Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2016, 03:45   #91
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timberman Bekijk bericht
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je zo druk maakt. Het is al eerder gezegd, je haarlijn is niks om je zorgen over te maken op dit moment. Een rechte haarlijn zie je bij volwassenen bijna nooit, een beetje rond is heel normaal. Toch vrij radicaal om nu al aan de fin te gaan, aangezien je in jouw geval nog niet helemaal niet zeker kunt zeggen of je AGA hebt. Ook is het zo dat er veel alternatieven behandelingen op de markt komen de komende jaren en je de fin misschien überhaupt niet hoeft te gebruiken.

Snap dat voorkomen beter is als genezen, maar zou in dit geval nog niet naar de fin grijpen.
Ja je hebt natuurlijk wel een punt wbt dat het vrij radicaal is. Mijn haarlijn blijft toch verschuiven ondanks 0,5mg finasteride. Libido is goed, erecties zijn prima tot goed en ik gebruik finasteride iets meer dan een jaar. Ondanks dat het haarlijn verschuift (laatste 4 weken een heel stuk meer dan normaal) ben ik wel blij met de verandering in mijn haarkleur, stuk donkerder tot pikzwart! Voorheen veel bruine plukken.

Ik overweeg om met 1mg finasteride verder te gaan.. zoals ik al zei op 0,5mg ervaar ik tot op heden geen bijwerkingen. Niet in spieropbouw, energie, sexdrive of met mijn erecties. Dat ik ze nu niet heb betekend niet dat ik ze niet heb gehad.. In het begin was het even wennen voor mijn lichaam denk ik.

Wat houdt me nu nog tegen om 1mg te slikken? Ik heb het financieel niet breed, woon nog in een studentenhuis. Ik heb een aantal zware lichamelijk/psychishe problematiek jaren achter de rug (*afkloppen). Wil gewoon weer verder gaan waar ik 3 jaar geleden mee ben gestopt. Muziek & mijn school afmaken. Vandaar dat ik misschien wat drastisch op de medicijnen afstap. Als het verschil tussen 0,5mg en 1mg waardevol is om over te stappen hoor ik dat graag!

Ook wil ik (nizoral misschien?) minoxidil toevoegen 2% of 5%.. het probleem is dat ik een eczeem/acne gevoelige huid heb (terwijl ik altijd gezond eet.. 90% van de tijd ).. toen ik een tijd geleden bij de apotheek de 2% minoxidil ophaalde en t gebruikte werd mijn huid droog, schilferig en t voelde dik aan. Ik weet niet of het aan de ppg of alcohol ligt wat erin zit.. maar ideeën hoor ik graag van jullie.

Ik zou trouwens best wel een liedje van mij willen delen hier op de forum.. niet om reclame voor mezelf te maken maar om iets meer van mezelf te laten zien/horen..

Gr Johannes

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 19 juli 2016 om 03:51
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2016, 14:50   #92
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
niets houd je tegen om 1 mg te nemen

Je zou gerust over kunnen stappen van 0,5 naar 1 mg finasteride, als je dat wilt. Je zegt dat je bij 0,5 geen vervelende bijwerkingen hebt en dan hoef je volgens mij ook geen zorgen te maken dat dit gaat gebeuren.

Ikzelf ben 33 jaar en ik zeg eerlijk dat ik ook graag een rechte haarlijn wil. Dat heb ik niet, maar, so what.. wij hebben allemaal onze wensen.

Zelfs als je de 1,25 mg zou doen, lijkt me dit niet zorgwekkend. Ik heb ongeveer jou leeftijd, maar dan een paar jaar ouder (33). Jij was 28, als ik het goed begreep.. Overleg met je huisarts voor een recept dat vergoed wordt. Ik kreeg de finasteride 5 mg vergoed, en op het doosje zelf stond geschreven dat ik deze in 4 stuks moest delen. Daarnaast geef ik mee dat als je ze breekt er ook poeder naast komt te vallen en je in feite iets minder dan 1,25 neemt. Ik was zelfs overgestapt op duta omdat ik finasteride te mild vond

Dit is verder allemaal iets wat je zelf moet overwegen te doen en je kunt dit altijd met je huisarts bespreken.

