Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 januari 2023, 18:04   #1
Mark 40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Marks HT?

Hallo allen,

Ik ben Mark en 40 jaar en overweeg een transplantatie. Hierom heb ik foto's toegevoegd van de huidige situatie en ik schat mij zelf in de Norwood schaal 5/6.

Op mijn 25e kreeg ik diepe inhammen en op 27e heb ik kortstondig finasteride geprobeerd voor mijn inhammen. Echter, o.a. door de apotheek die nooit de voorraad tijdig en meer dan 90 dagen kon aanvullen en uiteindelijk negatieve berichtgeving over de risico's tot aan de medewerking van de huisarts, is het niet goed van de grond gekomen. Ook meende ik eerder enige bijwerking op te merken zonder de gehoopte vooruitgang. Dus na zo'n 6 maand met vele onderbrekingen weer gestopt

Uiteindelijk ben ik wel bereid het weer eens te proberen, ook aangezien het nu topische middelen betreft en ik onafhankelijk van huisarts/apotheek mijn voorraad kan beheren.

Graag wil ik bij mijn lotgenoten laten informeren bij welke Norwood schaal ik mij moet indelen en eventueel een hint van het aantal grafts. Misschien ook nog een uitspraak over mijn donorgebied? Persoonlijk wil graag weer een kuif en een beter gevulde kruin, maar wat mag haalbaar zijn?

Ook vraag ik mij af of een experiment met medicatie beter vooraf, of na een transplantatie kan worden ingezet. Eerlijk gezegd laat ik het liever bij een haartransplantatie indien mogelijk, maar i.v.m. behoud heb ik begrepen dat dit feitelijk niet mogelijk is? En mijn laatste vraag betreft hoelang de gemiddeld wachttijd betreft tussen afspraak en behandeling. Dank alvast voor jullie interesse en inbreng.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Achter.jpg‎ (66,7 KB, 106x gelezen)
Bestandstype: jpg flank.jpg‎ (60,2 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg TopAchter.jpg‎ (103,3 KB, 108x gelezen)
Bestandstype: jpg TopFront.jpg‎ (86,1 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg Front.jpg‎ (109,5 KB, 77x gelezen)
Mark 40 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2023, 18:16   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark 40 Bekijk bericht
Hallo allen,

Ik ben Mark en 40 jaar en overweeg een transplantatie. Hierom heb ik foto's toegevoegd van de huidige situatie en ik schat mij zelf in de Norwood schaal 5/6.

Op mijn 25e kreeg ik diepe inhammen en op 27e heb ik kortstondig finasteride geprobeerd voor mijn inhammen. Echter, o.a. door de apotheek die nooit de voorraad tijdig en meer dan 90 dagen kon aanvullen en uiteindelijk negatieve berichtgeving over de risico's tot aan de medewerking van de huisarts, is het niet goed van de grond gekomen. Ook meende ik eerder enige bijwerking op te merken zonder de gehoopte vooruitgang. Dus na zo'n 6 maand met vele onderbrekingen weer gestopt

Uiteindelijk ben ik wel bereid het weer eens te proberen, ook aangezien het nu topische middelen betreft en ik onafhankelijk van huisarts/apotheek mijn voorraad kan beheren.

Graag wil ik bij mijn lotgenoten laten informeren bij welke Norwood schaal ik mij moet indelen en eventueel een hint van het aantal grafts. Misschien ook nog een uitspraak over mijn donorgebied? Persoonlijk wil graag weer een kuif en een beter gevulde kruin, maar wat mag haalbaar zijn?

Ook vraag ik mij af of een experiment met medicatie beter vooraf, of na een transplantatie kan worden ingezet. Eerlijk gezegd laat ik het liever bij een haartransplantatie indien mogelijk, maar i.v.m. behoud heb ik begrepen dat dit feitelijk niet mogelijk is? En mijn laatste vraag betreft hoelang de gemiddeld wachttijd betreft tussen afspraak en behandeling. Dank alvast voor jullie interesse en inbreng.
Kan een kenner/expert bevestigen/ontkennen dat er hier sprake is van retrograde alopecia? Dat helpt wellicht TS ook voor het stukje inzicht.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2023, 01:20   #3
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Op de eerste foto lijk je nog wat haar op de kruin te hebben maar is dit wel aan het verdunnen. Het is dan sowieso raadzaam om voor de HT met medicatie te beginnen om te kijken of je de situatie stabiel kan houden.

Hoe goed je donor precies is zul je voor op consult moeten zodat ze goed van dichtbij kunnnen kijken naar je haarsituatie.

