Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 oktober 2008, 13:08   #1
ennu?
ook een probleemgeval...
 
ennu?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2008
Locatie: zaanstad
Berichten: 4
Question Diane 35 en zwanger worden?

Geachte en lieve allemaal,

hier zit ik dan.. een beetje radeloos te zijn, alweer die tranen in mijn ogen.
Ik heb net weer 30 minuten met een pincet mijn kin/nek en bakkebaarden afgezocht. En wéér heel wat haartjes verwijderd. Terwijl ik het net gister had gedaan. Sinds 2 jaar herhaal ik dit proces íedere dag en ik ben de moed inmiddels verloren. Ik vind het echt niet leuk meer. Ik ben 21, heb een geweldige vriend en een mooi huis. Een lief hondje en een leuke baan.. en een vreselijk probleem. Niemand weet hiervan, ook mijn vriend niet. Alleen mijn moeder heb ik iets verteld en die vind het meevallen. Ik hoop hier mensen te vinden die wél weten hoe het voelt als iemand je wilt feliciteren, maar je dit niet durft. Of als je vriend je in je nek wilt kussen, maar je dit niet toelaat. Erger nog, in de auto in de zon rijden met iemand naast je. Het is zelfs zo erg dat ik een andere weg kies, als ik maar niet de schijnwerpers om mijn gezicht krijg.
Ik ben naar de dokter geweest en en die verwees mij door naar een dermatoloog. Die vertelde mij doodleuk dat ik gelaserd kon worden, maar dat ik tussentijds ALLEEN mocht scheren. Dit vond ik werkelijk het ergste dat ik ooit gedaan heb ik mijn leven. Niemand mocht meer in mijn buurt komen, alle haartjes groeiden in mijn huid en ik zag er níet uit. Helaas ben ik na 5 behandelingen gestopt, ik trok het gewoon niet meer.
Nu lees ik overal op forums dat de Diane 35 zou helpen bij dit probleem. Ook dit is voor mij geen optie omdat mijn vriend en ik proberen zwanger te raken. Wat vorig jaar gelukt is, maar op een miskraam uitdraaide... weer een vreselijke tijd. Ook gebruik ik sinds 4 maanden BioXet, de gezichtscreme.
Ik heb niet het idee dat het resultaat geeft, terwijl het heel duur is (niet dat dat iets uitmaakt voor de kwaliteit). Dus daar zal ik ook mee moeten stoppen, anders ben ik strax arm.

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet doen.. ik wil naar mijn dokter om een hormoonzalf te proberen.

Wie delen mijn ervaringen?

Ik wil die tranen niet meer....
ennu? is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 13:31   #2
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Hallo Ennuh?,

Ja ik deel deze ervaringen wel met je alleen weet mijn man het wel en ik zou je aanraden om zeker met hem hierover te praten. Ik neem aan als het oke is tussen jullie dat dit geen enkel probleem is in je relatie. Snap dat je je schaamt maar het zou zo prettig voor je zijn om met je partner hierover te kunnen praten...laten we wel zijn, jullie willen ook al samen een kind dus mag ik aannemen dat jullie relatie oke is.

Ik ben ook een Bioxet gebruiker (alleen op mijn gezicht) en ik vind het niet zo heel duur (1 pot voor je gezicht is 29,90) en je doet er best lang mee. Het heeft me wel wat geholpen maar is volgens mij niet een middel dat er voor zorgt dat je alles kwijt raakt aan overbeharing.
Om er toch vanaf te geraken denk ik dat je toch advies in moet winnen bij een goede schoonheidssalon en met een verwijzing van je huisarts krijg je misschien ook nog heea vergoed. Dat scheren zit je dan wel aan vast in die periode maar het idee dat je er daarna voorgoed van af kunt zijn moet dan toch enige verlichting bieden. Denk niet dat er andere opties voor je zijn helaas


X
Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 21:39   #3
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
diane 35

Waarom niet gewoon stoppen met Diane voor een jaar en dat hormoonvrij zwanger worden
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 22:52   #4
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carollsummer Bekijk bericht
Waarom niet gewoon stoppen met Diane voor een jaar en dat hormoonvrij zwanger worden
Euh volgens mij is ze niet aan de Diana juist omdat ze zwanger wil worden, volgens mij is het ook een beetje lastig om zwanger te raken terwijl je de pil slikt.....daarom wilde ze juist niet de Diana terwijl dat een eventuele optie zou kunnen zijn om de haargroei te remmen
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2008, 08:56   #5
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Ennu,

Ik snap heel goed wat je doormaakt.
Ik zit nu ook in de fase van het scheren van mijn gezicht (kin,hals,bovenlip,bakkebaarden en het stukje wekbrauw op mijn neus).
Ik vind het afschuwelijk. Vooral op zulke dagen als nu met die felle zon. Ik loop nu constant met een sjaal en los haar om maar zoveel mogelijk te verbergen. Ik heb echt zo'n donkere schaduwplek op mijn kin en allemaal rode bultjes van het scheren..
Ik begin over een maand met mijn laserbehandeling. Ik hoop maar dat dit aanslaat, want epileren is al lang geen optie meer nu.

