Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2007, 11:32   #61
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke1969 Bekijk bericht
Hoi,
Ik ben Janneke, ben 37, ik heb ook haaruitval door extreme stress. Bij mij ligt het allemaal nog voor me. Ik bedoel, de stress situatie, het ziet er nou niet bepaald naar uit dat het (ooit) over zal gaan. Ik ben hevig verliefd. En mijn doelwit is, volgens mij, ook helemaal hoteldebotel. Jeugdliefde. Ze zeggen wel van: oude liefde roest niet. Heel lang heel erg onverschillig en zelfs bozerig geweest op doelwit in kwestie. Totdat we elkaar paar jaar terug inenen weer troffen. De bliksem sloeg compleet in, volgens mij aan beide zijden. Sindsdien probeer ik mijn leven vol te houden/te volbrengen. Ben getrouwd. Doelwit is ook gewoon netjes getrouwd. Durf geen stappen te ondernemen naar hem toe. En hij blijft ook waar hij is. Gevolg: hevige stress en hele dagen en nachten met open ogen lopen dromen. Dacht gewoon door te kunnen gaan met mijn leven. Zo af en toe treffen we elkaar. Altijd met anderen erbij, dus geen gelegenheid tot openheid van zaken. Sinds een half jaartje extreme haaruitval. Volgens mij gewoon dus van de extreme stress, van het intense verdriet wat in mij woedt van het zo graag willen maar niet bezitten (je enige echte grote liefde). Haaruitval is constant. Hele dag door. Loop vaak zonder shirt, is lekker. Maar niet meer. Constant haren op mijn rug, op mijn schouders, op mijn borsten. Het valt uit. Loop constant af te vegen en weg te plukken.
Na het haren wassen zit het overal. Je droogt je haar af, er komt haar in de handdoek te zitten en vervolgens smeer je dat weer uit over je lijf. Het houdt maar niet op...........
Janneke,
Ben je naar een dermatoloog geweest voor je haaruitval? Het kan nl vaak ook een andere oorzaak hebben. Van alopecia aerata weet men qua oorzaak eigenlijk helemaal niet zo veel en werd/wordt er daarom vaak gezegd "maar" gezegd dat het stress is, overigens ook door artsen zelf.
Van alopecia androgenetica, de hormonale vorm van haaruitval, is de oorzaak wel bekend.
Ik zou als ik jou was toch naar een dermatoloog gaan.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 13:50   #62
katie449
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Janneke,
Ben je naar een dermatoloog geweest voor je haaruitval? Het kan nl vaak ook een andere oorzaak hebben. Van alopecia aerata weet men qua oorzaak eigenlijk helemaal niet zo veel en werd/wordt er daarom vaak gezegd "maar" gezegd dat het stress is, overigens ook door artsen zelf.
Van alopecia androgenetica, de hormonale vorm van haaruitval, is de oorzaak wel bekend.
Ik zou als ik jou was toch naar een dermatoloog gaan.
Kitty
hallo !
al meer dan 35 jaren (ik ben 50) belemmert die overtollige haargroei mijn dagelijkse sociale leven. Jammer dat dit je leven zo beïnvloedt ! Dus nu ik over Kalo gelezen heb hier , ga ik ook dit middeltje eens uitproberen. Ontharen met was en behandelen. Ik ga hier mijn ervaringen ook opschrijven , zoals anderen het ook deden.
Natuurlijk hoop ik dan met positief resultaat . Maar dat zien we dan wel weer.
Ieder haartje dat wegblijft is goed nieuws !
Succes aan iedereen !
katie449 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2007, 14:03   #63
najade
Najade
 
najade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Locatie: Netherlands
Berichten: 1
Even voorstellen...

Hallo Haarwebbers,

Vanmorgen ontdekte ik dit fijne forum en ben ik er direct lid van geworden. Inmiddels probeer ik hier de weg te vinden...
Verbluffend zijn de berichten en discussies die ik tot nu toe heb gelezen.
Het allereerste dat in mij opkwam, was de gedachte: 'Goddank, ik ben niet meer alleen!'