In jouw geval zou ik wel echt bij de betere (en helaas duurdere) klinieken kijken omdat iedere graft wel echt telt. Een volledig volle bos haar is helaas onwaarschijnlijk maar je wil dus wel zoveel mogelijk eruit halen.

Ga op consult en kijk wat zij adviseren. Wie weet heb je wel een hele goede donor. Er zijn zoveel factoren die meespelen en alleen in het echt kunnen ze de situatie goed beoordelen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2023, 03:07   #4
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
U kunt een consult aanvragen als u perse het aantal grafts wilt weten. U kunt ervan uitgaan dat veel klinieken bij u vanwege uw leeftijd voor het maximale zullen gaan. Medicatie zou ik eerst mee stoppen, alle haren eerst laten uitvallen, en dan mooi zo een strak mogelijke haartransplantatie. En dan pas beginnen met medicijnen als u dat perse wilt, in uw situatie lijkt me dat ook niet perse nodig na een haartransplantatie als u dat niet wilt.

Daarnaast vanwege uw verre stadium haaruitval moet u niet verwachten dat u over heel uw hoofd weer een volle bos haren krijgt, maar meestal in uw geval wordt er voor wat meer gevult en naar achteren toe iets minder.

U kunt online een gratis en vrijblijvende consults aanvragen bij verschillende klinieken. Ze kunnen u dan vertellen hoeveel grafts er nodig zal zijn en bij u aanwezig is. 100% precies zal dat niet zijn maar het zal niet veel schelen met de werkelijke aantal die op de behandeldag wordt bepaald. En zo veel moet u zich niet druk maken om de grafts, het gaat erom dat er een nette resultaat wordt behaald zonder dat uw donorgebied teveel wordt uitgedund.

Wachttijden zijn er bij sommige klinieken, bij grote internationale Turkse klinieken meestal niet die hebben meer capaciteit, daar moet u zelf naar vragen.

Met zeer vriendelijke groeten

Damla Kaptanoglu
Consulent Mercure Istanbul
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 11:52   #5
Mark 40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Op de eerste foto lijk je nog wat haar op de kruin te hebben maar is dit wel aan het verdunnen. Het is dan sowieso raadzaam om voor de HT met medicatie te beginnen om te kijken of je de situatie stabiel kan houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
. Medicatie zou ik eerst mee stoppen, alle haren eerst laten uitvallen, en dan mooi zo een strak mogelijke haartransplantatie. En dan pas beginnen met medicijnen als u dat perse wilt, in uw situatie lijkt me dat ook niet perse nodig na een haartransplantatie als u dat niet wilt.
Betreffend de medicatie:
Ik bedoelde meer de zingeving ervan.
Ik heb begrepen dat het farmacotherapeutisch kompas finasteride onder de <41 jaar al niet nuttig vind.

Belangrijker momenteel vind ik eigenlijk meer of ik een consult en of de HT niet in de weg zit met het gebruik ervan.
Anderzijds als ik niet veel van de medicatie mag verwachten, lijkt het mij het geen probleem voor de HT.
Mocht het wel wonderlijk goed werken, geeft dit toch een ander kijk op de uiteindelijk uit te voeren HT.
Wat betreft het donor gebied lijkt mij de medicatie weinig effect te hebben.

Wanneer mijn redenatie helemaal vals is, laat het me weten.
Mijn vervolgstap is nu anders bij de huisarts eerst orale finasteride te proberen regelen en topische minoxidil bij de apotheek.
Wat betreft de HT overweeg ik nu Fuegenix te benaderen en ik weet niet of andere lotgenoten hier ook het advies hebben gehad om te stoppen met de medicatie voor de HT.
Mark 40 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 13:05   #6
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Medicatie zou ik eerst mee stoppen, alle haren eerst laten uitvallen, en dan mooi zo een strak mogelijke haartransplantatie.
Ik blijf me verbazen over de adviezen die jij hier geeft.....
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 13:09   #7
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark 40 Bekijk bericht
Betreffend de medicatie:
Ik bedoelde meer de zingeving ervan.
Ik heb begrepen dat het farmacotherapeutisch kompas finasteride onder de <41 jaar al niet nuttig vind.

Belangrijker momenteel vind ik eigenlijk meer of ik een consult en of de HT niet in de weg zit met het gebruik ervan.
Anderzijds als ik niet veel van de medicatie mag verwachten, lijkt het mij het geen probleem voor de HT.
Mocht het wel wonderlijk goed werken, geeft dit toch een ander kijk op de uiteindelijk uit te voeren HT.
Wat betreft het donor gebied lijkt mij de medicatie weinig effect te hebben.

