Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2005, 12:50   #1
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Nog meer geluk.....

Hallo allemaal,in mijn thread 'mijn geluk' schreef ik,dat het momenteel erg goed gaat met mijn TTM. De reden daarvoor is uiteindelijk heel mooi,nu nog iets minder. Heel mooi omdat ik morgen 11 weken zwanger ben. Nu nog iets minder omdat ik al 6 weken ziek ben daardoor. Ik spuug heel veel en ben mede daardoor erg moe. 3 weken geleden ging het bijna mis,ik heb 5 dagen geen vocht en voedsel binnen kunnen houden en kreeg toen medicijnen van de huisarts. Die helpen enigzins. Ik kan nu met veel moeite wat eten binnenhouden,drinken lukt redelijk. Al met al ben ik wat kilo's afgevallen en ik voel me uitgeput. Afgelopen week ben ik in het ziekenhuis geweest,voor een gesprek over prenatale diagnostiek. Ik zit namelijk in de risico-leeftijd,en dan kom je voor dat soort onderzoeken in aanmerking. Ook is er toen een echo gemaakt. Eerlijk gezegd,dat was tot nu toe het enige moment dat ik echt even kon genieten en roze wolken bij me had. We zagen een minimensje van 3 cm klein,die heftig met armpjes en beentjes aant spartelen was. Echt geweldig!!
Waarom gaat het zo goed met mijn TTM? Simpelweg omdat ik te moe en te beroerd ben om naar die ene haar te zoeken. Het liefste trek ik toch mijn koppie kaal,als dat betekent dat ik mij niet meer beroerd voel...... Als ik verder moet lopen dan van de keuken naar de huiskamer,moet ik rusten. Ik ben ik niet meer.
Dit 'geklaag' komt misschien ondankbaar over. Ik weet heus wel,dat er vrouwen zijn die dit er graag voor over zouden hebben om toch zelf een kindje op de wereld te kunnen zetten. 2 nichtjes hebben een miskraam gehad,1 na 7 maanden,de andere was op 4 oktober uitgerekend,en op 5 oktober voelt ze geen beweging meer...kindje overleden. Vreselijk!! Dan nog familie die helemaal geen kinderen kunnen krijgen... Kortom,zij hebben er maar wat graag misselijkheid voor over. Nogmaals,dat weet ik. Maar voorlopig moet ik het hier mee doen. De verloskundige zegt,dat het nu snel van de ene op de andere dag over kan zijn met de misselijkheid. Eerst voelen,dan geloven.
Eten over de dag verdelen in meerdere maaltijden,crackertje eten voor het opstaan,genoeg drinken,geen pittige of kruidige gerechten eten,melk drinken....deze ken ik al. Is er iemand die andere tips heeft voor me?

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2005, 12:59   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Marly

Proficiat met je zwangerschap! Hoe oud ben je nu, aangezien je zegt in een risico-leeftijd te zitten?

Allemaal spannend al die veranderingen in je leven. Zoveel commitments op korte tijd. Ik begin ook zin te krijgen in een kindje maar besef dat het voor mij 'nog niet de moment is'... Ik word op het einde van dit jaar 29 en als ik van vrienden hoor dat ze zwanger zijn, knaagt het toch wel wat dus dat bezie ik als een teken aan de wand. Vroeger kon me dat niet schelen maar de laatste tijd des te meer.

Geniet er maar van van al dat geluk dat je te beurt valt.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2005, 13:20   #3
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Dank je Kim! Ik ben er ook echt blij mee hoor! Het was inderdaad een rumoerig jaar....Roon en ik kennen elkaar nu een jaar,een week geleden getrouwd,11 weken zwanger...dat had ik allemaal niet meer durven denken.
Ik ben 36. 36+ is risico voor een zwangerschap. Je hebt dan een verhoogde kans op een kindje met het syndroom van down. De onderzoeken die ons zekererheid kunnen verschaffen zijn zeker niet risicoloos,en de onderzoeken die een indicatie kunnen geven,het percentage kans dat je hebt op een downtje,zijn wat ons betreft niets waard. Normaal heb ik een kans van 1 op de 250 dat het een kindje met down word. Na zo'n test is het misschien 1 op 500.....of 1 op 50. Dan weten we nog niets,dus waarom zullen we dat doen? Het geeft alleen maar meer spanning,en dat kunnen we niet gebruiken.

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2005, 09:35   #4
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Marly! Ik hoop dat alles goed verloopt en duim ervoor dat er een gezond kindje aankomt.
Volhouden maar!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2005, 13:16   #5
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi Marly,

Van mij ook een dikke proficiat. Hopelijk gaat alles goed en mag je binnenkort genieten van een ziek- zorgloze zwangerschap en later van een lief, schattig kindje.
Ik begrijp heel goed dat dat misselijk zijn ver van aangenaam is en je wordt dat echt zo beu. Als mensen dan zeggen dat gaat binnenkort wel over, dan begrijp ik je reactie "eerst voelen, dan geloven" heel goed.
Maar het is echt wel zo hoor ...

