Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 24 december 2006, 17:29   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Er zijn te veel gelijksoortige threads over finasteride en andere reguliere (chemische, in wetenschappelijke onderzoeken geteste) haargroeimiddelen die te weinig worden samengevoegd. Dit heeft twee vervelende gevolgen:
  • Door de wildgroei aan threads over dit soort middelen levert het gebruik van de zoekmachine onoverzichtelijke resultaten op.
  • Bovendien krijgt de gemiddelde bezoeker door de oververtegenwoordiging de indruk dat er weinig alternatieve mogelijkheden zijn.
Op dit punt zijn we het eens zonder dat jij het beseft. Je schat me slechter in dan ik ben. Je komt met het voorbeeld van het zoeken op de woorden 'finasteride bijwerkingen'. Je krijgt dan inderdaad 11 hits, maar maar één actieve over de bijwerkingen van het slikken van fina. De rest van de threads die hierover gaan komen uit 2004/2003/2002 en er wordt niet meer in gepost.



Ik was er nog niet aan toegekomen om alle honderden threads van voordat ik mod werd door te lopen en samen te voegen, en omdat dat veel te veel tijd kost ben ik dat ook niet van plan. Het komt soms wel eens voor dat zo'n oude thread opeens gekickt wordt; in dat soort gevallen doe ik er ofwel een slotje op met de verwijzing naar de actieve, ofwel ik voeg m samen met de actieve.

Zoals ik eerder ook al aangaf werken we sinds enige tijd met categoriseringen door middel van dichte haken []. De actieve reeks met finathreads is te vinden door finasteride inclusief deze haken in de zoekmachine in te vullen. Hiermee is meteen het probleem van de onoverzichtelijkheid bij zoekopdrachten opgelost.

Er wordt dus druk samengevoegd om het probleem van oververtegenwoordiging te voorkomen. Daarnaast is iedereen vrij om over elke oplossing een thread te openen, ook alternatieve oplossingen. Dit gebeurt in de praktijk echter nauwelijks, maar daar kan ik niks aan doen. Blijkbaar is er gewoon minder interesse voor.

Volgens mij is deze kritiek van jou dus niet terecht.

Citaat:
Er worden te snel slotjes gezet wat de vrijheid van het woord aantast.
Ik ben zelf ook een groot voorstander van de vrijheid van het woord en een groot tegenstander van slotjes. Ik gebruik ze dan ook alleen als men elkaar in een thread structureel voor rotte vis uitmaakt, omdat ik van mening ben dat dat niet de bedoeling is van een forum in het algemeen en haarweb in het bijzonder. De laatste tijd zijn daar toevallig wat extreme voorbeelden van te zien geweest in de islam-threads. Ik heb keer op keer geprobeerd deze open te houden en een normale sfeer te creëren, dat is helaas niet gelukt. Vandaar nu het definitieve slotje. Naar mijn mening ligt dit absoluut niet aan mij maar aan de posters die het niet normaal konden houden. Verder probeer ik alles zoveel mogelijk open te houden. Of heb jij nog meer voorbeelden van threads die ik in jouw ogen onterecht op slot heb gedaan?

Citaat:
Er wordt selectief afgesplitst waarbij nieuwe threads/titels aangemaakt worden door een moderator, niet door de poster, zonder overleg of deze titel wel past bij hetgeen men bedoelt.
Ook hier geldt: ik heb geen tijd om bij elke actie die ik doe eerst overleg te plegen met de betrokkene leden. Men kan wel altijd achteraf contact met mij opnemen via dit subforum, PM of mail over een modactie van mij. Kan heel goed dat ik soms dingen verkeerd doe die beter kunnen, dat hoor ik dan ook graag. Ik ga er echter niet aan beginnen om elke keer eerst te overleggen.

En kun je ook nog even aangeven of je mijn suggestie voor de nieuwe titel van deze thread acceptabel vindt? Zie mijn vorige post.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 december 2006 om 17:37
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2006, 18:15   #47
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
En kun je ook nog even aangeven of je mijn suggestie voor de nieuwe titel van deze thread acceptabel vindt? Zie mijn vorige post.
Te lang.

Tiuri modereert selectief dan maar?
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 01:40   #48
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletcher
Bovendien krijgt de gemiddelde bezoeker door de oververtegenwoordiging de indruk dat er weinig alternatieve mogelijkheden zijn.
Ik ben dan wel benieuwd naar die alternatieve mogelijkheden. Op welke doel je precies?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 08:14   #49
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurt
mss verpleegkundige?
Goed geraden Kurt!

Zalig Kerstfeest!
Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 08:24   #50
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher

Tiuri modereert selectief dan maar?
Tja Gletscher, 6 miljard mensen zijn 'selectief'.
... ik ook jammer genoeg ...
Wie niet?
http://www.euronet.nl/~advaya/lezingen.htm#hsinhsinming

Zalig Kerstfeest Gletscher!
Liefs, Karin.

