Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2019, 20:05   #1
Dezeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2018
Berichten: 21
Geslacht:
FUE Haartransplantatie 2700 grafts bij Dr. Eberson

Dezeman is nu bijna 31 en heeft begin deze week een haartransplantatie gedaan bij Dr Eberson en zijn team, hierbij mijn verhaal!

Sinds dat ik een jaar of 25 was (foto 1) is bij mij zichtbaar dat het vooral voorop steeds dunner wordt, maar echt hinderen deed het me niet. Vanaf mijn 28e (foto 2) begon ik me er steeds vaker aan te storen en merkte ik dat ik bijvoorbeeld met zwemmen er toch wel wat voor schaamde, en ook met hairstyling producten steeds beter oplette hoe ik het in model bracht. Zie foto 3 voor mijn 30e jaar.

Een goede vriend van mij had een paar jaar geleden een haartransplantatie uitgevoerd en was helemaal niet tevreden. Ze hadden het donorgebied slecht behandeld en daarbij was het resultaat van het transplantatiegebied verre van wenselijk. Hij heeft daarna gekozen voor Eberson kliniek en het is daarna gelukkig helemaal goed gekomen. Voor wat impressies zie https://www.youtube.com/watch?v=y_EL4dd7TpQ

Voorheen leek een haartransplantatie voor mij "heel ver weg" en iets voor celebrities. Nooit iets over opgezocht en nooit echt over gesproken met iemand. Toen ik gedurende zijn herstelperiode de voortgang kon volgen, werd ik pas echt geinteresseerd ernaar en dacht ik steeds meer dat het wel een optie voor mij zou kunnen zijn. Gezien zijn resultaat en zijn verhalen dat hij echt tevreden is en sterker in zijn schoenen staat, had ik ook maar de stoute schoenen aangetrokken.

Eerst heb ik enorm veel topics bekeken op dit forum en ook allerlei informatie opgezocht op het internet. Daarna heb ik 4 klinieken uitgekozen om op gesprek te gaan en wilde aan de hand daarvan een keus te maken. Twee Turkse (Hairworld Istanbul en Esteworld) en twee Nederlandse (Kliniek Veldhoven en Eberson). De afspraak bij Hairworld is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat ze de dag van de consult nog hadden afgezegd. Was best slordig, maar kwam door overmacht zeiden ze. Dat in combinatie dat ze kosten rekenden voor een consult, dacht ik deze maar over te slaan. Uiteindelijk had ik de andere 3 klinieken al gesproken en op basis daarvan kon ik mijn keus maken.

Bij Esteworld heb ik een prettig gesprek gehad, ik kon merken dat ze enthousiast en toegewijd waren en daarnaast veel informatie boden. De prijs was in mijn geval €3500 omdat ik diffuus haarverlies had (normaal namelijk €2000). De ACELL behandeling voelde voor mij meer als "aansmeren" om erbij te doen, ik vermoed dat daar de bonussen op gegeven worden. Ik ben overigens ook echt skeptisch over dat product, want ik kan nergens harde resultaten terugvinden dat het ook echt werkt. De prijs voor die ACELL is dan weer net in de range van "ik zou toch eigenlijk dom zijn als ik het niet doe, just in case" dus ik begrijp wel waarom klanten ervoor kiezen. Er worden 20 behandelingen per dag uitgevoerd, waarvan 5 slots voor Nederlanders. Ik krijg daar toch het idee van dat het massaproductie is, daarnaast wordt de volledige behandeling gepropt in 1 dag.

Daarna gesprek gehad bij Kliniek Veldhoven en ook daar een prima gesprek gehad. Ze gaven aan meerdere soorten behandelingen te doen naast haartransplantaties en de beste consultant had zelf ook ervaring met haartransplantaties want hij was (volgens mij) meerdere keren behandeld. Daarnaast maakte hij ook gebruik van finasteride/dutasteride dus daar kon ik ook wat ervaring van opdoen. Volgens mij een prima kliniek, kreeg ook een mooi informatiepakket mee. Wat hogere prijs, maar hebben ook hier op het forum een goede reputatie.

