Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 oktober 2002, 13:01   #16
JaRule17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2001
Berichten: 54
zijn er misschien mensen die deze " uien-methode" in praktijk gaan uitvoeren,ik had allang al uien/knoflook/rode peper gebruikt ze zeiden om me huid wakker te laten schrikken.

1/2 Maanden voor me ziekte nog was ik op vakantie in Marocco.
Ik was naar een zwembad gegaan waar het water rechtstreeks uit de bergen komt.
Het rook er erg naar lucifer en ookal is het water onvoorstelbaar heet ik zag allemaal kale mannen met hun hoofd onder zeg maar een " waterval" en dat water is zwavel water.

dat wou ik er effe bij vermelden
JaRule17 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2002, 13:03   #17
JaRule17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2001
Berichten: 54
als iemand de uien behandeling in praktijk zou brengen zou ik graag gelijktijdig beginnen en de komende weken een verslag doen of er wel/geen vorderingen zijn
JaRule17 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2002, 19:17   #18
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
UIEN??!!!

Beste mensen, nu slaan jullie toch wel een beetje door. Het serieus nemen en/of het proberen van die onzin geeft aan dat de wanhoop het bij jullie wint! Moet je jezelf nu eens horen, uien, uiensap op je kop smeren. Doe even normaal. Beperk je tot de middelen waarvan bewezen is dat ze werken. Dit bespaart je veel gesmeer, stank en valse hoop. Kaal worden is een ramp, maar blijf wel met beide benen op de grond!
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2002, 17:16   #19
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Matthijs, ik weet niet of je dat onderzoek hebt gelezen, maar er is een onderzoek geweest in één of ander Aziatisch land, geloof ik, die bewijst dat uien een positief effect hebben op haargroei door de zwavel die het bevat. Ik snap niet waarom je meteen zegt dat we overspanen bezig zijn als je dit wil uitproberen. Het is in ieder geval de goedkoopste methode die ik tot nu toe ken. Oké, ik ben er zelf nog niet aan begonnen, maar dat komt meer omdat ik in een druk studentenhuis woon. Ik heb geen zin om elke morgen voor het oog van mijn medebewoners mijn hoofdhuid in te smeren met uien.
Bovendien: niemand is er mee gebaat dat uien werken tegen haaruitval. Dat fabrikanten van producten gaan verkondigen dat hun product helpt tegen kaalheid kan ik me voorstellen, maar ik kan me nog niet voorstellen dat een groep uienkwekers nu gaat zeggen dat hun uien goed zijn voor haaruitval.
Groetjes,
Johnny
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2002, 19:33   #20
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
UIEN!!!

Ik vind het allemaal prima. Ik zeg alleen even dat dit te ver gaat. Maar goed, moet je allemaal zelf weten. En als je dan net als mij in een studentenhuis woont, dan snap ik best dat je niet met UIEN op je kop wil staan smeren. Gebruik dan ook gewoon Minoxidil dat uit een mooi handig flesje komt en waarvan bewezen is dat het werkt! En dat de werking van UIEN is bewezen in een onderzoek in een of Aziatisch land vind ik totaal geen serieuze bron. Uien als middel tegen haaruitval stond (zoals eerder op dit forum gemeld) al in grootmoeders handige keukenhulpjesboek. Als het dan ook werkelijk zou werken hadden al die fabrikanten het allang in mooie handige flesjes gedaan en waren al je uienkwekers STINKEND rijk!
Succes.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 11:41   #21
Raze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2003
Berichten: 2
UIen en knoflook

Ik ben 27 en heb sinds mijn 24ste tot nu praktisch al mijn haar verloren.
Inmiddels ben ik ook uitbehandeld verklaard door verschillende artsen, aangezien ik niet reageer op verschillende therapieen. Maar niet getreurd, er zijn ergere dingen. Wat ik nog altijd interessant vind is 'grootmoeders raad'. Het kan nooit kwaad om iets uit te proberen, alleen moet je er niets van verwachten, want ik denk niet dat zulke dingen echt zullen helpen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik heb tot nu grootmoeders advies opgevolgd en veelvuldig gebruik gemaakt van knoflook, welke geen effect heeft gehad. Zo zijn er wel meerdere 'lokale' middeltjes die helpen tegen allerlei kwaaltjes.

Uien gebruiken hoor ik voor het eerst, maar ik ga het zeker uitproberen. Eerst op mijn benen en armen, gedurende een bepaalde periode, kijken wat er gebeurd. Als er iemand is die al ervaring hiermee heeft, hoor ik het graag.
Raze is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2003, 22:14   #22
olex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Berichten: 3
Unhappy knoflook operatie

