Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2005, 19:08   #1
argh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 1
Op natuurlijke wijze haaruitval stoppen

Sinds enkele maanden begin ik me wat zorgen te maken over mijn haren.
Ik ben momenteel 21 en begin last te krijgen van dunner en minder haar bovenaan. Op zich is het niet echt waar te nemen maar wanneer ik mijn haar opzij leg is het toch wel te zien tov andere plekken op mijn hoofd.

Langs 1 kant van mijn familie komt kaalheid tamelijk veel voor.
Is er iets te doen tegen erfelijke kaalheid?

Nu wens ik mijn haaruitval te stoppen en hopelijk weer wat haar bij te krijgen.
Liefst zou ik dit doen op geheel natuurlijke wijze tenzij het niet anders gaat.
Daarom start ik deze thread voor tips en vragen, ik denk wel dat deze nuttig voor iedereen kan zijn die er ook last van heeft.

Kan gel en een haardroger kwaad voor het haar? Daar ik model sta voor sommige winkelketens gebruik ik vaak gel en door tijdsnood laat ik deze sneller drogen door er effie met de haardroger door te gaan. Kan dit kwaad voor de haren? Dat ze bijvoorbeeld door de warmte van de haardroger slechter groeien enzovoort of verschroeien?

Welke groenten of fruit zijn bevorderlijk voor haargroei?
Welk voedsel is af te raden tegen haaruitval?
Is sport bevorderlijk of juist niet?
...

Alvast bedankt voor al jullie tips.
Wannes.
argh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2005, 20:55   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Veel van de antwoorden op je vragen kun je vinden met een beetje zoeken hier, Wannes.

Van gel en fohnen krijg je geen haaruitval. De kwaliteit van je haar kan wel achteruitgaan. Het kan bijvoorbeeld brosser worden en makkelijker breken, waardoor het lijkt alsof je last van haaruitval hebt.

Er zijn mij geen voedingsmiddelen bekend die je haaruitval kunnen remmen of haargroei bevorderen. Wel is het zo dat als je niet juist eet, dat dan je algemene conditie en dus ook de conditie van je haar achteruit gaat.

Sporten lijkt me ook niet goed en niet slecht voor haaruitval. Al zou je misschien kunnen beredeneren dat je door sporten meer van de mannelijke hormonen aanmaakt die verantwoordelijk zijn voor genetisch bepaalde haaruitval bij mannen.

Ik ken geen bewezen effectieve natuurlijke middelen tegen haaruitval. Mogelijk uitzondering is saw palmetto, al heb ik ook daar geen overtuigende studies van gezien.

Misschien nog even ten overvloede: natuurlijk is niet altijd goed, beter of gezond en kunstmatig is niet per definitie slecht, slechter of ongezond.

De middelen die al wel bewezen effectief (kunnen) zijn, zijn dutasteride, finasteride, minoxidil en ketoconazol (zie het haarwoordenboekje).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2005, 13:01   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Haaruitval door slechte voeding

Beste Argh,

Van belang voor haargroei is o.a. vitamine B. Nu is het zo dat zelfs als je iedere dag fast food eet bij de welbekende drive-inns je genoeg vitamine B binnen krijgt voor haargroei. Het heeft dus ook geen zin om extra vitamine B te gaan slikken. Haaruitval door slechte voeding komt alleen voor in derde wereld landen waar het voedsel zeer eenzijdig is en er een tekort aan vitamine B kan optreden.

Gegroet,

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 00:12   #4
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ja maar is dat niet eeb beetje afhankelijk van wat je onder 'goede voeding' verstaat?

Ik ben nu zelf bijv. sinds 3 maanden gestopt met melk te drinken, dronk voorheen 1/2 liter per dag. Om dat melkconsumptie na een bepaalde leeftijd niet goed schijnt te zijn voor de prostaat en voor het haar.