Over de minoxidil lijkt me dit misschien eerder lastig in jou geval. Je zou je er eventueel aan kunnen wagen door er een beetje mee te experimenteren, te testen of een milde vorm jou aanspreekt, zoals de foligain N5 of desnoods een minoxidil zonder PPG.

Leuk als je muziek van jou op het forum wilt delen, zou ik zelfs dapper vinden!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2016, 00:32   #93
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Je zou gerust over kunnen stappen van 0,5 naar 1 mg finasteride, als je dat wilt. Je zegt dat je bij 0,5 geen vervelende bijwerkingen hebt en dan hoef je volgens mij ook geen zorgen te maken dat dit gaat gebeuren.

Ikzelf ben 33 jaar en ik zeg eerlijk dat ik ook graag een rechte haarlijn wil. Dat heb ik niet, maar, so what.. wij hebben allemaal onze wensen.

Zelfs als je de 1,25 mg zou doen, lijkt me dit niet zorgwekkend. Ik heb ongeveer jou leeftijd, maar dan een paar jaar ouder (33). Jij was 28, als ik het goed begreep.. Overleg met je huisarts voor een recept dat vergoed wordt. Ik kreeg de finasteride 5 mg vergoed, en op het doosje zelf stond geschreven dat ik deze in 4 stuks moest delen. Daarnaast geef ik mee dat als je ze breekt er ook poeder naast komt te vallen en je in feite iets minder dan 1,25 neemt. Ik was zelfs overgestapt op duta omdat ik finasteride te mild vond

Dit is verder allemaal iets wat je zelf moet overwegen te doen en je kunt dit altijd met je huisarts bespreken.

Over de minoxidil lijkt me dit misschien eerder lastig in jou geval. Je zou je er eventueel aan kunnen wagen door er een beetje mee te experimenteren, te testen of een milde vorm jou aanspreekt, zoals de foligain N5 of desnoods een minoxidil zonder PPG.

Leuk als je muziek van jou op het forum wilt delen, zou ik zelfs dapper vinden!
Hey!

Auch! Mijn haarlijn loopt hard terug de laatste weken.. Ik zal foto's uploaden morgen. Ik ben overgestap op 1mg finasteride vandaag. Ik denk dat 0,5 te weinig is coor stabilisatie imo.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2016, 19:14   #94
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Er is niet echt een grote meerwaarde in hogere dosissen.
1MG fina blokeert ongeveer 70% dht
0,2MG ongeveer 60%

https://www.google.be/search?q=finas...Dv8pKQ5AwIM%3A

(1MG dutasteride echter 90%, maar hier tegenover bestaat ook meer kans op sides)

Laatst gewijzigd door Haarbal777; 2 augustus 2016 om 19:18 Reden: update
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2016, 17:06   #95
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbal777 Bekijk bericht
Er is niet echt een grote meerwaarde in hogere dosissen.
1MG fina blokeert ongeveer 70% dht
0,2MG ongeveer 60%

https://www.google.be/search?q=finas...Dv8pKQ5AwIM%3A

(1MG dutasteride echter 90%, maar hier tegenover bestaat ook meer kans op sides)
Hoi ik probeer nu 1mg bijna een maandje. Het doet imo wel meer dan 0,5mg. De sides zijn ietwat aanwezig maar denk dat dit wel wegtrekt na verloop van tijd. The usual dose-upgrade-shedding is weer aanwezig.

Ik heb trouwens 0,25mg 6 maanden, 0,5mg 6 maanden en nu 1mg een maand geprobeerd. Als ik het opnieuw mocht doen was ik waarschijnlijk gelijk op de 1mg gegaan.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2016, 21:03   #96
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Hoi, ik zit nu enkele maanden op 1mg finasteride.. tot vorige week een 4 weken 'shedding' gehad. Haarlijn ietwat verloren.

Bijwerkingen,, soms aanwezig.

Ik slik trouwens sinds vandaag Maca-root,, ik heb last van vermoedelijk hormonale acne op mijn kin. Maca,, verhoogt ook de libido 'zeggen ze'. Kan Maca kwaad icm Finasteride? Is het slecht voor mijn haar?

Mvg Johannes
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.