Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2019, 20:43   #16
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, een haartransplantatie en haarmedicatie concurreren met elkaar. Finasteride stabiliseert of remt zeer sterk bij veel mensen (niet bij iedereen, bij de één werkt het beter dan de ander) het haarverlies. Het businessmodel van HWI is transplantaties verkopen, dat doen ze niet aan mensen die geen haar meer verliezen. Dus ze hebben een rechtstreeks zakelijk belang finasteride af te raden, ze doen het niet voor jou.

Desalniettemin, finasteride * kan * bijwerkingen hebben. Voor heel veel mensen niet, maar voor sommigen wel. Als het idee dat je misschien wel bijwerkingen krijgt voor jou een no-go is en belangrijker dan je haarstatus, is dat een hele verstandige beslissing, maar lopen je opties voor een goede haarstatus gewoon wel heel snel terug. Finasteride is met afstand het best werkende product op de markt.

Overigens ,wat HWI in hemelsnaam tegen minoxidil kan hebben.. geen idee. Bijwerkingen zijn superbeperkt (een enkeling zegt dat hij meer wallen heeft gekregen ofzo, dat werk, niets hormonaals, daar komt het niet eens in je lichaam) en je kan zo stoppen. Het werkt overigens ook niet erg krachtig meestal, dus het gaat jou waarschijnlijk niet redden, hoogstens afremmen. Maar goed, dat HWI dit ook al afraadt zegt voor mij veel over hun motieven: namelijk zelf zoveel mogelijk winst maken.

97% klanttevredenheid is niet te checken. Maar los daarvan, zelfs als het waar is dat de meesten tevreden zijn, zal dat gemeten zijn in het jaar na de operatie. Het grote probleem met een haartransplantatie terwijl je agressief haar aan het verliezen bent is dat waar je nu kaal bent redelijk opgevuld kan worden, maar waar je de komende jaren kaal gaat worden niks wordt bijgeplaatst. Dan kan je misschien nog een tweede HT doen een keer om ook dat op te vullen, maar je gaat met 3000 grafts vrij snel door je donor heen (de hoeveelheid haar op je achterhoofd), op een gegeven moment houdt dat op. Je kan voor de korte termijn gaan, er nu goed uit willen zien en er schijt aan hebben hoe het over een jaar of 5-10 zal gaan, maar je moet het je wel realiseren.
Is Fina beter dan Dutasteride ja?
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2019, 21:22   #17
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kermak Bekijk bericht
Is Fina beter dan Dutasteride ja?
nee. technisch gezien werkt duta beter dan fina; ik bedoelde fina in die quote als algemene verzamelnaam voor dht-blokkers.
duta en fina doen hetzelfde alleen de één wat ingrijpender dan de ander, zowel qua werking als qua eventuele bijwerkingen.

dht blokkers in het algemeen werken veel beter en voor veel meer mensen dan al het andere op de markt, dat had ik beter kunnen zeggen.

Laatst gewijzigd door minten; 2 april 2019 om 21:24
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2019, 23:44   #18
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Er is hier al veel gereageerd en er zijn genoeg goede adviezen gegeven. Als je mee wil gaan in het sprookjesverhaal wat HWI schetst kom je bedrogen uit.

Zonder finasteride/minoxidil ga jij nooit een bevredigend resultaat op termijn halen. Je zegt dat het op latere leeftijd niet meer uitmaakt dat je dan kaal zal worden maar geloof mij, juist als je ouder wordt wil je er goed uit blijven zien.

Ik kan je alleen maar adviseren om eerst de middelen een jaar te gebruiken en zien wat voor effect dit heeft, en daarna pas een HT te plannen.

