Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2009, 01:13   #46
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robh Bekijk bericht
hoi,

hoe merk je dat je haar achteruit is gegaan? Heb je veel haaruitval. merk je het na het douchen/haarwassen, kammen of zo..

Omdat je het verschil ziet en voelt dat het dunner en minder is geworden. ik vermoed dat narmate je haren steeds dunner worden je het ook minder voelt wanneer ze uitvallen in vergelijking met dikkere haren. Het is een sluimerend proces. Ik heb me nooit teveel bezig gehouden met het tellen van uitgevallen haren of checken van de kam op hoeveelheid haar wat erin zit maar kan mij wel herinneren toen het dikker was en ik nog veel gel gebruikte dat er naar mijn gevoel teveel haar in het douche putje en kam leek te zitten in vergelijking tot wat normaal is om te verliezen.
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 01:18   #47
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robh Bekijk bericht
Welke vitamine en suplementen heb jij dan?
Multi-vitaminen/mineralen. MSM. Visolie Omega 3.6.9. Haren en nagel complex.
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 10:27   #48
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hi route 66 ik ben toch wel benieuwd, aangezien jij het dus al 12 jaar gebruikt, wat je status nu is in vergelijking met toen je ermee begon. Is het in vergelijking met j estart echt afgenomen gestabiliseerd of heb je meer haar erdoor gekregen. Tot wanneer merk je dat het minder werd? 1 jaar?

Ik denk dat het beste is om met je dermatoloog te bespreken of je over kan gaan op duta! Dit schijnt toch een sterkere variant te zijn, waarmee je zeker nog een tijd van jehaar kan genieten als ik het hier zo lees.

Ik hoor het graag en succes
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 10:46   #49
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
hey cees wat is p-5-p !?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 12:04   #50
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hi route 66 ik ben toch wel benieuwd, aangezien jij het dus al 12 jaar gebruikt, wat je status nu is in vergelijking met toen je ermee begon. Is het in vergelijking met j estart echt afgenomen gestabiliseerd of heb je meer haar erdoor gekregen. Tot wanneer merk je dat het minder werd? 1 jaar?

Ik denk dat het beste is om met je dermatoloog te bespreken of je over kan gaan op duta! Dit schijnt toch een sterkere variant te zijn, waarmee je zeker nog een tijd van jehaar kan genieten als ik het hier zo lees.

Ik hoor het graag en succes

Status nu is slechter dan toen ik ermee begon. Moeilijk om te zeggen hoe ik ervoor had gestaan zonder Fina. Ik heb het waarschijnlijk iets vertraagd maar hergroei heb ik er niet van gekregen.

Zoals eerder vermeld, heb ik nooit Minox erbij gebruikt maar jaren die Velform hair grow lotion. Het haar werd met Velform in de loop der jaren wel dunner maar sinds ik daar 3 jaar geleden mee ben gestopt is het sneller achteruit gegaan. Dan kun je dus wel concluderen dat Fina niet veel meer voor mij doet.

De vraag is dan ook, wat nu? Gelijk overstappen op Duta in combinatie met Minox of verder met Fina + Minox?

Ik moet toch wel snel stappen ondernemen want zoals het nu gaat is niet goed.
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 13:16   #51
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
nou dat heb ik dus ook ik zit ook op dat punt wat ik moet gaan doen...
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 13:32   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gewoon starten met minox zonder ppg. Als je dat goed verdraagt, kun je later eventueel iets anders gaan gebruiken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 14:58   #53
route-66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Gewoon starten met minox zonder ppg. Als je dat goed verdraagt, kun je later eventueel iets anders gaan gebruiken.
Dus jij zegt, als je nooit eerder Minox hebt gebruikt, eerst met gewone Minox beginnen in plaats van Nanominox ect..?

Is het niet zo dat Dr.Lee aanraadt om met zijn standaard Minoxidil te beginnen en als dat teveel irritatie geeft dan over te schakelen naar Minoxidil zonder ppg? Wat zijn trouwens de ervaringen met zijn Minoxidils, niet vettig, droogt snel op?

En hoe zit dat dan met die Fina, als dat niet veel meer voor mij doet wat voor nut heeft het om dat in combinatie met Minoxiodil te gaan gebruiken?

