Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2012, 21:12   #166
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey allemaal. We zijn al een paar dagen terug uit het ziekenhuis en mijn dochtertje lijkt wel te herstellen. Waren wel zware dagen, ze is nog maar 2,5 jaar en dan is het moeilijk om dingen te vatten zoals een infuusje prikken en het darmpje niet lostrekken, want daar komen medicamentjes langs. Soit, alles lijkt ok, dus ik ben content. TTM nog steeds onder controle dus dat zit ook wel goed. Zondag word ik 30 jaar en ben heel fier dat ik dat trekvrij mag vieren! Aan jullie allemaal...nog eens heel erg bedankt voor jullie steun, want dat betekent nog steeds heel veel voor mij!!! Ik hoop met ieder van jullie mee dat jullie blijven geloven en hopen op een TTM-vrije (of TTM-beperkte) toekomst! Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 12:46   #167
martine1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2012
Berichten: 1
hallo allemaal
ik ben nieuw hier op dit forum.
en moet nu toch echt gaan toe geven dat ik ttm hem
al wil ik het liever onder stoelen en banken schuiven ik schaam me rot
heb weer een beste kale plek
hoop dat ik nu ik hier ben ook pluk vrij kan blijven.
martine1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 13:38   #168
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Martine, welkom!! Vertel eens een beetje meer over jezelf... alles verloopt hier weliswaar anoniem, maar we weten graag een klein beetje

Plukvrij zijn is heerlijk natuurlijk, maar trek-arm is best oké hoor! Het gaat erom hoe goed je jezelf erbij voelt. Schuld en schaamte kennen we allemaal, helaas... Maar de blijheid van een 'overwinning' op jezelf is zoveel leuker, dus daar doen we het (samen) voor!

Miejefke,
Met mij gaat het stilaan beter. Wij wonen dolgraag in ons appartement en dat geeft ontzettend veel innerlijke rust wat resulteert in...
Dit weekend nog de laatste rommel uit ons oud huis weghalen en maandag wordt de akte getekend en zijn we eindelijk 'vrij' van huis-kommer-en-kwel!

Piekes, goed nieuws zeg dat je dochtertje thuis is en alvast een mega gelukkige verjaardag voor zondag!! Jij bent dus ook een waterman, 't zijn de goeie!

Fleurr, volhouden hé!! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 19:20   #169
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Leuk om te horen dat je huis maandag definitief verkocht wordt, het is inderdaad een verademing als je huis een beetje een kwelgeest was geworden
Ook bij ons op het appartement wordt alles "beheerd", de circulatiepomp was kapot en zonder kommer of ergernis wordt daar prompt is aan gedaan, ik heb ook de indruk dat syndicussen meer macht hebben, de stielmannen springen om langs te komen geloof ik.
De opruim van het huis vergt natuurlijk veel energie maar het is tegelijkertijd een "handen-bezigheid" wat goed is voor de ttm.
Blijf op de goede weg en laat de haartjes groeien..

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2012, 13:26   #170
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Mehw. Het gaat zo bagger. Ik ben voor mezelf gestopt met de gedragstherapie, maar zo mag je het niet eens noemen vind ik. Hulpmiddeltjes aandragen noem je, naar mijn mening, geen gedragstherapie. Morgen is de laatste sessie, dus ik zal even een preek gaan houden. Ze beloofden me dat 75% er vanaf komt met deze therapie. Ik heb best een sterke wil. En als ik echt iets wil dan ga ik er ook voor. Nou, dat heb ik gedaan, zie hier het resultaat: Ik ben er nog steeds niet vanaf en ook niet veel verder.

We willen nu accupuntuur gaan proberen en de laatste optie is dat ik naar een kliniek ga. Dat laatste wil ik eigenlijk niet, maar als het echt moet zal ik er maar voor gaan, zeker?

Sorry voor mijn zeur bericht. :\
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 14:00   #171
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Goldplayer,

Hier zeurt er niemand, iedereen wil eens zijn problemen kwijt en daarvoor dient dit forum.
Als de "gedragstherapie" niet aanslaat, dient je dat natuurlijk niet verder te zetten, maar misschien kan je het proberen bij een andere therapeut. Soms werkt accupunctuur, soms niet, ook ontspanningstechnieken of hypnotherapie kunnen helpen.
Laat u niet ontmoedigen, iedere therapie draagt wel zijn steentje bij.

Veel succes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 19:32   #172
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Ik ben van het onderzoek afgehaald. (Universiteit Nijmegen). Nu wordt er weer een nieuwe therapie gestart. *zucht* Ik word er moedeloos van, maar ik moet er positief in blijven staan. Moeilijk.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 15:28   #173
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Coldplayer, ik wens je veel succes met de nieuwe therapie! Hou je doel voor ogen en probeer je goed bezig te houden, dat kan je misschien al een stap vooruit helpen!

