Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2009, 16:58   #1
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
werking Fina na je 40 ste

Ik slik 4 jaar Fina, maar denk nu dat de werking minder wordt, is dat omdat ik al boven de 40 ben? (ik ben 43) of kan de werking minder worden in de loop van de jaren.
In het begin werkte het heel goed, zeker toen ik het net begon te slikken.

Ik heb geen zin om over te gaan op Duta...
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 17:07   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat niet zo zeer de werking van fina minder wordt, maar dat de ouderdom gaat toeslaan.
Je kunt er minoxidil bij gaan gebruiken, een prima combinatie met fina.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 18:07   #3
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
ja daar dacht ik ook al aan, maar heb je van minox geen bijwerkingen? Ik heb een moeilijke huid, en je moet het toch langdurig gebruiken?
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 18:18   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je geen te lage bloeddruk hebt en geen hartaandoening, in welke gevallen je minox helemaal niet gebruiken mag, heb je bar weinig te vrezen.
Bij een voor allergie gevoelige huid, zou je minoxidil zonder propyleenglycol kunnen kiezen, zoals nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam via Ebay, plus starten met de halve dosering om te testen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 19:00   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Fina gaat naarmate je ouder wordt inderdaad steeds minder werken. Niet omdat je ouder wordt maar vanwege het gebruik ervan. Optimale werking is zo'n 5 jaar, daarna werkt het wel nog maar wel minder!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:01   #6
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
ja ik was er al bang voor maar wat moet ik dan? Is dan alleen minox nog een optie?
Maar stel dat ik wel duta ga nemen werkt dat dan ook weer 5 jaar vanaf nu?
Of is het ook zo dat het ook minder werkt omdat ik al 43 ben? Is een haartransplantatie dan alleen nog de enige oplossing?
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:02   #7
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
uhmmm, het hangt er vanaf hoe vroeg je er mee begint! Het is naar mijn weten niet dat de werking afneemt! Je haar produceert 25 cyclussen een haar en als je al aardig kalend bent zitten er al wat aardig cyclussen op, waaardoor je toch na een aantal jaren kalender begint te worden, omdat de 25 cyclussen erop zitten. Ben je er echter heel vroeg bij, dan heb je ook veel langer baat bij finas! Want Limbo hoe weet jij zo exact te stellen dat na 5 jaar de finas een stuk minder werkt?? Ik heb al veel succesverhalen gehoord van mensen die het al 10 tot 15 jaar met succes gebruiken!

Hoe zit dit eigenlijk met duta?

Maar Robh waar merk je aan dat de werking afneemt? Achteruitgang van je haarstatus?

Hoor het graag
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:02   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Gewoon fina blijven slikken, evt. met minox. Het blijft haaruitval tegengaan! Een ht kan natuurlijk altijd!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:07   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rob,
Er zijn nog wel andere topicals, zoals Nanominoxidil en Spectral DNC(-L) en spironolactone, maar ik weet niet of jouw gevoelige huid daar tegen kan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:10   #10
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
uhmmm, het hangt er vanaf hoe vroeg je er mee begint! Het is naar mijn weten niet dat de werking afneemt! Je haar produceert 25 cyclussen een haar en als je al aardig kalend bent zitten er al wat aardig cyclussen op, waaardoor je toch na een aantal jaren kalender begint te worden, omdat de 25 cyclussen erop zitten. Ben je er echter heel vroeg bij, dan heb je ook veel langer baat bij finas! Want Limbo hoe weet jij zo exact te stellen dat na 5 jaar de finas een stuk minder werkt?? Ik heb al veel succesverhalen gehoord van mensen die het al 10 tot 15 jaar met succes gebruiken!

Hoe zit dit eigenlijk met duta?

Maar Robh waar merk je aan dat de werking afneemt? Achteruitgang van je haarstatus?