Wanneer mijn redenatie helemaal vals is, laat het me weten.
Mijn vervolgstap is nu anders bij de huisarts eerst orale finasteride te proberen regelen en topische minoxidil bij de apotheek.
Wat betreft de HT overweeg ik nu Fuegenix te benaderen en ik weet niet of andere lotgenoten hier ook het advies hebben gehad om te stoppen met de medicatie voor de HT.
Het risico van het gebruik van medicatie in combinatie met een HT is dat medicatie de uitval vertraagt en niet stopt.

Er is ooit door een oud forumlid (admin) Anthonie een mooie uitspraak gedaan;
Zie het als een uitgedroogd grasveld waar je water overheen gooit, alleen heb je maar voor 70% van de oppervlakte voldoende water. Je moet er water overheen blijven gooien voor een blijvend resultaat, maar je komt structureel tekort.
Uiteindelijk zal het gras dat te ver is aangetast niet meer te redden zijn.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 18:33   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Ik blijf me verbazen over de adviezen die jij hier geeft.....
Mij ook.

Al wordt wel goed duidelijk dat dit een kliniek is die je links wilt laten liggen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2023, 20:41   #9
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Mij ook.

Al wordt wel goed duidelijk dat dit een kliniek is die je links wilt laten liggen.
Ik vind het dan weer wel intrigerend dat het altijd replies zijn tussen 02.00 en 04.00 uur in de nacht
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 07:39   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
We werken 24/7 en ik ( Damla ) zit meestal in de nachtdienst vandaar mijn berichten op late tijdstip. Weet verder niet wat dat uit zou moeten maken maar oke, daarnaast wil ik reageren op “Hairexpert” over het verbazen van mijn advies dat voor een haartransplantatie zou gestopt moeten worden met medicatie;

Zo moeilijk is dat niet en u hoeft zich zeker niet te verbazen om mijn adviezen. Die geef ik niet zomaar. Nogmaals voor de duidelijkheid over de medicatie en haartransplantatie.

Als je medicatie gebruikt en je haar wordt voller. Is dit eigenlijk geen echte volheid, sommigen krijgen zelfs haren erbij en ook deze haren zijn eigenlijk letterlijk vertaald vanuit het Turks hoe het hier wordt genoemd, neppe haren.

Deze haren zullen met het stoppen van de medicijn of door welke andere reden dan ook allemaal uitvallen. Als iemand omdat hij medicijnen gebruikt op een gebied vollere haren heeft, zal een arts daar minder haren implanteren natuurlijk.

Maar als deze neppe haren op het moment van de haartransplantatie er niet zijn, wordt er overal netjes opgevult en hebben patiënten ook een nog betere mooiere en vollere uitstraling mochten ze stoppen met medicijnen, of de haren vallen er toch weer uit door bepaalde redenen.

Dit heb ik u eerder ook uitgelegt en dit is punt is toch eigenlijk best een belangrijke punt, en zo moeilijk is het niet. Als jij zegt dat je je verbaasd om deze advies met een nickname “hairexpert” kan dat verkeerd over komen bij mensen en zullen ze doorgaan met medicatie voor de haartransplantatie.

De meeste klinieken zeggen dit niet zo natuurlijk want hun willen op korte termijn goede resultaten behalen en fotos laten zien van mensen met een vollere uitstraling na de haartransplantatie, maar op lange termijn wat ik belangrijker vind is het toch aan te raden om te stoppen ervan voor de haartransplantatie.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 09:36   #11
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
We werken 24/7 en ik ( Damla ) zit meestal in de nachtdienst vandaar mijn berichten op late tijdstip. Weet verder niet wat dat uit zou moeten maken maar oke, daarnaast wil ik reageren op “Hairexpert” over het verbazen van mijn advies dat voor een haartransplantatie zou gestopt moeten worden met medicatie;

Zo moeilijk is dat niet en u hoeft zich zeker niet te verbazen om mijn adviezen. Die geef ik niet zomaar. Nogmaals voor de duidelijkheid over de medicatie en haartransplantatie.

Als je medicatie gebruikt en je haar wordt voller. Is dit eigenlijk geen echte volheid, sommigen krijgen zelfs haren erbij en ook deze haren zijn eigenlijk letterlijk vertaald vanuit het Turks hoe het hier wordt genoemd, neppe haren.

Deze haren zullen met het stoppen van de medicijn of door welke andere reden dan ook allemaal uitvallen. Als iemand omdat hij medicijnen gebruikt op een gebied vollere haren heeft, zal een arts daar minder haren implanteren natuurlijk.

Maar als deze neppe haren op het moment van de haartransplantatie er niet zijn, wordt er overal netjes opgevult en hebben patiënten ook een nog betere mooiere en vollere uitstraling mochten ze stoppen met medicijnen, of de haren vallen er toch weer uit door bepaalde redenen.