Vervolgens op gesprek bij Eberson in Heemstede. Het consult was met de arts zelf en dat gaf meteen een goede indruk. Hoe je het wendt of keert, het geeft toch een prettig gevoel dat je direct met de persoon spreekt die je gaat behandelen, het is toch de expert die uiteindelijk gaat bepalen hoe je nieuwe look eruit komt te zien! Dr. Eberson straalt expertise en nuchterheid uit. Hij stelt de situatie realistisch en je merkt zichtbaar dat hij zijn concullega's hekelt die er soms prutswerk van maken. Juist dat laatste gaf mij de indruk dat deze kliniek echt gaat voor kwaliteit. Hij gaf aan dat hij helaas veel herstelbehandelingen moet uitvoeren, van cliënten die eerst voor de wat goedkopere klinieken zijn gegaan. De prijs voor de behandeling is dan ook niet de goedkoopste, maar er werd prima onderbouwd waar dat in zit. Uiteindelijk is goedkoop eerder duurkoop. Hij werkt al flink wat jaren samen met een vast team en gaf aan dat de behandeling verspreid zou zijn over 2 dagen.

De keus was uiteindelijk niet moeilijk: het beste gevoel ging wat mij betreft naar dr Eberson. Daarnaast heb ik natuurlijk het resultaat kunnen zien bij die maat van mij, dat gaf extra zekerheid dat dit de juiste partij was. Je hebt dan een beter beeld bij wat je mag verwachten. Inplannen maar!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 26 jaar.jpg‎ (21,7 KB, 1156x gelezen)
Bestandstype: jpg 29 jaar.jpg‎ (13,0 KB, 940x gelezen)
Bestandstype: jpg 30.jpg‎ (10,1 KB, 1059x gelezen)

Laatst gewijzigd door Dezeman; 11 mei 2019 om 21:18
Dezeman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 20:35   #2
Dezeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2018
Berichten: 21
Geslacht:
Zoals gezegd, begin deze week de behandeling gepland en kreeg van te voren duidelijke instructies wat wel en niet te doen. Voor een persoon als ik erg fijn, want je wilt toch de meest optimale situatie creëren om een zo'n succesvol mogelijk resultaat te bereiken. Ik denk dat sommige mensen nog wel eens onderschatten hoe belangrijk het is wat je als patiënt zelf doet, en hoeveel invloed het heeft op het eindresultaat. Eberson begeleidt dat stap voor stap.

Ik heb enkele weken van te voren alvast mijn haren gemillimeterd, om mezelf, maar zeker ook om mijn omgeving alvast te laten wennen aan de nieuwe look van het komende half jaar. De mensen die ik over de HT wil vertellen, geeft het een mooie aanleiding om het aan te knopen. Voor de mensen die het niet hoeven te weten, vertel ik niet meer dan dat het een ander kapsel is. Daarnaast, ze zullen hierdoor na de behandeling niet zo gedetailleerd meer kijken naar je hoofd

's-Morgens wordt je ontvangen en stellen ze je eerst op het gemak. Het team staat al klaar en ze zijn erg vriendelijk. De haarlijn wordt afgetekend en de behandeling is in mijn geval opgesplitst in 2 delen (2 dagen). Eerst werd de linkerhelft van het donorgebied geoogst, en daarmee het achterste gedeelte van de voorkant bijgewerkt. De dag erna het rechtergedeelte van het donorrgebied, welke bestemd was voor het voorste gedeelte en de haarlijn.

Ieder lid van het team heeft zijn/haar eigen taak, en dat werkt al jaren prima zo. Dat geeft ook als cliënt een goed gevoel. Wanneer ik zelf aan het werk ben streef ik ook naar kwaliteit in mijn teams, en je proeft dat meteen bij andere teams als ze goed op elkaar ingespeeld zijn. Zo ook bij Eberson. Ik vond het erg prettig hoe ze echt bekommeren om jou als persoon. Dat je op die dag de enige persoon bent die ze behandelen helpt ook mee, want er is niemand anders waar ze zich druk om hoeven te maken.

