Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 5 juni 2006, 11:53   #46
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
He maar ik heb mosterdolie ook niet kunnen krijgen bij die chinezen .

Waar koop jij het eigenlijk (stad of eh de naam van de zaak)?
in antwerpen, bij 't centraal station is er een straat waar je alleen chinese winkels kunt vinden. Daar hebben ze't. 't kost maar 1.20€ voor een potje van 250 ml.
capricik is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 11:58   #47
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik
heb eergisteren ontdekt dat in reflexspray en vicks ook terpentijnolie zit! "oleum terebentin". Die dingen bevorderen de bloedtoevoer als je ergens pijn hebt.
Ja, maar AGA wordt helemaal niet veroorzaakt door te weinig bloedtoevoer.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 12:26   #48
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ja, maar AGA wordt helemaal niet veroorzaakt door te weinig bloedtoevoer.

Voor een gedeelte toch wel (denk ik). Ik zie het zo: in je bloed zitten de benodigheden voor je haargroei. En als het bloed bepaalde plekken niet bereikt, zal je haar die benodigheden niet krijgen en zal uitvallen (denk ik). Niet dat dit de hoofdoorzaak is van AGA, maar het heeft er mee te maken denk ik.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 12:27   #49
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik
in antwerpen, bij 't centraal station is er een straat waar je alleen chinese winkels kunt vinden. Daar hebben ze't. 't kost maar 1.20€ voor een potje van 250 ml.
Oh ik woon in Holland en hier hadden ze het niet, maar geen probleem ik zet mijn zoektocht voort.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 12:45   #50
Bruz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2006
Berichten: 4
Hoi Biljartbal,

Misschien is het mogelijk in Rotterdam de chinese gemeenschap is behoorlijk groot daar.

suc6

Btw Heb jij misschien foto's genomen of misschien capricic wil je ze online zetten, alvast bedankt,

bRUZ
Bruz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 12:46   #51
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruz
Hoi Biljartbal,

Misschien is het mogelijk in Rotterdam de chinese gemeenschap is behoorlijk groot daar.

suc6

Btw Heb jij misschien foto's genomen of misschien capricic wil je ze online zetten, alvast bedankt,

bRUZ
Oke dan zal ik daar even kijken. Ik zelf heb geen foto's genomen, maar ga dat zeker doen. Ik wil nog mosterdolie aanschaffen en dan ben ik "echt".
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2006, 12:59   #52
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Voor een gedeelte toch wel (denk ik). Ik zie het zo: in je bloed zitten de benodigheden voor je haargroei. En als het bloed bepaalde plekken niet bereikt, zal je haar die benodigheden niet krijgen en zal uitvallen (denk ik). Niet dat dit de hoofdoorzaak is van AGA, maar het heeft er mee te maken denk ik.
Slechte bloedtoevoer is nadelig voor het gehele lichaam!! Onze haaruitval gaat volgens een androgenetisch patroon en heeft niets met slechte bloedtoevoer te maken. Ik ben inmiddels 35, en de meeste jongens zijn hier veel jonger, en over het algemeen zullen jongere mannen geen slechte doorbloeding hebben, daar zijn ze nog veel te jong voor, pas na je 60e of zo (ook afhankelijk van je levensstijl) kun je er mee te maken krijgen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2006, 21:43   #53
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Ik merk een vermindering van haaruitval . Ik klop mijn hoofd elke ochtend boven de wasbak om te kijken hoeveel haar ik verlies. Normaal zit ik toch elke ochtend rond de 30/40. Maar laatste dagen zit ik rond de 10. .

Of misschien ligt het aan het weer ofzo, maar ik merk toch een vermindering.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 00:45   #54
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Ik merk een vermindering van haaruitval . Ik klop mijn hoofd elke ochtend boven de wasbak om te kijken hoeveel haar ik verlies. Normaal zit ik toch elke ochtend rond de 30/40. Maar laatste dagen zit ik rond de 10. .
Of misschien ligt het aan het weer ofzo, maar ik merk toch een vermindering.
ben benieuwd of het aanhoud de vermindering! Lets hope! Hoelang ben je trouwens al bezig? Sinds de 6de?
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 12:04   #55
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haaribo
ben benieuwd of het aanhoud de vermindering! Lets hope! Hoelang ben je trouwens al bezig? Sinds de 6de?
Ja zoiets haaribo, een week of 2 dacht ik. eerst smeerde ik het alleen om de inhammen en nu smeer ik het overal
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 00:27   #56
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Slechte bloedtoevoer is nadelig voor het gehele lichaam!! Onze haaruitval gaat volgens een androgenetisch patroon en heeft niets met slechte bloedtoevoer te maken. Ik ben inmiddels 35, en de meeste jongens zijn hier veel jonger, en over het algemeen zullen jongere mannen geen slechte doorbloeding hebben, daar zijn ze nog veel te jong voor, pas na je 60e of zo (ook afhankelijk van je levensstijl) kun je er mee te maken krijgen.
Ik geloof wel degelijk dat slechte bloedtoevoer een van de oorzaken is voor AGA. Oudere mannen krijgen idd vaak later te maken met een slechtere doorbloeding, en ook met haarverlies (toeval?). Heb even snel gegoogled en vond dit stukje. Kort samengevat, een goede bloedsomloop maakt het haar minder vatbaar voor DHT.