Hou je niet bezig met dualiteiten:
zorg enkel dat je die zelf niet in stand houdt;
zodra je tot juist en onjuist komt,
is de verwarring daar en verdwaalt je denken.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 10:58   #51
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Goed geraden Kurt!

Zalig Kerstfeest!
Karin.
als ik me een spuitje moet zetten, mag jij het doen
zalig kerstfeest
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2006, 10:14   #52
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Selectief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Tja Gletscher, 6 miljard mensen zijn 'selectief'.
... ik ook jammer genoeg ...

Je bent het er dus mee eens dat selectiviteit niet goed is.
Een gelukkig 2007 dan maar!
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2006, 10:39   #53
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Je bent het er dus mee eens dat selectiviteit niet goed is.
Volkomen mee eens Gletscher ...

Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2006, 18:01   #54
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik ben dan wel benieuwd naar die alternatieve mogelijkheden. Op welke doel je precies?
Nogmaals. Welke bedoel je?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 21:36   #55
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Nogmaals. Welke bedoel je?
Lees de bijdrages van Wilfried (Karin) maar eens door, dan kom je er genoeg tegen.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 00:22   #56
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Lees de bijdrages van Wilfried (Karin) maar eens door, dan kom je er genoeg tegen.
Het is worstelen hoor, door al die posts. Maar aangezien er veel over gepraat wordt en zelfs de mensen die er iets in zien niet veel moeite lijken te willen doen:Mooi stukje:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Alle materie om je heen kan je beïnvloeden.
Ook de materie van je eigen lichaam, alsook de materie van je haren.
De wereld is zoals je denkt dat hij is.
Je denken bepaalt de werkelijkheid.
Probeer via meditatie energie te sturen naar je haren, je haarsituatie gaat na een tijdje opmerkelijk verbeteren.
Iedereen kan dit leren.
Het is gewoon een kwestie van afstemmen op het veld, het Zero Point Field.
Hoewel ik zeer sceptisch ben over dit soort zaken, kan het wel eens interessant zijn om een beknopte instructie te krijgen over hoe je jezelf kunt afstemmen op dit veld, zodat je de energie positief kunt benutten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 00:55   #57
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Lees de bijdrages van Wilfried (Karin) maar eens door, dan kom je er genoeg tegen.
Wat is dit nou weer voor antwoord? Ik heb geen zin om nu 100 pagina's door te gaan lezen. Kom gewoon met een paar concrete voorbeelden waar volgens jou te weinig ruimte voor wordt gelaten. Jij wordt namelijk boos op Tiuri omdat hij te weinig ruimte laat voor alternatieven naast finasteride en hebt het hier zelfs over "haarwebpolitie". Vervolgens vraag ik welke alternatieven je bedoeld en dan kan je geen voorbeeld geven en moet ik maar even alle bijdragen van Karin/Wilfried gaan lezen? Lijkt er dan eerder op dat er teveel ruimte is als ik al de bijdrages van Wilfried/Karin moet lezen waar er volgens jou overigens "genoeg" van in staan. Hoezo te weinig ruimte? Wel een beetje makkelijk Gletcher. Nee, noem er maar eens wat op.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 11:29   #58
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Wat is dit nou weer voor antwoord? Ik heb geen zin om nu 100 pagina's door te gaan lezen. Kom gewoon met een paar concrete voorbeelden waar volgens jou te weinig ruimte voor wordt gelaten. Jij wordt namelijk boos op Tiuri omdat hij te weinig ruimte laat voor alternatieven naast finasteride en hebt het hier zelfs over "haarwebpolitie". Vervolgens vraag ik welke alternatieven je bedoeld en dan kan je geen voorbeeld geven en moet ik maar even alle bijdragen van Karin/Wilfried gaan lezen? Lijkt er dan eerder op dat er teveel ruimte is als ik al de bijdrages van Wilfried/Karin moet lezen waar er volgens jou overigens "genoeg" van in staan. Hoezo te weinig ruimte? Wel een beetje makkelijk Gletcher. Nee, noem er maar eens wat op.
Beste Guoy.

Heel erg bedankt voor jou perfecte voorbeeld.
En dat meen ik.
Met ± 1700 posts in 1,5 jaar behoor jij tot de meest intensiefste gebruikers van HaarWeb. Een van de meeste serieuze, vind ik!
Zelfs jij denkt dat ik vind dat Tiuri te weinig ruimte laat voor alternatieven naast finasteride. Daarmee versterk je mijn mening over het moderatorgedrag!
Ik zal je nogmaals vertellen dat ik deze titel helemaal niet heb geplaatst, en gestart, of er mee eens ben. Juist het moderatorgedrag wat er toe leid dat mensen de verkeerde indruk krijgen, is hetgeen waar ik beslist niet boos op wordt, maar wel nodig vind om er een kritische noot over te plaatsten.
Ik kan je dus niet antwoorden op een stelling die ik niet eens heb geplaatst.
Als je wil weten waar mijn bezwaar ligt, is dit duidelijker gedefinieerd, samen met Tiuri, in post nr 45 van deze thread.
Alhoewel Tiuri aan me vroeg hoe deze thread dan wel te noemen, is mijn suggestie helaas niet doorgevoerd. Vandaar dat jij met dit soort vragen komt.