Ik ben een vrouw van 61 jaar, gezegend met een slank, jeugdig uiterlijk.
Mijn haarprobleem begon tijdens een heel zware, verdrietige periode in mijn leven (1971-1993, waarvan ik twaalf jaar in het buitenland verbleef).
Op fysiek niveau waren de gevolgen daarvan zeer ernstig. Gewichtsverlies (tot hooguit 39 kilo), algehele zwakte, zestien jaar lang geen menstruatie meer, dunner wordend haar. Toen ik uiteindelijk sterker werd (langzaam), kwam de menstruatie terug, zestien jaar na de geboorte van mijn enige kind, een meisje. Mijn haar leek wat steviger te worden en daar durfde ik geruime tijd stilletjes tevreden mee te zijn, hoewel ik dolgraag mijn oude koppie terug had gekregen.
In 1999 - ik was toen 53 jaar - begon ik eigenlijk weer volop te leven, zij het op een timide manier. Ik was al bekend geworden als dichteres en beeldend kunstenares, organiseerde en presenteerde grote literaire manifestaties en waagde het om daarvan te genieten. In 1999 ging ik aan de universiteit studeren om wat ik deed wetenschappelijk te onderbouwen. Ik was destijds de oudste student. In 2003 studeerde ik af. Mijn vriend die ik had ontmoet in 2000 (na ruim zeventien jaar alleen te zijn geweest), was trots aanwezig bij de diploma-uitreiking. Samen hadden we droevige tijden gedeeld, de ziekte en dood van mijn lieve moeder, de ziekte en dood van een klein kindje dat ons zeer dierbaar was en meer levenszaken die de mens overkomen.

Vooral gedurende de laatste twee jaar heb ik gemerkt dat het haar bovenop mijn hoofd geleidelijk dunner wordt. Nooit sprak ik erover, want het maakte me zo bang en ik schaamde me ervoor. Mijn moeder had dit probleem ook. Mijn vader (die in 1976 aan kanker overleed) was kaal op zijn kruin en mijn twee oudere broers hebben eveneens al lang last van dit soort kaalheid. Enkele weken geleden kreeg ik plotseling een huilbui en kon ik mijn partner vertellen wat me al jaren dwars zat. De lieverd reageerde fantastisch. Allereerst zei hij: 'Meiske, al had je geen haar meer op je koppie, dan nog zou je mijn engeltje zijn!' Dit werd het beginpunt van een voor ons beiden bijzonder waardevol gesprek. Reeds de volgende morgen ging ik spitten op het internet om zoveel mogelijk info te vinden en mijn maatje en ik besloten op zoek te gaan naar een oplossing.
Eerst bezocht ik onze aardige huisarts die mij nader liet onderzoeken en alopecia androgenetica constateerde. Daarna lieten we ons uitgebreid voorlichten bij diverse haarinstituten. Ik moet bekennen dat ik erg nerveus was en me soms echt ziek voelde van onzekerheid, spanning en emotie, zucht... Maar na dit alles konden we een besluit nemen: we gingen voor een pruikje... Inmiddels hebben we er eentje uitgekozen, ik heb het gepast en het wordt op maat gemaakt. Aanstaande woensdag zullen we het gaan halen...

Nu al voel ik mij een ander mens, al ben ik de oude angst nog niet kwijt.
Thuis kan ik mezelf zijn en hoef ik de pruik niet constant te dragen.
Eerlijkgezegd wil ik dat ook niet echt, want mijn eigen haar betekent nog heel veel voor me en ik zal het zo goed mogelijk blijven verzorgen.
Maar straks zal ik blij naar buiten kunnen gaan. We zwemmen zo graag en doen dat altijd in de rivier bij ons in de buurt. Ik hoef geen hoedje meer op en als er iemand achter me staat, zal ik niet meer willen wegkruipen, bang voor ogen die zien en gedachten die oordelen...

Als ik op het podium sta, zal ik me vrij voelen en lekker rondlopen met mijn microfoon, zeggend wat ik te zeggen heb...

Liefde en humor zijn mijn stille krachten geweest en ik besef nu dat veel mannen en vrouwen mijn lotgenoten zijn. Wat ben ik blij met dit forum!!!
Natuurlijk zijn er nog vele vragen en verlang ik naar contact met jullie allemaal. We kunnen elkaar in tal van opzichten helpen, daar geloof ik in, van ganser harte. Stel mij gerust vragen als je daaraan behoefte hebt, na het lezen van deze ontboezeming. Mijn poezie deel ik ook graag met jullie, mochten jullie er nieuwsgierig naar zijn (ik schrijf in het Engels, Nederlands, Frans en Duits).

