Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2013, 20:15   #46
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Dat je gezond wil leven en dat je dat voor je kinderen het aller beste wil is het mooiste streven wat er is. Dat je doorschiet in je angst betekent dat je induviduele aktie andere kinderen in gevaar brengt. Je kunt ook bedenken dat doordat je gezond leeft de inentingen een extra voorziening zijn om ze te beschermen. En prachtige bijkomstigheid is dat je zo ook anderen beschermt tegen een besmettelijke ziekte die inderen met een zwakke gezondheid in leven kan houden.

Je geeft geen antwoord op de vraag. Hepatites B is niet besmettelijk door de lucht dus je moet of sex of bloed bloed contact hebben bijvoorbeeld dmv een naald waarom moet je een gezonde baby die zich niet laat tatoeren of zo inenten daartegen geef daar nou eens antwoord op, specifieke vraag specifiek antwoord. Niet van dat algemene gedoe.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 20:18   #47
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Je geeft geen antwoord op de vraag. Hepatites B is niet besmettelijk door de lucht dus je moet of sex of bloed bloed contact hebben bijvoorbeeld dmv een naald waarom moet je een gezonde baby die zich niet laat tatoeren of zo inenten daartegen geef daar nou eens antwoord op, specifieke vraag specifiek antwoord. Niet van dat algemene gedoe.
Geef jij ook eens antwoord op mijn vraag!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 13:47   #48
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up

Limbo wat was jouw vraag ik zal hem met liefde beantwoorden als hij aan mij gesteld is. Overigens Agatha was ben je stil.....
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 13:53   #49
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Agatha heeft vakantie en ligt met haar luie dikke reet op het strand
Hopenlijk wel met bikini, anders heeft ze straks een boete aan haar kont hangen .......
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 13:56   #50
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Beste Lanny. Het kunnen hebben van principes is een luxe. Deze luxe heb je te danken aan de wetenschap en aan het kapitalisme. Deze luxe heeft je scholing gegeven en daarom heb je zelf leren nadenken en dat is een groot goed. Helaas ben je op de stoel van de wetenschapper gaan zitten en, niet gehindert door enige kennis, gaan denken dat je het beter weet dan onderzoeken die empirisch onderzocht zijn.

Dat is niet erg maar wel op het moment dat je je eigen kinderen en die van anderen in gevaar brengt. Dat maakt dat je je eigen gelijk willen behalen stelt boven de gezondheid van een ander. We kunnen in gaan op iedere ziekte en inenting maar ik sta uiteindelijk tegen een muur te praten van zelfingenomenheid. Waar ik heel blij om ben is dat je leven blijkbaar zo voorspoedig is dat je vast kunt houden aan je principes en nooit een beroep heb hoeven doen op farmaceutische uitvindingen die levens kunnen redden.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 14:23   #51
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Limbo wat was jouw vraag ik zal hem met liefde beantwoorden als hij aan mij gesteld is. Overigens Agatha was ben je stil.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Wat doen deze gereformeerden als ze tandpijn hebben? Gaan ze dan naar de tandarts toe of is dat Gods wil?
En wat als ze een been breken? Kanker krijgen? Kortom, is men consequent?


Et voila!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 19:21   #52
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Wat is nu de bedoeling van dit topic Lanny? Een gezonde geest in een gezond lichaam of zo ?
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 20:51   #53
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Rode hond?
Kwam ik dat beest in een ander draadje ook niet tegen ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 22:39   #54
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Net als het aliminium hoedje
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 00:04   #55
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Beste Lanny. Het kunnen hebben van principes is een luxe. Deze luxe heb je te danken aan de wetenschap en aan het kapitalisme. Deze luxe heeft je scholing gegeven en daarom heb je zelf leren nadenken en dat is een groot goed. Helaas ben je op de stoel van de wetenschapper gaan zitten en, niet gehindert door enige kennis, gaan denken dat je het beter weet dan onderzoeken die empirisch onderzocht zijn.

Dat is niet erg maar wel op het moment dat je je eigen kinderen en die van anderen in gevaar brengt. Dat maakt dat je je eigen gelijk willen behalen stelt boven de gezondheid van een ander. We kunnen in gaan op iedere ziekte en inenting maar ik sta uiteindelijk tegen een muur te praten van zelfingenomenheid. Waar ik heel blij om ben is dat je leven blijkbaar zo voorspoedig is dat je vast kunt houden aan je principes en nooit een beroep heb hoeven doen op farmaceutische uitvindingen die levens kunnen redden.
De rede dat je geen antwoord geeft ligt gelegen in het feit dat je niet weet hoe je hepatites B moet verantwoorden bij een gezonde niet risico baby. Overigens ben ik niet tegen vaccineren zoals jij denkt te weten maar wel tegen over vaccineren. En nee je ben geen gevaar voor andere als je je kind niet tegen hepatites B vaccineert. Bloed Bloed zou jou en mijn kind moeten hebben nou die kans in 0
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 00:07   #56
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Et voila!
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Wat doen deze gereformeerden als ze tandpijn hebben? Gaan ze dan naar de tandarts toe of is dat Gods wil?
En wat als ze een been breken? Kanker krijgen? Kortom, is men consequent?

