Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2010, 17:40   #121
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Het gaat niet over de prijs dames maar over het resultaat. Een medcos is een goed apparaat het gaat er om dat de behandelaarster ook goed is. Overigens als je behandeld wordt weet ik zeker dat wij het waarderen als je je ervaringen met ons alle deelt.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 15:12   #122
kimmieloves
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2010
Berichten: 1
IPL of Diode Laser ?

Wat ik helaas nergens terug zie is een advies over de methode. Even afgezien van het geld, pijn, welke kliniek beter is dan de andere etc. Ik zou graag willen weten wat jullie me aanraden: IPL of Diode Laser.

Ik ben er beide enthousiast over en zou graag een keuze willen maken tussen beide maar vindt het erg moeilijk. Mijn voornaamste criteria punt is: met welke manier blijven de haren langer weg (zogezegd effectiever?)

Ben benieuwd!
kimmieloves is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 19:51   #123
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
Kimmie: als je een lichte huid hebt met donker haar dan de Diode. Pijnlijker, maar wel effectiever. IPL wordt vooral gebruikt bij mensen met een donkere huid en over het algemeen heb je dan meer behandelingen nodig
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 20:34   #124
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Kimmie: bezoek gewoon enkele instituten waar ze ontharen. Kijk naar de website, kijk naar de omgeving, stel vragen en kies dan degene waar jij het prettigst ontvangen bent en waar je alle informatie hebt kunnen krijgen die je wilde hebben.

IPL of laser zijn beide goed (maar hoe controleer je nu weer welke van alle IPL en laser apparaten goed zijn :-)

Wij ontharen al 8 jaren met IPL en hebben al meer dan 2 miljoen flitsen geplaatst. Wij gebruiken de Ellipse IPL dagelijks. Voor zowel lichte huid als donkere huid, maakt niet uit. De resultaten zijn gewoon erg goed. Maar het allerbelangrijkste blijft de kennis van de behandelaarster!

Succes met je keuze, John

@ Waterlady. Onze ervaring met IPL op een donkere huid is fantastisch. Vaak "klaar" in minder behandelingen dan een lichte huid... (Maar zoals ieder persoon verschillend is natuurlijk afhankelijk van de kleur van het haar, dikte van het haar, huidskleur enz)
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 15:23   #125
last_rose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 5
Ik heb niet zo veel verstand van lasers, wil even mijn situatie schetsen. Ik laat mijn bovenbenen laseren.. op de laserapparaat waarmee ze mij behandelen staat als ik me niet vergis Med-Lite ( het was in ieder geval iets met 'Met' in het begin. Is dat een goeie? Ook kijk ik telkens naar de instelling als ik word behandeld. Toen ik voor het eerst behandeld werd stond het op 24J, iedere behandeling gaat dit met 2J omhoog. Mijn haren waren vooral in het begin stug, donker, véél en heb een niet al te super blanke huidskleur, het is ook weer niet zo getint.

Heb jullie reacties gelezen en vraag me dus af of deze instelling niet te laag is voor mij ? Wel ben ik iemand met een hoge pijngrens, maar heb toch op sommige plekken koeling nodig. Ik voel wel degelijk wat pijn tijdens de behandeling.

Graag jullie advies hierover : )

Groeten,

Rose
last_rose is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 16:46   #126
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Hallo Rose,

Niemand kan zonder je haardikte, haarkleur en huidskleur te hebben gezien vertellen of deze instellingen voor jou goed zijn. Elk apparaat werkt anders en ieder mens is uniek.

Als het resultaat goed is en de haargroei vermindert, prima toch?
Nu lijkt het erop of jij de behandelaar(ster) niet vertrouwt...

Succes, John
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 17:12   #127
last_rose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnH Bekijk bericht
Hallo Rose,

Niemand kan zonder je haardikte, haarkleur en huidskleur te hebben gezien vertellen of deze instellingen voor jou goed zijn. Elk apparaat werkt anders en ieder mens is uniek.

Als het resultaat goed is en de haargroei vermindert, prima toch?
Nu lijkt het erop of jij de behandelaar(ster) niet vertrouwt...

