Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2022, 00:07   #1
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
FUE haartransplantatie slechts voorzijde voor haarlijn

Ha allen,

In 2015 heb ik op 21 jarige leeftijd mijn haar gemillimeterd. De kaalheid was toen al aardig ver gevorderd en ondertussen zit ik wel zo'n beetje in Norwood 7. Om eerlijk te zijn heb ik er nooit zo heel veel last van gehad en kon ik het gemak van een kaalgeschoren hoofd juist altijd wel waarderen.

Echter de laatste jaren heb ik om mij heen een aantal mensen een HT zien ondergaan met mooie resultaten. Positieve verhalen ook. Hierdoor werd ik zelf ook nieuwsgierig en heb ik mij op een aantal klinieken georiënteerd. Er waren hierin grof gezegd voor mij 3 categorieën:

1: Klinieken in buitenland (Turkije) die bergen met goud beloven. Aangeven makkelijk 5000 grafts/een volle bos haar te kunnen realiseren voor relatief lage prijzen. Oftewel: onrealistische verwachtingen, zeker gezien mijn ver gevorderde kaalheid. Rode vlaggetjes alom dus.

2: Klinieken in buitenland die realistisch zijn. Een aantal geven aan geen behandeling te willen uitvoeren gezien deze niet dekkend kan zijn voor het kale gebied. Wel geven een aantal aan te kunnen starten met de voorkant/haarlijn (2000 tot 2500 grafts) en dan eventueel 2e/3e behandeling verder naar achter werken. Dit betekent wel dat er na de 1e behandeling geen sprake zal zijn van de mogelijkheid een echt kapsel te dragen. Het haar zal dus gemillimeterd blijven en er zal slechtst een haarlijn gecreëerd worden. Dit zal wel verandering in het gezicht aanbrengen.

3: Zelfde als 2 maar dan in Nederland.

Het doel van deze post is niet om een discussie te starten over welke kliniek het beste is. Absoluut geen offence naar jullie mede forummers maar ik heb gemerkt dat discussie's over welke kliniek hier op het forum nogal eens subjectief gevoerd worden. Wel heeft het mij geholpen om te lezen waar anderen op letten bij die keuze. Daarnaast heb ik in mijn directe omgeving een behandeling zien ondergaan bij een NL'se kliniek en die was zeer positief. Dat maakt dus ook dat ik zelf zeer ver ben met het plannen van een HT bij een NL'se kliniek. Optie 3 dus. Het doel van deze post gaat mij vooral om het resultaat bij het uitvoeren van een HT die niet volledig dekkend is maar slechtst een haarlijn creëert waarbij bovenop/kruin kaal blijft.

Nogmaals de situatie:
- HT voor de voorkant. 2000/2500 grafts om een haarlijn te creëren.
- Bovenop/kruin zal kaal blijven. Mogelijk 2e/3e behandeling om dat op te vullen.
- Er zal een natuurlijke overloop gecreëerd worden met het stuk dat kaal blijft.
- Ik weet dat ik geen kapsel zal kunnen dragen daarmee en zal mijn haar dus kort houden. Is voor mij prima. Ik ga vooral voor het verschil in aangezicht dat ik wil creëren met die haarlijn.

Het punt van zorg dat ik heb is hoe dit er nu precies uit gaat zien. Dit omdat ik natuurlijk maar een gedeelte ga opvullen aan de voorkant. De kliniek had hier geen foto's/voorbeelden van en zodoende vind ik het lastig om een beeld te krijgen. Mijn grootste zorg zit op het feit dat ik er straks niet als een monnik uit wil zien haha, als jullie snappen wat ik bedoel. Even google op "monk hair" en je snapt 'm. Uiteraard zal het helpen dat ik mijn haar kort zal houden.

Zeer benieuwd ben ik of er mede forummers zijn die mij kunnen helpen met de beeldvorming. De meeste hier ondergaan toch een HT om weer een echt kapsel te kunnen dragen. Benieuwd of andere zich herkennen in mijn situatie. Ik hoor graag jullie tips/opmerkingen en vragen.

Ik zal foto's bijsturen die tijdens het consult gemaakt zijn en waarop te zien is welk gebied (in 1e instantie) gedekt zal worden.

