Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 26 januari 2009, 15:23   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Genetisch gemanipuleerd... is óók "biologisch".

***
Het gaat om het cumulatieve effect van al die restanten, vooral nu men iedereen pusht om 2 liter water per dag te drinken, terwijl die restanten ook al terecht komen in koffie, thee, en de in water gekookte groenten, aardappelen, rijst, etc.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2009, 16:33   #17
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
het klopt idd dat in ons leefmilieu veel vervuilende producten zitten die een sterke invloed hebben op ons hormonale stelsel, en daardoor overbeharing en/of haaruitval teweeg knn brengen, zoals restanten van hormonen in uitwerpselen en urine dat dan in ons drinkwater terecht komt of onze voeding, pcb's, parabenenseries, etc, etc...

even een correctie tav van biovoeding; normaal gezien mag genetisch gemanipuleerd voedsel geen skall-keurmerk krijgen (voor zover ik het altijd begrepen heb). Dit aangezien de eisen waarin deze voeding moet voldoen vrij streng zijn en genetische manipulatie behoort daar normaal gezien(volgens mij) niet toe. Wel is het zo dat vele ketens idd, die eigen biovoeding hebben, niet per se volgens skallkeurmerk werken en dus niet aan die eisen moeten voldoen, lees, het ook neit altijd even nauw nemen met dergelijke eisen. Op veel biologische voeding uit een specifieke biowinkel staat ook meestal apart dat het niet genetisch gemanipuleerd is.

wat voeding betreft, tav hirsutisme heeft(of kan hebben)voeding (maar eerder eveneens algemeen (stress) levensstijl) een sterke input. Zeker bij overbeharing met een sterke hormonale input, aangeizen het niet houden aan diëten vanwege bepaalde allergieën maar ook bepaalde voedingsmiddelen verhoging van de productie van cortisol (stresshormoon, en grote invloed op de groei van beharing) tot gevolg heeft, denk ik dan bv aan alle opwekkende middelen, cafeïne, koffie, chocolade, bloeddrukverhogende voedingsstoffen, sterke echte thee, pillen met taurine in, ..., maar ook het eten van voedingsmiddelen waar je allergisch voor bent, of algemeen een allergische reactie!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2009, 15:59   #18
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Ik ben het helemaal met alle voorstanders eens dat het geweldig zou zijn om een apart forum te hebben voor VOEDING.
Maar niet alleen voeding, ook voor de alternatieve benadering van alle haarproblemen waar altijd/vaak/soms een totaal andere oorzaak aan ten grondslag ligt.
Kan wel zeggen dat ik daar over mee kan praten na alle ellende van de afgelopen jaren en de uiteindelijke oorzaken/diagnose.

Maar ook dat de reguliere geneeskunde je vaak in de kou laat staan en je wordt afgescheept met allerlij smeersels, druppels en pillen die allemaal niet of tijdelijk helpen.
Daar wordt helemaal niet verder gezocht naar mogelijke andere oorzaken.
Alleen; dat je er maar mee moet leren leven.
Terwijl er een scala van mogelijkheden open ligt bij de alternatieve geneeskunde MITS er zo goed onderzocht is op alle, ook vage klachten dat er een diagnose uitkomt waar je wat aanhebt en mee verder kan zoals bij mij.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 23:20   #19
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Berichten: 163
Ik denk dat opzicht alles te eten is zolang je dat maar gevarieerd doet.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vetzuren: omega-3 en omega-6 Axel Medicijnen/haargroeimiddelen 271 18 augustus 2020 17:56
Oplossingen litteken FUT haartstransplantie goldentruy Chirurgische behandelingen 2 18 maart 2014 01:12
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 19:23
Bloedgroep en voeding ingie Van alles en nog wat... 0 20 oktober 2004 13:08
Voeding voeding voeding pizzacat Overige behandelingen 4 31 maart 2004 21:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.