Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2012, 10:15   #1
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
"mannelijke" haarlijn

Beste Haarwebbers,

ik zit met een vraagje over de veel besproken "mannelijke" haarlijn. Mijn situatie is een NW2, en ben bijna 27 jaar. De laatste 10 jaar is mijn haarlijn een dikke CM naar boven verschoven, dus ongeveer 1 of 2 mm per jaar wat redelijk normaal is voor een jonge man. Maar het laatste jaar is het frontaal ook iets dunner geworden (ook veel jeuk/SE), ook begint de haarlijn lichtjes te vervagen, vooral in het midden van de haarlijn en de temple points (dus niet de inhammen zelf) zijn erg dun geworden.

Kan dit ook nog bij de mannelijke haarlijn horen of is het tijd voor actie wanneer het frontaal dunner begint te worden? Kruin is verder OK. Ik kan eventueel foto's plaatsen van nu en een jaar geleden, maar zit nu op het werk

Alvast bedankt!
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 10:38   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
foto's!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 11:16   #3
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
Net ff snel gemaakt, maar vanavond maak ik betere! Check mijn profiel
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 15:00   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ik denk dat je het album prive hebt gemaakt. is in ieder geval niet zichtbaar
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 16:56   #5
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
Excuses!
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 18:30   #6
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Ik ben benieuwd naar het commentaar dat je op je foto's zal ontvangen, omdat ik precies in dezelfde situatie zit.

Bij mij is de kruin ook okay, maar frontaal is het heel dun geworden en vooral in het midden. Ik heb ook inhammen en aan de zijkanten is het ook wat dunner aan het worden.

Mijn vraag is dan: zal fina frontaal wel helpen? en zal het niet voor meer haaruitval kunnen zorgen aan de voorkant?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 19:01   #7
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
Juist ja, bij mij gaat het heel langzaam. Ik heb meerdere keren gelezen dat fina beter werkt op de kruin, en dat frontaal ook vaak uitvalt door testosteron (wat juist hoger wordt door het gebruik van DHT remmers).

Omdat mijn inhammen nog redelijk klein zijn (een NW2 denk ik) kan dit een mannelijke haarlijn zijn, ook gezien mijn leeftijd. Maar het uitdunnen boven hoort daar volgens mij niet bij, en kan dus duiden op AGA?

ik heb trouwens nog een foto geplaatst van mij haarlijn toen ik 12 was
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 21:38   #8
luctor e emergo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FinaTwijfelaar Bekijk bericht
Juist ja, bij mij gaat het heel langzaam. Ik heb meerdere keren gelezen dat fina beter werkt op de kruin, en dat frontaal ook vaak uitvalt door testosteron (wat juist hoger wordt door het gebruik van DHT remmers).

Omdat mijn inhammen nog redelijk klein zijn (een NW2 denk ik) kan dit een mannelijke haarlijn zijn, ook gezien mijn leeftijd. Maar het uitdunnen boven hoort daar volgens mij niet bij, en kan dus duiden op AGA?

ik heb trouwens nog een foto geplaatst van mij haarlijn toen ik 12 was

Uitdunnend haar volgens een AGA patroon duidt inderdaad op AGA. Als er iets anders aan de hand is, zal het hele hoofdhaar uitdunnen en niet alleen in de AGA zones.

Een mannelijke haarlijn kan altijd. 1 ding om mijn inziens op te letten is of je miniaturisatie van de haren hebt. Dat duidt op AGA. Is, met andere woorden, het haar bij de inhammen dunner en droger?
De haarlijn zegt in een vroeg stadium meestal weinig. Veel mannen hebben inhammen omdat hun haarlijn zich nou eenmaal zo ontwikkeld heeft, zonder dat er (premature) AGA in het spel is.


Over fina trouwens, het is alleen bewezen op de kruin en niet op de inhammen als werkend middel. Dat betekent echter niet dat nooit en bij niemand werkt in de frontale zone. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen met frontale uitdunning die baat hebben bij finasteride (propecia). De enige manier om uit te vinden wat er voor jou geldt, is om het te proberen. Dit raad ik je overigens niet aan of af.
luctor e emergo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 14:19   #9
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Tja, uiteindelijk is het een risico dat je neemt. Je wel je frontaal behouden, maar als je niets doet dan raak je het waarschijnlijk ook kwijt.

Dus een gok dat je waagt
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 20:59   #10
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Houdt het gewoon goed in de gaten zou ik zeggen. Je foto's zijn wel mooi om te zien hoe een haarlijn zich ontwikkelt van jongetje naar man. Dit ziet er gewoon normaal uit en is nog geen nw2.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 00:27   #11
Henk_90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luctor e emergo Bekijk bericht

Een mannelijke haarlijn kan altijd. 1 ding om mijn inziens op te letten is of je miniaturisatie van de haren hebt. Dat duidt op AGA. Is, met andere woorden, het haar bij de inhammen dunner en droger?
Verdwijnt het haar in de inhammen niet altijd aan de hand van miniaturisatie? Anders zou je AGA toch heel simpel kunnen vast stellen, simpelweg door te kijken of er miniaturisatie plaats vindt?
Henk_90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 02:43   #12
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_90 Bekijk bericht
Verdwijnt het haar in de inhammen niet altijd aan de hand van miniaturisatie? Anders zou je AGA toch heel simpel kunnen vast stellen, simpelweg door te kijken of er miniaturisatie plaats vindt?
Wat bedoel je met miniaturisatie?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 10:17   #13
Henk_90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Wat bedoel je met miniaturisatie?
Eigenlijk wat jij daarna zegt, dat het haar dunner en droger wordt bij de inhammen. Het lijkt alsof je stelt dat wanneer je haar bij de inhammen dunner en droger wordt dit een kenmerk is van AGA, maar bij praktisch iedereen worden de inhammen wel groter toch, i.v.m. een mannelijke haarlijn? De inhammen zullen dan toch altijd aan de hand hiervan groter moeten worden?

Correct me if I'm wrong.
Henk_90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 12:37   #14
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Tja, uiteindelijk is het een risico dat je neemt. Je wel je frontaal behouden, maar als je niets doet dan raak je het waarschijnlijk ook kwijt.

Dus een gok dat je waagt
Tja ik weet het niet.. bij mij persoonlijk gaat het frontaal ERG slecht sinds ik fina slik.. maar goed ik blijf doorgaan.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2012, 11:31   #15
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
er zitten redelijk wat kleine haartjes rond de haarlijn, en vooral voor in het midden. Ik denk dat je hieraan kan zien dat DHT de haren aantast.

Zou het dan zou zijn dat, wanneer er GEEN kleine haartjes meer zitten, de volwassen haarlijn "voltooid" is? Overigens zijn er ook veel vrouwen met kleine haartjes op de haarlijn

Maar, mijn vraag was eigenlijk; hoort het frontaal uitdunnen ook nog bij een mannelijke haarlijn? Of is dit een duidelijk teken van AGA? Ik meen namelijk ergens te hebben lezen dat bij een NW2, ook het frontale gedeelte lichtelijk uitdunt. En aangezien NW2 nog niet als kalend wordt beschouwd is er nog geen reden voor actie.
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.