Waarom ben jij gestopt met het laseren? Werkte het niet, of vondt je het te lang duren ofzo?
Ik heb mijn 2e behandeling zo gepland dat het eigenlijk iets te vroeg is omdat veel haartjes nog niet terug zullen zijn (6 weken na de 1e behandeling), maar op deze manier hoef ik niet weer zo lang te gaan scheren tussendoor. Het kost wel meer geld, maar dat vind ik dan nog minder erg.

Ik troost me met het idee dat alles (hopelijk) over een jaar of 2 voorbij is. En dat het in de tussentijd wel steeds minder erg wordt.

Ik herken je gevoel wel precies. Niet willen dat iemand te dicht in de buurt komt, de angst als er iemand naast je in de auto zit ivm de lichtval, een vriend die je onverwachts een kus wil geven.. Drama...
Sommige dagen heb ik goede hoop dat alles beter gaat worden, andere dagen voel ik me eerder een travestiet dan een vrouw (vooral 's ochtends voodat ik me heb geschoren...). Het is echt een hele moeilijk tijd, vooral ook omdat je vrienden en kenissen geen idee hebben wat er is. En ookal zouden ze het wel weten, begrijpen zullen ze het denk ik toch niet.



Ik heb verder geen ervaring met medicijnen en bioxet enzo dus daar kan ik niet veel over zeggen.

In ieder geval veel sterkte ermee en ik hoop maar dat je iets vindt om je probleem aan te pakken.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2008, 19:36   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag ennu en padje,

k denk dat jullie verhalen voor heel veel mensen op dit forum o zo herkenbaar zijn.
zoiets is en blijft inderdaad heel vervelend. En helaas, scheren is de enige manier om je toch te ontharen tussen de laserbehandelingen door. Het is alleen mss beter om pas na een zwangerschap(wanneer je hormonenspiegel weer wat gestabiliseerd is) te laseren of een dergelijke blijvende ontharing te proberen, aangezien een zwangerschap ook de hormonenspiegel wat in de war schopt. laat dat je er zeker niet van weerhouden zwanger te worden en zijn!

wat de bioxet betreft, persoonlijk zou ik er geen geld aan besteden, omdat, de resultaten die ik er vooralsnog van gehoord en gezien heb zijn zeeer beperkt in verhouding tot het gebruik(al een flink aantal jaar gebruiken voor je mogelijks iets ziet, en dan nog is het bij de een wel een positief resultaat, bij de andere niet.), mr goed, dat is persoonlijk. Als je in aanmerking komt voor laserbehandeling of vergelijkbare blijvende ontharingsbehandelingen, dan zou ik eerder daar voor gaan, aangezien de kans op resultaten hiermee alleszins véél groter is dan met bioxet.

laat alleszins de moed niet zakken, probeer je niet te veel te laten raken door opmerkinen of onbegrip van andere mensen, hoe moeilijk het ook is, de enige die daar namelijk mee zit, ben jij, dus je hebt er enkel jezelf mee.
padje, probeer het gewoon als iets tijdelijks te zien en houd jezelf dit voor ogen, als t weer eventjes moeilijk gaat.
ennu; je kunt eventueel wel al informeren naar de mogelijkheden met jouw huidtype en jouw beharingstype. dan weet je mss wel al wat je in de toekomst zou kunnen proberen. Heel veel succes met jullie pogingen en maak je geen zorgen, een miskraam is absoluut niet leuk, maar bijna elke vrouw maakt er wel een mee bij haar pogingen tot zwangerschap, heel normaal dus, alleen absoluut niet aangenaam. heel veel sterkte en succes!!!!

groeten marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 16:50   #7
ennu?
ook een probleemgeval...
 
ennu?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2008
Locatie: zaanstad
Berichten: 4
Lieve allemaal,

bedankt voor jullie reacties
Wat ik me nu afvraag is het volgende; alle mensen die last hebben van overbeharing en hun ledematen/gezicht laten laseren... die moeten zich scheren. Hoe gaan jullie hier mee om? Dit was namelijk hetgeen dat mij tegenhield om door te gaan met laseren. Het resultaat was wel prima, na 5x, maar ik trok het niet langer om me te scheren en mij daar dusdanig voor te schamen dat ik liever binnenbleef, in mijn eentje.

Who else?

Liefs, C.

* dit een een heel directe vraag, maar zijn er mensen die foto's met mij willen uitwisselen om elkaars beharing te kunnen vergelijken? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan.. maar omdat ik niemand in mijn omgeving weet die overbeharing heeft probeer ik het via deze weg.. Stuur me een berichtje ... misschien hebben we iets aan elkaar..