Hoor het graag
Hoi Cees, ik merkt het doordat ik meer mijn hoofduid zie, en daarom denk ik dat de werking afneemd, het volume van mijn haar is minder geworden.
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:15   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Want Limbo hoe weet jij zo exact te stellen dat na 5 jaar de finas een stuk minder werkt?? Ik heb al veel succesverhalen gehoord van mensen die het al 10 tot 15 jaar met succes gebruiken!
Cees, dat heb ik hier van het haarweb. Ik zou eens even moeten zoeken waar het staat.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:16   #12
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink als fina zijn werking verliest lijkt mij de enige werkende oplossing overstap duta...

dutasteride is al bewezen dat het totaal geen werking verliest na 5 jaar gebruik... werkt nog even goed als ervoor

als je echt een verschil begint te merken in je haarvolume dat moet je aga toch weer veel sneller aan het gaan zijn...

waarom wil je niet aan de duta dan ? ik ben 27 en ik gebruik het ook hoor...
meeste mensen waar fina begint zijn werking bij te verliezen merken wel verbetering als ze overschakelen naar een sterker middel , duta is je enig optie...

je kan natuurlijk wel eerst minoxidil 5% gebruiken , ppg vrij als je een gevoelige huid hebt... en hopen dat het spul de nodige groeistimulant geeft...
vergeet niet dat je meestal een shedding kan ervaren en dus eerst nog wat kaler kan worden voor het hopelijk terug beter word... 100% garantie heb je wel nooit, met geen enkel produkt , dus steeds is het gokken ,en het is niet omdat 1 produkt bij een andere persoon prima werkt dat het voor de volgende ook is , ook omgekeerd, gokken en hopelijk wat geluk erbij , je maakt meer kan op sterke verbetering met combinatie van verschillende middelen , maar dan terug ook kans op meer bijwerkingen , even afwegen wat het belangrijkste is , en je regime daar op aanpassen...
teveel topicals zou ik niet aanraden als je een zeer gevoelige huid hebt , als er irritatie optreed , kan het de zaken nog erger maken
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 12 september 2009 om 21:19
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:24   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
7 jaar in plaats van 5 zo te zien. Zie de link, post 215 van Anthonie met doorklikmogelijkheden:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ina#post121309
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:35   #14
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ja, ik vind dit toch een beetje moeilijk, ik denk dat dit ook per persoon anders is! Ik gebruik het zelf al 8 jaar en ben een paar maanden geleden naar m'n dermatoloog geweest en die zei (tegen mijn gevoel in) dat mijn status zeker niet is afgenomen! Hij zei ook dat hij mensen behandelt die er al 15 jaar aanziiten en nog steeds optimaal werkt! Hij gaf ook aan dat bje altijd nog kan overstappen op het sterkere broertje Duta...

Maar wat als je nou je inhammen met een HT laat opvullen en met finas begint. Kan het dan zo zijn dat je dan op een gegeven moment (na vele jaren) alleen haren hebt op je inhammen?

Ik heb ook onderbouwde grafieken op dit forum gezien dat je na ca. 10 jaar op hetzelfde niveau zit als dat je ermee begon. Daarna werkt het nog zeker wel tegen haaruitval, want jhet gaat dan vele malen langzamer dan zonder finas.. Het ius dus van belang dat je in een vroeg stadium hiermee begint en na een x aantal jaar altijd nog kan overstappen op duta, al vind ik 5 jaar nog wel aan de vroege kant! Maar als Robh duidelijk echte achteruitgang ziet, dan tja kan je overwegen om eerder dan 10 a 15 jaar over te gaan op duta..
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 21:43   #15
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
maar jij bent wel jonger dan ik en hoelang werkt duta dan?
robh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
werking fina op kruin dennis72 Medicijnen/haargroeimiddelen 11 15 september 2008 14:40
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 22:01
onduidelijkheden m.b.t werking fina. Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 maart 2004 21:44
werking fina? Alessandro Medicijnen/haargroeimiddelen 2 11 april 2002 16:40
fina werking cees Medicijnen/haargroeimiddelen 6 18 maart 2002 21:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.