel te lezen over deze onderwerpen die al hier in de kast staan. Ik zoek daarnaast nog een heel algemeen boek over zen, en niet een die zen aan iets koppelt (zoals ik nu het boek lees "Zen en de kunst van het verliefd worden"). Het is een heel leuk boek, maar ik ben veel meer geinterreseerd in de zen gedeeltes aangezien ik op dit moment toch geen relatie heb en over het algemeen niet superveel moeite heb om verliefd te worden.

Maar houd ons/mij maar op de hoogte van wat je van het boek vindt! Ik ben zeer benieuwd.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 23:00   #78
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Trouwens in dat Zen boekje stond nog een mooie uitspraak van Jean-Paul Sartre die wel een toepasselijke is misschien....

We beschouwen de manier waarop anderen ons zien
als realistischer dan de manier waarop we onszelf zien.
Dit betekent dat we onszelf zien als object en voorbijgaan
aan de kern van wie we werkelijk zijn.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 23:41   #79
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Ik zal je zeker laten weten wat ik vond van het boek. Ook van deze autheur is er 6uur durende cd set (6 cd's) uit helemaal over Zelf Acceptatie genaamed "Unconditional Self Acceptance" (http://www.toolsforwellness.com/51046.html)

Cheri Huber is trouwens een zeer gerespecteerde & geliefde Zen Buddhiste ben ik net achter gekomen .

Leuke qoute Guoy.
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2006, 00:26   #80
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
De oplossing voor erf. kaalheid

erf. kaalheid bij mannen:
geen succesvole behandeling,er zijn wel producten die kunnen helpen
Hier wordt nog altijd teveel geredeneert vanuit veronderstellingen ipv uit concrete bewijzen(die echte wet. waarde hebben).
De actieve stoffen Minoxidil,finasteride(duc.?) zijn de enige die kunnnen! helpen.
Dat sommigen finasteride willen gebruiken kan er bij mij niet in, het is geen onschuldig product,verre van (ontwikkeld tegen prostaatkanker=> mag dan ook erge bijwerkingen hebben als het de kanker maar voorkomt), dat is het echt niet waard!
Hoe dan ook,op latere leeftijd is de kans groot dat je ondanks alle middelen toch minder haargroei gaat hebben.
Natuurlijk kunnen vitaminen helpen als je geen erfelijke kaalheid hebt en geen goede voedingsgewoonten hebt,maar een teveel kan eerder meer kwaad.
Wat je kunt doen en zeker effect heeft is je haar korter laten knippen en van die speciale shampoo gebruiken om het haar er dikker te laten uitzien.
Wat je ook kunt doen is de farma-industrie massaal sponseren door allerlei producten uit te proberen die zeer wss toch niet gaan werken(of mss toch omdat je last hebt van een of andere schimmel,bacterie,... (en evt. gecom. bij verkeerde diagnose).Je moet leren leven met je "haarprobleem",is ook enkel een probleem als je er zelf een probleem van maakt.Dik haar ga je nooit meer hebben,ook bij een haartransplantatie,het gaat mss wel minder/niet opvallen.
Een haarstukje zou ook een oplossing kunnen bieden,maar dan zou ik toch wachten tot het min of meer gestabiliseerd is (moet maar ff nr mn vader kijken),anders kan je constant nieuwe haarstukjes laten maken.
Ik heb weken gelezen,vooral wetenschappelijke artikels,geneesmiddelenhandleidingen/adviezen,... bijna alles wat je mogelijk kan vinden ivm dit thema.Ik doe ook wetenschappelijke studies dat maakt het allemaal wat makkelijker om te begrijpen.

DIt is wat ik ga doen:

1.minoxidil nog een jaar gebruiken,kijken of het effectief helpt(heb echt wel nieuwe haren gekregen maar het is maar de vraag of ze doorgroeien,vrees er eerlijk gezegd voor).
2.Indien niet mijn haar stilaan inkorten(minox mss toch blijven gebruiken indien haren klein blijven).

Haar is niet het enige dat je mooi maakt,mn nonkel zijn haar is helemaal kaal geschoren,best wel mooi,staat hem wel goed,kan hem niet met haar voorstellen.

Bekijk het positief of leer het te aanvaarden:

-vroeger bevroor mn lang haar altijd op de moto
-weer iets dat makkelijker/sneller te wassen,goedkoper (niet naar de kapper hoeven te gaan)
-je bent niet alleen,er zijn honderden miljoenen mensen met haaruitval
-geen vettig haar meer
-...

Mvg laurens
__________________
dι oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432

Laatst gewijzigd door laurens7; 20 april 2006 om 18:47
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 19:44   #81
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Accepteren

Misschien raar maar zit er eigelijk over te denken om het gewoon te accepteren en er verder geen aandacht meer aan geven. Ik heb al door dat de ideale oplossing nog lang niet bestaat. Dus waarom allemaal dingen uitproberen die zo weinig tot geen effect hebben.

Ik denk dat het beter is gewoon accepteren en door gaan met je leven. Het kaal worden valt altijd veel meer op bij mensen die zelf kalend zijn. Nooit is het mij eigelijk opgemerkt dat mensen kaal werden etc. maar nu ik het zelf wordt kijk ik bij iedereen en valt het pas op. Dus diegene die het waarschijnlijk opvallen bij jou zitten met het zelfde probleem. Als je je haar met rust laat en er niet meer zo mee bezig bent heb je toch veel meer tijd om andere leuke dingen te doen of ligt dat aan mij?
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 20:57   #82
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Misschien raar maar zit er eigelijk over te denken om het gewoon te accepteren en er verder geen aandacht meer aan geven. Ik heb al door dat de ideale oplossing nog lang niet bestaat. Dus waarom allemaal dingen uitproberen die zo weinig tot geen effect hebben.