Heel veel sterkte, vrienden! Laat ons optimistisch blijven en elkaar altijd steunen. Lieve groeten,

Rikki


najade is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2007, 02:08   #64
bianca65
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2007
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Ook nieuw. Ik ben 41 en van de week in het ziekenhuis geweest. Diagnose is mannelijke kaalheid. Ik vind het verschrikkelijk. Ik kamp al 10 jaar met dit probleem. Ben toen ook al in het ziekenhuis geweest. Ik heb het altijd goed kunnen bedekken, maar het wordt steeds moeilijker. Ik hoopte dat ze een of ander wondermiddel hadden ondertussen. Jammer maar helaas. Nu willen ze de diane35 met androcur voorschrijven. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik slik al 15 jaar geen pil meer. Ik wou dat ik het kon accepteren, maar zo ver ben ik nog niet. Zwemmen durf ik niet meer. Als het regent krijg ik helemaal de schrik om naar buiten te gaan. Moet iedere dag mijn haar doen om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Wie kan mij wat meer informatie geven?

Groetjes.
bianca65 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2007, 16:00   #65
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Bianca,

De Diane plus Androcur kunnen je inderdaad helpen, maar voordat je daarvan resultaat hebt, kun je misschien ondertussen tijdelijk een leuke goedkope pruik nemen. Met het zoeken daarnaar wil ik je wel helpen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2007, 14:05   #66
Harina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2006
Berichten: 19
Ik heb mij hier nog niet voorgesteld hoewel ik hier al een jaartje rondkijk. Ik ben Harina, 36 en mijn haar is sinds mijn 16e steeds dunner geworden. De toestand lijkt nu stabiel. Bovenop is het dun, aan de achterkant zie je een kale plek en mijn haargrens aan de voorkant is heel hoog. Er is bij onderzoek vorig jaar geen afwijking gevonden, ik heb Diane35 zonder resultaat geprobeerd maar wil verder geen medicijnen. Ik heb de afgelopen 10 maanden een haarwerk gedragen van echt haar met klemmetjesbevestiging. Was een hele sensatie om weer vol haar te hebben, nu ben ik me aan het oriënteren op een kleiner haarwerk met gladder haar. Mijn ervaringen tot nu toe staan in het topic over hairfusion, dat is hetzelfde soort haarwerk maar dan met ringetjesbevestiging.
Harina is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2007, 23:46   #67
calimero
HaarWeb lid
 
calimero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 2
hey,

ik ben Dominik 22 jaar en sinds een jaar of 2 heb ik last van Aga (of beter wanneer het me begon op te vallen) Tot nu gaat het niet te rap en valt het niet zo veel op (omdat ik wat langer haar heb). Ik denk dat ik aan Nw II zit. Wat ik nu wil bekomen is informatie om men haar zo lang mogelijk te behouden en misschien (please please) een beetje hergroei te hebben. heb al heel wat zitten lezen op haarweb voor ik me registreerde en denk dat ik best finasteride en minoxidil neem. en ook stop met roken. hopelijk wordt het wat met die producten...
calimero is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2007, 16:30   #68
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Smile Thomas

Gegroet,

Mijjn naam is Thomas ik ben recentelijk (16 augustus) 19 jaar geworden. Vanaf halverwege winter ben ik geconfronteerd met stevige haaruitval. Tot die tijd had ik mooi lang haar. In de douche vielen er tijdens het wassen van mijn haar opvallend veel haren uit. Ik dacht toen: misschien een gekke dag, maar toen ik het de dag erna en die dag erna weer had kreeg ik al een vermoeden dat ik genen van mijn vader had overgenomen: de uitvaltijd was begonnen. Ik ben sindsdien mijn haar voor lange tijden niet gaan wassen totdat mensen zeiden dat het er niet uizat. Sinds die tijd ben ik het weer gaan wassen en later ook met rooscure.

Mijn vader had vroeger ook last van zeer stevige en snelle haaruitval op jonge leeftijd en was al zeer snel kaal. Op welke leeftijd hij kaal was weet ik niet, ik meen dat dit al rond zijn 23e jaar was. Hij heeft momenteel alleen nog maar het bekende eiland op het achterhoofd.

Elke dag vallen er bij mij ontzettend veel haren uit. Ik dat was ook de reden voor mij om mijn haar anderhalve maand geleden met de tondeuse af te scheren (standje vier). Ik heb nu al last van behoorlijke inhammen en dun haar op de voorkant van mijn hoofd. Je kan het met de weken zien verminderen. In de douche valt er echt belachelijk veel haar in één keer uit.