Deze thread post 56 van AnthonieH geeft al een aantal alternatieven.
Anders kijk je maar eens bij de thread "New Age". Daar staan er nog meer.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9126

Let dan op de bijdrages van Wilfried. Zij heeft namelijk veel resultaat met de door haar beschreven alternatieven.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 14:45   #59
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Ik kan je dus niet antwoorden op een stelling die ik niet eens heb geplaatst.
Als je wil weten waar mijn bezwaar ligt, is dit duidelijker gedefinieerd, samen met Tiuri, in post nr 45 van deze thread.
Alhoewel Tiuri aan me vroeg hoe deze thread dan wel te noemen, is mijn suggestie helaas niet doorgevoerd. Vandaar dat jij met dit soort vragen komt.
Ik ben geen hoofdmoderator in deze rubriek en dus kan ik de threadtitel zelf niet wijzigen. Ik heb het verzoek ingediend bij mijn collega's maar die vieren nu kerstvakantie dus die zijn er nog niet aan toegekomen. Niet zo snel conclusies trekken dus. Ik vind je erg negatief ingesteld!

Citaat:
Deze thread post 56 van AnthonieH geeft al een aantal alternatieven.
Anders kijk je maar eens bij de thread "New Age". Daar staan er nog meer.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9126

Let dan op de bijdrages van Wilfried. Zij heeft namelijk veel resultaat met de door haar beschreven alternatieven.
Ik snap niet zo goed waar die verwijzingen naar WIlfried posts voor dienen. Zijn dit voorbeelden van selectief modbeleid, of is het wat anders?

Heb je nu nog bezwaren of klachten Gletscher? Ik heb op jouw drie punten in ieder geval hierboven al een antwoord gegeven. Daar heb jij nog niets op teruggeschreven. Daardoor is het mij nu niet duidelijk waar nu nog onvrede is. Mocht die er nog zijn, wil je die dan nog een keer duidelijk formuleren?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 16:06   #60
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Zelfs jij denkt dat ik vind dat Tiuri te weinig ruimte laat voor alternatieven naast finasteride. Daarmee versterk je mijn mening over het moderatorgedrag!
Ik zal je nogmaals vertellen dat ik deze titel helemaal niet heb geplaatst, en gestart, of er mee eens ben. Juist het moderatorgedrag wat er toe leid dat mensen de verkeerde indruk krijgen, is hetgeen waar ik beslist niet boos op wordt, maar wel nodig vind om er een kritische noot over te plaatsten.
Ik vind persoonlijk niet dat Tiuri te weinig ruimte laat voor alternatieven. Ik had het gevoel dat jij dat vond. Mede door je onderstaande kritieken. Voornamelijk deel 2 van punt 1 en punt 2. En als je zegt dat ik voor die alternatieven alle posts van Wilfried moet doorlezen (wat er behoorlijk veel zijn) dan wordt er toch genoeg ruimte gelaten? Zelfs Wilfried vindt dit.

En ik kan eerlijk gezegd geen alternatieven vinden in Wilfried's posts. Anthonie noemt er wel een paar, maar we kunnen toch niet serieus newbie's gaan aanraden hulp bij Engelen te gaan zoeken als alternatief voor fina? In het medicijnen en haargroeimiddelen worden echt ZAT scams afgemaakt. Kijk als iets geen wetenschappelijke backup heeft dan is het gewoon niet echt te vertrouwen. En finasteride is één van de weinig bewezen middelen. Het is daarom ook logisch dat er hier continu threads over ontstaan. Tiuri houdt dit overigens prima binnen de perken door hier slotjes op te zetten. Dus ik zie niet zoveel reden tot kritiek en al helemaal niet voor het gebruiken van woorden als "Haarwebpolitie".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletcher
  1. Er zijn te veel gelijksoortige threads over finasteride en andere reguliere (chemische, in wetenschappelijke onderzoeken geteste) haargroeimiddelen die te weinig worden samengevoegd. Dit heeft twee vervelende gevolgen:
    • Door de wildgroei aan threads over dit soort middelen levert het gebruik van de zoekmachine onoverzichtelijke resultaten op.
    • Bovendien krijgt de gemiddelde bezoeker door de oververtegenwoordiging de indruk dat er weinig alternatieve mogelijkheden zijn.
  2. Er worden te snel slotjes gezet wat de vrijheid van het woord aantast.
  3. Er wordt selectief afgesplitst waarbij nieuwe threads/titels aangemaakt worden door een moderator, niet door de poster, zonder overleg of deze titel wel past bij hetgeen men bedoelt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Selectief modbeleid: islam vs. andere religies simbah Archief: afgehandelde Suggesties 148 29 juni 2007 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.