Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2007, 13:02   #1
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
klein vraagje over IPL

Hallo dames,

ik ga sinds kort naar een behandelaarster voor mijn vervelende haartjes en de methode die ze gebruikt is IPL Chromolite. Wat zijn jullie ervaringen hiermee eigenlijk?

Ik ben eerder eens geweest bij smartpulse, ik was wel tevreden over de proefshot, maar niet zozeer over de vrouw die me behandelt.....


graag jullie kennis en mening hierover


Groetjes

nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 17:21   #2
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
is er echt niemand die me hier op kan antwoorden?

Groetjes

nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 20:48   #3
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
is er echt niemand die me hier op kan antwoorden?

Groetjes

nevermind
sorry nevermind, ik heb zelf een 8tal jaar geleden een behandeling ondergaan met laser (een van de vroegere soorten, weet al neit meer welke en hoe of wat). Dus helaas kan ik je niet helpen. Nu is niet iedereen even actief op dit forum, het kan dus gewoon zijn dat de juiste personen nog niet actief zijn geweest, heb nog eventjes geduld, en veel succes!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 13:53   #4
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
bedankt voor je reactie Martje. je hebt wel gelijk, niet iedereen is even actief, ben zelf ook even op zoek gegaan naar meer info hierover. het is wel een veelgebruikt apparaat dus ik vraag me af...

Groetjes

Nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2007, 18:06   #5
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
Hallo dames,

ik ga sinds kort naar een behandelaarster voor mijn vervelende haartjes en de methode die ze gebruikt is IPL Chromolite. Wat zijn jullie ervaringen hiermee eigenlijk?

Ik ben eerder eens geweest bij smartpulse, ik was wel tevreden over de proefshot, maar niet zozeer over de vrouw die me behandelt.....


graag jullie kennis en mening hierover


Groetjes

nevermind

Hallo nevermind,

Sorry maar mijn man heeft een aantal jaren geleden 2 behandelingen gehad met IPL dat heeft totaal geen effect gehad.
Verder heb ik in mijn omgeving nog een aantal kennisen die dit hebben geprobeerd en zijn ook niet enthousiast.

Nu is mijn man onder behandeling met een lightsheer diodelaser bij AC in veldhoven en het resultaat is geweldig.

Laat anders eens een paar proefstukjes doen met verschillende lasers en wacht het resultaat af.

Groetjes Roos
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 13:36   #6
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos80 Bekijk bericht
Hallo nevermind,

Sorry maar mijn man heeft een aantal jaren geleden 2 behandelingen gehad met IPL dat heeft totaal geen effect gehad.
Verder heb ik in mijn omgeving nog een aantal kennisen die dit hebben geprobeerd en zijn ook niet enthousiast.

Nu is mijn man onder behandeling met een lightsheer diodelaser bij AC in veldhoven en het resultaat is geweldig.

Laat anders eens een paar proefstukjes doen met verschillende lasers en wacht het resultaat af.

Groetjes Roos
dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 16:45   #7
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind
IPL is volgens mij lichflits, roos vertelde dat haar man en anderen niet zo enthousiast waren daarover, nu ondergaat haar man behandeling met de light sheer diode (laser??). Mijn zus is ook overgeschakeld van IPL naar laser vanwege te weinig tot geen resultaat met IPL.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2007, 20:42   #8
Roos80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
dank je wel voor je antwoord Roos. ik merk wel dat je het hebt over laser behandeling, maar ik heb t over de lichtflitsmethode. of hebben we het over hetzelfde?

ik heb nu 1 behandeling achter de rug, en na drie weken vallen de haren rustigjes uitvallen. dus ik wacht t even af.

Groetjes

Nevermind
Hallo nevermind,

Op dit moment wordt mijn man inderdaad met lightsheer diode laser behandeld maar 5 jaar geleden is hij ook behandeld met IPL 2 keer wat echt geen resultaat gaf.
Misschien dat er wel mensen zijn waarbij het werkt maar in mijn omgeving helaas niet.

