Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2019, 01:45   #1
jan213
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Mijn styling tips voor dunnerwordend haar / kalendheid

Ik ben 33 jaar oud en zit nu in NW-3 fase. Ik heb de afgelopen jaren redelijk wat geëxperimenteerd met diverse styling / camouflage producten. Ik heb nu een goede combinatie gevonden die ik wil delen. Hopelijk hebben jullie er wat aan...


1. Haarcreme: Aveda Men Pure-Formance Thickening Paste

Hier ben ik pas achter gekomen. Echt een topper! Het maakt je haren een stuk dikker met natuurlijke ingrediënten en je hebt meer volume. Na het douche (als het haar nog een beetje vochtig is), door je haren gaan met deze creme en dan in vorm kammen met een ronde borstel. Voor ultiem effect kan je het nog even drogen met een haardroger terwijl je het kamt (zet het wel op een lauwe stand, niet warm > is niet goed voor de haren). Je kan het ook gebruiken als styling product. Je gaat er dan een 2de keer door en stijl het haar zoals je het wil hebben.



2. Haarfibers: Caboki

Ik heb diverse grote merken geprobeerd (Toppik, etc) en ik moet zeggen dat Caboki er bovenuit uitsteekt. Het zet zich goed vast, ook bij het sporten vormt het geen probleem. Hoewel ik temples heb, kan ik toch nog veel goed maken met Caboki en het laten ogen als een NW-2.



3. Haargel: Fructus Surf Hair

Voor "dun haar" op youtube gooien ze je dood met wax'en en raden ze gels af. Helaas is "dun haar" en "dunner wordend haar" niet hetzelfde. Ons haar is te fragile voor wax. Er is te veel frictie waardoor je te veel haren gaat afbreken bij het stylen. Een betere optie is mijn inziens Fructus Surf Hair. Deze gel gebruik ik al jaren met veel plezier. Het geeft structuur, maakt het haar dikker en weegt niet te zwaar door op het haar.



Dit is mijn routine met deze producten:
1. Was je haren
2. Droog ze af met een handdoek tot dat ze lichtjes vochtig zijn
3. Ga erdoor met de thickening paste van Aveda
4. Ga meteen er na met een rolborstel erdoor en optioneel gebruik je ook nog een haardroger in lauwe stand voor maximaal volume. Kam je haren in het model dat je uiteindelijk wilt bereiken.
5. Als het haar volledig droog is kan je met Caboki haarvibers aan de slag.
6. Finaal kan je het haar stylen met Fructus Surf Hair. Probeer de gel niet te diep in het kapsel te wrijven, maar vooral aan de buitenkant. Dit geeft het mooiste effect.
7. Laat het 15 minuten drogen en ga dan nog eens kijken. Je kan het kapsel dan nog even perfectioneren. Het kan ook geen kwaad om opnieuw Caboki te gebruiken na de styling als je dat nodig acht. Ik raad zelfs aan om Caboki in 2 fases te gebruiken (voor en na de styling).


PS: Ik gebruik qua borstel "Uppercut Deluxe Quiff Roller - Small Round Men's Hair Brush - Non-Slip Grip". Deze kan je krijgen bij Amazon. Hier ben ik ook erg tevreden over. Het trekt niet aan je haren.



Hopelijk hebben jullie er wat aan! Succes!

Laatst gewijzigd door jan213; 1 mei 2019 om 01:48
jan213 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2019, 19:34   #2
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Top dat je dit zo deelt! Bedankt.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2019, 00:36   #3
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Top inderdaad! Ik zal die Aveda ook eens gaan proberen. Wat voor mij erg goed werkt; na het douchen smeer ik een vingertopje Revita (ja, de shampoo) door mijn haar. Of het goed voor je haar is weet ik niet, maar slecht kan het ook niet zijn lijkt me. En het geeft het haar een flinke verdikking (cosmetisch). Verder ben ik zeer tevreden over het volumepoeder van Slick Gorilla. Dit zijn geen fibers en is gewoon neutraal van kleur. Het geeft een mooi mat en stevig effect zonder je haar hard te maken.

Ben overigens van mening dat wat goed werkt voor je haar iets heel persoonlijks is, afhankelijk van je haarstructuur. Maar meer tips en tricks zijn uiteraard welkom!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 08:47   #4
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Wat is het verschil tussen Aveda Men Pure-Formance Thickening Paste en fiber paste? Ik gebruik Remix van L'Oréal Paris en dat heeft ook een verdikkend effect of maakt het in ieder geval niet dunner.

Ik vind het namelijk behoorlijk aan de prijs voor een potje gel. Uiteraard er wel voor over als het goed werkt natuurlijk, maar zie even niet wat die thickening paste meer voor je kan doen dan een fiber paste.
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2019, 10:37   #5
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Fixeeze van de action 3*

Goeie mix van volume en niet te wax-achtig. Werkt goed tot een cm of 7.

Kost geen drol. Doe verder niet aan poeders sprays etc.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2019, 10:37   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 962
Geslacht:
Gewoon een clay of matte paste kopen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2019, 18:47   #7
Lasagna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2019
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Gewoon een clay of matte paste kopen.
Idd

Goldwell Roughman is erg goed. Ik gebruik zelf niks meer nu omdat mijn hoofdhuid heel vet is.

Ik spaar heel veel geld uit nu

Shampoo gebruik ik anti-dandruff van Goldwell. Best prijzig maar je doet er wel heel lang mee 6 tot 12 maanden ongeveer. Afhankelijk hoevaak je je haar wast.
Lasagna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.