Vlees met veel hormonen lijkt me overigens ook niet goed voor je haar.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 16:42   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik dacht dat melk juist heel goed voor je was, ook voor je haar....!!!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 17:13   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar dit melkverhaal. Er zijn idd haarwebgebruikers die MEER melk zijn gaan drinken omdat het goed zou zijn voor het haar. En nu moeten we stoppen? Kan iemand uitleggen wat en hoe qua melk?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 10:41   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Kijk even op www.trosradar.nl, en zoek daar met "Willett". De link valt helaas niet te posten.

Er is een tijdje een vrijwel een helemaal aan melk en de effecten daarvan op de gezondheid gewijde uitzending geweest.
Willett is een Amerikaanse onderzoeker (Harvard), die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar zuivel en de vermeende "gezonde" invloed.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 14:24   #8
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kijk even op www.trosradar.nl, en zoek daar met "Willett". De link valt helaas niet te posten.

Er is een tijdje een vrijwel een helemaal aan melk en de effecten daarvan op de gezondheid gewijde uitzending geweest.
Willett is een Amerikaanse onderzoeker (Harvard), die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar zuivel en de vermeende "gezonde" invloed.
heb ik ook gezien. goede docu was dat.
kwam erop neer dat de branche mensen wijs maakte dat melk gezond zou zijn.
opmerkelijk is dat de mens het enigste "dier" is dat na de baby periode melk blijft drinken en dan ook nog van een ander dier.

melk zou helemaal niet zo gezond zijn als word beweerd. vruchtensappen schijnt beter te zijn.

(ikzelf drink wel veel karnemelk aangezien ik dat superlkker vind )
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 23:50   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik denk dat melk wel redelijk goed is voor het haar. Ten eerste bevat melk veel eiwit, wat nodig is voor haargroei. Ten tweede zit er IGF (eiwit) groeihormoon in, IGF bevordert haargroei.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2005, 00:06   #10
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kijk even op www.trosradar.nl, en zoek daar met "Willett". De link valt helaas niet te posten.

Er is een tijdje een vrijwel een helemaal aan melk en de effecten daarvan op de gezondheid gewijde uitzending geweest.
Willett is een Amerikaanse onderzoeker (Harvard), die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar zuivel en de vermeende "gezonde" invloed.
Ik heb op dit moment het boek van Willett ('Eet, drink en blijf slank & gezond') geleend van de bieb. Ik zou het boek aanraden, omdat er resultaten in staan van de meest recente onderzoeken. Sommige (achterhaalde) ideeën over gezonde voeding worden tegengesproken. In de 'gezonde voedingspiramide' van Willett (waarin hoe hoger in de piramide betekent zo weinig mogelijk gebruiken en lager in de piramide betekent veel gebruiken) staat zuivel vrij hoog. De enige bouwstenen die hoger zitten zijn die van rood vlees, boter en die van witte rijst, witbrood, aardappelen, pasta, zoetigheden.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 16:35   #11
Ichigo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 8
Voeding en haaruitval

Als haaruitval veroorzaakt wordt door een tekort aan voedingsstoffen dan kun je hier zeker wat aan doen. Dit wordt ook wel verzuring van het lichaam genoemd. Je lichaam krijgt te weinig voedingsstoffen binnen en wordt letterlijk zuur. Door het eten van veel verse groente en fruit zorg je dat het lichaam voldoende mineralen binnen krijgt. Of je lichaam verzuurd is kun je meten aan de pH van je urine, bij een pH die vooral lager is dan 6 is je lichaam verzuurd.

Op deze pagina lees je hier meer over: http://www.uw-kapper.nl/haarprobleme...l-voeding.html

Aan erfelijke haaruitval ed. kun je met voeding niet zo veel doen. Dit is meer een hormoonkwestie.
Ichigo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 17:58   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
voeding-haaruitval

Als haaruitval veroorzaakt wordt door een tekort aan voedingsstoffen dan kun je hier zeker wat aan doen. .

----------------------------
Komt in Europese landen vrijwel niet voor.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 21:06   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Als haaruitval veroorzaakt wordt door een tekort aan voedingsstoffen dan kun je hier zeker wat aan doen. .