Groetjes Roos
Roos80 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2007, 13:32   #9
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
ok dames, heel erg bedankt. ik heb namelijk 1 behandeling achter de rug en ik zie geen restultaat op mijn onderbenen, op de bovenbenen af en toe een haartje dat ik er zo uit kan trekken. ik wacht het even af en ga kijken of ik toch niet beter overstap naar iets anders.

Groetjes en bedankt!

Nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 13:40   #10
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
de verschillende technieken

Hallo allemaal,

Ik zal me kort even voorstellen.
Mijn naam is Hanna en ik werk in een laserkliniek. Voordat ik daar ging werken kampte ik ook met heel veel overbeharing en heb ik mede door deze site advies en informatie gekregen. Nu ben ik terug op het forum om andere mensen te helpen met hun vragen. Ik zie dat er onduidelijkheid is over wat de verschillende methodes inhouden. Hier even op een rijtje wat de voordelen zijn per apparaat.

groetjes Hanna

ps. ik wil jullie onafhankelijk helpen met jullie vragen en niet adverteren met de laserkliniek waar ik werk, vandaar dat ik dat niet zeg.

Voordelen en nadelen van Laser (licht van 1 kleur oftewel golflengte):

Voordeel: het verstrooit nauwelijks op de huid, maar volgt precies het haartje naar z'n diepliggende wortel. Als je donker haar hebt, zul je in totaal minder behandelingen nodig hebben dan bij de andere technieken. Vooral bij mannen is een Laser nodig om hardnekkige haren weg te krijgen, bijvoorbeeld tussen de schouderbladen en op het borstbeen.

Maar: omdat een Laser precieser z'n doel bereikt (melanine), voel je dat ook. Het is dus soms pijnlijker dan IPL-technieken of ELOS. De huid reageert tijdelijk ook heftiger met rode kippevel. Dit trekt meestal na een paar uren weer weg.


Voordelen en nadelen van Flitslamp/ IPL (licht met meer kleuren erin):
Voordeel: de kans bestaat dat het ook wordt geabsorbeerd door meer kleuren haar dan alleen bruinzwart. Omdat veel van het licht weerkaatst, zal de reactie van de huid bovendien meestal wat rustiger blijven.
Het nadeel van IPL / flitslamp is dat het licht makkelijk verstrooit op de huid en niet diep genoeg komt. Zodoende kun je veel behandelingen nodig hebben, of worden de haartjes alleen maar beschadigd (lees: dunner en lichter), niet echt definitief uitgeschakeld.

Voordelen en nadelen van ELOS (combi van Laser- of van IPL met een wisselstroompje):
Voordeel: het is milder voor de huid omdat het licht zachter kan worden ingesteld. Het doet ook minder pijn. Tevens is er meer kans dat lichtgekleurde en grijze haren alsnog uitgeschakeld worden door het wisselstroompje.
Het nadeel bij ELOS is dat de verwachtingen van het publiek wat betreft het effect op lichtgekleurde haren te hoog gespannen zijn. Het is niet te garanderen dat het altijd effect heeft op grijze, witte, goudblonde haren. Asblond en rood lukt redelijk. Bij lichtere haren hebben we wel effect gezien, maar dan pas na het dubbele aantal behandelingen.
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2007, 22:16   #11
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
ipl

Ben gewoon nieuwsgierig, bij wie was je dat de proefshot (behandeling) wel goed was maar de mevrouw niet en waarom was ze niet goed. Ben altijd nieuwsgierig.

gr

Lanny
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
ok dames, heel erg bedankt. ik heb namelijk 1 behandeling achter de rug en ik zie geen restultaat op mijn onderbenen, op de bovenbenen af en toe een haartje dat ik er zo uit kan trekken. ik wacht het even af en ga kijken of ik toch niet beter overstap naar iets anders.

Groetjes en bedankt!

