Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2015, 21:46   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nee hoor, het is allemaal N-(1,1-dimethylethyl)-3-oxo-, (5α,17β)-4-azaandrost-1-een-17-carboxamide.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 21:56   #17
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Thnx. Fina is fina
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 21:59   #18
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ik heb geen laboratorium limbo, algemeen geaccepteerd is msd als beste, het is ook een wereldmerk natuurlijk limbo. Toch wat anders als de rest, ze hebben het ook uitgevonden en waren jarenlang de enige met het patent, dat brengt natuurlijk ook wat expertise ermee.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 22:29   #19
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Suiker is suiker. IJzer etc.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2015, 23:39   #20
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Ben nog niet erg ingelezen op deze forum dus; is het okay om grape zaad, zinc, ginseng en maca supplementen te nemen? wat betreft wisselwerkingen met finasteride. Het zijn libido boosters.. kan geen kwaad lijkt me?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2015, 01:15   #21
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2010
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
Ben nog niet erg ingelezen op deze forum dus; is het okay om grape zaad, zinc, ginseng en maca supplementen te nemen? wat betreft wisselwerkingen met finasteride. Het zijn libido boosters.. kan geen kwaad lijkt me?
In feite zijn minox en fina de 2 kopstukken en supplementen in de vorm van saw palmento bijv. kunnen ook enige vorm van dht blokkeren hoewel dit op een pak minder krachtig/soms ineffectief bereik is.

Ieder lichaam reageert anders op fina, hoewel er in acht genomen dient te worden dat de bijwerkingsresultaten erg laag uitvallen volgens de bijsluiter. Men spreekt hier van minder als 5% van de gebruikers heeft last van verminderd libido, volgens forums lijkt deze <5% gebaseerd op een zeer korte periode maar zijn er redelijke aantallen welke na 1 jaar de balans opmaken en toch lichte zorg bekennen. Daarentegen heb je ook mensen welke fina gebruiken en er niet meer naar om kijken/dagelijkse routine. Echt peilen van problemen rondom fina is dus lastig.

Je geeft aan naar een alternatief te kijken in de vorm van een supplement, dit is proberen of dit aanslaat of niet.. Mocht het werken zal je vaak pas na 1 tot 3 maanden een gezondere haargroei zien. Hierbij verloopt het proces zeer sloom op beschadigde/verdunde haren. (misschien dat andere mensen op dit forum wel een supplement kunnen aanraden)

Betreft de foto: ik zie hier een gezonde haargroei waar de inhammen haast niet zichtbaar zijn maar de haargrens in een strakke V loopt. Mocht je kalen gebeurt dit vaak via dunner wordende plekken waarna de haar verschrompelt tot stro.

Ikzelf ben 24 en gebruik wisselend fina (heb in 1 jaar een mega voorwaarts gehad) en wil het nu als een middel gebruiken welke vertraagt.. Beetje impulsief maar probeer naar m'n lichaam te luisteren en als ik zorgen maak even een maandje door te zetten en weer een maandje niet. (ik weet dat ik vermoedelijk met een plukje/niets bovenop ga eindigen, dus gebruik dit regime totdat ik denk "fock it, mooi zo"). Ik ben verminderd na 1 jaar wegens de volgende redenen:
- als medicatie niet nodig is, liever niet
- het zijn alsnog hormonen/kinderwens inderdaad en soms iets vermoeid/minder kracht
- beetje schaamte om aan toen m'n vriendin uit te leggen.
- Qua haarstatus 3 jaar terug in de tijd gegaan dus was al voldoende behaald resultaat.

Laatst gewijzigd door spinner1; 10 augustus 2015 om 01:18
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2015, 14:04   #22
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
In feite zijn minox en fina de 2 kopstukken en supplementen in de vorm van saw palmento bijv. kunnen ook enige vorm van dht blokkeren hoewel dit op een pak minder krachtig/soms ineffectief bereik is.

Ieder lichaam reageert anders op fina, hoewel er in acht genomen dient te worden dat de bijwerkingsresultaten erg laag uitvallen volgens de bijsluiter. Men spreekt hier van minder als 5% van de gebruikers heeft last van verminderd libido, volgens forums lijkt deze <5% gebaseerd op een zeer korte periode maar zijn er redelijke aantallen welke na 1 jaar de balans opmaken en toch lichte zorg bekennen. Daarentegen heb je ook mensen welke fina gebruiken en er niet meer naar om kijken/dagelijkse routine. Echt peilen van problemen rondom fina is dus lastig.

Je geeft aan naar een alternatief te kijken in de vorm van een supplement, dit is proberen of dit aanslaat of niet.. Mocht het werken zal je vaak pas na 1 tot 3 maanden een gezondere haargroei zien. Hierbij verloopt het proces zeer sloom op beschadigde/verdunde haren. (misschien dat andere mensen op dit forum wel een supplement kunnen aanraden)

Betreft de foto: ik zie hier een gezonde haargroei waar de inhammen haast niet zichtbaar zijn maar de haargrens in een strakke V loopt. Mocht je kalen gebeurt dit vaak via dunner wordende plekken waarna de haar verschrompelt tot stro.