Citaat:
Lack of oxygen and blood flow to the scalp contribute to hair loss by weakening the hair follicle and making it more suseptible to the effects of DHT. Good Blood flow is essential to the nourishment and growth of hair follicles. Again when the hair root is well supplied with blood it is able to better withstand the "minimization" effects of DHT. For over 5000 years chinese herbalist have maintained that as long as there is good blood supply to the scalp, hair loss can be prevented.
Minoxidil is toch ook compleet gebaseerd op het verbeteren van de bloedsomloop? Ik denk dat de effecten van terpentijnolie vergelijkbaar zijn met minox.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 00:38   #57
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als AGA te maken heeft met een slechte bloedtoevoer dan zouden alle hardlopers geweldige bossen haar hebben. Maar dat is niet zo. Integendeel geloof ik zelfs. Check anders even het haarwoordenboekje bij minoxidil en bij "de werking".

Kan iemand ook eens bronnen laten zien waarom terpentijnolie zou werken? Als deze hele stormloop ringting terpentijnolie enkel gebaseerd is op ้้n iemands idee, dan kunnen we hier nog wel een heleboel dingen gaan geloven: sperma, koffiedrap, kamelenplas enz enz enz.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 14 juni 2006 om 00:40
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 01:10   #58
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Als AGA te maken heeft met een slechte bloedtoevoer dan zouden alle hardlopers geweldige bossen haar hebben. Maar dat is niet zo. Integendeel geloof ik zelfs. Check anders even het haarwoordenboekje bij minoxidil en bij "de werking".

Kan iemand ook eens bronnen laten zien waarom terpentijnolie zou werken? Als deze hele stormloop ringting terpentijnolie enkel gebaseerd is op ้้n iemands idee, dan kunnen we hier nog wel een heleboel dingen gaan geloven: sperma, koffiedrap, kamelenplas enz enz enz.
In het haarwoordenboekje word 1 onderzoek genoemd waar de effecten op de bloedsomloop niet merkbaar waren. Lijkt me nogal onzinnig om daaruit te concluderen dat er dus geen verband is aangezien andere onderzoeken wel een toename van de bloedsomloop meten. (zoals deze).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

"Minoxidil stimulates cutaneous blood flow in human balding scalps: pharmacodynamics measured by laser doppler velocimetry and photopulse plethysmography."
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 02:27   #59
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik ga niet m'n post opnieuw typen. Hij staat er nog.

En daarnaast: als je je bloedsomloop wilt verbeteren kan je beter 1 of 2 keer in de week gaan hardlopen of na het (warme) douchen even je hoofd onder de koude kraan houden. Dit lijkt me beter dan twijfelachtige substanties in je haar te smeren waarvan sommige mensen hier zelfs beweren dat het enorm slecht is voor de hoofdhuid.

Kan ook iemand hier eens een bron posten dat terpentijnolie goed zou zijn voor mensen met AGA? Dit zou fijn zijn.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 14 juni 2006 om 02:31
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 08:45   #60
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jkkezh
In het haarwoordenboekje word 1 onderzoek genoemd waar de effecten op de bloedsomloop niet merkbaar waren. Lijkt me nogal onzinnig om daaruit te concluderen dat er dus geen verband is aangezien andere onderzoeken wel een toename van de bloedsomloop meten. (zoals deze).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

"Minoxidil stimulates cutaneous blood flow in human balding scalps: pharmacodynamics measured by laser doppler velocimetry and photopulse plethysmography."
Je haalt een onderzoek aan van meer dan 20 jaar oud. In 1984 dacht men nog dat haaruitval o.a. werd veroorzaakt door verslechterde bloedtoevoer. Inmiddels is de algemene wetenschappelijke consensus dat verslechterde bloedtoevoer geen oorzaak is van haaruitval, maar een gevolg. Guoy merkt dus heel terecht op dat het stimuleren van de bloedtoevoer geen enkel effect zal hebben op hergroei van haartjes.

Hoe minoxidil precies werkt is nog niet helemaal duidelijk, maar het heeft er in ieder geval mee te maken dat het een ingewikkeld chemisch proces in gang zet, waardoor de celdeling van de dermal papilla-cellen (de cellen in het haarzakje die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van haren) wordt gestimuleerd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval na stoppen met Diane35 lidija74 Haarproblemen bij vrouwen 46 9 januari 2018 16:57
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Op natuurlijke wijze haaruitval stoppen argh Medicijnen/haargroeimiddelen 18 8 juni 2006 10:30
is het mogelijk om haaruitval te stoppen enkel door gebruik van bepaalde shampoos? marc50 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 30 augustus 2005 10:07
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright ฉ 2001-2024 Stichting HaarWeb.