Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2019, 13:02   #1
Fenerli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Aanpak van AGA, is het mogelijk?

Beste Haarweb lezers,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag jullie ervaringen weten over de aanpak tegen AGA. Hiermee bedoel ik niet de aanpak met medicatie, maar meer eigen ervaringen wellicht op een natuurlijke manier.
Wat vinden jullie van de verhalen over de natuurlijke aanpak tegen AGA? zijn er mensen die zo'n aanpak hebben?
Zo lees je bijvoorbeeld dat verschillende natuurlijke olie, uiensap, knoflook kuur, prp etc je haaruitval kan stoppen en haargroei kan bevorderen. Deze aanpak zou er voor moeten zorgen dat de doorbloeding beter wordt en je haren versterken.

Aan de andere kant is het feit dat bij AGA de DHT hormoon de boosdoener is. Ofwel de genetische bepaling van je haarwortel kan gevoelig zijn tegen DHT hormoon, waardoor je vroeg of laat te maken krijgt met AGA. In hoeverre is het dan geloofwaardig dat je met natuurlijke behandelingen haaruitval kan stoppen. In feiten zorgt de natuurlijke behandeling niet voor DHT remmen en ook niet dat je haarwortel opeens niet gevoelig wordt tegen DHT? Mochten jullie toch anders ervaren met dergelijke natuurlijke behandelingen dan hoor ik dit graag.
Fenerli is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2019, 14:36   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenerli Bekijk bericht
Beste Haarweb lezers,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag jullie ervaringen weten over de aanpak tegen AGA. Hiermee bedoel ik niet de aanpak met medicatie, maar meer eigen ervaringen wellicht op een natuurlijke manier.
Wat vinden jullie van de verhalen over de natuurlijke aanpak tegen AGA? zijn er mensen die zo'n aanpak hebben?
Zo lees je bijvoorbeeld dat verschillende natuurlijke olie, uiensap, knoflook kuur, prp etc je haaruitval kan stoppen en haargroei kan bevorderen. Deze aanpak zou er voor moeten zorgen dat de doorbloeding beter wordt en je haren versterken.

Aan de andere kant is het feit dat bij AGA de DHT hormoon de boosdoener is. Ofwel de genetische bepaling van je haarwortel kan gevoelig zijn tegen DHT hormoon, waardoor je vroeg of laat te maken krijgt met AGA. In hoeverre is het dan geloofwaardig dat je met natuurlijke behandelingen haaruitval kan stoppen. In feiten zorgt de natuurlijke behandeling niet voor DHT remmen en ook niet dat je haarwortel opeens niet gevoelig wordt tegen DHT? Mochten jullie toch anders ervaren met dergelijke natuurlijke behandelingen dan hoor ik dit graag.
je hebt vage case-verhalen over natuurlijke middelen die zouden werken, waarbij één iemand over zijn ervaringen vertelt zonder duidelijke meetpunten en foto's en zonder dat helemaal duidelijk is of zo iemand niet een commercieel belang heeft.

en je hebt uitgebreide geblindeerde onderzoeken over medicatie, waaruit wel duidelijk een werking blijkt.

misschien dat natuurlijke middelen je als persoon gezonder kunnen maken en daarmee ook je haar in de marge een ietsiepietsie bestendiger kan laten worden, maar als er een natuurlijk middel zou zijn zonder bijwerkingen en met significante werking zou dat allang wetenschappelijk vast gestaan hebben.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 08:19   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Als AGA je hoog zit, verpil je tijd dan niet aan alternatieve middelen. De tijd zal verstrijken. Zonder resultaat, met verdere achteruitgang van je bos haar en groter psychisch lijden.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2019, 20:09   #4
Fenerli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2018
Berichten: 3
Geslacht:
AGA voor ieder persoonlijk?