Als alle grafts geoogst zijn, worden ze gesorteerd en geteld. Het gaf voor mij bij de eerste dag precies het juiste resultaat: veel tweetjes en drietjes! Tijd voor de lunch. Indien je dat wenst, lunch je gezellig mee met het team en komen leuke gesprekken op gang. Ik heb behoorlijk kunnen lachen en het team is dus niet alleen goed afgestemd werkinhoudelijk, maar kunnen het ook gewoon heel goed met elkaar vinden. Leuk om te zien!

Als de arts aan de slag gaat met de incisies is het opperste concentratie. Hij denkt na over waar de eentjes komen, waar de tweetjes en de drietjes. Ook de haargroeirichting is belangrijk, want ik had een soort "kruintje" voorop mijn hoofd. Op dat moment ben ik enorm blij dat ik niet aan de horror verhalen hoef te denken dat andere klinieken op de haarlijn lukraak (multi)grafts plaatsen! Hij probeert het zo natuurlijk mogelijk over te laten komen, want dat is natuurlijk het mooist.

Het aanbrengen van de grafts zelf gebeurde in dit geval door de twee dames uit het team, zie ook de foto als bijlage. Dat proces gaat vrij vlot, en ze hebben er ook flinke behendigheid in. Het is knap om te zien dat ze voor enkele uren onafgebroken volledige geconcentreerd moeten blijven om graft voor graft terug te plaatsen. Hierdoor komt dus ook de reden van het verspreiden over 2 dagen om de hoek. Als je (ver) boven de 2000 grafts komt, dan wil Eberson dat niet meer in één dag doen, want het kost best veel kruim voor het team om voor zo'n lange tijd op 100% te presteren. Kwaliteit telt dus.

Je krijg na de behandeling een pakket mee met een shampoo, en twee soorten vloeistoffen. Volgens een strict regime moet je deze producten gebruiken om zo'n spoedig mogelijk herstel te realiseren. Ik weet natuurlijk niet wat er precies in de flesjes zit, maar volgens de dokter was het zeer belangrijk voor het herstel. Geen idee wat voor magische formule het is, maar het voelt goed!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Operatie.jpg‎ (134,3 KB, 536x gelezen)

Laatst gewijzigd door Dezeman; 11 mei 2019 om 21:09
Dezeman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 21:12   #3
Dezeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2018
Berichten: 21
Geslacht:
Hierbij dan de eerste foto's, 4de dag na de behandeling. Zegt nog niet zoveel, maar heb weinig klachten en het beeld is rustig. Ik zie uit naar het moment dat de korstjes er zullen afvallen en dat ik weer aan het normale verkeer mee kan doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190511_115138362_iOS.jpg‎ (140,9 KB, 912x gelezen)
Bestandstype: jpg 20190511_115221946_iOS.jpg‎ (137,1 KB, 644x gelezen)
Dezeman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 22:37   #4
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Met alle respect, maar de ganse tekst bevat alleen maar positieve punten die eerder nogal een commerciële klank hebben dan de impressies waar een patiënt gemiddeld op let.

Het zou de eerste haarkliniek niet zijn die zelf reviews (of via een omweg) post op de site. Inkoppertje tot ontmaskering was vaak het quasi nihil zijnde aantal berichten alsook registratie op de dag zelf. Hier werd het misschien slimmer aangepakt door ruim op voorhand te registreren.

Ook hekelde de arts het aantal fout uitgevoerde operaties door andere klinieken. Normaliter laat geen enkele professionele arts zich verleiden tot het doen van zo een uitspraken. Wees liever blij met de prutsers, zo kan je je zelf extra onderscheiden en heb je weer zoveel nieuwe omzet. Als ze het allemaal erg goed zouden doen, dan zou je het pas moeilijk hebben om te concurreren. Ik wijk nu wat af, maar ik heb wat mijn bedenkingen bij dit promopraatje. Er nam kennelijk ook iemand tijdens de operatie een foto van je hoofd tenzij je een selfie nam. Normaliter laten artsen en hun medewerkers dit niet zo graag toe. Het lijkt wel alsof Eberson toch graag wat publiciteit wil.

