Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2007, 14:06   #1
Caramel_lady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Berichten: 3
Unhappy gezicht

Hallo dames,
Hoe halen jullie de haartje op het gezicht weg? Daarmee bedoel ik de wangen,bakken baarden en kin.
Ik hars mijn gezicht altijd. Het probleem bij mij is dat ik ongeveer 1-2 dagen na het harsen klein bultjes op de plaatsen krijg waar ik geharst heb. Deze trekken na een paar dagen wel weer weg, maar ik vind dit toch vervelend. Heeft iemand dit probleem ook of gehad?? Wat doe je ertegen? Ik heb al verschillende hars soorten geprobeerd (kant-enklare strips uit de drogist, suikerhars) maar de bultjes blijven komen.
Kan iemand mij helpen?
Caramel_lady is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2007, 19:17   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
het spijt me caramel lady, vooralsnog heb ik altijd bultjes (gehad) bij het harsen. Ik heb slechts een keer met suikerhars gewerkt waar het enkel maar erger van werd (in combinatie met verschrikkelijke jeuk die een maand tot anderhalve maand door bleef gaan). Ik vrees dat daar weinig tot niets aan te doen is.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 22:35   #3
kaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 17
hoi caramel lady,

een beetje een late reactie maar ik reageer toch maar omdat ik je probleem herken, misschien heb je er wat aan! ik gebruik na het harsen aloe vera creme (99%), dit helpt erg verzachtend voor de huid. bij huidbeschadigingen/rode vlekken gebruik ik calendulan creme, een homeopatische creme tegen lichte brand/schaafwondjes. bij hars die van de huid afgetrokken word heb ik trouwens minder last van bultjes dan bij hars die van de huid afgepeutert word. (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
ik hoop dat je hier wat aan hebt, verder is het volgens mij het beste om de huid zoveel mogelijk met rust te laten!!!

groeten, kaas.
kaas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 13:12   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
hier wil ik toch even op reageren, of verzachtende cremes iets voor je zijn zul je zelf uit meoten proberen, alleen ben er wel voorzichtig mee. Mijn ervaring hiermee is namelijk niet zo positief in die zin dat het me merkbaar meer ontstekingen, ingegroeide haren en dergelijke oplevert. Dus indien je erg snel last hebt van onstekingen en dergelijk en een gevoelige huid, is het misschien beter geen creme te gebruiken en regelmatig te scrubben.

veel succes.

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2007, 02:46   #5
Glamazone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 18
hi, hoelang blijven de haren bij jou weg als je ze hebt geharst?
Glamazone is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2007, 18:29   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glamazone Bekijk bericht
hi, hoelang blijven de haren bij jou weg als je ze hebt geharst?
harsen kan ik niet daar er mijn huid dan mee afgetrokken wordt, samen met de hars, dus ik epileer ze, waarbij het ongeveer (afhankelijk van een aantal factoren) een week tot max 2 weken duurt voor ze teru staan.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 22:09   #7
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
methode

Caramel lady, heb jij een rede om deze antieke methode toe te passen, bijvoorbeeld donshaar of licht haar?

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mannen die hun gezicht permanent hebben laten ontharen? notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 15 9 juni 2014 12:38
Gezicht Laseren Magnolia Hirsutisme - Behandelingen 4 21 juli 2009 15:09
Gezicht laseren Moonlight Hirsutisme - Behandelingen 9 3 november 2007 22:17
Welk scheerappraat voor gezicht bij gevoelige huid? Francien Hirsutisme - Algemeen 0 31 oktober 2002 14:55
Zwelling van het gezicht!!! Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 8 19 september 2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.