Dm's sturen is ook prima als je dat prettiger vindt, ik zal mijn inbox in de gaten houden.

Wsushiman
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Anamnese 3 bewerkt.jpg‎ (143,2 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese 4 bewerkt.jpg‎ (140,9 KB, 98x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese 5 bewerkt.jpg‎ (143,3 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese 2 bewerkt.jpg‎ (139,9 KB, 101x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese 1 bewerkt.jpg‎ (141,5 KB, 84x gelezen)

Laatst gewijzigd door Wsushiman; 8 september 2022 om 00:10
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2022, 21:05   #2
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Nogmaals de situatie:
- HT voor de voorkant. 2000/2500 grafts om een haarlijn te creëren.
- Bovenop/kruin zal kaal blijven. Mogelijk 2e/3e behandeling om dat op te vullen.
- Er zal een natuurlijke overloop gecreëerd worden met het stuk dat kaal blijft.
- Ik weet dat ik geen kapsel zal kunnen dragen daarmee en zal mijn haar dus kort houden. Is voor mij prima. Ik ga vooral voor het verschil in aangezicht dat ik wil creëren met die haarlijn.

Het punt van zorg dat ik heb is hoe dit er nu precies uit gaat zien. Dit omdat ik natuurlijk maar een gedeelte ga opvullen aan de voorkant. De kliniek had hier geen foto's/voorbeelden van en zodoende vind ik het lastig om een beeld te krijgen. Mijn grootste zorg zit op het feit dat ik er straks niet als een monnik uit wil zien haha, als jullie snappen wat ik bedoel. Even google op "monk hair" en je snapt 'm. Uiteraard zal het helpen dat ik mijn haar kort zal houden.

Zeer benieuwd ben ik of er mede forummers zijn die mij kunnen helpen met de beeldvorming. De meeste hier ondergaan toch een HT om weer een echt kapsel te kunnen dragen. Benieuwd of andere zich herkennen in mijn situatie. Ik hoor graag jullie tips/opmerkingen en vragen.

Ik zal foto's bijsturen die tijdens het consult gemaakt zijn en waarop te zien is welk gebied (in 1e instantie) gedekt zal worden.

Dm's sturen is ook prima als je dat prettiger vindt, ik zal mijn inbox in de gaten houden.

Wsushiman[/QUOTE]


Scherpe analyse van je haarsituatie. Je hebt een duidelijk verwachtingspatroon en daarmee valt of staat een “geslaagde” haartransplantatie in mijn ogen.
Uiteindelijk gaat het erom dat je een omlijsting creëert om je gezicht. Het vooraanzicht is denk ik het allerbelangrijkst. Men ziet je vooral vannde voorkant en dat is het meest bepalend voor je overall look. En als je (nog) geen volledige dekking kan laten realiseren, dan is het inderdaad raadzaam om je haren kort te scheren. Kaal/gemillimeterd MET haarlijn ziet er nog altijd heel anders uit (beter) dan een vleespet, mits je kiest voor een natuurlijke haarlijn (dus geen rete strakke), want daarmee doe je het natuurlijke effect teniet. Na je eerste ht zou je nog kunnen zeggen dat het kalingsproces zich vooral bevond op de bovenkant/kruin en lichtjes op de inhammen. People will buy that.
En van monkhair (hahaha) zal er absoluut geen sprake zijn als je het millimetert. Zelfs niet als je het laat groeien en naar achteren kamt (soort overkam), maar dat ziet er triest uit vind ik.