Ik zou het niet weten Limbo, maar ik ben ook niet tegen vaccineren en ik ben ook niet gerefomeerd vandaar dat ik mij niet aangesproken voelde.

Wat ik wel vind is dat vaccineren met mate moet gebeuren. Dus wel tegen gele koorts bijvoorbeeld maar niet tegen de mazellen. Hoop dat ik je vraag beantwoord heb.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 00:13   #57
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Wat is nu de bedoeling van dit topic Lanny? Een gezonde geest in een gezond lichaam of zo ?

Nee hoor ik wil dat mensen denken en lezen over wat wel en niet goed is en mazellen is gewoon een normale kinderziekte.......waar de meeste kinderen sterker uit komen
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 05:24   #58
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Nee hoor ik wil dat mensen denken en lezen over wat wel en niet goed is en mazellen is gewoon een normale kinderziekte.......waar de meeste kinderen sterker uit komen
Ik ben ook niet zo voor kinderen met alle geweld tegen van alles beschermen. Een beetje viezigheid en af en toe ziek zijn kweekt weerstand. Dan heeft het afweersysteem tenminste iets om tegen te vechten en keert het zich niet tegen zichzelf. Er zijn aanwijzingen dat de toename van sommige aandoeningen (bijvoorbeeld astma en allegiën) toe te schrijven is aan duimendraaiende immuunsystemen.

Het is een kwestie van waar je de grens legt. Mazelen is voor mij (en dus kennelijk voor de overheid ook) een net-over-de-grensgeval. Vroeger was het een normale kinderziekte, maar toch echt een heftige. 90% van de mensen kreeg het, maar jaarlijks gingen er in Nederland een stuk of 30 aan dood. Dat wordt wel eens vergeten. Als is 30 ook weer niet heel veel.

Ik ben ook niet zo voor overheidsbemoeienis. Tegen een verplichtte griepprik zou ik bijvoorbeeld bezwaar maken. Al haal ik die wel jaarlijks vrijwillig sinds ik 2 jaar geleden griep heb gehad. Ik schrok me toen te pletter, dat wil ik echt nooit meer! Ik dacht dat griep zoiets was als een zware verkoudheid ... op het verkeerde spoor gezet door fout gebruik van het woord 'grieperig'

Maar door niet in te enten tegen bijvoorbeeld mazelen stel je alleen je eigen kinderen en die van andere mensen die niet ingeënt zijn aan risico's bloot. Dat risico neemt men bewust. Wel ingeënte kinderen krijgen geen mazelen. Toch?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 15:22   #59
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Antonie; je hebt gelijk hoor (vind ik)!
Laat mijn kinderen maar lekker vies worden en veel buiten spelen. Als ze schoon thuiskomen hebben ze blijkbaar niet gespeeld ! Ze zijn ingeënt, dus ik hoef me geen zorgen te maken over de mazelen. Dat blijft binnen de groepering die niet wilt inenten. Dus waar maken wij ons eigenlijk druk om.

Maar een griepprik bij een 'gezond' iemand vind ik nu weer overbodig. Mijn man is chronisch ziek en krijgt de griepprik, dat vind ik dan wel weer logisch ....
Tsja, waar ligt de grens !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 23:01   #60
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben ook niet zo voor kinderen met alle geweld tegen van alles beschermen. Een beetje viezigheid en af en toe ziek zijn kweekt weerstand. Dan heeft het afweersysteem tenminste iets om tegen te vechten en keert het zich niet tegen zichzelf. Er zijn aanwijzingen dat de toename van sommige aandoeningen (bijvoorbeeld astma en allegiën) toe te schrijven is aan duimendraaiende immuunsystemen.

Het is een kwestie van waar je de grens legt. Mazelen is voor mij (en dus kennelijk voor de overheid ook) een net-over-de-grensgeval. Vroeger was het een normale kinderziekte, maar toch echt een heftige. 90% van de mensen kreeg het, maar jaarlijks gingen er in Nederland een stuk of 30 aan dood. Dat wordt wel eens vergeten. Als is 30 ook weer niet heel veel.

Ik ben ook niet zo voor overheidsbemoeienis. Tegen een verplichtte griepprik zou ik bijvoorbeeld bezwaar maken. Al haal ik die wel jaarlijks vrijwillig sinds ik 2 jaar geleden griep heb gehad. Ik schrok me toen te pletter, dat wil ik echt nooit meer! Ik dacht dat griep zoiets was als een zware verkoudheid ... op het verkeerde spoor gezet door fout gebruik van het woord 'grieperig'

Maar door niet in te enten tegen bijvoorbeeld mazelen stel je alleen je eigen kinderen en die van andere mensen die niet ingeënt zijn aan risico's bloot. Dat risico neemt men bewust. Wel ingeënte kinderen krijgen geen mazelen. Toch?
Dat laatste is nu juist de vraag. Krijgen de ingeente kinderen niet de mazelen? Of krijgen de niet ingeente kinderen de mazelen doordat de ingeente kinderen de drager zijn van het virus en dus ook andere kinderen kunnen besmetten. Vergeet niet waar wordt je mee ingeent.......
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.