Ik ben ook een lange tijd misselijk geweest, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat elke minuut het gevoel hebben dat je moet overgeven, zo was het bij mij (dus niet zo erg als bij jou).
Als dat dan wat beter was, dan zat ik met een lage bloeddruk waardoor ik constant het gevoel had dat ik ging flauwvallen en me ook weer misselijk voelde.
Als dat dan wat beter was, dan zat ons kindje vrij laag op de banden van m'n baarmoeder te duwen, waardoor ik vaak echt steken van pijn had.

Telkens denk je, pfff wanneer gaat dit over gaan en je ziet echt niet het einde ervan. Ik dacht ook steeds als mensen zeiden dat gaat wel over, zoiets van "jaja dat zal wel".
Maar ... nu is het echt wel over (ik kruis m'n vingers). Af en toe voel je je nog wel eens misselijk en je lichaam en jezelf is anders (zo kan ik bijvoorbeeld niet meer zo veel eten als vroeger en zwaar eten bevalt me niet zo goed), maar das helemaal niet zo erg.
Ik heb sinds enige tijd ook al leven in m'n buikje en dan ben je al die zieke dagen toch al voor een groot deel vergeten. Af en toe zo'n klein bewegingetje of zo'n klopje of precies luchtbelletjes ... echt fijn en dan besef je ook beter dat je zwanger bent (bij mij toch).

Zo'n echo is echt leuk he en je gaat dat zien evolueren ... prachtig en daar moet je je maar aan optrekken. Je geklaag (zoals je het zegt) is echt niet ondankbaar hoor ... iedereen begrijpt wel dat het niet altijd even goed gaat, maar als je het zelf al kan relativeren en zeggen ... het kon nog veel erger, dan ben je, volgens mij, echt wel goed bezig. En af en toe mag je dan toch ook wel eens zeggen dat het zo'n kl* is dat ziek zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
.
Eten over de dag verdelen in meerdere maaltijden,crackertje eten voor het opstaan,genoeg drinken,geen pittige of kruidige gerechten eten,melk drinken....deze ken ik al. Is er iemand die andere tips heeft voor me?
Nog andere tips ... dit hielp bij mij wel:
- je wekker iets vroeger zetten dan normaal zodat je nog tijd hebt om alles rustig aan te doen (en dan af en toe te gaan zitten als het niet goed gaat) of nog even in bed te blijven liggen vooraleer op te staan
- niet te snel ineens opstaan
- een slokje water drinken in je bed vooraleer je opstaat
- eten verdelen over de dag en niet te zwaar eten
- vooral eten waar je zin in hebt (bij mij was dat geen warm eten, dit was te zwaar op m'n maag, maar wel veel fruit (veel appels, appelsienen en clementines) en spaghetti)

Je kan ook altijd extra vitaminen bijnemen. Bij mij is dat hetvolgende
- foliumzuur - Foliphar (0.4mg) (voor de zwangerschap tot ongeveer 3 maanden) --> helpt tegen open ruggetje ed
- Omnibionta Pronatal - diverse extra vitaminen en mineralen aangepast aan zwangerschap en borstvoeding --> vult je vitaminen aan zodat ook je kindje deze voldoende kan opnemen voor de groei ervan
Beide heb ik in overleg met de arts ingenomen en kunnen gewoon bij de apotheker opgehaald worden.

Veel succes in ieder geval en probeer ervan te genieten.
Groetjes, Kristel
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2005, 15:27   #6
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Mama-Marly Proficiat met je zwangerschap!!

Als ik je verhaal zo lees is het op dit moment (het ziek zijn) niet echt iets om mee te feliciteren, maar als je straks de kleine in je armen hebt ben je dit allang weer vergeten. Iedere dag is er 1 dichter bij je baby.

Ik ben nooit zwanger geweest (heb het bij 2 zussen wel van dichtbij meegemaakt als dat ook telt) dus ik heb makkelijk praten. Ik doe ondertussen hard mijn best om van mijn haren af te lijven. Iedere dag is er voor mij 1 op weg naar een normaal kapsel.... Aleen heb ik niet de garantie dat ik er over 9 maanden vanaf ben, hahaha!

Sterkte ermee, en ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat.
groetjes,
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2005, 09:45   #7
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
van harte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limburgse
Mama-Marly Proficiat met je zwangerschap!!

Als ik je verhaal zo lees is het op dit moment (het ziek zijn) niet echt iets om mee te feliciteren, maar als je straks de kleine in je armen hebt ben je dit allang weer vergeten. Iedere dag is er 1 dichter bij je baby.