Als ik fout ben, mijn excuses, maar ik vind het net allemaal wat te positief klinken. Overigens: voor een 3000 grafts met reguliere fue betaal je 8000 euro. Dat is niet niks.

Ik begin meer en meer te denken dat itt vroeger de kwaliteit van de klinieken dichter bij elkaar ligt. Uiteraard gaat het wel eens mis of is het resultaat niet zoals verwacht, maar is ergens ook te verstaan. Donor haar blijft haar van achteraan en dat zal nooit dezelfde soepele structuur hebben (althans niet bij een man die stugger haar heeft dan de soepel vallende lokken van steil haar hebbende dames) als de haren vooraan. Bij de ene persoon is het verschil groter dan bij de andere.

Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met transplantatie, maar als ik de foto's zo wat bekijk heb ik het gevoel dat het in de helft van de gevallen goed lukt en de andere helft het maar zozo tot minder is.

Overigens vind ik een transplantatie best veel kosten. Als de arts de werkzaamheden niet zelf uitvoert, maar laat doen door paramedici, dan is dat omgerekend een 1333 euro per uur als de fue behandeling 6 uur duurt. Zo hoog is de loonkost van die paramedici niet en het gebruik van toestellen is naast eigen aan de onderneming afschrijfbaar dan wel aftrekbaar in het fiscale regime. Tandartsen voeren ook precisiewerkjes uit, maar vragen niet die exorbitante bedragen.

Men maakt vooral gebruik van het minderwaardigheidscomplex van mensen om de portemonnee open te trekken.

En sterker nog: als mannelijke haaruitval de naam alopecia androgenetica krijgt, dan is dat eigenlijk een ziekte anders zou men het geen naam geven. Het hebben van kleine borsten krijgt ook geen benaming, evenals het ontstaan van rimpels wat dus ook niet beschouwd wordt als aandoening. Alopecia androgenetica is dus overduidelijk wel een ziekte, waar overigens best veel onderzoek naar gedaan wordt en zou mijns inziens deels door de ziekenfondsen moeten worden terugbetaald.

Zo, het moest er even uit.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 23:35   #5
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Met alle respect, maar de ganse tekst bevat alleen maar positieve punten die eerder nogal een commerciële klank hebben dan de impressies waar een patiënt gemiddeld op let.

Het zou de eerste haarkliniek niet zijn die zelf reviews (of via een omweg) post op de site. Inkoppertje tot ontmaskering was vaak het quasi nihil zijnde aantal berichten alsook registratie op de dag zelf. Hier werd het misschien slimmer aangepakt door ruim op voorhand te registreren.

Ook hekelde de arts het aantal fout uitgevoerde operaties door andere klinieken. Normaliter laat geen enkele professionele arts zich verleiden tot het doen van zo een uitspraken. Wees liever blij met de prutsers, zo kan je je zelf extra onderscheiden en heb je weer zoveel nieuwe omzet. Als ze het allemaal erg goed zouden doen, dan zou je het pas moeilijk hebben om te concurreren. Ik wijk nu wat af, maar ik heb wat mijn bedenkingen bij dit promopraatje. Er nam kennelijk ook iemand tijdens de operatie een foto van je hoofd tenzij je een selfie nam. Normaliter laten artsen en hun medewerkers dit niet zo graag toe. Het lijkt wel alsof Eberson toch graag wat publiciteit wil.

Als ik fout ben, mijn excuses, maar ik vind het net allemaal wat te positief klinken. Overigens: voor een 3000 grafts met reguliere fue betaal je 8000 euro. Dat is niet niks.

Ik begin meer en meer te denken dat itt vroeger de kwaliteit van de klinieken dichter bij elkaar ligt. Uiteraard gaat het wel eens mis of is het resultaat niet zoals verwacht, maar is ergens ook te verstaan. Donor haar blijft haar van achteraan en dat zal nooit dezelfde soepele structuur hebben (althans niet bij een man die stugger haar heeft dan de soepel vallende lokken van steil haar hebbende dames) als de haren vooraan. Bij de ene persoon is het verschil groter dan bij de andere.

Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met transplantatie, maar als ik de foto's zo wat bekijk heb ik het gevoel dat het in de helft van de gevallen goed lukt en de andere helft het maar zozo tot minder is.

Overigens vind ik een transplantatie best veel kosten. Als de arts de werkzaamheden niet zelf uitvoert, maar laat doen door paramedici, dan is dat omgerekend een 1333 euro per uur als de fue behandeling 6 uur duurt. Zo hoog is de loonkost van die paramedici niet en het gebruik van toestellen is naast eigen aan de onderneming afschrijfbaar dan wel aftrekbaar in het fiscale regime. Tandartsen voeren ook precisiewerkjes uit, maar vragen niet die exorbitante bedragen.

Men maakt vooral gebruik van het minderwaardigheidscomplex van mensen om de portemonnee open te trekken.

En sterker nog: als mannelijke haaruitval de naam alopecia androgenetica krijgt, dan is dat eigenlijk een ziekte anders zou men het geen naam geven. Het hebben van kleine borsten krijgt ook geen benaming, evenals het ontstaan van rimpels wat dus ook niet beschouwd wordt als aandoening. Alopecia androgenetica is dus overduidelijk wel een ziekte, waar overigens best veel onderzoek naar gedaan wordt en zou mijns inziens deels door de ziekenfondsen moeten worden terugbetaald.

Zo, het moest er even uit.



Haha wat grappig Lectamindose,


8 posts en al weten hoe de gehele haarindustrie van binnen en buiten werkt en kost?



Ik zie dat je het nog niet begrepen hebt en dat je iemand zijn verhaal gewoon moet laten plaatsten zonder meteen op de persoon aan te vallen.


En volgende leerpunten voor jouw:


-alopecia androgenetica is geen specifieke ziekte maar een erfelijke aandoening/term die wordt gebruikt als algemene benaming voor haaruitval bij mannen.


-Wat weet jij van de kosten van een kliniek? Ooit al een ziekenhuis gewerkt of heb je toevallig connecties zelf met een haarkliniek? Priveklinieken zijn duurder in NL/BE dan in Turkije! Heeft te maken met loonkosten arts/ paramedici/ huur/ belasting / verzekeringen / producten etc.


-Misschien eerst maar eens goed inlezen hier en een keertje Joe Tillman op youtube bekijken.




Zo dat moest ook maar weer eruit na lang weggeweest te zijn hier op het forum. Maar ben weer terug.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 23:40   #6
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Oh ja en laat ik eens een goede vergelijking maken met de andere kosten/prijzen van een cosmetische ingreep.


Wat kost een borstvergroting in NL/BE?


Wat kost een ooglaserbehandeling in NL of BE?


Zoek maar eens op die prijzen en eveneens zoek ook op hoe lang deze operaties duren doen.

Heb je dat gedaan dan vergelijk dit maar eens met de behandelduur en aantal mensen die aan je lichaam werken bij een haartransplantatie.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 23:50   #7
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Haha wat grappig Lectamindose,


8 posts en al weten hoe de gehele haarindustrie van binnen en buiten werkt en kost?

Het is niet door het aantal geschreven posts dat je iets bijleert: ik zie het verband hiermee echt niet.

Ik heb beroepshalve veel contact met de medische wereld, weliswaar in België, maar toch.

Ik zie dat je het nog niet begrepen hebt en dat je iemand zijn verhaal gewoon moet laten plaatsten zonder meteen op de persoon aan te vallen.

Dat verhaal klinkt nogal bijzonder promoachtig. Het is allemaal geweldig en bijna te mooi om waar te zijn.

En volgende leerpunten voor jouw:

Jou, JOUW is bezittenlijk voornaamwoord.

-alopecia androgenetica is geen specifieke ziekte maar een erfelijke aandoening/term die wordt gebruikt als algemene benaming voor haaruitval bij mannen.

