Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2012, 15:49   #1
familiedevries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2012
Berichten: 1
Dochter 8 jaar met Alopecia

Hoi moeders

Ik ben ook nieuw hier. Onze dochter Suze van 8 (bijna 9) heeft sinds 4 maanden ook zichtbare Alopecia. Het begon met kale plekjes en ondertussen is ze bijna helemaal kaal, ze heeft nog een rand langs de nek met haar. We bezoeken de Dermatoloog die ons een hormoonzalf heeft gegeven en waar we steeds bij terug moeten komen.

Suze heeft er wel last van, maar kan er goed over praten. Haar klas weet het en steunen haar (de meiden hebben een haarbandenclub opgericht om haar te helpen) Ze roept ook heel stoer dat ze geen haar nodig heeft om mooi te zijn. Haar manier van verwerken is vooral met opgeheven hoofd in het leven staan. Ze is ervan overtuigt dat dit tijdelijk is en dat alles weer aangroeit. Ik ben daarin wat banger, er gebeurt nog niks op haar bijna kale bolletje.

Als gezin zijn we betrokken en verdrietig dat Suze dit heeft. Aan de andere kant prijzen we ons gelukkig dat 'dit het slechts' is. Hoe gek het ook klinkt.
Ze is niet ziek, heeft geen chemo gehad en gaat niet dood. Daar zijn we blij om. Haar is maar de buitenkant. Dat is soms best dubbel; verdrietig zijn dat ze kaal wordt, gelukkig zijn dat ze niet 'ziek' is.

En toch is het een ingrijpende aandoening, kwaal of hoe noem je zoiets? Het gaat het wellicht nooit meer over....is het voor de rest van je leven.....

Ik denk dat lotgenotencontact belangrijk voor haar is. Ze is erg actief op hyves. Nu bedacht ik me dat het misschien wel leuk is om met andere meisjes met Alopecia via hyves in contact te komen, wellicht kunnen zij elkaar steunen!

Dus oproepje: zijn er meiden die willen hyven met Suze?
familiedevries is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 22:12   #2
petra losser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2012
Berichten: 1
dochter met Alopecia

Onze dochter heeft het ook en wij zijn na een lange zoektocht terechtgekomen bij Saskia de Jong van Hairconsult Bussum, daar zijn wij, is zij, fantastisch geholpen.
Petra
petra losser is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2012, 14:18   #3
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Hallo,
Ik leef heel erg met jullie mee.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt met mijn dochtertje, zij is ook 8 jaar, in oktober kreeg ze ook vrij plots alopecia (vrij ernstig,het verliep rondom langs de haarrand en heel snel), dat was in oktober vorig jaar. Ik ben meteen bij een dermatoloog te rade gegaan, bloed laten trekken, geen oorzaak te vinden. 2e opinie gevraagd in het UZ Gent (zeiden ze net hetzelfde). Ik kon me er echter niet bij neerleggen dat er geen oorzaak is voor haarverlies bij zo een jong kind. Ik ben toen vrij snel te rade gegaan bij een osteopaat die met homeopathie werkt. Deze man vond echter verschillende oorzaken die konden bijdragen tot haar haaruitval. Hij heeft granules voorgeschreven van in het begin, en ik moet zeggen dat haar jaren heel snel terugkwamen. Volgens hem was de oorzaak een teveel aan toxische metalen, en chemicalien in haar lichaam en hij heeft haar hiervoor ook behandeld. Intussen deed ik ook de behandeling bij de dermatoloog erbij, met de hormoonzalf, maar de alopecia ging verder, maar langs de andere kant groeide er snel nieuw haar. Het haar groeide zeer snel terug op de plaatsen waar de uitval was begonnen, maar omdat de plekken verder uitbreidden langs de haarrand en heel groot waren, is de dermatoloog met immuumtherapie begonnen, en toen is het na 1 of 2 keer immuumtherapie allemaal plots dichtgegroeid. Intussen is het haar buiten 1 kleine plek al volledig terugggekomen, en al het haar is gepigmenteerd.
Ik ben ervan overtuigd, dat als met de oorzaak niet aanpakt, alopecia inderdaad steeds opnieuw terugkomt. En ik ben er ook van overtuigd, dat het altijd een oorzaak heeft, ook al beweren de dokters van niet (de uitleg over auto-immuumziektes, geloof ik niet, een auto-immuumziekte bij een kind van 8 jaar ?? volgens mij kan dit niet, het immuumsysteem is namelijk nog vollop in ontwikkeling).
Er zijn natuurlijk nog heel veel mensen die niet geloven in alternatieve geneeswijzen, maar ik heb er allesinds goede resultaten mee behaald.
Ik geloof dat het snelle resultaat bij mijn dochter is bereikt door de combinatie van de therapie van de dermatoloog en de osteopaat.
Hopelijk vinden jullie een oplossing. Misschien kunnen jullie hetzelfde proberen?
Coppie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 17:41   #4
yogamariska
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2012
Berichten: 7
hoe gaat het nu

Mijn dochter van 10 is volledig kaal sinds de zomer en superhappy, ze wil er niet over praten, want het is geen probleem. Ze wil ook niet naar bijeenkomsten met andere kinderen. Ze heeft een mooi haarwerk van st Haarwensen.
Ook haar klasgenoten en vrienden zien haar en niet haar haar. Ik ben in die zin blij dat het in het veilige wereldje van de basisschool is gebeurd.

Ben wel benieuwd naar je verdere alternatieve zoektocht. Wij zijn met homeopathie niet veel verder gekomen.
yogamariska is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2012, 17:20   #5
Evis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2012
Berichten: 3
Hallo Coppie,

Ik hoop dat je nog actief bent op haarweb. Hoe is de situatie nu met je dochter? Zijn haar haren geleven of weer uitgevallen. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat er geen oorzaak aan te tonen is...
Evis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.