Succes, John
Hi!

Nou ze komen wel vertrouwd over, maar als ik hier lees over 40J, 45J leek 24J wel erg minimaal.
last_rose is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 17:18   #128
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Hallo Rose,

Over Joules heb ik al eens uitgebreid geschreven, kijk in:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...882#post150882 JohnH

Hoop dat het dan een beetje duidelijk wordt. Ontharen blijft een ingewikkeld verhaal.

Succes, John
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 14:47   #129
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Hartelijk dank daarvoor John. De gebruikte kj is, zo te lezen, afhankelijk van meerdere factoren. Jammer genoeg zijn die factoren voor ons (de mensen die behandeld worden) niet meetbaar en kunnen wij niet vaststellen of onze behandelaars de apparaten wel goed gebruiken. Per te behandelen gebied is dat natuurlijk ook weer anders. Zo weten wij bijvoorbeeld niet in hoeverre het apparaat onze huid koelt. Overigens vraag ik mij af of de gel wat opgesmeerd wordt bijdraagt aan de koeling, de huid beschermt of slechts dient om het apparaat beter te laten glijden over de huid.

Het blijft voor mij een bos vol met bomen en hoe meer informatie ik krijg, hoe meer vragen er bij mij naar boven rijzen en hoe meer ik begin te twijfelen. Maar goed, uiteindelijk moet je iets :-).

Ik zit nu bij een behandelaarster die BIG geregistreerd is (huidtherapeute!) en (dan vanzelfsprekend?) gediplomeerd is. Ik ben er na een uitzending van 9-11-2009 achtergekomen dat een behandelaar(ster) die slechts Anbos geregistreerd zijn niet voldoende zekerheid bieden! Zie link http://www.trosradar.nl/index.php?id...1&tx_broadcast[item_id]=1453
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 16:17   #130
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Parell,

Duurzaam ontharen is een ingewikkeld verhaal.

Maar ik geloof niet alles wat er in een uitzending wordt gemeld... Wij zijn namelijk ANBOS geregistreerd (incl. diploma Ontharingstechnieken en Elektrisch ontharen). Wij ontharen al sinds 2002 dagelijks met de Ellipse IPL (waarschijnlijk omdat wij zulke goede resultaten behalen). ANBOS geregistreerd zijn is geen garantie voor kwaliteit, echter is dat ook niet als je BIG geregistreerd bent. Het belangrijkste is ervaring en een kwalitatief goede laser of IPL!

BIG geregistreerd maar geen ervaring met ontharen...
Dermatoloog, maar geen ervaring met ontharen...
ANBOS geregistreerd maar geen ervaring met ontharen...
Vul zelf maar in wat er juist wel of niet zou kunnen gebeuren...

En dit geldt voor elk vakgebied. Een papiertje (wat je overigens beslist moet hebben) is geen garantie dat je ook daadwerkelijk de apparatuur op de beste stand instelt en de behandeling op topniveau uitvoert.

Gevonden in het TROS radar forum: http://forum.www.trosradar.nl/viewto...t=ceez#p936479 (uh, dat zijn wij dus)

Vriendelijke groet,
John

Laatst gewijzigd door JohnH; 18 december 2010 om 16:25
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2010, 21:22   #131
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnH Bekijk bericht
Beste Parell,

Duurzaam ontharen is een ingewikkeld verhaal.

Maar ik geloof niet alles wat er in een uitzending wordt gemeld... Wij zijn namelijk ANBOS geregistreerd (incl. diploma Ontharingstechnieken en Elektrisch ontharen). Wij ontharen al sinds 2002 dagelijks met de Ellipse IPL (waarschijnlijk omdat wij zulke goede resultaten behalen). ANBOS geregistreerd zijn is geen garantie voor kwaliteit, echter is dat ook niet als je BIG geregistreerd bent. Het belangrijkste is ervaring en een kwalitatief goede laser of IPL!