Ik denk dat het beter is gewoon accepteren en door gaan met je leven. Het kaal worden valt altijd veel meer op bij mensen die zelf kalend zijn. Nooit is het mij eigelijk opgemerkt dat mensen kaal werden etc. maar nu ik het zelf wordt kijk ik bij iedereen en valt het pas op. Dus diegene die het waarschijnlijk opvallen bij jou zitten met het zelfde probleem. Als je je haar met rust laat en er niet meer zo mee bezig bent heb je toch veel meer tijd om andere leuke dingen te doen of ligt dat aan mij?
als je zo kunt denken heb je idd een oplossing, alleen veel denken zo niet.
ikzelf stel mijn uitval uit en zie zo snel ook geen wonderpil komen die me een weeldige haardos geeft. over een paar jaar stop ik ws ook wel met de medicatie.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 21:15   #83
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Same here. Maar dan hoop ik wel een vriendin te hebben . Hoef je je daar tenminste geen zorgen meer over te maken
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 21:20   #84
Tilly
of Eggy's Dreamfire
 
Tilly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Locatie: Belgium (Bilthoven Nederland)
Berichten: 125
Unhappy vriend/vriendin

ja flappie

hier ook hetzelfde
ik maak mij er momenteel zoveel zorgen over gewoon omdat ik maar denk aan dat, moest ik nu een vriend hebben die dit kan aanvaarden dan kun je het zelf ook beter aanvaarden,niet??
maar ja
als ik iemand leer kennen en hij komt aan mijn haar dan geef ik hem altijd een blauw oog!!!!!!!!!!hahahahahahah

groetjes
Tilly
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
vroeger:
Diprosone lotion
Medrol
Neoxidil
Minoxidil (bereiding apotheek: minoxidil 3,75g; propyleen glycol 10ml en alcohol 70° 100ml)
Prozac
Ijzer, B-complex, visolie, haarverzorgingsformule Hema, Cystine B6 Bailleul, visolie omega 369 Hema
Minoxidil (bereiding apo zonder propyleen glycol, pipet)
Toppik

nu definitief gestopt door endocrinoloog (sinds 15/01/2006):
Androcur 50mg
Diane 35 (Elisa)
NEEM IK OOK NOOIT MEER!!!!!

momenteel:
Rooscure
Sinds september 2006 Yasmin
Fullmore sinds maart 2007 (non-actief)
Minoxidil (bereiding apo 3% zonder propy glycol, pipet) herstart 12/11/2007
Minoxidil (bereiding apo 5%) sinds 12/02/2008
nieuw kapsel 08/11/2007 (schuine pony)
nieuw kapsel 23/01/2008 (rechte pony)
haarwerk 29/02/2008

back to normal since 03/07/2008

haarwerk again 24/03/2012
Tilly is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 00:54   #85
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Misschien raar maar zit er eigelijk over te denken om het gewoon te accepteren en er verder geen aandacht meer aan geven. Ik heb al door dat de ideale oplossing nog lang niet bestaat. Dus waarom allemaal dingen uitproberen die zo weinig tot geen effect hebben.

Ik denk dat het beter is gewoon accepteren en door gaan met je leven. Het kaal worden valt altijd veel meer op bij mensen die zelf kalend zijn. Nooit is het mij eigelijk opgemerkt dat mensen kaal werden etc. maar nu ik het zelf wordt kijk ik bij iedereen en valt het pas op. Dus diegene die het waarschijnlijk opvallen bij jou zitten met het zelfde probleem. Als je je haar met rust laat en er niet meer zo mee bezig bent heb je toch veel meer tijd om andere leuke dingen te doen of ligt dat aan mij?
het is helemaal niet raar,dat is eigenlijk de enige oplossing,die middelen die je kunt nemen blijven niet eeuwig werken?(over een periode van 10j of langer,..)
Bijna iedereen wordt kaal,20% bij de leeftijd van 20,50% bij de leeftijd van 40j.Ik had het ook gewoon geaccepteerd totdat mijn dokter erover begon dat er medicijnen zijn die kunnen helpen.Dat "kunnen" moet je erg relativeren dat weet ik nu ook.Naast minoxidil ga ik niets gebruiken,mss vinden ze nog iets op de markt dat wel een goede behandeling is, is het niet zo dan is dat maar zo.
Paar dagen geleden is mijn auto gestolen,dan merk je wel dat dat haarprobleem eigenlijk maar zo'n luttel detail is.

Ik heb ook nog bijna nooit opmerkingen gehad van mensen.Kzie er anders nog altijd erg goe uit, atletisch lichaam,energierijk,verstandig,leuk,grappig,slim,z otte gedachten,satirisch,realistisch,... wat wil je nog meer? (Een auto lol)

Een vriend/vriendin raak je ooit toch kwijt.
Je haar is enkel een probleem als je er zelf een probleem van maakt,mannen weten waarom :d.
__________________
dι oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:01   #86
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens7

Een vriend/vriendin raak je ooit toch kwijt.


Beetje negatief?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:36   #87
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23


Beetje negatief?
De waarheid is hard.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:54   #88
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hebben jullie zulke slechte ervaringen met vrouwen dan?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 17:03   #89
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Hebben jullie zulke slechte ervaringen met vrouwen dan?
Hij bedoelt waarschijnlijk van ouderdom, net als ik bedoelde
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 17:07   #90
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik dacht al.......
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testosteron als oplossing? Dude22 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 maart 2007 00:42
beste oplossing tegen haaruitval!!!! cicco AGA - Algemeen 2 2 januari 2007 14:18
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Oplossing gevonden voor littekenweefsel Jaytje Chirurgische behandelingen 0 9 januari 2005 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.