Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 maart 2005, 16:05   #181
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Bij mij ook, het kwam na een paar dagen, hield een paar dagen aan en verdween dan weer. Sporadisch heb ik er nog last van; frappant genoeg meestal een uur of twee na de inname van fina met grapefruitsap - hou mezelf graag voor (de gek?) dat dit er op wijst dat het grapefruitsap voor betere opname van de fina en dus voor een verhoogde testosteronspiegel zorgt.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 16:17   #182
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
relatie fina met leeftijd en libido

hoi haarwebbers

Ik ben onlangs begonnen met finasteride te gebruiken:
nu heb ik (na veel opsporingswerk) 2 bedenkingen...

1. Door de upregulatie van je lichaam van testosterone blijkt het toch nogaltijd bij veel gebruikers dat het libido afneemt. Hoe kandit met MEER testosterone in je lichaam????

2. IK heb de indruk dat bij jonge gebruikers van fina op dit forum de haarlijn er significant op achteruitgaat terwijl dat bij de 'oudere' (qua leeftijd) gebruikers dit niet echt het geval is.(ofwel isdit een verkeerde indruk van mij???)

Iemand een verhelderend antwoord hieromtwege??
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 16:48   #183
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
hoi haarwebbers

Ik ben onlangs begonnen met finasteride te gebruiken:
nu heb ik (na veel opsporingswerk) 2 bedenkingen...

1. Door de upregulatie van je lichaam van testosterone blijkt het toch nogaltijd bij veel gebruikers dat het libido afneemt. Hoe kandit met MEER testosterone in je lichaam????

2. IK heb de indruk dat bij jonge gebruikers van fina op dit forum de haarlijn er significant op achteruitgaat terwijl dat bij de 'oudere' (qua leeftijd) gebruikers dit niet echt het geval is.(ofwel isdit een verkeerde indruk van mij???)

1. Iemand een verhelderend antwoord hieromtwege??
1. De één krijgt wel te maken met sexual side effects en de ander niet. Normaal gesproken zou de libido inderdaad omhoog moeten.

2. Dit kan kloppen. Bij de wat ouderen die bv al NW1.5-2 zijn en opeens met hardnekkige AGA krijgen te maken, hebben vaak minder last van een verdere haarlijnrecessie, het slaat vaker op de kruin of bovenop. Bij mij was het een frontale verdunning en bijna een haarlijnrecessie als ik niet op tijd had ingegrepen, en de fina heeft dit weten te stoppen. Die hele ellende begon op mijn 28e, dus vrij laat en daarbij heb ik de indruk dat als AGA wat later toeslaat, het de haarlijn eerder met rust laat dan bij de late tieners en begin twintigers. Ik denk dan dat bij de wat oudere mannen de haren op de haarlijn al in het begin wat steviger waren en minder gevoelig voor DHT. Maar uiteindelijk gaat 't bij veel mannen die AGA hebben en wat ouder zijn de haarlijn toch wat achteruit, zeker als ze er niets tegen doen, het gaat alleen langzamer dan bij de jongere.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 16:56   #184
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
bedankt voor je reactie!

maar waarom staat er dan overal te lezen (bijsluiter) dat het libido juist kan AFNEMEN op finasteride (penis die je bij het vrijen halfstok hangt, weinig zaad, borstvorming ....) dit terwijl testosterone toch juist zorgt voor een hoog libido en een harde erectie?

F33D Y4 H34D
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 17:07   #185
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T4BuL4 R4S4
bedankt voor je reactie!

maar waarom staat er dan overal te lezen (bijsluiter) dat het libido juist kan AFNEMEN op finasteride (penis die je bij het vrijen halfstok hangt, weinig zaad, borstvorming ....) dit terwijl testosterone toch juist zorgt voor een hoog libido en een harde erectie?
Een kleine percentage van de proefpersonen tijdens de Propecia-trails hadden last van een libidoverlaging, afname van ejaculatievolume en erectiestoornissen. Wat ik ook op Hairstie heb gelezen is dat er mannen waren die sexual side effects ondervonden met finasteride, en toen ze op dutasteride overstapten verdwenen de klachten, echt raar.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 2 april 2005 om 17:09
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 17:11   #186
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
ok mss zit het tussen de oren--> 'mind over matter' kan hier dus wel helpen

wij als biologische wezens zijn dan ook zo f*ckin complex dat zelfs het meest welleerde individu er het gissen naar heeft ....