Ik ben nooit zwanger geweest (heb het bij 2 zussen wel van dichtbij meegemaakt als dat ook telt) dus ik heb makkelijk praten. Ik doe ondertussen hard mijn best om van mijn haren af te lijven. Iedere dag is er voor mij 1 op weg naar een normaal kapsel.... Aleen heb ik niet de garantie dat ik er over 9 maanden vanaf ben, hahaha!

Sterkte ermee, en ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat.
groetjes,
De Limburgse
Hoi hoi.

gefeliciteerd, met je zwangerschap. Ik kan zeggen, of ik hoop voor je dat de misselijkheid over gaat, zodat je lekker van je zzwangerschap kunt genieten.
Toen ik zwanger was heb ik negen maanden niet (ge. ttm't) Hoe het komt ik weet het niet.
heel veel succes, en geniet er van, zodra het moment er is dat je niet meer ziek bent.

dikke knuffel van suus
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2005, 13:52   #8
Sidderrog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 3
Beste Allemaal,

Hier een bericht van Marly haar man. Op dit moment ligt mijn lieve vrouw in het ziekenhuis. Ze is opgenomen omdat het niet goed ging met eten en drinken, zoals jullie hebben kunnen lezen hierboven.
Vanaf vandaag krijgt ze sonde voeding toegediend en er zijn verschillende testen gedaan. Voor zover duidelijk is er met ons kindje niets aan de hand...die pakt z'n deel wel zoals de arts vertelde.
Het is absoluut geen leuk begin van een zwangerschap...na 11 weekjes al in het ziekenhuis. Maar we zijn beide wel heel blij (hoe gek het ook mag klinken) dat ze in het ziekenhuis ligt met alle medische zorg. Ik hoop dat Marly zelf hier gauw weer een berichtje kan plaatsen. Tot die tijd zal ik af en toe updaten.

Groeten Roon
Sidderrog is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2005, 13:55   #9
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat is wel even schrikken. Maar inderdaad een veilig gevoel dat zij en het kindje nu goede zorgen krijgen. Wens haar veel sterkte.
Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2005, 12:51   #10
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Das inderdaad schrikken.
Hopelijk is ze er snel weer bovenop. En het is inderdaad zo dat het kindje al de nodige vitaminen ed toch uit het lichaam van de moeder haalt, waardoor de moeder dan nog zwakker is .. helaas, maar toch ook een geruststelling dat met het kindje alles goed is he.
Hopelijk gaat het met de moeder ook snel weer beter.
Veel succes in ieder geval.

Groetjes Kristel
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2005, 14:35   #11
Sidderrog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 3
Vanaf gisteren krijgt ze sonde voeding toegediend. Ook op de gemaakte echo waren geen problemen te zien, gelukkig! Wel is ze nog erg vermoeid en misselijk.

Roon
Sidderrog is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2005, 20:40   #12
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Marly en Roon,

allereerst van harte proficiat met jullie zwangerschap!!! Het gaat inderdaad allemaal wel in een sneltreinvaart bij jullie, maar als het goed voelt is daar niks mis mee.

Wel iets minder dat het met Marly nu niet zo goed gaat. Ik zou wiillen dat ik je de gouden tip kon geven om je minder misselijk te voelen, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee... Ik hoop dat het al een beetje helpt dat je nu in het ziekenhuis goed verzorgd wordt... In ieder geval voor jullie wel heel fijn dat het met jullie kindje vooralsnog wel goed gaat!
En Roon, ik vind het super dat je hier schrijft om ons op de hoogte te houden!
Wens Marly ook van mij veel sterkte en doorzettingsvermogen, er wordt hier veel aan haar gedacht (positive vibes coming your way )

Liefs, Sonja
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2005, 22:04   #13
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
geef je haar een kusje van me roon....(het is ikke he...karin )

zeg haar maar dat ik snel weer bel en langskom!!!

sterkte ook nog, want voor jou zal het ook heel moeilijk zijn om je lieve vrouw zo te zien liggen in dat ziekenhuisbed..

xxx
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 21:22   #14
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ships, schrikken zeg!! Ik mail nog wel even maar in elk geval sterkte en ze is nu in heel goede handen, dat scheelt dan weer

lieve groeten Karin (uit Assen dan he)
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 21:34   #15
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Vervelend...

erg naar je zo beroerd voelen. Als het verder allemaal maar goed is en gaat. Zeker gefeliciteerd met jullie blijde verwachting en hopelijk komen er snel betere tijden...waarvan jullie wel kunnen genieten.

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meer haarverlies bij gebruik Minoxidil Helen64 Haarproblemen bij vrouwen 17 20 januari 2009 23:23
't Is maar een idee.... meer sporten!!! Georgie Van alles en nog wat... 2 14 juni 2005 18:54
Hoog testosteron? Eet meer eiwit! pindakaas AGA - Algemeen 3 21 mei 2004 15:57
even geen zin meer margje Haarproblemen bij vrouwen 5 22 november 2003 15:37
niet meer de enige...... naar de kapper met TTM? silly TTM - Algemeen 9 3 maart 2003 19:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.