dag allemaal,

Ik ben 28 en wordt een beetje kaal, en dat vind ik niet erg. Het gaat geleidelijk en niet heel rap. Waar ik wel van schrok vandaag: Mijn marokkaanse kapper - zelf ben ik blond en scandinavisch - zag een kaal plekje op mijn hoofd. Hij legde uit dat dit in afrika, waar hij dus vandaan komt, wel meer voorkwam. Meer dan hier in Europa. Hij zei dat het zoiets was als "motten" in je haar... Zoals in kleding, maar dan in je haar. Een soort bacterie, of iets dergelijks. Dit kan veroorzaaktworden door vuiligheid (vieze doek, ofzo) en transpiratie, hitte, enz. Ik ben al weken aan het klussen (?). Ik douche pas 's avonds en zweet behoorlijk. Misschien heb ik het zo opgelopen. Het is in ieder geval niet besmettelijk.
Anyway: hij zei: kom vrijdag maar terug. Dan maak ik een paar kleine sneetjes op die plek zodat het een beetje bloedt en dan wrijf ik er knoflook op... Als ik dat niet doe, dan worden het meer plekjes. Over drie weken moet het weer gaan groeien. Hij zei ook nog dat het waarschijnlijk niet veel zin heeft om naar je huisarts te gaan, want die gaat eerst weken onderzoek afwachten van een bloedtest die ze afnemen. Europese dokters weten niet veel van uitheemse aandoeningen en andersom. aldus, mijn marokkaanse kapper. Ik houd jullie op de hoogte.
olex is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2003, 11:45   #23
olex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Berichten: 3
nou, ik heb het niet gedaan, die knoflook-incisie. Ik ben naar de huisarts gegaan en hij zei dat ik na drie weken weer terug moest komen als die "uitroeptekenhaartjes" niet verder waren gegroeid. Dus ik na drie weken weer terug Ik stuur je door naar de huidarts. Hij spoot plaatselijk (ik heb maar een kale plek) een paar injecties direct onder de kale plek. Ik zie - twee weken later - nog geen verbetering. Ik moet 1 oktober weer terug naar de dermatoloog. We zien wel. Inmiddels ben ik weer teruggeweest naar mijn kapper. Zijn zoon - die mij gewwonlijk knipt - is weer terug van vakantie en ik deed mijn verhaal. "Ik zal wel de volgende keer wat surinaamse azijn erop doen..." we zien wel, ik hou jullie op de hoogte.
olex is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2012, 15:42   #24
diamond1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2012
Berichten: 1
kale plekjes

Hallo,
Ik was wat aan het googlen op het web en kwam toen op dit forum terecht. Toen ik jullie reacties las, las ik dat een van jullie (olex) bijna een behandeling had gedaan bij een kapper. de behandeling houdt in dat er incisies worden gemaakt die dan worden ingesmeerd met knoflook. Zelf heb ik die behandeling ook gedaan maar dan bij een turkse kapper. Ik had 3 kale plekken verdeeld over mijn hoofdhuid. De kapper kraste het plekje open met een naald, smeerde het toen in met een bijtend middeltje en dat was het. Het deed ontzettend zeer en ik kreeg er bonkende hoofdppijn van maar mijn haar groeide wel terug! Mijn huisarts had mij verteld dat ik niks anders kon doen als het afwachten tot het haar terug zou groeien. Wel gaf hij mij een middeltje mee dat misschien zou helpen. Nadat ik dat 3 maanden had geprobeerd verwees mijn kapster mij naar die turkse herenkapper. En het hielp echt! Ik hoop de mensen hiermee te helpen. Het klinkt eng om de behandeling te doen maar voor mij heeft het zeker geholpen. En de mensen die ik zelf heb doorverwezen ook. Het is helaas bij mij wel teruggekomen maar dan nu op andere plekjes. binnenkort ga ik dus weer terug naar de kapper voor dezelfde behandeling.
diamond1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2012, 17:34   #25
TommyWo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 5
hallo, ik heb al vanaf mijn 4de jaar alopecia areata univeralis, (overal dus) en ben nu 24. Ik heb vele methodes geprobeerd maar niks heeft tot een resultaat geleid. De afgelopen 7/8 jaar doe ik er al niks meer aan, maar onlangs kwam ik per toeval een site tegen over lichttherapie.. iemand daar ervaring mee?
TommyWo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2012, 17:37   #26
TommyWo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 5
Beste diamond1991, dankje voor de tip, ik heb nog nooit van deze methode gehoord. Hoe heb je zon kapper gevonden? ik kom zelf uit Rotterdam maar denk niet dat ik zomaar elke kapperszaak binnen kan stappen. heb jij misschien meer info hierover? Groetjes
TommyWo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2012, 16:22   #27
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
De lichttherapie is een puva behandeling,maar geeft bij de meeste maar een tijdelijk effect.

De knoflook behandeling is een oervorm van de prikkeltherapie.

Wat is alopecia areata?

Alopecia areata is een huidaandoening waarbij plotseling kale plekken ontstaan in behaarde gebieden. De kale plekken zijn in de regel rond of ovaal van vorm. Alopecia areata kan beperkt blijven tot de hoofdhuid, maar soms ook elders op het lichaam voorkomen.