----------------------------
Komt in Europese landen vrijwel niet voor.
Moet je niet te snel zeggen, Kas. Echte ondervoeding vind je hier vrijwel niet, maar wel vaak een mineralentekort e.d., zeker nu de kwaliteit van groente, fruit en andere voedingsstoffen de afgelopen decennia aantoonbaar veel slechter is geworden.
Veel mensen voeding zich verkeerd, en drinken daarbij ook nog eens veel te veel water, wat tegenwoordig als zeer gezond wordt gezien, maar het niet is.

Ik heb zelf een mineralentekort gehad (met name magnesium en ijzer) terwijl ik toch zeer gezond eet, veel sport e.d.
Het kwam door een combinatie van factoren: veel sporten (en dan heb ik niet over topspor, maar een paar keer in de week krachttraining en aerobic-activiteiten), veel water drinken, vermoeidheid e.d.

Uiteindelijk kreeg ik last van slechter zien, tintelingen, spierproblemen e.d. Mijn huisarts wilde me al naar een neuroloog sturen, maar een bevriend sportarts concludeerde na een uitgebreide vragenronde dat het heel goed een tekort aan voedingsstoffen kon zijn. Ik ben preparaten gaan slikken, en na 4 weken was ik van mijn klachten verlost.
Mineralen zijn ook belangrijk voor haar en nagels.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 22:02   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Moet je niet te snel zeggen, Kas. Echte ondervoeding vind je hier vrijwel niet, maar wel vaak een mineralentekort e.d., zeker nu de kwaliteit van groente, fruit en andere voedingsstoffen de afgelopen decennia aantoonbaar veel slechter is geworden.
Veel mensen voeding zich verkeerd, en drinken daarbij ook nog eens veel te veel water, wat tegenwoordig als zeer gezond wordt gezien, maar het niet is.

Ik heb zelf een mineralentekort gehad (met name magnesium en ijzer) terwijl ik toch zeer gezond eet, veel sport e.d.
Het kwam door een combinatie van factoren: veel sporten (en dan heb ik niet over topspor, maar een paar keer in de week krachttraining en aerobic-activiteiten), veel water drinken, vermoeidheid e.d.

Uiteindelijk kreeg ik last van slechter zien, tintelingen, spierproblemen e.d. Mijn huisarts wilde me al naar een neuroloog sturen, maar een bevriend sportarts concludeerde na een uitgebreide vragenronde dat het heel goed een tekort aan voedingsstoffen kon zijn. Ik ben preparaten gaan slikken, en na 4 weken was ik van mijn klachten verlost.
Mineralen zijn ook belangrijk voor haar en nagels.
Hi, eens dat steeds meer mensen grijpen naar snel, gemaksvoedsel (welvaart?) en dat misschien in de 'verse gezonde groenten' die we dan toch denken te eten minder vitamines/mineralen zitten dan 'vroeger'.
Doch ff ter illustratie om mijn eerdere post van vandaag te verduidelijken...
Als ik op mijn leven terugkijk (nu 41) voordat aga doorbrak... dan heb ik echt met lange periodes (zeker de jaren voordat de meisjes geboren werden,vanaf zo'n 8 jaar geleden) extreem lange werkdagen gehad, ontbeet nooit, sloten en sloten koffie, sporten slechts met periodes, vanwege de band, veel in het uitgaansleven gebivakkeerd. Ik had never nooit haaruitval echt niet... helemaal niet. Terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik zeker niet alle voedingsstoffen binnenkreeg die ik nodig had en dat vele jaren achtereen...
Maar wat ik me ook herrinner is dat toen aga wel doorbrak, maar ik niet wist wat het was begon ook ik al mijn gangen maar nagaan, stress? voedingspatroon? ziek?. Niets van dat alles, gewoon de vette pech dat ik erfelijk belast ben met hypergevoeligheid voor androgenen.
Mocht haaruitval door tekorten aan bouwstoffen ontstaan, dan zou ik echt een potentiele 'kandidaat geweest zijn, na mijn jarenlange leefwijze zoals boven beschreven. .