Laatst gewijzigd door ennu?; 11 oktober 2008 om 17:15
ennu? is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 19:08   #8
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Ennu,

Zoals ik al heb gezegd ben ik nu ook al een tijd bezig met het scheren van mijn gezicht.

Het enige waardoor ik het volhoud is het besef dat ik het doe om definitief van de haren af te komen en een goede foundation.
Ik ben zelf ook pas 20, werk fulltime, en volg daarnaast nog een HBO studie. Ik kan dus niet thuis blijven zitten zodat niemand het ziet.

Maar jij zegt dat je graag aan kinderen wil beginnen. Dit is voor mij nog niet het geval, maar ik heb wel eens nagedacht over mijn toekomst natuurlijk.
En ik denk niet dat het haalbaar is om elke dag een half uur te epileren voordat je de deur uit gaat als je eenmaal kinderen hebt.
Daarom wil ik ook eerst van de haren in mijn gezicht verlost zijn voordat ik ook maar die richting op ga.

Als je om de dag een nieuw scheermesje gebruikt kun je wel goed glad scheren, en krijg je minder snel irritaties.
Ik zou toch proberen om door te gaan met de laserbehandelingen als ik jou was. Met los haar en een leuk sjaaltje om verberg je al veel.
5 november krijg ik mijn eerste behandeling, en ik scheer sinds begin augustus al mijn gezicht. Het gaat met ups en downs, maar het belangrijkste is om altijd in je achterhoofd te houden waarvoor je het doet.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 20:44   #9
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag ennu, maakt niet uit, ik snap je vraag heel goed, alleen zal dat bij mij niet gaan, ik heb het wel geprobeerd, maar omdat het blond is zie je het niet met een hybride camera, daar heb je een reflexcamera voor nodig en die heb ik niet. (en t gaat me toch net iets te ver om naar een fotograaf te gaan hiervoor).

wat het scheren beterft, een hypoallergene foundation, een zeer goed en scherp scheermesje, goed scrubben zorgen ervoor dat je het zo glad mogelijk kunt scheren en zo min mogeljik ontstekingen, sjaaltjes en je haren los maken dat je nog meer kutn verbergen. t is idd helaas het enige dat je kunt doen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 21:12   #10
ennu?
ook een probleemgeval...
 
ennu?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2008
Locatie: zaanstad
Berichten: 4
Hoi

ik vind het een prettig idee dat er dus écht mensen bestaan die net zo zijn als mij.

Waarom ik dat scheren verschrikkelijk vind is niet omdat je het ziet, ik heb nu ook dagen dat je duidelijk kan zien dat ik haartjes op mijn kin en nek heb. (wat ik overigens heel, heel erg vind)
Het is omdat ik als ik 's ochtends schoor, ik 's middags alweeeeer die k*t stoppeltjes had. En ze werden steeds harder.. ik durfde mijn vriend niet eens meer een kus te geven. Of mijn vriendinnen gedag te zoenen.. Op zich heb ik met de handelingen niet zoveel moeite.. ik werk nu fulltime als gastmoeder en heb het heel druk met de kids, maar ik vind altijd wel een kwartiertje om de spiegel te pakken.. En om nou meerdere keren per dag te gaan scheren, dat is dan wél weer een beetje erg veel.

En van die laser werd de haargroei wel iets minder, maar die stoppels niet...
ennu? is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 13:28   #11
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ja, dat is bij mij ook zo, al ik s' morgens scheer, staan er na een paar uur al weer stoppels.

als je er zo veel moeite mee hebt, probeer dan tijdelijk je beste vrienden de uitleg te geven dat je nu met de behandeling bezig bent, het tijdelijk is, je je er erg voor schaamt, ..., dan heb je goede kans dat ze ten eerste je gedrag begrijpen ipv zich af te vragen waarom je nu zo koel bent, en ten tweede kun je dan ook eens ventileren naar hen toe, dat maakt nl een groot verschil, en zorgt ervoor dat je er zelf ook iets minder (psychisch)last van gaat hebben.

als je nu stopt, dan heb je nl ook kans dat je de volgende keer weer volledig van nul moet beginnen, en je dus je geld hebt weggegooid, en moeilijker wordt verder te gaan. stel jezelf ook de vraag of de behandelaar wel deskundig genoeg is, en of hij zij de juiste instelling gebruikte, want, als je de juiste instelling(op de laser) niet hebt, dan kan het goed zijn dat je veel minder resultaat behaalt. (mr goed, hiervoor moet je bij lanny, hannakr, enzo zijn), als je nu doorzet, hoef je neit meer van nul te beginnen en dat geeft je toch wat voorsprong.

denk er eens over na. hoe dan ook heel veel sterkte en succes!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kokosvet (lauric acid) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 20 november 2012 20:27
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
[minoxidil en kinderwens] Wat zouden jullie doen? Joney Haarproblemen bij vrouwen 33 30 november 2005 13:55
Hormonen en Diane 35 bouman60 Haarproblemen bij vrouwen 6 3 augustus 2002 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.