Corticosteroïden

Dit zijn hormonen die het lichaam ook zelf aanmaakt. Corticosteroïden beïnvloeden het afweersysteem. Door behandeling met corticosteroïden wordt geprobeerd de abnormale afweerreactie in de kale plekken te onderdrukken. De behandeling met corticosteroïden is niet altijd succesvol. De behandeling is het meest effectief indien het corticosteroïd in de kale plekken wordt ingespoten. Dat kan worden gedaan met een injectienaald of met een soort hogedrukspuit (dermojet). De behandeling met de dermojet is niet erg pijnlijk. Deze behandeling wordt alleen toegepast bij kleine kale plekken. Enkele weken na de behandeling beginnen de haren vaak weer te groeien. Het kan nodig zijn deze behandeling enkele malen te herhalen. Als gevolg van deze behandeling kan de huid plaatselijk dunner worden, maar dat herstelt zich meestal na enige tijd.
Men kan corticosteroïden ook als zalf, crème of lotion op de huid aanbrengen, maar deze behandeling is weinig werkzaam. Bij uitgebreide alopecia areata worden soms corticosteroïden in de vorm van tabletten in hoge dosering toegediend, maar de effectiviteit hiervan is nooit overtuigend aangetoond.

Lichttherapie

De combinatie van lichttherapie met een geneesmiddel dat de huid gevoeliger maakt voor ultraviolet licht (PUVA) kan bij uitgebreide kaalheid op het hoofd soms goede resultaten opleveren. Wanneer de haargroei zich echter heeft hersteld, kan het licht niet meer tot de huid doordringen en valt het haar meestal weer uit. Langdurige toepassing van deze vorm van lichttherapie is schadelijk voor de huid.

Plaatselijke immuuntherapie

In ernstige gevallen kan plaatselijke immuuntherapie worden toegepast. De patiënt wordt eerst overgevoelig (allergisch) gemaakt voor een bepaalde stof. Daarna worden de kale plekken wekelijks ingesmeerd met een langzaam toenemende concentratie van deze stof, zodat ter plaatse een gering allergisch eczeem ontstaat. Door deze allergische reactie worden de haarwortels als het ware gestimuleerd, waardoor de haargroei bij een aantal patiënten terugkomt. De bijwerkingen zijn jeuk, gezwollen lymfeklieren in de hals en soms pigmentafwijkingen. Er kunnen zowel donker gepigmenteerde vlekken ontstaan als ongepigmenteerde vlekken.

Wat kunt u zelf nog doen?

Als sprake is van uitgebreide kaalheid kan de aanschaf van een pruik of haarstukje worden overwogen. De ziekenkas voorziet in een terugbetaling voor een pruik. Dieetmaatregelen en vitaminepreparaten zijn niet zinvol. De haargroei is hierdoor niet te beïnvloeden.

Wat zijn de vooruitzichten?

Meestal herstelt de alopecia areata volledig als het gaat om kleine kale plekken. Bij uitgebreide alopecia areata, waarbij bijvoorbeeld alle hoofdhaar of alle lichaamsbeharing is verdwenen, zijn de vooruitzichten ongunstig. Het beloop van de ziekte wordt verder ongunstig beïnvloed als de aandoening in de jeugd is ontstaan, als andere immunologische ziekten aanwezig zijn of in de familie voorkomen en als sprake is van een aanleg voor eczeem, astma of hooikoorts.

bron:http://www.huidenlaserkliniek.be/ind...lopecia-areata
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2012, 17:04   #28
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
PUVA is inderdaad tijdelijk. Hielp bij mij ook maar een paar maanden later waren er weer kale plekken. Lasertherapie idem. Ik moest die beide therapieën wel ongeveer twee maanden doen om geen kale plekken meer te hebben. Ik heb die beide therapieën afzonderlijk gedaan. Eerst lasertherapie maar die dokter is daarna met zijn praktijk gestopt wegens ouderdom en daarna de PUVA bij Dr Masselis die als dermatoloog regelmatig op TV komt. De tropenzon in Afrika deed mijn kale plekken ook verdwijnen. Dat was zelfs na twee weken dat al mijn haren terug kwamen. Maar dus ook tijdelijk. Ik denk dat er dus ook een groot verschil bestaat tussen totaal haarverlies en kale plekken en dat de meeste therapieën (PUVA, Laser, zon, vit D, cortisonezalf of druppels) maar in sommige gevallen helpen.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2012, 02:24   #29
Luckydube
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2012
Berichten: 1
Aa

Ik heb in augustus dit jaar een plekje ondekt op mn achterhoofd dat net zo groot was als 10 eurocent en bleef groter worden. Ben naar de huisarts geweeest en die heeft me 3 keer verschillende zalfjes olies gegeven wat niet werkte wat ik ook heb geprobeerd is sneetjes maken en met knoflook erop hielp ook niet. Totdat ik Tonka moisterizer van Marlon Rozenblad gebruikte binnen 2 maanden had ik op dat plekje volledig me haar terug.

Laatst gewijzigd door Luckydube; 12 december 2012 om 02:33
Luckydube is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 11:58   #30
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Goed om ook eens te horen dat de sneetjes en knoflook niet werken
Vermeende werking van andere middeltjes kan echter ook verklaard worden door toeval!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.