BIG geregistreerd maar geen ervaring met ontharen...
Dermatoloog, maar geen ervaring met ontharen...
ANBOS geregistreerd maar geen ervaring met ontharen...
Vul zelf maar in wat er juist wel of niet zou kunnen gebeuren...

En dit geldt voor elk vakgebied. Een papiertje (wat je overigens beslist moet hebben) is geen garantie dat je ook daadwerkelijk de apparatuur op de beste stand instelt en de behandeling op topniveau uitvoert.

Gevonden in het TROS radar forum: http://forum.www.trosradar.nl/viewto...t=ceez#p936479 (uh, dat zijn wij dus)

Vriendelijke groet,
John

Dag John,

U heeft absoluut gelijk, geen van het genoemde geeft ons een garantie. Echter, blijft het op een punt nog moeilijk: wij kunnen niet voor de volle 100 procent nagaan wanneer we goed zitten wat betreft het het behandelcentrum.

Gediplomeerd en geregistreerd;
Gediplomeerd, niet geregistreerd, wel veel ervaring etc.

Veel ervaring kan een garantie zijn voor (na)zorg, hygiene en werkwijze, maar is geen garantie voor de werking ervan. Helaas is en blijft onze hormoonhuishouding onvoorspelbaar.
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2010, 22:36   #132
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Inderdaad Parell,

Ook dat nog, de hormoonhuishouding is inderdaad onvoorspelbaar, (toekomstig) zwangerschap, (toekomstig) medicijngebruik kan ook nog invloed hebben... maar dit moet je accepteren, het is helaas niet anders.

Als je ergens op intake gesprek bent geweest en jouw gevoel is daarbij goed maak je een keuze. Maar het is altijd afwachten hoe het resultaat zal zijn. Het enige dat ik je kan vertellen is dat wij sinds 2002 dagelijks met de Ellipse IPL ontharen, heeeeeel veel tevreden klanten hebben en in deze 8 jaar met 7 klanten een financiële regeling hebben getroffen omdat het achteraf toch niet het gewenste reslutaat had, helaas...

Bij een medische ingreep heb je hetzelfde probleem. Doet de chirurg zijn werk goed, vergeet deze geen "gereedschap" in mijn lichaam, is de operatie eigenlijk wel de oplossing voor mijn "ziekte"? Het enige "voordeel" mocht dit niet helemaal goed gaan is dat de ziektekostenverzekering meestal betaalt.

Ook vergelijk ik het wel eens met mijn auto naar de garage brengen. Daar moet ik er ook van uit gaan dat de monteur inderdaad verstand van zaken heeft, de werkzaamheden uitvoert die noodzakelijk zijn, niet meer en niet minder, de moertjes niet vergeet aan te draaien en kwaliteit levert zodat ik nog vele km veilig kan rijden... dit moet ik accepteren, of gaan lopen

Probeer de haren nu even te vergeten, Fijne Dagen,
John
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2010, 00:06   #133
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Helaas is het wel de waarheid. We moeten gewoon blijven proberen en afwachten tot we iets hebben wat wel werkt.

Dank voor uw commentaar. U en alle anderen fijne dagen toegewenst!
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2012, 08:50   #134
ilseo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 5
Ik zag jullie lijstjes hier op het forum. In onderstaand artikel worden heel veel verschillende toestellen opgelijst met naam, soort IPL of laser, aantal J/cm², gebruikte golflengte en eventuele certificatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...oestellen.html

Kan interessant zijn.
ilseo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 14:21   #135
haarstrijd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2012
Berichten: 2
eh hoi lanny zou ik mogen vragen waar deze praktijk is? wil het wel proberen.

groetjes miryam
haarstrijd is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
19-jarige jongen zoekt advies! 1987 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 2 september 2006 13:03
Advies Zoevo Medicijnen/haargroeimiddelen 6 27 februari 2006 16:33
Kan iemand mij advies geven inzake mijn haarprobleem silverheart AGA - Algemeen 6 12 september 2005 01:11
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 16:41
Advies gevraagd van kenners!!! hair81 Chirurgische behandelingen 1 20 maart 2005 14:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.