Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2011, 18:43   #1
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
Fina? gevoelige hoofdhuid? graag advies!

Hallo allemaal,

Ik twijfel al een tijdje of ik met fina moet beginnen. Ik merk dat sinds 2003 (18 jaar oud) mijn haarlijn ongeveer 1 of 2 cm verschoven is. Ik ben nu 26 jaar en mijn haar is boven ook iets dunner geworden, en dan vooral in het midden.

Ik heb redelijk veel last van een gevoelige hoofdhuid rond de haarlijn. Ik heb ergens gelezen dat dit wel eens inflammation kan zijn en dat vaak samengaat met AGA. Het jeukt eigenlijk alleen als ik er aan ga zitten, wanneer het een beetje juikt en ik blijf er vanaf, stopt het na een tijdje. Wanneer ik mijn haren was, is de hoofdhuid vrijwel altijd rood en wanneer het opdroogd zie ik schilfers. Deze rode hoofdhuid en schilfers heb ik alleen aan de haarlijn bovenop. Daarnaast heb ik veel last van een overmatige talg afscheiding, zou de talg de veroorzaker zijn van de gevoelige hoofdhuid? Dit allemaal begon ongeveer rond mijn 18de, en heb het nu redelijk onder controle met Ghul Rozemarijn Shampoo (om de dag) en Nizoral 2x per week.

Mijn vader(55) is een NW5 maar zijn broer(52) een NW3, mijn opa was ook een NW3 op 65 jarige leeftijd. Moet wel zeggen dat mijn vader op 26 jarige leeftijd al een NW3 was. De vader van mijn moeder was een NW2 op 75 jarige leeftijd, maar de broer van mijn moeder is weer een NW4 op 50 jarige leeftijd. Er zit dus wel degelijk AGA in de familie, en ik gok dat ik uiteindelijk op een NW3 of NW4 uit kom. Ik heb een aantal foto's van de afgelopen jaren bijgevoegd.

Mijn vraag is eigenlijk, kan de gevoelige hoofdhuid een gevolg zijn van AGA? En zou de gevoeligheid verminderen wanneer ik met fina begin?

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2003_08_zijkant.JPG‎ (19,9 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg 2006_02_voorkant.JPG‎ (40,9 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg 2011_02_zijkant.JPG‎ (66,5 KB, 97x gelezen)
Bestandstype: jpg 2011_04_voorkant.JPG‎ (50,8 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg 2011_07_voorkant.JPG‎ (46,6 KB, 97x gelezen)
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 19:49   #2
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik zou 't gezien je familie situatie een beetje in de gaten houden maar met zo'n bos haar op 26 jarige leeftijd zou ik zeggen dat je AGA-vrij bent man. Geniet ervan! Lijkt er op dat je de haren van je opa (moederskant) heb geerfd, anders had je waarschijnlijk al flinke inhammen gehad. De achteruitgang op je 18e was het vormen van je 'volwassen' haarlijn.

Laatst gewijzigd door Sebastien; 2 december 2011 om 19:52
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 22:39   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ik denk dat sebastien gelijk heeft. Dit is nu typisch het voorbeeld van een mannelijke haarlijn. Inhammen maar niet "te" en gewoon strak.

Laatst gewijzigd door Lucky; 2 december 2011 om 22:45
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 14:18   #4
FinaTwijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 9
Bedankt voor de reacties! Geeft me wel rust, alleen die jeuk bij de haarlijn is vervelend. Ik heb gelezen dat dit komt door overmatige aanmaak van talg, waardoor er veel micro organismen gaan leven, die weer zorgen voor die onrustige huid! Is het dan verstandig om elke dag mijn haar te wassen? Want als ik het bijvoorbeeld 2 dagen niet was, gaat het jeuken.

Het is toch niet zo dat AGA altijd na de pubertijd begint? De broer van mijn moeder werd pas rond zijn 40ste kaal, maar die had wel krullen dus misschien vielen de inhammen niet zo op toen hij jong was. Ik dacht dat bij ongeveer 25% AGA na de pubertijd begint, en uiteindelijk 50% van de mannen rond hun 60ste te maken hebben met AGA.
FinaTwijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2011, 15:08   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Prima haarlijn en dik haar, zeg! Niets aan de hand, fina (zeker nu nog) laten voor wat het is.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.