Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2005, 20:19   #436
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Dat je jeuk kan hebben op je kruin, maar nog niet kalend kan zijn. Maar het proces kan wel gaande zijn, zodat je pas over een aantal jaar het kan zien.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 22:46   #437
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Dat je jeuk kan hebben op je kruin, maar nog niet kalend kan zijn. Maar het proces kan wel gaande zijn, zodat je pas over een aantal jaar het kan zien.
Precies dat bedoelde ik ook te zeggen.. ik geloof dat anti-histamine wel degelijk wat tegen AGA kan doen.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 17:55   #438
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Precies, daarom slik ik het ook. Heb toch niets te verliezen, als je het chronisch slikt is het gratis
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 21:27   #439
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Question Door antihistaminica?

Hier mijn ervaring.

Ik ben al sinds jongs af aan allergies voor hooi (dus hooikoorts), huisstofmijt en katten. Dit uit zich meestal in verstopte neus en een loopneus. Daar kreeg ik meestal een neusspray tegen.

Rond ruwweg mijn 14de, had ik snel last van jeuk van mijn hoofdhuid. Dit deed zich meestal voor op warme zomerdagen, als ik op de fiets was vanuit school. Tijdens gym etc had ik er niet echt last van.
Ik gebruikte soms antihistaminica tegen allergie, en kreeg daarbij het idee dat ook de jeuk op mijn hoofd minder werd tijdens zomerdagen.

Echt vaak heb ik deze pillen niet gebruikt tegen hooikoorts. Ik vond het misschien niet effectief genoeg; misschien verwachtte ik te snel resultaat.

Nu (24 jaar) heb ik soms nog steeds last van jeukende hoofdhuid tijdens sommige inspanning met zweten. Ook krijg ik lichte jeuk als ik onder een erg warme douch sta of tijdens het eten van hete pepers. Het ergste blijft meestal fietsen met windtegen en daarbij zon op mijn hoofd. Alhoewel ik dat niet heb gemerkt tijdens een vakantie in Oostenrijk, waar we een dagje met zon, veel en zwaar gefietst hadden.

Afgelopen 2 jaar heb ik weinig laast van allergie gehad. Zou misschien ook door supplementen kunnen komen. Ik dacht even dat ik er van af was tot 2 weken geleden.

Afgelopen 3 weken:
-3 weken geleden naar de kapper geweest.
-2 weken geleden naar de tandarts geweest, waar ik een relatief een lange tijd met mond open heb gelegen. Rond die tijd (misschien 1 dag afwijking) kreeg ik last van verstopte neus/loopneus. Ik dacht aan hooikoorts, maar ik zou ook verkouden geweest kunnen zijn. (Heb eigenlijk nooit het praktische verschil geweten tussen hooikoorts en verkoudheid.) Misschien dat het op een 1 of andere manier door de tandarts is veroorzaakt. Of misschien gewoon allergie.
-De volgende of de dag daarna meteen antihistaminica gekocht (Revalintabs: cetirizine di-hydrochloride 10mg). Had het idee dat het een beetje hielp, maar bleef het gebruiken. Bijwerking die ik kreeg was een droge mond (wat ook als bijwerking staat vermeld). Kort daarna kreeg ik keelpijn. Dacht dat dit misschien ook gekomen zou kunnen zijn door de tandarts, waar ik een lange tijd met mond open heb gelegen.
-Paar dagen daarna werd de verstopte neus en keelpijn langzaam minder. Voor de zekerheid bleef ik de antihistaminica nog even gebruiken.
-Paar dagen later merkte ik dat mijn haren anders aan voelden. Mijn haren voelen vettiger aan, waardoor de structuur misschien ook anders aan voelt, misschien ook dikker of stugger? Ik merk dit wanneer ik met mijn hand over mijn haren heen ga. Dit is niet alleen op de kruin, maar ook aan de achterkant van mijn hoofd. Ook merk ik dat mijn haren er nu iets anders uit zien als ik mijn haren gewassen heb, iets vettiger lijkt het wel, alsof ik nog een beetje gel in mijn haren heb.

Onduidelijk is wat de oorzaak is. Misschien door het verkouden zijn of hooikoorts van die paar dagen? Misschien door antihistaminica (Revalintabs)? Misschien door het warme weer? Door de tandarts die een paar gaatjes heeft gevuld ?

Voorlopig blijf ik nog even antihistaminica gebruiken, omdat als antihistaminica de oorzaak zou zijn, ik benieuwd ben waar het naar toe gaat.