Hier intussen veel drukke, maar trek-arme dagen. Ik ben er best tevreden mee! Op naar volledig trekvrij!

Succes allemaal! xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 10:02   #174
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Ik begin weer terug te vallen na een lange trekvrije periode. Van de ene haar naar de andere. En nu zijn al mijn wimpers eruit, en als ik zo door ga ook mijn wenkbrauwen. Er zijn ontzettend veel happen uit. Ik heb geen kracht en motivatie om te stoppen. Het lukt me niet meer lijkt het. Ik kan me handen er niet afhouden. Niks helpt! Het voelt net alsof ik op de top van de berg was en er nu helemaal vanaf ben gevallen en opstaan lukt mij niet meer. Laat staan de berg weer beklimmen. Ik begin weer in een dipje te zitten, huilbuien, geen eetlust, nergens zin in en constant moe. Hiervoor was ik een tijd gestopt en voelde me goed. Ik barsste van de energie. En kon weer in de spiegel kijken. Ik verlang naar dat gevoel. Ben mezelf kwijt...alweer.

Ik moest ff van mij afschrijven.

X Halla
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2012, 08:32   #175
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Halla, als je midden in 'de strijd' zit, is er dikwijls geen weg terug. Je hebt niet de kracht, zinkt dieper en dieper weg tot je het gevoel hebt aan het einde te zijn. Dan pas kan je tot rust komen en daarna zal je opnieuw energie voelen... Het is een kl*te aandoening, maar je bent niet alleen.
De kunst is om zó te leven dat je niet terechtkomt in die beginfase. Dus, op tijd rust nemen, bij jezelf nagaan wat je raakt, wat je frustreert, waar je onzeker van wordt. Daaraan werken en goed voor jezelf zorgen zijn de beste remedie. Sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2012, 15:55   #176
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Pfff na bijna 3 maand trekvrij te zijn ben ik nu enkele dagen hervallen... en ik heb precies de kracht niet om opnieuw te stoppen... Het is weer zo aanlokkelijk om continue te trekken en ik verlang er echt naar... Waarom moet dit altijd zo moeilijk zijn ipv makkelijker worden... Wat doen jullie in zo'n situaties?
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2012, 19:06   #177
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Als je na drie maanden hervalt, zijn die paar dagen nog 'om te keren'. Maar het enige dat dan (bij mij) helpt is je leefwijze van NU overboord gooien en een andere richting inslaan: rusten, wandelen, ziekverlof aanvragen en weggaan, een paar dagen op een andere locatie vertoeven, eventueel bij een vriend of vriendin gaan logeren... Ik weet dat je nu zegt 'Dat gaat niet'... denk er goed over na, wat houd je tegen? Hoe belangrijk is dit voor jou? Zeg niet over vijf dagen, had ik het maar gedaan... NU DOEN!!!!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2012, 09:41   #178
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Bolleke, bedankt voor je reactie, je hebt gelijk: stress en dergelijke zal hier zeker wel een oorzaak in spelen + ook gewoonte... Vaak heb ik het voor dat ik me meer en meer toe laat als ik even ben gestopt met trekken maar dan is het hek vaak snel van de dam... De werkdruk is momenteel ook heel hoog waardoor het er niet makkelijker op wordt... Misschien moet ik inderdaad even wat tijd voor mezelf inlassen ipv telkens maar rond te crossen voor anderen... Normaal gezien gaan we deze periode altijd gaan skiëen, er even tussenuit, maar doordat mijn zus (collega) op zwangerschapsverlof is, gaat dat niet... dus geen verlof gedurende 1 jaar...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2012, 20:31   #179
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey allemaal. Heb even niets van me laten horen. Ben sinds een week terug aan't werk (na 10 maanden van thuis-zijn) en merk dat ik het best druk heb nu. Met mij gaat het best wel ok, al heb ik ook wel gemerkt dat stress-momenten en TTM vaak hand in hand gaan. Maar nog steeds geen haar getrokken, dus superblij! Voor alle duidelijkheid; ik herken de verhalen en frustraties wel nog altijd die ik bij jullie lees, dus ik leef echt met jullie mee hoor!!! De wijze woorden van Bolleke (en anderen )raken me elke keer en helpen me vooruit en vol te houden. Dus blijven pennen allemaal! Liefs Piekes
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2012, 14:41   #180
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
Piekes, heel goed. Kan niet wachten tot ik ook op 10 trekvrije dagen kom!!! Ga zo door!

Lotte, fijn dat je ons steunt! (K)
Heb jij ook TTM?
al meer dan 30 jaar

````zucht~
lotte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.