Beste,

De bovenkant van de hoofdhuid is gevoelig voor DHT, wanneer dit genetisch is bepaald. Toch is het verschillend per persoon met AGA in hoeverre de kaalheid wordt. Soms blijf het bij inhammen, bij een ander kruin+inham en weer bij een ander norwood 6-7.
Wat is hiervan de reden eigenlijk, dat het niet bij iedereen met AGA de effect van kaalheid anders is? Dan heb ik het noet ober de snelheid per persoon van haaruitval. Het gaat hierom waarom niet iederen met AGA uiteindelijk norwood 6-7 bereikt, maar bijvoebeel bij 3-4, of 2. Ook zonder medicatie hoef men niet perse op norwood 6-7 uit te komen?
Een ander vraag is kunnen we voor ons zelf een inschatting maken welke norwood we kunnen halen?
Ik hoor het graag.
Fenerli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2019, 15:54   #5
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenerli Bekijk bericht
Beste,

De bovenkant van de hoofdhuid is gevoelig voor DHT, wanneer dit genetisch is bepaald. Toch is het verschillend per persoon met AGA in hoeverre de kaalheid wordt. Soms blijf het bij inhammen, bij een ander kruin+inham en weer bij een ander norwood 6-7.
Wat is hiervan de reden eigenlijk, dat het niet bij iedereen met AGA de effect van kaalheid anders is? Dan heb ik het noet ober de snelheid per persoon van haaruitval. Het gaat hierom waarom niet iederen met AGA uiteindelijk norwood 6-7 bereikt, maar bijvoebeel bij 3-4, of 2. Ook zonder medicatie hoef men niet perse op norwood 6-7 uit te komen?
de theorie is dat elk persoon een ander dht-gehalte heeft, en elke haar een eigen dht-gevoeligheid. bij de meeste mensen zitten de dht ongevoelige haren op het achterhoofd en op het lichaam, maar waar dat precies eindigt en waar dat precies begint verschilt random per persoon. en verklaart dus (in theorie) waarom de ene persoon vrijwel helemaal kaal wordt en de ander niet. maar de theorie heeft gaten en over hoe de receptoren beinvloedt worden is ook niet alles even duidelijk; zo werkt finasteride bij sommige mensen amper en het is niet altijd te verklaren waarom.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenerli Bekijk bericht
Een ander vraag is kunnen we voor ons zelf een inschatting maken welke norwood we kunnen halen?
Ik hoor het graag.
niets is waterdicht, maar het beste wat je kan doen is naar je familie te kijken, en dan vooral naar de vader van je moeder. het is geen één op één verband ofzo, maar als je hele familie in een bepaald patroon kaal is en jij bent ook kalende is het niet waarschijnlijk dat je, zonder medicatie, ergens halverwege stabiliseert.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2019, 01:26   #6
Fenerli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor je reactie.
Fenerli is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2019, 21:35   #7
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenerli Bekijk bericht
Beste Haarweb lezers,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag jullie ervaringen weten over de aanpak tegen AGA. Hiermee bedoel ik niet de aanpak met medicatie, maar meer eigen ervaringen wellicht op een natuurlijke manier.
Wat vinden jullie van de verhalen over de natuurlijke aanpak tegen AGA? zijn er mensen die zo'n aanpak hebben?
Zo lees je bijvoorbeeld dat verschillende natuurlijke olie, uiensap, knoflook kuur, prp etc je haaruitval kan stoppen en haargroei kan bevorderen. Deze aanpak zou er voor moeten zorgen dat de doorbloeding beter wordt en je haren versterken.

Aan de andere kant is het feit dat bij AGA de DHT hormoon de boosdoener is. Ofwel de genetische bepaling van je haarwortel kan gevoelig zijn tegen DHT hormoon, waardoor je vroeg of laat te maken krijgt met AGA. In hoeverre is het dan geloofwaardig dat je met natuurlijke behandelingen haaruitval kan stoppen. In feiten zorgt de natuurlijke behandeling niet voor DHT remmen en ook niet dat je haarwortel opeens niet gevoelig wordt tegen DHT? Mochten jullie toch anders ervaren met dergelijke natuurlijke behandelingen dan hoor ik dit graag.
Nee
kermak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.