Wat ik meer denk is dat het 'menselijk' is om de oorzaak en daardoor dus ook de oplossing te zoeken van het probleem, in dit geval dus haaruitval, bij zaken die 'buiten ons zelf liggen en die we dus kunnen aansturen. Dus gezonder eten, meer sporten, vitaminepreparaten, geen stress.. etc etc. (Wat overigens voor je lichaam in z'n totaliteit alleen maar hartstikke goed is hoor )
Ik denk eigenlijk dat een mens voor een deel zo in elkaar zit, want wat me ook nog altijd opvalt is ook dat op dit forum de topics rondom allerlei 'huis, tuin en keukenmiddeltjes, die haaruitval zouden kunnen aanpakken toch ondanks alle kennis die men heeft maar blijven opduiken.. Vind ik overigens nog altijd wel heel leuk om te lezen..


Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 7 juni 2006 om 22:07
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 22:17   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Hi, eens dat steeds meer mensen grijpen naar snel, gemaksvoedsel (welvaart?) en dat misschien in de 'verse gezonde groenten' die we dan toch denken te eten minder vitamines/mineralen zitten dan 'vroeger'.
Doch ff ter illustratie om mijn eerdere post van vandaag te verduidelijken...
Als ik op mijn leven terugkijk (nu 41) voordat aga doorbrak... dan heb ik echt met lange periodes (zeker de jaren voordat de meisjes geboren werden,vanaf zo'n 8 jaar geleden) extreem lange werkdagen gehad, ontbeet nooit, sloten en sloten koffie, sporten slechts met periodes, vanwege de band, veel in het uitgaansleven gebivakkeerd. Ik had never nooit haaruitval echt niet... helemaal niet. Terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik zeker niet alle voedingsstoffen binnenkreeg die ik nodig had en dat vele jaren achtereen...
Maar wat ik me ook herrinner is dat toen aga wel doorbrak, maar ik niet wist wat het was begon ook ik al mijn gangen maar nagaan, stress? voedingspatroon? ziek?. Niets van dat alles, gewoon de vette pech dat ik erfelijk belast ben met hypergevoeligheid voor androgenen.
Mocht haaruitval door tekorten aan bouwstoffen ontstaan, dan zou ik echt een potentiele 'kandidaat geweest zijn, na mijn jarenlange leefwijze zoals boven beschreven. .

Wat ik meer denk is dat het 'menselijk' is om de oorzaak en daardoor dus ook de oplossing te zoeken van het probleem, in dit geval dus haaruitval, bij zaken die 'buiten ons zelf liggen en die we dus kunnen aansturen. Dus gezonder eten, meer sporten, vitaminepreparaten, geen stress.. etc etc. (Wat overigens voor je lichaam in z'n totaliteit alleen maar hartstikke goed is hoor )
Ik denk eigenlijk dat een mens voor een deel zo in elkaar zit, want wat me ook nog altijd opvalt is ook dat op dit forum de topics rondom allerlei 'huis, tuin en keukenmiddeltjes, die haaruitval zouden kunnen aanpakken toch ondanks alle kennis die men heeft maar blijven opduiken.. Vind ik overigens nog altijd wel heel leuk om te lezen..


Groetjes
Kitty
Hoi Kitty,

ik beweer niet dat je haaruitval daardoor veroorzaakt zou worden. Dat geloof ik ook niet. Volgens mij kan de 'Westerse mens' heel goed voedingsstoffen tekort komen. Overigens bouw je een tekort op over verschillende jaren, dat gebeurt niet van de ene dag op de andere.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval na stoppen met Diane35 lidija74 Haarproblemen bij vrouwen 46 9 januari 2018 17:57
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 12:12
is het mogelijk om haaruitval te stoppen enkel door gebruik van bepaalde shampoos? marc50 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 30 augustus 2005 11:07
Haaruitval stoppen marcel_mtr Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 mei 2005 14:06
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.