Succes in jouw keuze!
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 01:21   #19
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je hebt echt al filink wat haar verloren op deze leeftijd.
Overweeg het gebruik, minstens 1 jaar van:
- finasteride 1mg per dag (overleg met de huisarts om het te gaan gebruiken)
- minoxidil 5% 2x per dag

Eventueel optionele behandelingen/supplementen
- 1x per 1 a 2 weken dermarollen (1.5mm)
- nizoral shampoo
- haar huid nagel supplementen (met biotine, MSM, selenium)

Mocht je geen finasteride en/of minoxidil willen gebruiken is de rest aan supplementen, shampoos en conditioners gewoon kansloos. Kijk dan liever naar volgende behandelingen:

- tondeuze / MHP behandeling
- haarstukje

Luister aub niet naar HWI, als je denkt dat je geen fina nodig hebt na een HT met een dergelijk vergevorderd haarverlies op jouw leeftijd kom je echt van een hele koude kermis thuis.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Mocht je bijwerkingen ervaren direct aan de bel trekken bij je huisarts.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 01:22   #20
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
nee. technisch gezien werkt duta beter dan fina; ik bedoelde fina in die quote als algemene verzamelnaam voor dht-blokkers.
duta en fina doen hetzelfde alleen de één wat ingrijpender dan de ander, zowel qua werking als qua eventuele bijwerkingen.

dht blokkers in het algemeen werken veel beter en voor veel meer mensen dan al het andere op de markt, dat had ik beter kunnen zeggen.
Achzo, dank voor je reactie!
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2019, 07:33   #21
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Lightbulb

Morientes heeft het al gezegd. Ik ben over een maand 41 en kaal worden op die leeftijd ga je erger vinden. Dat ik alsnog kaal kan worden kan altijd nog gebeuren, dat wat ze zeggen over als je tot aan je veertigste grotendeels nog al je haar hebt en daarna gegarandeerd niet kaal wordt geloof ik niet. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van personen die na hun 40ste plotseling alsnog kaal werden. Billy Joel, John Travolta, Danny Blind, Berry van Aerle om maar even wat te noemen.


en voordat je dan zegt, en dat heb ik op dit forum vaker als antwoord gekregen, "maar op oudere leeftijd hoor je haar te verliezen, jah, da's normaal!". ...........hoe zit het dan met hem:




als ik het mag geloven is Ozzy Osbourne nu zeventig met dit haar. Hij beweert dat dit zijn echte haar is en zover ik weet wordt nergens bewezen dat hij een haarwerk draagt. Hoe kan dit? En waarom moet het om bij het ouder worden gegarandeerd je haar te verliezen?



Als haarverlies erfelijk is, hoe zit het dan met de profvoetballer Arjen Robben? Zijn vader, Hans Robben, heeft een vol pleeborstel legerkapsel. Is Arjen Robben zo vroeg kaal, omdat het erfelijk is? En als zijn vader niet kaal is komt het zeker door de oom van de aangetrouwde grootvader en nog verder terug, ja natuurlijk. Kan dat niet komen door iets wat je lichaam veel kracht kost en een groot beroep doet op jouw life force reserves? Dat wil dan bijvoorbeeld niet zeggen dat Arjen Robben niet oud gaat worden (in levensjaren althans), maar dat zijn life force potjes onvoldoende toereikend zijn om zijn haar en haarkleur te behouden. Hij is van jonge leeftijd al sportman en het type voetballer dat hij is kost hem veel slijtage. Al die tijd dat hij geblesseerd is, en zijn lichaam reparaties nodig heeft kan een behoorlijk kaalslag plegen op zijn lichamelijk herstelvermogen. Als je goed kijkt naar zijn laatste foto's dan zie je dat hij ook nog eens grijs is. Dat hoort toch niet voor je 35ste.



