Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2014, 13:29   #1
andreando1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geslacht:
24 jaar en HT bij Medi-kliniek

Beste lotgenoten,

Eindelijk is het voor mij zover. In september aanstaande onderga ik de alom geprezen haartransplantatie en zal hopelijk mijn oude haarlijn wederkeren. Back to where it belongs.

Voordat ik verder ga zal ik eerst mijn situatie omschrijven:

Momenteel ben ik 24 en al kalende vanaf ongeveer mijn 17de. Ik ben een van de ongelukkige die er op zeer jonge leeftijd mee kampte. Ik had altijd lang haar en begon rond mijn 17de te merken dat mijn haarlijn omhoog kroop, echter was ik mij nog niet bewust van definitief haaruitval. Zo rond mijn 18de werd het zichtbaar waardoor ik mij stapsgewijs onzekerder voelde over mijn haarbos. In dit jaar begon ik er serieuze problemen aan de ondervinden en werd ik depressief van mijn ogende inhammen. Ik ging niet naar buiten, niet zwemmen, was vaak moe en wilde eigenlijk alleen maar binnen zitten. In deze periode heb ik tevens geprobeerd een haarstuk te dragen voor de zone 1 en 2, salvador was zijn naam volgens mij, maar ook dit beviel totaal niet.

Mijn omgeving vond dat ik me niet moest aanstellen, maar voor mij was het erg frustrerend. De arts vertelde mij dat haar partner het ook had en ik mij dus geen zorgde hoefde te maken. De desbetreffende arts was 45 en haar partner 4 jaar ouder. Kortom, het begrip voor een jongeman met haarproblemen was ver te zoeken.

In deze periode ben ik tevens naar de heer Boersma in Geldermalsen geweest, waarna ik dutasteride voorgeschreven kreeg. Ik betaalde 50 euro per maand voor 30 capsules die ik eens per dag moest innemen. Door Haarweb ben ik erachter gekomen dat ik bij de huisarts Avodart kon bestellen voor 30 euro per 3 maanden. Nog dank daarvoor!

Rond mijn 20ste was het redelijk gestabiliseerd, maar ik verborg nog steeds mijn inhammen met het lange haar waardoor ik mij nog vaak onzeker voelde. In deze periode besloot ik dat het anders moest en heb de tondeuse gepakt.
Ik moet zeggen dat dit een van de betere beslissingen in mijn leven is geweest!
Nu 4 jaar later ondervind ik weinig tot geen problemen meer aan mijn kaalheid en draag het op standje 0 van de tondeuse. Mijn onzekerheid over mijn haar is ingekapseld, als de DHT om mijn haarzakjes. Toch kijk ik nog steeds uit naar een haarlijn als vroeger en heb besloten hier vervolg aan te geven.

Op 7 september onderga ik een haartransplantatie van ongeveer 3000 grafts bij Medi-kliniek. Dit forum is voor mij de afgelopen 6 jaar zeer, onder de naam Andreando, zeer bruikbaar geweest en daarom wil ik mijn steentje bijdrage door jullie zo goed mogelijk up-to-date te houden over de voortgang.

Vorige week heb ik een zogeheten PRP behandeling gehad. Dit zorgt er voor dat de overlevingskans van grafts, de haarzakjes die bij de transplantatie zijn verplaatst, groter wordt. Tegelijkertijd is er sprake van een snellere en betere genezing. Alhoewel ik een verdoving kreeg, moet ik zeggen dat het toch best pijn doet. Ondanks dat mijn pijngrens vrij hoog is. Maar goed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden ha-ha.

Ik ga jullie in de aankomende tijd veel foto's van het proces toesturen

Laatst gewijzigd door andreando1990; 28 augustus 2014 om 14:12
andreando1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 22:23   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Ik ben benieuwd hoe het verloopt, zal het verhaal volgen
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2014, 14:15   #3
andreando1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geslacht:
Dit zijn foto's van mijn situatie nu.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 3.jpg‎ (18,1 KB, 548x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 2.jpg‎ (36,4 KB, 605x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20140828-WA0000.jpg‎ (49,9 KB, 519x gelezen)
andreando1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 22:49   #4
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Succes! Heb wat aardige resultaten gezien van Medikliniek hier op Haarweb.
Ik kan je vertellen dat er ook mannen van 45 en ouder zijn die absoluut niet kalend willen zijn hoor. Dus als je de boel nu goed laat bijwerken kun je er over 20 jaar nog veel plezier van hebben
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 11:13   #5
andreando1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geslacht:
Dank u MSR! Heeft u of andere nog tips in de aanloop naar de operatie van aanstaande zondag. Ja begrijp zeker dat haar op je 45ste ook een mooie pluspunt is. Dat ik er plezier van ga hebben is wel zeker
andreando1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 18:12   #6
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
24 jaar is veel te jong!

