Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2005, 13:54   #1
Phie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Ook nieuw....

Hallo iedereen,

Ik bezoek eigenlijk dagelijks al een jaar deze site, maar heb helaas nog nooit eerder mijn verhaal durven doen.

Ik heb al TTM sinds mijn 13e en ben nu 26 jaar.

Sinds een jaar en half gaat het veel beter me mij, maar ik heb een enorme zware emotionel weg afgelegd.

Ik wist niet wat ik had, schaamde me dood, niemand begreep mij of kon mij ermee helpen tot ik een oproep deed via de flair, ben beginnen zoeken op het net en ik op een goede constructieve manier eigenlijk verplicht werd door mijn nu helaas ex-vriendje om iets te doen aan TTM.

Mijn TTM is nu beter, vroeger had ik amper haar en probeerde mijn kale plekken te verbergen door mijn resterende haren op te steken met speltjes. (Ik heb erg blond haar, maar de nieuwe haren worden erg donker)
Die speltjes wil ik nu NOOIT meer zien of in mijn haren hebben.

Ik was dus ongeveer een jaar en half geleden echt klaar om er iets aan te doen. Ik was het zo beu: de schaamte, de speltjes in mijn haren dag en nacht, niet durven zwemmen, hoofdhuid die zo verbrande in de zon, enz... Jullie zullen het beter begrijpen dan wie ook.

Ik heb dan het boek: "met de handen in het haar gelezen, ben naar een psychologe gegaan, heb mezelf iedere dag onder de loep genomen, er met echte vrienden over gepraat, veel steun en advies gehad van Oilily die ik vaak mailde en die gereageerd had op mijn oproep in de flair. Dus Oilily van harte bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

Ik ben dus nu aan de ene kant ergens blij dat ik door mijn TTM bewuster heb moeten leren leven, stil moet staan bij mezelf, op echte vrienden kon steunen, enz...

Ik ben een tijdje kunnen afblijven van mijn hoofdharen waardoor ik niet echt kale plekken had en dan heb ik hairextensions laten zetten! Een enorme stap na 12 jaar nog eens naar de kapper gaan!

Die extensions doen en verplichten me van mijn haren te blijven. Ik kan zo niet of amper mijn eigen haren uittrekken. Het is erg duur, maar ik heb er voor gespaard en ik het het er ZEKER voor over! Het resultaat is zalig, erg goede kapper gevonden, geeft een nieuw doel enz.... Is iets wat ik nu echt wil en eens verdiende om terug een voller kapsel te hebben.

Ik sta nu iedere dag stil bij mijn TTM en probeer mezelf positief te beoordelen als ik niet of weinig getrokken heb! Gun mezelf meer, enz... Dit alles vergt heel veel discipline en energie, maar het loont zeker de moeite!

Want vroeger liep ik mezelf altijd voorbij, deed alles voor anderen maar nooit niets voor mezelf.

Door mijn zoektocht naar mezelf en TTM heb ik dit allemaal beseft. Ik voel me nu veel beter als persoon.

Nu loop ik gewoon met mijn haren los en ik denk iedere dag hoe zalig dit wel is en van waar ik kom. Geloof me ik ben dan zo fier op mezelf.

Ik denk ook dat wij echt fier op onszelf mogen zijn en dat we door dit mee te maken veel sterker in onze schoen staan dan andere mensen! We moeten gewoon veel bewuster, intenser leven door TTM.

Ik heb gewoon een beetje mijn verhaal in het heel kort willen vertellen. Vanaf nu zullen jullie me wel vaken tegenkomen op dit net. Dit neerschrijven op deze site is voor mij de weeral zoveelste stap die ik gezet heb!

Tot gauw! De moed erin houden en positief denken he!!!!
__________________
Phie
Phie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2005, 22:44   #2
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Thumbs up Goeie stap!

Altijd goed om je verhaal te delen en hier kun je het met mensen doen die je verhaal begrijpen, fijn toch!
Welkom! Veel leesplezier en succes/sterkte.
groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2005, 11:21   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Thumbs up

Phie, ik vond je verhaal ontroerend en hoopgevend. Ik vind het knap welke stappen je allemaal al hebt gezet. En ik weet zeker dat je nog veel meer stappen in de goeie richting zult zetten. Ik hoop dat je ons daarvan op de hoogte zult houden. Doe zo voort!

J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2005, 11:54   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Phie

Ben je er eindelijk?! Goed van je om ook online te komen!!! Dan kunnen we onze dagelijkse beslommeringen hier neerschrijven. Ik heb net nog gereageerd naar een andere lezersbrief in de flair van vorige week. Hopelijk vindt dat meisje ook deze weg.

Ik lees dat het nog altijd niet goed is gekomen met je vriendje. Sneu om te horen... Hopelijk lukt het nog in de toekomst en anders... ja, er zullen nog wel toffe gasten rondlopen. Jij ziet er toch fantastisch uit dus dat zal niet lang duren

Heb je al een nieuwe therapie gevonden? Loes is er niet meer hé.... Als je iemand hebt gevonden, let me know! Ik heb gisteren na lange tijd weer een trekvrije dag gehad. Ik kan dus vandaag de wereld weer supergoed aan en ben goegezind maar dat had je misschien al kunnen vermoeden

Tot binnenkort en op de volgende meeting moet je zeker meekomen.

Lieve groet
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
nieuw enfant_terrible TTM - Algemeen 14 17 januari 2004 20:27
nieuw middel muster Medicijnen/haargroeimiddelen 4 28 september 2002 13:43
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.