Toen ik op dit forum las over de roscure shampoo ben ik deze meteen gaan halen. Deze gebruik ik nu 2-3 keer per week sinds ongeveer 2 maanden. Ik heb tot op de dag van vandaag geen dagen gehad dat het haar minder is uit gaan vallen.

Ik vroeg me af of er meer van mijn gevallen zich op het forum bevonden en wat zij doen met hun probleemmet nadruk op medicatie als shampoo's en andere middeltjes (tabletten, voeding) en of dit daadwerkelijk loont.

Ik hoop dat er voor mij binnen 5 jaar een oplossing op de markt komt, in ieder geval Hallo iedereen!
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2007, 10:01   #69
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Gegroet,

Mijjn naam is Thomas ik ben recentelijk (16 augustus) 19 jaar geworden. Vanaf halverwege winter ben ik geconfronteerd met stevige haaruitval. Tot die tijd had ik mooi lang haar. In de douche vielen er tijdens het wassen van mijn haar opvallend veel haren uit. Ik dacht toen: misschien een gekke dag, maar toen ik het de dag erna en die dag erna weer had kreeg ik al een vermoeden dat ik genen van mijn vader had overgenomen: de uitvaltijd was begonnen. Ik ben sindsdien mijn haar voor lange tijden niet gaan wassen totdat mensen zeiden dat het er niet uizat. Sinds die tijd ben ik het weer gaan wassen en later ook met rooscure.

Mijn vader had vroeger ook last van zeer stevige en snelle haaruitval op jonge leeftijd en was al zeer snel kaal. Op welke leeftijd hij kaal was weet ik niet, ik meen dat dit al rond zijn 23e jaar was. Hij heeft momenteel alleen nog maar het bekende eiland op het achterhoofd.

Elke dag vallen er bij mij ontzettend veel haren uit. Ik dat was ook de reden voor mij om mijn haar anderhalve maand geleden met de tondeuse af te scheren (standje vier). Ik heb nu al last van behoorlijke inhammen en dun haar op de voorkant van mijn hoofd. Je kan het met de weken zien verminderen. In de douche valt er echt belachelijk veel haar in één keer uit.

Toen ik op dit forum las over de roscure shampoo ben ik deze meteen gaan halen. Deze gebruik ik nu 2-3 keer per week sinds ongeveer 2 maanden. Ik heb tot op de dag van vandaag geen dagen gehad dat het haar minder is uit gaan vallen.

Ik vroeg me af of er meer van mijn gevallen zich op het forum bevonden en wat zij doen met hun probleemmet nadruk op medicatie als shampoo's en andere middeltjes (tabletten, voeding) en of dit daadwerkelijk loont.

Ik hoop dat er voor mij binnen 5 jaar een oplossing op de markt komt, in ieder geval Hallo iedereen!
Thomas,

Je kunt op dit forum het haarwoordenboekje raadplegen, mannen gebruiken soms Finasteride ook daarover wordt info gegeven. Minoxidil is een niet hormonale lotion die eveneens kan helpen. Raad je aan eerst het hw boekje door te nemen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2007, 15:28   #70
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
ik heb het haarwoordenboekje al enigzins doorgenomen inclusiefalle middelen. Ik kan alleen niet erg veel vinden over de bijwerkingen van dergelijke producten?

Ik heb tevens deze link gevonden: http://ezinearticles.com/?Stop-Hair-Loss-and-Regrow-Hair!&id=78448

Ik heb inmiddels alle supplementen aangeschaft ik moet alleen nog biotine verkrijgen. Heeft iemand ervaringen met dit soort websites?
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 22:45   #71
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
beste Thomas,


Ik leef met je mee man. Ik ben 2 jaar ouder en same here. Zonet ff mijn douchebak bekeken en idd wat een haaR!! Ik heb nu net rooscure gekocht. Misshc nog minoxidil erbij. Geen id of t ziekenfonds dat vergoed.

acceptatie kan altijd nog
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 01:15   #72
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, de middeltjes vallen allemaal onder cosmetica en worden niet vergoed.