De kaalheid zal voortschrijden en over een paar jaar ben je weer de sjaak voor een vervolgbehandeling.

Ik wens je veel wijsheid toe.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 19:10   #7
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Waarom is een ht te vroeg op je 24ste? Ik heb er 1 laten doen op mn 21ste, 3000 grafts hele gebied boven op.. Van bijna helemaal kaal ging ik naar een densiteit van 60%/70% nu heb ik afg. Juli een 2de behandeling laten uitvoeren en verwacht ik wel dat de dichtheid word zoals ik wil. En dat met alleen maar getransplanteerde haren. Oke het heeft me totaal 5000€ gekost maar kan wel zeggen dat t de beste beslissing uit me leven is geweest.
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 22:46   #8
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Ik begrijp het wel hoor. 24 is misschien vroeg, maar als je nu graag je haar terug wilt en er een tijdje van kan genieten op jonge leeftijd, why not! Later is het misschien makkelijker te accepteren en niet meer nodig/ voldoende... Doen waar jij jezelf goed bij voelt
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 23:00   #9
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Zijn haar terug....bullshit..

Met alle respect, maar een haartransplantatie is gewoon niet de oplossing.

Van achter worden er een paar haren naar voren gehaald en het zal alleen maar een teleurstelling zijn voor die jongen.
Die haren aan de achterkant hebben hele andere eigenschappen en dat blijft vaak (lees:altijd) onderbelicht bij die snelle boys van die haarklinieken!



Succes
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 23:26   #10
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Zijn haar terug....bullshit..

Met alle respect, maar een haartransplantatie is gewoon niet de oplossing.

Van achter worden er een paar haren naar voren gehaald en het zal alleen maar een teleurstelling zijn voor die jongen.
Die haren aan de achterkant hebben hele andere eigenschappen en dat blijft vaak (lees:altijd) onderbelicht bij die snelle boys van die haarklinieken!



Succes
Mee eens, maar het is een keuze Andreando zelf heeft gemaakt. Als advies kan ik hem geven om voor een conservatieve haarlijn te gaan, laat die inhammen maar inhammen blijven, omdat je nog zo jong bent zal je huidige haarlijn vast nog wel verder opschuiven.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 00:02   #11
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Ik heb ht's gezien die echt niet opvallen en ht's die je gelijk als zodanig herkent. Het valt of staat bij een technisch goed uitgevoerde behandeling en een goede mate van hergroei. Dat laatste heb je niet in de hand. Hoewel sommige klinieken alleen maar goede resultaten lijken af te leveren.
Andreando, je hebt al een behoorlijk ver teruggetrokken haargrens. Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat een tweede of misschien derde ht nodig zal zijn. Een goede kliniek zorgt dat je voldoende donor over gaat houden daarvoor. Bij een slechte hergroei kan het gebeuren dat je uiteindelijk toch te weinig donor zult hebben voor een volledige 'reparatie'.
Ik sluit me aan bij wat Diksy in een andere discussie zei, ook al is het misschien dun, beter dan kaal.
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 08:33   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Zijn haar terug....bullshit..

Met alle respect, maar een haartransplantatie is gewoon niet de oplossing.

Van achter worden er een paar haren naar voren gehaald en het zal alleen maar een teleurstelling zijn voor die jongen.
Die haren aan de achterkant hebben hele andere eigenschappen en dat blijft vaak (lees:altijd) onderbelicht bij die snelle boys van die haarklinieken!



Succes
Daarom ook moet men aan de fina smart guy!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 11:44   #13
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Stel jij je gezondheid maar in de waagschaal met die fina, voor een paar van die flut haren...smart guy...
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 13:29   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
:d
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 21:58   #15
Rickske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Zijn haar terug....bullshit..

Met alle respect, maar een haartransplantatie is gewoon niet de oplossing.

Van achter worden er een paar haren naar voren gehaald en het zal alleen maar een teleurstelling zijn voor die jongen.
Die haren aan de achterkant hebben hele andere eigenschappen en dat blijft vaak (lees:altijd) onderbelicht bij die snelle boys van die haarklinieken!



Succes
Alsof jij weet wat er in zijn hoofd afspeelt? Ik had ook geen haar meer voor op mn kop. Maar ben nu al blij met het resultaat na 6 maanden! En je ziet echt niet dat ik een ht heb laten doen. de getransplanteerde haren zijn hetzelfde als de rest.
Rickske is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
24 jaar, dr.kara, haartransplantatie, medi-kliniek, prp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.