Ligt het overschakelen naar Duta in combinatie met Minoxidil dan niet meer voor de hand? Duta zou in theorie zelfs zonder Minoxidil meer moeten blokken en hergroei kunnen geven toch?
route-66 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 15:52   #54
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Menigeen, waaronder Dundee en ik, hebben de ervaring, dat als je hoofdhuid eenmaal zwaar allergisch heeft gereageerd op ppg-minox, je daarna op iedere topical allergisch reageert; dus liever starten met ppg-vrij.

Fina en duta zijn alleen voor stabilisatie; slechts een enkeling krijgt er een beetje hergroei door. Minoxidil zorgt voor hergroei, maar heeft geen anti-dht-werking.
Ingewikkeld verhaal, maar de combi van fina + minox werkt goed. Of duta + minox, maar zoals je weet is duta veel sterker dan fina, waar je ook meer bijwerkingen van kunt verwachten. Bij fina en duta is regelmatige contrôle van de lever aan te raden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 16:39   #55
starfighter
HaarWeb lid
 
starfighter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robh Bekijk bericht
hoe doe je dat dat masseren?
Voor wat uitgebreidere info zie http://www.haarcentrum.nl/Hoofdhuidmassage.htm

Uit eigen ervaring kan ik met zekerheid zeggen dat het de haardichtheid en volume bevordert en dat het binnen een aantal weken al merkbaar wordt, althans wel bij mij. Zelf doe ik het 20 minuten per dag na het wassen (heb geen last van overmatige talg-productie). Het kan misschien voor sommigen veel werk zijn, maar als de resultaten merkbaar worden, gaat het masseren zeer zeker niet met tegenzin.
starfighter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 16:42   #56
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey Donnie Darko P-5-P is een vitamine B complex, wat ik bestel bij vitadvice.nl. Er is hier al eerder een thread over geopend, wat het precies inhoud!

Wat betreft Finas, zal het altijd wat blijven doen! Wat Hannah aangeeft zal finas en duta met name zijn voor stabilisatie! Dus als ik jullie was zou ik eerst beginnen met minox icm finas!! Later kan je altijd nog overstappen op de duta
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 17:04   #57
robh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 55
Hoi allemaal,
ik heb een arts van MSD gesproken, de fabrikant van fina, die heeft mij verteld dat er onderzoeken zijn gedaan dat fina alleen werkt tussen de 18 en 41 jaar, de groep van 41 tot 60 is de werking nihil tot niets.
Ik zie op het forum haast nooit mannen die rond de 50 zijn, en die het nog gebruiken naar volle tevredenheid, zegt dit al genoeg of...
robh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 17:11   #58
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er zijn hier wel mannen van boven de 40 die fina gebruiken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 17:34   #59
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Uhmmm dit vind ik wel vrij onwaarschijnlijk dat het niets doet voor mensen boven de 41! Kon hij ook al wat over duta vertellen?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 18:07   #60
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ofwel worden de receptoren gevoeliger voor dht ofwel is de eindfaze er(ouderdom haar)

wel het kan ook zijn dat de receptoren op je haarwortels gewoon veel gevoeliger worden voor dht... dus die resterende 30% dht in je bloed na fina kan nog schade aanrichten... als dit het geval is, kan duta wel effect geven aangezien na duta er maar 7% dht meer overblijft , dat naar je haar kan gaan

dit is een mogelijkheid...

2de optie kan ook zijn : gezien de leeftijd en versnelde cyclussen door aga , dat je haar op deze leeftijd erdoor zit , celvernieuwing stopt , en het is dus versleten (ouderdom)
mischien toch wel iets dat ook een mogelijkheid is, als dit zo is , dan mag je slikken wat je wil denk ik... zonder effect
probleem is dat ver alle haarmiddelen maar werken op haar dat nog groeicyclussen heeft of geminiaturiseerd is....
zelfs toekomstige middelen zoals : histogen/regenica en asc-j9 werken maar als het haar er nog is en nog groeicyclussen heeft, afgestorven haartjes zullen niet vernieuwen...

je enige oplossing als dit voorkomt : ht , of wachten op follica of intercytex , maar dat is zeker voor 2015 niet... en dan denk ik nog positief erover...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 14 september 2009 om 18:10
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
werking fina op kruin dennis72 Medicijnen/haargroeimiddelen 11 15 september 2008 13:40
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01
onduidelijkheden m.b.t werking fina. Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 maart 2004 20:44
werking fina? Alessandro Medicijnen/haargroeimiddelen 2 11 april 2002 15:40
fina werking cees Medicijnen/haargroeimiddelen 6 18 maart 2002 20:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.