maar samen staan we sterk

F33D Y4 H34D

thx DHTkiller

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 2 april 2005 om 17:16
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 17:15   #187
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik moet er wel even bij melden dat de eventule bijwerkingen, die op kunnen treden bij sommigen, volledig omkeerbaar is, dus als je stopt, verdwijnen de klachten. Dit geldt alleen niet voor gyno, helaas.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 17:17   #188
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
'll keep a close eye on them
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 19:58   #189
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Mijn persoonlijke ervaring met fina is dat je wel meer zin hebt in seks(en zelfs soms een beetje agressief bent) maar dat 'ie' inderdaad niet meer zo 'hard' wordt. Lekker vaag hoor
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 20:04   #190
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
Ik heb op de hairsite wel gelezen dat je bijvoorbeeld L-arginine of tongkat Ali kan nemen om die bijwerkingen weg te krijgen. Libido en erectiesterkte zouden daarvan terug op peil worden gebracht. Misschien dat de pompoenpitten ook helpen?
Ik denk ook dat het vaak psychologisch is hoor...
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 20:29   #191
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Berichten samengevoegd bij de bestaande thread over bijwerkingen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 13:32   #192
Kalender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 6
Mijn bijwerking was na slechts 10 dagen een totaal verdwijnen van ochtenderecties alsook serieus verminderd libido, heb nog twee weken gewoon verder genomen, vond het toen toch niet echt normaal meer en heb mijn dosis gehalveerd naar 1 mg om de twee dagen, naar het schijnt werkt 0,5 en 0,2 mg toch ongeveer even goed. Na tien dagen ongeveer was alles terug in orde.
Kalender is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 14:10   #193
britain
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 7
Bijwerkingen propecia...(geslachtsdeel)?? Na 1.5 jaar gebruik.

Hallo mensen! Ik wil ook ff iets kwijt over bijwerkingen....

Ik gebruik propecia dik 1.5 jaar! Ik ben zoals The dude....19 (of jij bent 18 dat weet ik niet meer)

Ik had na een jaar ook minder zin in sex alleen daar heb ik nou geen last meer van. Ik heb nou sinds een paar weken af en toe steken in mijn geslachtsdeel (soort drukkend gevoel) Ongeveer om het half uur komt het terug....ook meot ik heel vaak naar de toilet... :S

Nu vraag ik me af is dit eenb ijwerking van propecia? Want veel mensen hier gebruiken volgens mij het middel pas 2 maanden ofzo...tenminste wat ik lees hier....dus ik zou graag antwoorden krijgen van mensen die het al langer gebruiken....

Nou bedankt in ieder geval voor het antwoord...
britain is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 14:15   #194
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik gebruik het nu 9 maanden en ik heb over de bijwerkingen niet te klagen.
Na een week of zes kreeg mijn libido een dipje, maar twee weken later keerde dat proces zich om en nu zou ik zelfs van een constant (licht) verhoogd libido willen spreken. Eerste paar weken had ik ook wat steken in geslachtsorgaan en heb dat nu nog heel soms, niet noemenswaardig. Eerste paar dagen licht opgezwollen gevoel bij tepels en na een half jaar nog een keer, maar ging vanzelf weer weg.
Enige echt hinderlijke bijwerking is voor mij het nadruppelen na het plassen. Had ik voordat ik begon nauwelijks last van/
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 14:24   #195
britain
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 7
Ikzelf heb gewoon inhammen en me haar is tussen die inhammen wat dunner. Verder ziet het er nog perfect uit. Alleen propecia zorgt gewoon ervoor dat ik geen obsessie krijg voor me haar. Ik ik weet ook wel de haaruitval gestopt is. Dus stoppen kan ik niet!

Maar denk je echt niet dat het gevaarlijke gevolgen kan hebben voor later? Bijvoorbeeld voor je kind of vruchtbaarheid??

Ik bedoel als we last hebben van ons geslachtsdeel en je libido is niet goed...best wel iets om je zorgen over te maken...??
britain is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.