Nevermind
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2007, 13:48   #12
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Ben gewoon nieuwsgierig, bij wie was je dat de proefshot (behandeling) wel goed was maar de mevrouw niet en waarom was ze niet goed. Ben altijd nieuwsgierig.

gr

Lanny
Hallo Lanny,

Grappig dat je dat vraagt, want een tijdje geleden hebben we wel over gemaild. Ik had dus een tijdje gelden een proefshot gedaan bij smartpuls, de vrouw was vriendelijk maar niet echt spraakzaam waardoor ik me ongemakkelijk voelde en afhaakte. Dat had ik je via mail allemaal verteld, weet je nog?

Eigenlijk had ik er lang over nagedacht en overwoog ik alsnog daar naartoe te gaan, tot ik ik vond wat dichter bij huis was. Alleen vond ik de eerste behandeling niet zo succesvol. vandaar dat ik nu deze vragen hier heb gesteld.

Ondertussen heb ik de behandeling bij haar gestopt en heb ik weer contact opgenomen met smartpuls amsterdam. Ik heb me voorgenomen me er overheen te zetten en waar voor mijn geld te krijgen, wat bij haar wel kan dus.

Voila, ik hou jullie wel op de hoogte als ik mijn eerste smartpuls behandeling heb gehad.

Groetjes

Nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2007, 16:19   #13
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevermind Bekijk bericht
Hallo Lanny,

Grappig dat je dat vraagt, want een tijdje geleden hebben we wel over gemaild. Ik had dus een tijdje gelden een proefshot gedaan bij smartpuls, de vrouw was vriendelijk maar niet echt spraakzaam waardoor ik me ongemakkelijk voelde en afhaakte. Dat had ik je via mail allemaal verteld, weet je nog?

Eigenlijk had ik er lang over nagedacht en overwoog ik alsnog daar naartoe te gaan, tot ik ik vond wat dichter bij huis was. Alleen vond ik de eerste behandeling niet zo succesvol. vandaar dat ik nu deze vragen hier heb gesteld.

Ondertussen heb ik de behandeling bij haar gestopt en heb ik weer contact opgenomen met smartpuls amsterdam. Ik heb me voorgenomen me er overheen te zetten en waar voor mijn geld te krijgen, wat bij haar wel kan dus.

Voila, ik hou jullie wel op de hoogte als ik mijn eerste smartpuls behandeling heb gehad.

Groetjes

Nevermind
Hoi Nevermind,

Ik ben ook erg benieuwd...hoop heel erg voor je dat je tevreden zult zijn en dat dit jou 'eindstation' zou kunnen zijn!

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2007, 22:22   #14
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Cool einde van het jaar

Voor iedereen Prettig kerstfeest en een haarloos 2008

groetjes,

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2008, 21:26   #15
nevermind
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 13
Hallo allemaal,

erg bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een kleine behandeling gehad bij Smartpulse en de 18 februari heb ik een grotere en langere behandeling van 4 uur... maar geeft niet geeft niet, ik overleef t wel hehe

Verder, mijn eerste indruk die ik had van de behandelaarster is ondertussen wel veranderd. Ze was deze keer erg spraakzaam en vriendelijk. Dat deed me wel plezier, dan hoefde ik niet zo hard mijn best te doen.

Ik heb nu alleen mijn gezicht gedaan, ik zie niet echt een verschil voorlopig, maar goed, misschien na een viertal behandelingen?

Ik hou jullie in elk geval wel op de hoogte.

Groetjes en tot gauw

Nevermind
nevermind is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb een vraagje. anneke83 Haarwerken 4 3 november 2006 19:10
vraagje aan.. iedereen bolleke TTM - Algemeen 30 19 september 2006 12:33
een klein vraagje a031934 AA - Algemeen 2 22 november 2005 16:35
vraagje diane-pil Marsha Haarproblemen bij vrouwen 14 22 december 2004 17:25
klein kaal plek opgevuld met haartjes jimsy Chirurgische behandelingen 12 27 juli 2004 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.