Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 januari 2012, 20:56   #151
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi hoi,
Geen trekvrije dagen meer hier, maar gelukkig wel trekarme. Laat ik mijn best maar doen om morgen nog eens de teller op 0 te houden!

Miejefke, ik hoop dat je intussen al terug wat meer de controle hebt. Je was heel goed bezig en ik ben zeker dat je dit nog steeds kan!

Coldplayer, wat goed dat je jezelf doelen hebt gesteld! Da's een eens zo grote motivatie, succes!

Karentje en piekes, wat leuk dat je na 2 maanden al heel wat resultaat ziet. Hou vol!
Ik hoop dat ik me vroeg of laat ook bij jullie kan aansluiten!

Veel liefs,
Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2012, 10:07   #152
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
@Fleurrr: tuurlijk ga jij je vroeg of laat ook bij ons aansluiten. En trekarm is ook al heel wat! toitoi
Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2012, 21:20   #153
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Jammer genoeg is het vandaag niet gelukt, maar ik doe mijn best.
De examenstress valt bijna van me af, dus hopelijk gaat het dan helemaal goed!

Alles ok met jullie? xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2012, 14:27   #154
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Eventje geleden, sorry.. Ik lees wel mee en denk elke keer: 'ik moet schrijven!', zeker als ik merk dat anderen een dipje hebben.
Miejefke, hoe gaat het nu? Ik ken het gevoel van een nieuw stekje en goede voornemens. Helaas is ook bij mij de teller niet op nul blijven staan. Een vervelende confrontatie op het werk, een beetje slaapgebrek en hopla...
Wat me het meeste zorgen baart is dat de haren niet meer terugkomen. Er zijn nu kale plekken te zien en dat wil ik echt niet tegen de trouw van onze dochter! Heb zelfs nieuwe foto's moeten laten nemen voor mijn pas mèt haarlint (en dus met medisch attest, gggrrr I hate it!!)
Dus redden wat er te redden valt en hopen op een paar enkelingen die toch nog willen teruggroeien en voor de rest... AFBLIJVEN!!!
Ik heb mijn kleren voor de trouw reeds gevonden, ben nu op zoek naar een effen koningsblauw haarlint (liefst breed en elastisch). Iemand een idee??

Aan iedereen veel sterkte, aan de winnaars onder ons: volhouden!
Aan diegenen die af en toe 'verliezen', de moed niet opgeven, mezelf incluis
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2012, 15:52   #155
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Oei je maakt je zorgen, dat is niet goed hé. Misschien een mooi blauw lint voor het feest maar een hoedje ( daar stelt zich niemand vragen over, in tegendeel) voor op het stadhuis, zou dat geen mooi idee zijn? misschien kan je wel een hoedje vinden die het lint helemaal wegstopt zodat je voor het feest alleen het hoedje moet afzetten?
De haartjes komen terug, maar ze zijn eerst wel een 3 tal cm heel heel erg fijn zodat je ze bijna niet ziet, maar ja vooraleer we 6 cm bij elkaar gespaard hebben zijn we zeker 10 maand verder.. en ondertussen sneuvelen de dikkere enz enz en dan komt de vraag, waarom toch.. en we zijn weer aan het piekeren en van piekeren komt plukken enz enz
Niet piekeren dus over de lang kaalblijvende plekken, en een oplossing zoeken voor de trouwdag en genieten !

Fleurr, Piekes en de anderen, volhouden hé, niet piekeren over een paar haartjes, maar positief denken.

Ik tracht het ook telkens weer opnieuw te doen en voel mij daar goed bij,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 14:12   #156
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
@Bolleke:Stralen ga je sowieso doen, de dag van het huwelijk van je dochter! Tuurlijk zou het fijner zijn zonder al de poespas, maar geniet toch maar vooral. Haarlintjes: Hema, six veritas? Denk dat je zoiets ook wel zou kunnen bestellen bij een kapperszaak die bezig zijn met haarproblemen etc.
@Fleurrr: meer als je best kan je niet doen, dat geldt voor ons allemaal. Nog heel erg veel succes met je examens en dan verdiend even relaxen he!
@Miejefke: that's the spirit!

Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2012, 23:30   #157
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Ik heb deze week een terugval.. Het was net zo mooi dichtgegroeid en wat was ik trots. En nu.. >__< Maar vandaag is het goed gegaan, gelukkig. Misschien komt het ook omdat het met mij helemaal niet goed gaat. :|
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2012, 20:37   #158
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey Coldplay!
Je mag nog steeds trots zijn hoor! Laat je niet demotiveren he en zoals je zelf zegt, als het met jezelf wat minder gaat, dan ligt TTM vaak op de loer, volgende keer probeer jij de TTM maar te slim af te zijn ;-) Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2012, 09:21   #159
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Morgen is het drie maanden geleden dat ik aan m'n haar trok. Woehoe! Afgelopen week had ik sinds lang precies weer wat drang, maar niet lang. Ik vond het zeer raar dat ik dat gevoel plots kreeg, want voor zover ik weet stond ik niet direct onder stress ofzo (al speelt dat ergens onbewust toch vaak mee denk ik). Ik betrapte mezelf erop dat ik meer dan anders met m'n haren aant prullen was, wat dan ongemerkt leidt tot scannen. Nogal heb ik niet getrokken, het voelde ergens toch als een teleurstelling aan; zo van: oh het zit echt wel nog in mij. Maar ja, jullie denken waarschijnlijk; wat zit die nu te klagen. En ja, das waar, ik blijf er nog steeds vanaf dus mag ik al heel blij zijn. En dat ben ik ook hoor!!! Hoe gaat het met jullie? Liefs Piekes
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2012, 10:49   #160
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Proficiat met je drie maanden piekes!! Doe zo voort, maar bedenk dat een kleine terugval (ooit, misschien nooit!) geen falen is!!! Wat je nu bereikt hebt, nemen ze je nooit meer af, de haren misschien wel maar nooit het gevoel van 'YES, ik KAN het!!' Ik kan alleen maar naar je opkijken, elke dag je voorbeeld volgen en hopen dat ik er 'netjes' mag uitzien tegen 5 mei (is nu mijn wens/doel).

Ach Miejefke, drie centimeter is echt heel lang voor mij . Een hoedje is leuk, maar dat duwt wel alles plat, dus hou ik het toch maar bij een haarlint. Ik heb mijn kleren al, dus probeer ik nu een stof te vinden in dezelfde kleur, en op die manier zelf een haarband te maken..

Ik moet een beetje bekomen van een 'nederlaag'. Ik kreeg een uitnodiging om een nieuwe pas te halen, moest dus een recente foto meebrengen. Ik had een foto bij van vijf jaar terug (zonder haarlint), maar dat mocht niet, moest recent zijn! Dus heb ik foto's laten nemen mèt haarlint en dan moest ik nog een attest bij de huisarts halen dat dat haarlint nodig is om medische reden. En dan word je nog eens extra bekeken aan het loket!! I HATE IT!!!!!

Snif snif... waarom toch...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2012, 20:04   #161
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey Bolleke, bedankt voor je lieve woorden!
Jij hebt blijkbaar een mindere dag achter de rug, dat van die pasfoto's is idd wel rot.
Kzou me precies hetzelfde voelen. Maar 5 mei is wel een heel goed doel he!
Ik kijk voor mezelf dagje per dagje en af en toe droom ik wat verder vooruit. Dromen is altijd goed, tenzij het je gaat demotiveren of ontmoedigen. Dan stop ik er ook mee en probeer ik zoveel mogelijk in het hier en nu te leven. NU op DIT moment gaat het goed en dat is uitstekend. Ook al merk ik dat vermoeidheid en emoties (m'n oudste dochterje ligt in't ziekenhuis) TTM kunnen triggeren, NU op DIT moment lukt het mij om het te weerstaan, dus dat prima. En morgen is morgen, dat zien we dan wel weer. Wie weet heb jij morgen een schitterende dag! Of overmorgen, of de dag daarna...
Ik duim voor jou mee en voor al de rest ook naturlijk! Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2012, 23:52   #162
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ja, je hebt gelijk natuurlijk...
Hoe gaat het nu met je dochtertje? Toch niet te erg hoop ik... kinderen in het ziekenhuis, altijd een beetje zielig hé. Maar net dan zijn mama's sterk, de klop komt meestal daarna... Sterkte hé!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2012, 12:02   #163
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Piekes, is alles intussen beter/in orde? Ik hoop alvast met je mee.

Bolleke, ik kan me inbeelden dat je situatie inderdaad erg rot was, maar je bent niet minder dan een ander dus laat je aub niet te hard intimideren door mensen die je anders zouden bekijken. Ook zij hebben gebreken, tics, wat dan ook; zeker weten! Kop op...

Coldplayer, hopelijk gaat het intussen al wat beter met je. Vergeet niet dat je hier altijd je verhaal kwijt kan moest je willen!

Miejefke, alles in orde met jou?

Met mij gaat het redelijk. Ik heb jammergenoeg toch weer veel getrokken waardoor het weer slecht te verbergen is.. Heeft iemand trouwens tips om je haar te drogen zonder dat die korte haren naar alle kanten staan? Ik droog altijd met een handdoek op mn hoofd, maar dat is natuurlijk niet zo handig als je snel ergens naartoe moet.

Liefs,
Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 22:16   #164
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Intussen 2 trekvrije dagen achter de rug!!!
Hoe gaat het met jullie?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 11:30   #165
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Ik zie dat jullie allemaal goed bezig zijn, soms eens een moeilijkere periode maar de mentaliteit is positief en dat is al héél goed.
Laat ons zo verder gaan, geen getreur voor een paar haartjes maar positieve gedachten als er trekvrije momenten of dagen geweest zijn.

Met mij gaat alles redelijk, niet trekvrij maar beperkt en daar ben ik tevreden mee.
Fleurr wat die kortje haartjes betreft, dat is inderdaad heel vervelend, drogen aan de lucht is het best, lukt dat niet dan zo weinig mogelijk blazen, ik denk dat iedereen hier daar wel last van heeft vooral met dit koude weer, de statische elektriciteit helpt dan nog een handje om het haar recht te zetten.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.