Volgens de US National Library of medicine: Androgenetic alopecia is a common form of hair loss in both men and women. In men, this condition is also known as male-pattern baldness.

Androgenetic alopecia in men has been associated with several other medical conditions including coronary heart disease and enlargement of the prostate. Additionally, prostate cancer, disorders of insulin resistance (such as diabetes and obesity), and high blood pressure (hypertension) have been related to androgenetic alopecia.

Lijkt me dus nog niet zo onschuldig te zijn. Zie ook de beziging van het woord "condition" ofwel aandoening. Het is mijns inziens niet te vergelijken met pakweg rimpels die wel horen bij het verouderingsproces door wijziging van de collageenlevels enzo meer.

Erfelijkheid zegt niets over het pathologische karakter. Er zijn ziektes genoeg die voorkomen in het genoom en zodoende uitwerking kennen.


-Wat weet jij van de kosten van een kliniek? Ooit al een ziekenhuis gewerkt of heb je toevallig connecties zelf met een haarkliniek? Priveklinieken zijn duurder in NL/BE dan in Turkije! Heeft te maken met loonkosten arts/ paramedici/ huur/ belasting / verzekeringen / producten etc.

Wat priveklinieken heb ik goede contacten met 1. Er wordt daar flink gecashed. Huur (of aankoop) is een aftrekbare of afschrijfbare kost, evenals verzekeringen en producten. De producten die gebruikt worden, worden betaald door de klant. Zoals gezegd: bvb tandartsen moeten kunnen werken op een tiende van een millimeter. Een tandartsstoel kost ook richting de 100.000 euro en dan worden de talrijke boortjes, curing light, RX-arm nog niet gerekend waardoor een kabinet voor een tandarts inclusief verdeelde personeelskost ook een flink bedrag kost. Daar houdt de overheid echter een oogje in het zeil daar deze instaat voor de terugbetaling.

8000 euro: wees er maar zeker van dat daar flink wordt aan verdiend. Dat mag best, hoor, voor mijn part vroegen ze hem 80,000 euro. Maar er moet dan wel een meerwaarde in zitten.

Als ik het forum overloop, dan zie ik dat de meningen verdeeld zijn. Niet noodzakelijk slecht, maar eerder zozo tot zeer goed.


-Misschien eerst maar eens goed inlezen hier en een keertje Joe Tillman op youtube bekijken.

Ik ben mij zeer goed aan het inlezen over haaruitval en ontdek elke dag nog iets nieuws. Dit eigenste supra vermelde verhaal lijkt me teveel op PR lijken.



Zo dat moest ook maar weer eruit na lang weggeweest te zijn hier op het forum. Maar ben weer terug.

Laatst gewijzigd door Lectamindose; 11 mei 2019 om 23:59
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2019, 23:55   #8
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Oh ja en laat ik eens een goede vergelijking maken met de andere kosten/prijzen van een cosmetische ingreep.


Wat kost een borstvergroting in NL/BE?


Wat kost een ooglaserbehandeling in NL of BE?


Zoek maar eens op die prijzen en eveneens zoek ook op hoe lang deze operaties duren doen.

Heb je dat gedaan dan vergelijk dit maar eens met de behandelduur en aantal mensen die aan je lichaam werken bij een haartransplantatie.
Een borstvergroting kost ongeveer een dikke 2000 euro in België. De resultaten zijn behoorlijk goed te noemen. Dat duurt een anderhalf uur, maar daar zitten ook je implantaten in. Ook komt er een anesthesist bij kijken, dat is een arts. De boel moet achteraf gedesinfecteerd worden en het is bovenal een operatie waarbij toch wel wat gesneden moet worden. Beademing, serum, etc komt er ook nog bij, achteraf kom je op een kamer terecht... In een gewoon ziekenhuis kost een kamer al een paar honderd euro per dag om er nog maar gewoon te liggen. Bij haar transplantatie ga je achteraf gewoon naar huis, gelukkig.