Misschien dat mensen met agressieve haaruitval ook met zulke verborgen oorzaken kampen, verborgen oorzaken die het herstel van het lichaam bemoeilijken en je life force reserves opslurpen. Zo ben je bijvoorbeeld zonder dat je het weet de hele dag bezig om toxines, fijnstof, bacteriën, virussen en andere indringers van het lichaam uit te schakelen. Zonder dat je het door hebt, of zonder dat je je ziek hoeft te voelen. Ze zeggen niet voor niets dat een tijdje in de schone (als in mooi & schoon) natuur wonderen doet. Vervuilde lucht die we dagelijks inademen wordt beter voorkomen door meer met de neus te ademen dan door de mond. En dat zijn maar kleine beetjes die er aan bijdragen om ons lichaam sneller te doen slijten, maar ik weet zeker dat we als rekening houden met al die kleine beetjes dat we een natuurlijkere oplossing kunnen bedenken tegen een agressief vervroegde kaalheid.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 6 april 2019 om 07:35 Reden: even een kleiner formaat afbeelding gezocht
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2019, 07:47   #22
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Gelul. Aga is erfelijk. Arjen Robben heeft het dan hoogst waarschijnlijk van z’n moeders kant.. of het was net iets te gezellig met de buurman na de kermis 35 jaar geleden.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2019, 01:40   #23
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
als ik het mag geloven is Ozzy Osbourne nu zeventig met dit haar.
een klein percentage van de mannen heeft nooit last van haarverlies. ozzy kan daar toch toe behoren? ik snap je verbazing niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Als haarverlies erfelijk is, hoe zit het dan met de profvoetballer Arjen Robben? Zijn vader, Hans Robben, heeft een vol pleeborstel legerkapsel.
je haarstatus is het best voorspelbaar door naar de vader van je moeder te kijken; heeft iets te maken met het gen waar kaalheid het meest mee te maken heeft (maar niet volledig, er spelen ook andere genen mee) en die je overerft via je moeder's kant. dit is algemeen geaccepteerde bewezen kennis. als je nou een foto weet op te trommelen van de opa van Arjen aan moeder's kant en die heeft op latere leeftijd OOK nog een volle bos, dan wordt het pas echt interessant.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Misschien dat mensen met agressieve haaruitval ook met zulke verborgen oorzaken kampen, verborgen oorzaken die het herstel van het lichaam bemoeilijken en je life force reserves opslurpen.
er worden honderden miljoenen mannen op deze wereld kaal, en op basis van twee voorbeelden (die bovendien niet eens kloppen) concludeer je dat de huidige theorieën niet kloppen, en kom je met een eigen theorie die je uberhaupt niet bewijst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Gelul
ik sluit me aan bij shazam.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2019, 02:02   #24
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Morientes heeft het al gezegd. Ik ben over een maand 41 en kaal worden op die leeftijd ga je erger vinden. Dat ik alsnog kaal kan worden kan altijd nog gebeuren, dat wat ze zeggen over als je tot aan je veertigste grotendeels nog al je haar hebt en daarna gegarandeerd niet kaal wordt geloof ik niet. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van personen die na hun 40ste plotseling alsnog kaal werden. Billy Joel, John Travolta, Danny Blind, Berry van Aerle om maar even wat te noemen.


en voordat je dan zegt, en dat heb ik op dit forum vaker als antwoord gekregen, "maar op oudere leeftijd hoor je haar te verliezen, jah, da's normaal!". ...........hoe zit het dan met hem:




als ik het mag geloven is Ozzy Osbourne nu zeventig met dit haar. Hij beweert dat dit zijn echte haar is en zover ik weet wordt nergens bewezen dat hij een haarwerk draagt. Hoe kan dit? En waarom moet het om bij het ouder worden gegarandeerd je haar te verliezen?