Vroegahh,
Wie gaat er nou van alles aanschaffen en dàn pas vragen om ervaringen van lotgenoten.......
Wat heb je allemaal gekocht?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 14:19   #73
truitje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 1
Hey,

Ik ben Trui, een jonge vrouw van 27 jaar....
Op mijn 22ste stelde de dermatoloog de diagnose AGA vast... als behandeling bracht ik dagelijks minoxidil aan, met resultaat! Echter, na 6mnd kreeg ik daar een allergische reactie op en moest ik dus noodgedwongen stoppen. Daarna nam ik een tijdje de pil zodat mijn haaruitval zou stabiliseren, maar ook daar kon ik niet tegen.
Op dit moment valt mijn haar ongelooflijk uit (300 haren per dag zijn geen uitzondering)... uit pure wanhoop ben ik dan maar met crescina gestart (gebruik het nu 3 weken).... ik ben benieuwd!

Greetzzz!
truitje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2007, 17:26   #74
mallemokje
HaarWeb lid
 
mallemokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 4
hallo allemaal
ik ben een vrouw van 39 jaar heb een man en 3 kids van 20 15 en 8 jaar allemaal jongens ik heb ook de typische mannelijke kaalheid heb al heel lang dun haar wist er wel mee om te gaan maar nu is het wel heel dun vooral bovenop en begin ook al aardige inhammen te krijgen ik loop onder het vu in amsterdam heb daar de diane35 en een cyproteronacetaat gekregen ook nog een gel ketoconazal die moet ik na de shampoo gebruiken dit alles gebruik ik nu bijna een jaar maar zie weinig verbetering heb nu dan ook besloten om te kijken voor een haarstukje ofzo iets weet nog niet echt wat ik wil ik vind dit een echt helemaal te gekke site ben echt blij om eindelijk niet meer het gevoel te hebben dat ik er alleen voor sta ik krijg veel steun van mijn man hoor maar dat is toch anders he je leest hier zoveel informatie ik hoop dat het me helpt om een beslissing te nemen met wat ik werkelijk wil was altijd een heel gezellige vrolijke meid die graag van alles deed zoals ff lekker aan de loop gaan maar de laatste jaren is dat een beetje over wil niet meer zwemmen [balen voor mijn kids] dat doet mijn man met ze hekel aan regen maar ach jullie weten zelf wel hoe en wat zou alleen zo graag weer mezelf zijn mis haar erg nou meer weet ik eigenlijk niet zo te vertellen heb ook nog een kat een hond en een konijn en dat is het wel zo een beetje
xxxx mallemokje
mallemokje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 21:49   #75
jimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 7
Hallo haarwebbers.
Ik heb me net geregistreerd op het forum na al een tijdje rondgekeken te hebben. Ik ben een jongeman van 16 jaar en ik heb tot mijn grote spijt haaruitval vanaf mijn 14e levensjaar. Bij mijn vader begon het kaalworden ook ongeveer op die leeftijd. Op zijn 20e had hij vanboven haast niks geen haar meer. Hij heeft 2 broers die beiden ook heel vroeg kaal werden. En er zijn meer gevallen te vermelden in de familie.
Mijn vader zegt dat hij het niet erg vond dat hij zo vroeg kaal werd maar ik vindt het uitermate vervelend.

Mijn kruin begint steeds meer door te schijnen en ook mijn haargrens is al een centimetertje of 1,5-2 naar boven getrokken. Daarbij heb ik ook inhammen. Ik ben nu ongeveer 50% van het haarvolume verloren, wat nog niet echt te zien is voor mensen die niet weten hoe het ervoor was maar ik had een hele dikke bos met haar.

Als ik er niet over praat met mijn ouders dan praaten zij er ook niet over dus dat is best wel moeilijk voor me. Mijn vader begrijpt overigens mijn probleem wel maar er wordt niet makkelijk over gepraat.

Ik heb op mijn 15e een of ander wondermiddeltje besteld. dat was een vloeistof die ik moest inmasseren maar daar zag ik na ee aantal maanden geen resultaat van. Daarna heb ik pillen besteld. Alopesan 400 en nog iets van dien aard. Dat heb ik een aantal maanden gebruikt en nog een keer bijbesteld al zag ik geen resultaat maar je blijft hopen.

In totaal heb ik daar zo´n 500 euro aan gespendeert en toen zag ik toch wel in dat die wondermiddeltjes niet hielpen. Ik ben op zoek gegaan naar informatie over kaalheid op internet en toen kwam ik dit forum tegen.

Ik heb al gezien dat ik in elk geval niet alleen ben en ik hoop dat ik een oplossing kan vinden want ik vindt mezelf eigenlijk nog wel heeeel jong

Greetings
jimmie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.