Een ooglaserbehandeling in België bij de besten kost ongeveer een 3000 euro voor beide ogen en daar krijg je, afhankelijk van je mutualiteit nog tot 600 euro op terug.

Een oog is nog iets anders dan een haarfollikel. Als je op een oog schade aanricht, dan kan dat blindheid veroorzaken. De laserapparatuur is overigens bijzonder duur gezien de foutmarge 0 moet zijn en de behandeling wordt uitgevoerd door een arts en niet door een verpleger.

Laatst gewijzigd door Lectamindose; 11 mei 2019 om 23:59
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:00   #9
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Een borstvergroting kost ongeveer een dikke 2000 euro in België. De resultaten zijn behoorlijk goed te noemen.

Een ooglaserbehandeling in België bij de besten kost ongeveer een 3000 euro voor beide ogen en daar krijg je, afhankelijk van je mutualiteit nog tot 600 euro op terug.

Een oog is nog iets anders dan een haarfollikel. Als je op een oog schade aanricht, dan kan dat blindheid veroorzaken. De laserapparatuur is overigens bijzonder duur gezien de foutmarge 0 moet zijn en de behandeling wordt uitgevoerd door een arts en niet door een verpleger.



In NL liggen die prijzen vaak duurder dan in Belgie.
Laser schrijf je ook af.


Duur operatie ooglaseren 10-15 minuten! 1 arts werkt eraan. Kosten NL 2000-4000 euro. Haartransplantatie NL duur 8-16 uur/ 1 arts en minimaal 2-3 assistenten per dag.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:05   #10
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
In NL liggen die prijzen vaak duurder dan in Belgie.
Laser schrijf je ook af.


Duur operatie ooglaseren 10-15 minuten! 1 arts werkt eraan. Kosten NL 2000-4000 euro. Haartransplantatie NL duur 8-16 uur/ 1 arts en minimaal 2-3 assistenten per dag.
Een oog mag je niet vergelijken met een haar follikel. Als een follikel (of 100) beschadigd raakt, tot daar. Als je oog echter beschadigd raakt, dan is dat niet meer te herstellen in heel wat gevallen noch vergoedbaar. Al kreeg je 1 miljoen euro, wat ben je er mee... Het houdt een immens risico in...

Bij haartransplantaties heb ik al heel vaak gelezen dat de arts zich er niet mee bezig houdt, of eerder superviseert, en paramedici de klus klaren. Dat is toch wat boerenbedrog, he.

En 16 uur voor een transplantie? De meeste mensen zijn er toch op een dag van af...

Bovendien: bij die ooglasering heb je gegarandeerd resultaat. Bij haartransplantaties treedt wel eens shock loss op van de originele haren die soms zelfs nooit meer terugkomen. Ik vind dat op zijn zachtst gezegd een stevige bijwerking!

Laatst gewijzigd door Lectamindose; 12 mei 2019 om 00:07
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:10   #11
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Een oog mag je niet vergelijken met een haar follikel. Als een follikel (of 100) beschadigd raakt, tot daar. Als je oog echter beschadigd raakt, dan is dat niet meer te herstellen in heel wat gevallen nog vergoedbaar. Al kreeg je 1 miljoen euro, wat ben je er mee... Het houdt een immens risico in...

Bij haartransplantaties heb ik al heel vaak gelezen dat de arts zich er niet mee bezig houdt, of eerder superviseert, en paramedici de klus klaren. Dat is toch wat boerenbedrog, he.

Een goede kliniek is de arts juist daarmee betrokken en doet hij/zij juist wel degelijk iets. In vele lopende band klinieken mag je blij zijn als er een arts in huis is.

Je beredenering met de oogbehandeling gaat deels fout.
Ja blind worden is zeer ernstig maar een mislukt kapsel is voor velen eveneens psychisch beschadigend voor de rest van iemands leven.