Als haarverlies erfelijk is, hoe zit het dan met de profvoetballer Arjen Robben? Zijn vader, Hans Robben, heeft een vol pleeborstel legerkapsel. Is Arjen Robben zo vroeg kaal, omdat het erfelijk is? En als zijn vader niet kaal is komt het zeker door de oom van de aangetrouwde grootvader en nog verder terug, ja natuurlijk. Kan dat niet komen door iets wat je lichaam veel kracht kost en een groot beroep doet op jouw life force reserves? Dat wil dan bijvoorbeeld niet zeggen dat Arjen Robben niet oud gaat worden (in levensjaren althans), maar dat zijn life force potjes onvoldoende toereikend zijn om zijn haar en haarkleur te behouden. Hij is van jonge leeftijd al sportman en het type voetballer dat hij is kost hem veel slijtage. Al die tijd dat hij geblesseerd is, en zijn lichaam reparaties nodig heeft kan een behoorlijk kaalslag plegen op zijn lichamelijk herstelvermogen. Als je goed kijkt naar zijn laatste foto's dan zie je dat hij ook nog eens grijs is. Dat hoort toch niet voor je 35ste.



Misschien dat mensen met agressieve haaruitval ook met zulke verborgen oorzaken kampen, verborgen oorzaken die het herstel van het lichaam bemoeilijken en je life force reserves opslurpen. Zo ben je bijvoorbeeld zonder dat je het weet de hele dag bezig om toxines, fijnstof, bacteriën, virussen en andere indringers van het lichaam uit te schakelen. Zonder dat je het door hebt, of zonder dat je je ziek hoeft te voelen. Ze zeggen niet voor niets dat een tijdje in de schone (als in mooi & schoon) natuur wonderen doet. Vervuilde lucht die we dagelijks inademen wordt beter voorkomen door meer met de neus te ademen dan door de mond. En dat zijn maar kleine beetjes die er aan bijdragen om ons lichaam sneller te doen slijten, maar ik weet zeker dat we als rekening houden met al die kleine beetjes dat we een natuurlijkere oplossing kunnen bedenken tegen een agressief vervroegde kaalheid.
Vind jou theorieën een beetje vergezocht allemaal. Ik denk dat kaalworden gewoon botte pech is. Net dat gen georven die je nou juist niet wilde. De vader van mijn vader is op 86-jarige leeftijd overleden met een volle kop met haar. De vader van van mijn moeder helaas al overleden op zijn 66ste, had zelfs nog maffia coupe met een kippekont van achter.
Mijn vader heeft norwood 6, net als ik. Zijn ene broer heeft een volle bos en zijn andere twee broers zijn ook kaal. Dus nogmaals, je erft van alles van je voorouders en daar zitten goede, maar ook slechte gene bij helaas.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2019, 12:07   #25
smashonyourface
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je hebt echt al filink wat haar verloren op deze leeftijd.
Overweeg het gebruik, minstens 1 jaar van:
- finasteride 1mg per dag (overleg met de huisarts om het te gaan gebruiken)
- minoxidil 5% 2x per dag

Eventueel optionele behandelingen/supplementen
- 1x per 1 a 2 weken dermarollen (1.5mm)
- nizoral shampoo
- haar huid nagel supplementen (met biotine, MSM, selenium)

Mocht je geen finasteride en/of minoxidil willen gebruiken is de rest aan supplementen, shampoos en conditioners gewoon kansloos. Kijk dan liever naar volgende behandelingen:

- tondeuze / MHP behandeling
- haarstukje

Luister aub niet naar HWI, als je denkt dat je geen fina nodig hebt na een HT met een dergelijk vergevorderd haarverlies op jouw leeftijd kom je echt van een hele koude kermis thuis.
Ik ben al bijna een maand onderweg met Minoxidil foam 5%, Biotine en Revita shampoo. Fina wil ik niet aan beginnen, gewoon een persoonlijke keuze. Waar is de Nizoral shampoo goed voor? Ik lees iets over schimmelziektes op de hoofdhuid, maar hier heb ik geen last van?