Laatst gewijzigd door Skull-2020; 8 september 2022 om 21:12 Reden: Laatste zin toegevoegd
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2022, 21:15   #3
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Interessant, ik ga deze topic volgen omdat ik hetzelfde wil: een haartransplantatie met als doel het haar gemilimeterd te houden.
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2022, 03:52   #4
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skull-2020 Bekijk bericht
Scherpe analyse van je haarsituatie. Je hebt een duidelijk verwachtingspatroon en daarmee valt of staat een “geslaagde” haartransplantatie in mijn ogen.
Uiteindelijk gaat het erom dat je een omlijsting creëert om je gezicht. Het vooraanzicht is denk ik het allerbelangrijkst. Men ziet je vooral vannde voorkant en dat is het meest bepalend voor je overall look. En als je (nog) geen volledige dekking kan laten realiseren, dan is het inderdaad raadzaam om je haren kort te scheren. Kaal/gemillimeterd MET haarlijn ziet er nog altijd heel anders uit (beter) dan een vleespet, mits je kiest voor een natuurlijke haarlijn (dus geen rete strakke), want daarmee doe je het natuurlijke effect teniet. Na je eerste ht zou je nog kunnen zeggen dat het kalingsproces zich vooral bevond op de bovenkant/kruin en lichtjes op de inhammen. People will buy that.
En van monkhair (hahaha) zal er absoluut geen sprake zijn als je het millimetert. Zelfs niet als je het laat groeien en naar achteren kamt (soort overkam), maar dat ziet er triest uit vind ik.
Dankjewel voor je reactie Skull. Je verwoord mooi hoe ik er in sta. Afspraak met kliniek is idd natuurlijke haarlijn.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2022, 03:53   #5
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Interessant, ik ga deze topic volgen omdat ik hetzelfde wil: een haartransplantatie met als doel het haar gemilimeterd te houden.
Is er een specifieke reden dat je nog twijfelt?
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2022, 14:17   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik zou het niet doen. Als je de voorkant invult leg je juist de nadruk op het kale gebied, maar dat is mijn mening.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2022, 22:49   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
ht en haar kort dragen gaat vaak niet samen. Zal optisch zeker niet vol eruit zien. Niet zonder hulpmiddelen tenminste.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2022, 10:05   #8
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Wat je zou kunnen overwegen is dat je een ht neemt van bijvoorbeeld 4/5 duizend grafts verdeeld over het hele gedeeltewat kaal is, en vervolgens neem je hair pigmentatie om alle leegtes op te vullen, als je dan met een gemillimeterd hoofd rond loopt dan ziet het er tenminste mooi uit. Heb dat gezien bij iemand en zag er echt goed uit. Je kon haast niet zien wat er bij getatoeëerd was
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 04:08   #9
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairhair Bekijk bericht
Wat je zou kunnen overwegen is dat je een ht neemt van bijvoorbeeld 4/5 duizend grafts verdeeld over het hele gedeeltewat kaal is, en vervolgens neem je hair pigmentatie om alle leegtes op te vullen, als je dan met een gemillimeterd hoofd rond loopt dan ziet het er tenminste mooi uit. Heb dat gezien bij iemand en zag er echt goed uit. Je kon haast niet zien wat er bij getatoeëerd was
Dat raad ik echt af! Inkt mist haarstructuur en de natuurlijke haarkleur en gloed. Het beste voorbeeld die ik nu kan geven is: Wesley Sneijder. Na meerdere mislukte haartransplantaties (door doorzettende haaruitval), heeft hij het bij laten pigmenteren. Wel moet ik erbij zeggen dat dit enkel opvalt bij mensen met een getraind oog. Alsnog ziet het er “vreemd” uit. Het is een donkere (haar)oppervlakte, of vlek, waar gezien de ogenschijnlijke dichtheid aan gepigmenteerde stoppels naar verhouding te weinig echte haren uitgroeien. Zeker als je je haar gemillimeterd houdt ipv de shaven look.
Daarnaast, als je het doet, ziet het er in het begin misschien leuk uit. Maar na verloop van tijd dijen de individuele stoppels uit en smelten ze samen tot een geheel. Tel hier de zogeheten “touch up” sessies bij op en je eindigt na jaren met een “helmet head” look. Zoals Andy vd Meijde, Karim el Ahmadi, Raymond van Barneveld en Nordin Amrabat.
Bovendien zal je die hoefijzervorm (haaruitvalpatroon) altijd blijven zien, als je het laat pigmenteren.

Zie foto van Wesley Sneijder. https://postimg.cc/B83sKR9n
Zie foto van Nordin Amrabat https://postimg.cc/Lnf8gtYv
Zie foto van Raymond van Barneveld https://postimg.cc/2qXDKyLV
Zie foto van Karim el Ahmadi https://postimg.cc/ykT2Gxws

Neem ook in ogenschouw dat zij waarschijnlijk iets meer geld te besteden hebben dan jij.
Het ziet er vlekkerig uit. Onder fel licht ziet het er nog smeriger uit. Alsof iemand je bolus heeft bewerkt met schoensmeer.