(Heb Revalintabs cetirizine di-hydrochloride 10mg, 14 tabletten voor 8.xx euro gekocht bij Kruidvat.)

Edit:
Misschien nog een paar vage mogelijkheden :
Door vitamine C, waar ik aan begonnen met een week geleden, omdat het antihistamine eigenschappen zou bevatten. Het switchen naar een natuurlijke deodorant (DO2), waar ik 3 weken geleden aan begonnen ben.
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 27 juni 2005 om 21:40
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 18:50   #440
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow

__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 19:39   #441
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Pindakaas heeft weer een bijdrage geleverd!

Is dat je resultaat, Pinda? Dat ziet er zeer goed uit. De inhammen zijn aan het dichtgroeien. Hoe lang heb je die anti-histamine gebruikt???
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 00:56   #442
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey Pindakaas,
Kan je niet eens een foto plaatsen genomen vanuit dezelfde hoek als de voor-foto? Dat maakt het vergelijken wat makkelijker.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 10:23   #443
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Hij gebruikte toch duta?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:20   #444
cabello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 41
Pindakaas rules!! een echte pionier. Hoop dat je weer wat vaker gaat posten.
Maar lees ik dat nu goed:2 x per dag van alles lijkt me wel erg heavy. En welk onderdeel van jouw regime heeft voor jouw gevoel het meeste effect? aangezien dit het antihistamine topic is schrijf je dit het meeste toe aan de cetricine?

Mooie bos haar!

Laatst gewijzigd door cabello; 29 juni 2005 om 18:24
cabello is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:50   #445
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Question

Jep ziet er prachtig uit! In dat bij de inhammen! Hergroei bij de inhammen!?!!!! Wat gaaf! Hij gebruikt wel veel fina. Ik dacht dat 1 mg per dag genoeg was??

Ik gebruik alleen geen cetirezine. Heb ik ook nog nooit van gehoord. Wat is dat precies?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:55   #446
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ok ik heb al gevonden wat het is. laat dus maar!

Maar waarom zoveel fina? 2,5 mg per dag??
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:58   #447
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Een beetje de Rafael van de Vaart-coupe, Pindakaas.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 19:02   #448
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
En die cetirizine in zyrtac kan je gewoon in een winkel kopen? Of moet je het aan je huisarts vragen?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 19:26   #449
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Benk ook wel benieuwd naar.. prijs? etc. waar te koop ziet er goed uit die foto's hierboven!
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 21:16   #450
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hergroei door antihistamine? Ik denk het niet.

Ja foto's zien er erg goed uit, alleen jammer dat ze niet uit een vergelijkbare hoek zijn genomen. Ik kan dus niet echt zeggen wat nu zijn netto resultaat is, maar ik kan wel zeggen dat ik tevreden zou zijn met een haarlijn zoals staat afgebeeld op de bovenste foto. Als Pindakaas werkelijk in bezit is van dat prachtige haar ben ik zeer blij voor hem.

Echter, zijn regimen is zó omvangrijk en hij heeft in het verleden zóveel geëxperimenteerd, dat je met geen mogelijkheid meer kunt zeggen waar de winst aan toe te schrijven is. De goede man heeft bijvoorbeeld lange tijd duta gebruikt in de periode tussen 28 juni 2003 en 28 juni 2005. Nu is het blijkbaar fina geworden (hij slikt in mijn ogen trouwens een overbodig hoge dosering, maar dat terzijde). Al eerder rapporteerde hij in de duta-thread dat hij nieuwe haargroei had op de inhammen, lang voordat hij aan de Zyrtec zat.

Het feit dat Pindakaas deze foto's in de antihistaminethread zet geeft denk ik aan dat hij de winst zelf toeschrijft aan de antihistamine, maar dat kun je in mijn ogen dus onmogelijk zeggen. Sterker nog: dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mijn mening over antihistamine in relatie tot AGA is overbekend en is verder terug in deze thread te vinden.

In ieder geval ben ik erg blij voor Pindakaas dat hij dit resultaat heeft geboekt en nu geen haarprobleem meer heeft Ik betreur het wel dat dit alweer zijn laatste post is (aan zijn signature te zien). Hij heeft lange tijd ervaring met haargroeimiddelen en was altijd van de laatste nieuwtjes op de hoogte. Ik vind het dus jammer dat hij ervoor kiest de nieuwe generatie HaarWebbers niet meer te helpen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.