Bekijk deze slider eens van ernstig mislukte haartransplantaties >
https://ishrs.org/bewarehtblackmarket/

Misschien zegt dit je iets meer.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:15   #12
Dezeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2018
Berichten: 21
Geslacht:
Heren heren, kalm aan. Ik deel hier mijn verhaal over mijn ervaringen in de hoop anderen te helpen bij hun keuzes en afwegingen, was niet de bedoeling om zware discussies te ontketenen. Ik heb zelf ook eerst tientallen topics gelezen om een beeld te vormen welke klinieken een bezoek waard zijn. Ik vind het niet meer dan normaal om dan ook info terug te geven aan de community.

Ik snap wel erg goed het sceptische beeld van een poster "out-of-nowhere", maar in alle eerlijkheid heb ik tot nog toe geen reden gehad om eerder te posten dan nu, heb tot die tijd enkel info vergaard door te lezen, lezen en nog eens lezen. Ontmaskeren is echt niet aan de orde, want ik heb uit eigen initiatief hier een topic geopend.

Ik zei overigens dat ik het kon merken dat hij het hekelt, niet dat hij concreet dat zo heeft verwoord. Ik kan me goed voorstellen dat hij blij is met de opdrachten, maar ik denk dat hij vanuit een andere gedachte redeneert: had de stap bij de andere goedkope kliniek overgeslagen, dan had je meteen het gewenste resultaat gehad (zonder extra grafts verloren te zijn uit het donorgebied).

Het was inderdaad een selfie, die ik overigens bijna nooit maak, maar ik vond dit wel een uniek moment om vast te leggen.
Dezeman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:16   #13
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
En 16 uur voor een transplantie? De meeste mensen zijn er toch op een dag van af...
Nee juist niet! Goed lezen ook buiten dit forum!


Bovendien: bij die ooglasering heb je gegarandeerd resultaat.

Nee 5-10 jaar max meestal. Garantie haren indien ok is levenslang.

Bij haartransplantaties treedt wel eens shock loss op van de originele haren die soms zelfs nooit meer terugkomen. Nee soms en niet altijd. Vaak bij verdichting van al zwakkere dht gevoelige haren. Ik vind dat op zijn zachtst gezegd een stevige bijwerking![/QUOTE]
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:22   #14
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
En 16 uur voor een transplantie? De meeste mensen zijn er toch op een dag van af...
Nee juist niet! Goed lezen ook buiten dit forum!


Bovendien: bij die ooglasering heb je gegarandeerd resultaat.

Nee 5-10 jaar max meestal. Garantie haren indien ok is levenslang.

Bij haartransplantaties treedt wel eens shock loss op van de originele haren die soms zelfs nooit meer terugkomen. Nee soms en niet altijd. Vaak bij verdichting van al zwakkere dht gevoelige haren. Ik vind dat op zijn zachtst gezegd een stevige bijwerking!
[/QUOTE]


Er zijn toch veel meer mensen die op een dag ervan af zijn, dan omgekeerd? 3000 grafts kan toch op een dag?

Levenslang stel ik mij toch vragen bij. Ik weet niet hoeveel mensen er zijn die op 30 jarige leeftijd een transplantie lieten uitvoeren en op de leeftijd van 80 nog steeds hun haren hadden. Volgens mij bestaan die nog niet, dus zo lang is het nog koffiedik kijken.

Overigens: stel dat je donor maximaal gebruikt werd en de haren in je ontvangstgebied vallen uit, dan kunnen ze je geen garantie meer geven, want je donor is uitgeput zogezegd.

Wat de ogen betreft bedoelde ik: na de behandeling heb je resultaat, het is niet afwachten of het over een half jaar, jaar goed gelukt zal zijn.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 00:22   #15
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Oh geen super heftige discussie. Valt gelukkig mee maar denk dat veel mensen zich eerst maar eens goed moeten inlezen op dit forum en de talrijke andere buitenlandse fora. Te vaak wordt er geschreeuwd en geklaagd op elkaar en dat is jammer.

Of je nu een Turkse/Belgische of NL'se kliniek kiest dat moet eenieder zelf weten. Vaak kiezen de meesten toch op basis van gevoel of budget en rechtvaardigen achteraf rationeel.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson hair clinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.