Ikzelf ben 24 en gebruik wisselend fina (heb in 1 jaar een mega voorwaarts gehad) en wil het nu als een middel gebruiken welke vertraagt.. Beetje impulsief maar probeer naar m'n lichaam te luisteren en als ik zorgen maak even een maandje door te zetten en weer een maandje niet. (ik weet dat ik vermoedelijk met een plukje/niets bovenop ga eindigen, dus gebruik dit regime totdat ik denk "fock it, mooi zo"). Ik ben verminderd na 1 jaar wegens de volgende redenen:
- als medicatie niet nodig is, liever niet
- het zijn alsnog hormonen/kinderwens inderdaad en soms iets vermoeid/minder kracht
- beetje schaamte om aan toen m'n vriendin uit te leggen.
- Qua haarstatus 3 jaar terug in de tijd gegaan dus was al voldoende behaald resultaat.
Hoi bedankt voor je bericht! ik bedoelde eigenlijk in combinatie met Propecia. Als mijn libido zodanig verlaagt dan wil ik eerst wat supplementen uitproberen om die weer even op te krikken.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 13:51   #23
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2010
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
Hoi bedankt voor je bericht! ik bedoelde eigenlijk in combinatie met Propecia. Als mijn libido zodanig verlaagt dan wil ik eerst wat supplementen uitproberen om die weer even op te krikken.
Wat ik je wel kan zeggen is dat na stoppen van propecia je ejaculaat zich weer iets aanpast/zaderiger wordt (tijdens het gebruik van fina kan het sommige momenten iets verdund zijn). En dus ook je libido ietsje bijstelt/terugstelt.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 20:05   #24
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Wat ik je wel kan zeggen is dat na stoppen van propecia je ejaculaat zich weer iets aanpast/zaderiger wordt (tijdens het gebruik van fina kan het sommige momenten iets verdund zijn). En dus ook je libido ietsje bijstelt/terugstelt.
ah okay. Ik bedoelde in combinatie met finasteride. Maar goed!

Een vraag: Ben nu een aantal dagen verder met Propecia en merk dat mijn gezichtshuid iets vetter is geworden, opzich vind ik dit niet heel vervelend. Ik had al last van volwassen acne cysten op mijn kin. Meestal niet meer dan 3, maar dan wel van die grote!

Nu merk ik dat ik meer kleine pukkeltjes krijg verspreid, zelfs op mijn hoofdhuid, niet in grote aantallen en gelukkig geen cysten.

Is dit normaal?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 22:21   #25
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
ah okay. Ik bedoelde in combinatie met finasteride. Maar goed!

Een vraag: Ben nu een aantal dagen verder met Propecia en merk dat mijn gezichtshuid iets vetter is geworden, opzich vind ik dit niet heel vervelend. Ik had al last van volwassen acne cysten op mijn kin. Meestal niet meer dan 3, maar dan wel van die grote!

Nu merk ik dat ik meer kleine pukkeltjes krijg verspreid, zelfs op mijn hoofdhuid, niet in grote aantallen en gelukkig geen cysten.

Is dit normaal?
Acne bij mannen komt meestal door overdosis dht productie, vooral die bonken komen meestal door overload van dht in the body.

Denk even niet aan fina en draai een tijdje mee. Anders ga je alles wat je niet fijn vindt aan lichaam en in je hoofd de schuld geven aan fina.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 22:36   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je testosteronwaarden zullen momenteel waarschijnlijk hoger zijn. Dat kan je vettere huid wellicht verklaren. Ik zou even wat meer aandacht aan je huid besteden, acné bestrijden, in de kiem smoren. Waarschijnlijk herstelt de balans wel weer.

Overigens blijft een vette huid langer jong, op zich geen al te slechte bijwerking dus
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 23:07   #27
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je testosteronwaarden zullen momenteel waarschijnlijk hoger zijn. Dat kan je vettere huid wellicht verklaren. Ik zou even wat meer aandacht aan je huid besteden, acné bestrijden, in de kiem smoren. Waarschijnlijk herstelt de balans wel weer.

Overigens blijft een vette huid langer jong, op zich geen al te slechte bijwerking dus
dat wat je zegt klopt, mijn gezicht is altijd vettig en het ziet er idd jong uit. Zeker na een scheerbeurt, babyhuid!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 00:26   #28
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
slik t nu pas een week. acne klaart op. Tot zo ver geen nieuwe 'bonken'.. Mijn huid is zachter.. beetje licht in mijn hoofd soms maar kan door t slechte slapen zijn. Maar mijn erecties (sorry als t een beetje raar klinkt) zijn op dit moment duidelijk sterker? Had t tegen over gestelde verwacht eigenlijk. Is dit tijdelijk of? Goed of een slecht teken?

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 14 augustus 2015 om 00:42
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 02:32   #29
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2010
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
slik t nu pas een week. acne klaart op. Tot zo ver geen nieuwe 'bonken'.. Mijn huid is zachter.. beetje licht in mijn hoofd soms maar kan door t slechte slapen zijn. Maar mijn erecties (sorry als t een beetje raar klinkt) zijn op dit moment duidelijk sterker? Had t tegen over gestelde verwacht eigenlijk. Is dit tijdelijk of? Goed of een slecht teken?
Is neutraal te noemen, erecties zijn voor een groot gedeelte ook af te leiden aan je psychische toestand. Toch is het fijn dat je geen (begin)bijwerkingen als pijn aan de teelballen of verminderd libido ervaart.

Kijk het even aan op langere termijn na een half jaar en zeer zeker een jaar zal het resultaat op je haardos te zien zijn en komen eventueel enkele piek/daal momenten tevoorschijn in libido/ejaculaat.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 11:29   #30
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Hallo, even een update.

Acne is minimaal af en toe een kleintje. Kun je haast niet zien. Geen cystes. Huid voelt goed. Inhammen zijn ietwat teruggelopen (ik heb foto's), heb een jeukende hoofdhuid met ontstekingingsbultjes. Daarbij moet ik zeggen dat ik meer sport, krachttraining. Ik wil graag mijn inhammen verminderen, maar ik snap dat ik nog te vroeg in de behandeling zit om echt iets te concluderen. Ideeën?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.