Verder kan iemand mij verder inlichten over het volgende:
- Minoxidil gebruik ik 's ochtends en 's avonds. Maar als ik overdag(stel, ergens in de middag) ga douchen, moet ik dan minox weer aanbrengen na het douchen (maw: spoelt het spul weg tijdens het douchen?)
- Ik zie veel positieve reacties over Revita shampoo/conditioner. Hoe verschilt deze tov andere shampoos/conditioners, zoals ''OGX Organix Biotin Collagen Shampoo''?
smashonyourface is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2019, 12:08   #26
smashonyourface
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Er is hier al veel gereageerd en er zijn genoeg goede adviezen gegeven. Als je mee wil gaan in het sprookjesverhaal wat HWI schetst kom je bedrogen uit.

Zonder finasteride/minoxidil ga jij nooit een bevredigend resultaat op termijn halen. Je zegt dat het op latere leeftijd niet meer uitmaakt dat je dan kaal zal worden maar geloof mij, juist als je ouder wordt wil je er goed uit blijven zien.

Ik kan je alleen maar adviseren om eerst de middelen een jaar te gebruiken en zien wat voor effect dit heeft, en daarna pas een HT te plannen.

Succes in jouw keuze!
Zo sta ik er ook in idd. Thx!
smashonyourface is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2019, 01:23   #27
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smashonyourface Bekijk bericht
- Minoxidil gebruik ik 's ochtends en 's avonds. Maar als ik overdag(stel, ergens in de middag) ga douchen, moet ik dan minox weer aanbrengen na het douchen (maw: spoelt het spul weg tijdens het douchen?)
minoxidil trekt in op je hoofdhuid. dat duurt even, dus je moet het niet aanbrengen en direct daarna gaan douchen. maar 's ochtends op doen, en paar uur later douchen is geen probleem.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2019, 13:40   #28
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Je zegt dat het op latere leeftijd niet meer uitmaakt dat je dan kaal zal worden maar geloof mij, juist als je ouder wordt wil je er goed uit blijven zien.
Ik denk dat niemand beweert dat het helemaal niet meer zal uitmaken op latere leeftijd, wel dat het minder gaat uitmaken, zeker niet meer.
't Is niet juist als je ouder wordt dat je er goed wil uit zien, wel als je jong bent. De meerderheid van uw leeftijdsgenoten hebben nog een dikke haarbos op hun 20, terwijl veel leeftijdsgenoten op hun 40 al veel minder haar hebben. Lijkt me logisch dat het op uw 40 dus "minder erg" is om kaal te worden dan op uw 20.
Maar nogmaals: Het zal altijd wel jammer zijn natuurlijk, of je nu 20, 40 of 60 bent.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2019, 01:01   #29
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Ik denk dat niemand beweert dat het helemaal niet meer zal uitmaken op latere leeftijd, wel dat het minder gaat uitmaken, zeker niet meer.
't Is niet juist als je ouder wordt dat je er goed wil uit zien, wel als je jong bent. De meerderheid van uw leeftijdsgenoten hebben nog een dikke haarbos op hun 20, terwijl veel leeftijdsgenoten op hun 40 al veel minder haar hebben. Lijkt me logisch dat het op uw 40 dus "minder erg" is om kaal te worden dan op uw 20.
Maar nogmaals: Het zal altijd wel jammer zijn natuurlijk, of je nu 20, 40 of 60 bent.
Ik deel mijn eigen ervaring hier, en ik vind het op mijn 32e net zo erg als toen ik 17 was toen ik begon met haar te verliezen.

Denk dat dit voor iedereen verschillend is. Sommige mensen tillen hier niet zwaar aan, en anderen wel.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 22:22   #30
smashonyourface
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2018
Berichten: 8
Geslacht:
Update na 2,5 maand 2x per dag minoxidil gebruik (rogaine foam), 1 maal daags Biotine capsule, 2-3 keer per week Revita shampoo/conditioner.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Achter.jpeg‎ (128,2 KB, 119x gelezen)
Bestandstype: jpeg Boven.jpeg‎ (148,6 KB, 123x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (122,9 KB, 118x gelezen)
smashonyourface is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.