Dit heb ik u eerder ook uitgelegt en dit is punt is toch eigenlijk best een belangrijke punt, en zo moeilijk is het niet. Als jij zegt dat je je verbaasd om deze advies met een nickname “hairexpert” kan dat verkeerd over komen bij mensen en zullen ze doorgaan met medicatie voor de haartransplantatie.

De meeste klinieken zeggen dit niet zo natuurlijk want hun willen op korte termijn goede resultaten behalen en fotos laten zien van mensen met een vollere uitstraling na de haartransplantatie, maar op lange termijn wat ik belangrijker vind is het toch aan te raden om te stoppen ervan voor de haartransplantatie.
Alsjeblieft....stop met deze onzin adviezen.

De uitleg is nog lachwekkender

Ik draai al 23 jaar mee in de haartransplantatiewereld en heb een hoop onzin voorbij zijn komen. Ik moet je feliciteren.....met dit stukje kom je met stip in de top 10 binnen.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 09:49   #12
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Hahaha Hairexpert ik heb absoluut geen behoefte aan een discussie met u. Alleen omdat iedereen meeleest wil ik u toch vragen wat u dan onzin zou vinden aan mijn advies.

Als je dat wilt uitleggen zou het fijn zijn voor iedereen. U moet niet elke kliniek geloven, niet elke kliniek denkt aan de lange termijn. Op lange termijn is dit een betere manier van aanpak.

Maar je bent nooit te oud om te leren, ik ben benieuwd na mijn uitleg wat u dan precies onzin vind.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 10:15   #13
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Hahaha Hairexpert ik heb absoluut geen behoefte aan een discussie met u. Alleen omdat iedereen meeleest wil ik u toch vragen wat u dan onzin zou vinden aan mijn advies.

Als je dat wilt uitleggen zou het fijn zijn voor iedereen. U moet niet elke kliniek geloven, niet elke kliniek denkt aan de lange termijn. Op lange termijn is dit een betere manier van aanpak.

Maar je bent nooit te oud om te leren, ik ben benieuwd na mijn uitleg wat u dan precies onzin vind.
Dit is echt werkverschaffing, maar goed....
Ik had gehoopt dat een consultant toch iets meer courante informatie zou hebben.

Het met AGA belast deel van de hoofdhuid heeft een bepaald oppervlakte.
Dat kan nooit volledig bedekt worden met grafts.
Een simpele vuistregel; Er zijn 7000 grafts beschikbaar in een goed donorgebied.
Met 7000 kan je 155cm2 bedekken met een dichtheid van 45 grafts/cm2.
Niet de beste dichtheid, maar acceptabel voor de meesten.

Een hoofd heeft een gemiddeld met AGA belast gebied van 300cm2.

Stel dat iemand met medicatie een groot deel kan behouden van die 300cm2.
Jij geeft vervolgens het advies te stoppen en te wachten tot het uitvalt....
Dan is het eindresultaat dus dat een client met medicatie een prima resultaat zou kunnen behalen, maar na het stoppen (en in het ergste geval) alles kwijtraakt, nooit meer een bevredigend resultaat kan behalen omdat het oppervlakte te groot is geworden.

Begrijp je het nu wel ?
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 11:10   #14
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar als je mij ook begreep zou je snappen dat wat je verteld niet bij iedereen het geval is, daarnaast als je een paar maanden stopt zullen de net uitgevallen haren ook weer terug komen als patienten weer beginnen met de medicatie dus op korte termijn zal er ook niet veel aan de hand zijn naast dat de haren er weer een paar maanden zijn uitgevallen.

Jou voorbeeld heb je helemaal gelijk in en ik snap jou, je hebt het over helemaal kale mensen, maar dan nog raden wij het stoppen aan. Ik begrijp je punt, maar het is riskant op lange termijn en bij mensen met alleen kalende inhammen bijvoorbeeld is het toch een hele andere verhaal dan de voorbeeld die je geeft.

Bedankt voor je reactie en met vriendelijke groeten !

Damla Kaptanoglu
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 11:39   #15
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
daarnaast als je een paar maanden stopt zullen de net uitgevallen haren ook weer terug komen als patienten weer beginnen met de medicatie dus op korte termijn zal er ook niet veel aan de hand zijn naast dat de haren er weer een paar maanden zijn uitgevallen.
Dan heeft het al helemaal geen toegevoegde waarde.

Je gaat op die manier alleen maar je hormoon huishouding overhoop halen.

De enige reden om te stoppen is (vind ik) gezondheidsproblemen / klachten.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.