Laatst gewijzigd door Skull-2020; 12 september 2022 om 04:28 Reden: Foto’s
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 21:20   #10
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skull-2020 Bekijk bericht
Dat raad ik echt af! Inkt mist haarstructuur en de natuurlijke haarkleur en gloed. Het beste voorbeeld die ik nu kan geven is: Wesley Sneijder. Na meerdere mislukte haartransplantaties (door doorzettende haaruitval), heeft hij het bij laten pigmenteren. Wel moet ik erbij zeggen dat dit enkel opvalt bij mensen met een getraind oog. Alsnog ziet het er “vreemd” uit. Het is een donkere (haar)oppervlakte, of vlek, waar gezien de ogenschijnlijke dichtheid aan gepigmenteerde stoppels naar verhouding te weinig echte haren uitgroeien. Zeker als je je haar gemillimeterd houdt ipv de shaven look.
Daarnaast, als je het doet, ziet het er in het begin misschien leuk uit. Maar na verloop van tijd dijen de individuele stoppels uit en smelten ze samen tot een geheel. Tel hier de zogeheten “touch up” sessies bij op en je eindigt na jaren met een “helmet head” look. Zoals Andy vd Meijde, Karim el Ahmadi, Raymond van Barneveld en Nordin Amrabat.
Bovendien zal je die hoefijzervorm (haaruitvalpatroon) altijd blijven zien, als je het laat pigmenteren.

Zie foto van Wesley Sneijder. https://postimg.cc/B83sKR9n
Zie foto van Nordin Amrabat https://postimg.cc/Lnf8gtYv
Zie foto van Raymond van Barneveld https://postimg.cc/2qXDKyLV
Zie foto van Karim el Ahmadi https://postimg.cc/ykT2Gxws

Neem ook in ogenschouw dat zij waarschijnlijk iets meer geld te besteden hebben dan jij.
Het ziet er vlekkerig uit. Onder fel licht ziet het er nog smeriger uit. Alsof iemand je bolus heeft bewerkt met schoensmeer.
Ik vind die van Amrabat er redelijk goed uitzien, terwijl die van Ahmadi tegenvalt. Wat is jouw visie daarop?
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 21:21   #11
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wsushiman Bekijk bericht
Is er een specifieke reden dat je nog twijfelt?
Ja, ik heb te weinig voorbeelden gezien van soortgelijke casussen, dat zou enorm helpen bij mijn keus.
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2022, 21:43   #12
Jefferson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2019
Berichten: 27
Geslacht:
Als het doel is om toch alleen een haarlijn te creeren, is “tattoeeren” geen optie?

Ik ken mensen om mij heen die dit hebben laten doen en dat ziet er echt niet verkeerd uit. Ze tattoeeren zo fijn dat het lijkt alsof het allemaal stoppeltjes zijn

Dan zou ik uiteraard gewoon je hele hoofd doen ipv alleen de haarlijn
Jefferson is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 01:37   #13
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Ik vind die van Amrabat er redelijk goed uitzien, terwijl die van Ahmadi tegenvalt. Wat is jouw visie daarop?



Dan neem je toch echte tatoe, dan heb je volgens mij ook geen herhaal behandeling nodig. Tatoo Bob schijnt leuke tatoeages te maken
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 20:49   #14
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Ik vind die van Amrabat er redelijk goed uitzien, terwijl die van Ahmadi tegenvalt. Wat is jouw visie daarop?
Ik vind het er uitzien als een onnatuurlijke egale vlakte. Een heuse “helmet head”. Kale playmobil. Hij komt er wel mee weg vanwege zijn jeugdige uitstraling, gaan mensen er sneller vanuit dat hij gwn haar heeft en er zelf voor kiest om het zelf af te scheren.
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2022, 21:09   #15
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
dan zou ik ook voor volledig MHP gaan.

De oppervlakte is te groot om ergens een dichtheid te maken waardoor mhp niet opvalt. Dan zou ik het bij 1 houden zodat het een geheel is en minder opvalt.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarlijn, ht-fue, nederland


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.