Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 februari 2014, 14:40   #16
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GetXXL Bekijk bericht
1) Nee, want meer dan 1-2 nmol/l gaat niet binden aan SHBG, want meer is er niet. Binding aan SHBG loopt vaak lineair met affiniteit voor de AR ja, dus dat het sterker bindt aan SHBG is allerminst 'n verrassing. Regardless van affiniteit; de concentratie in serum wordt bepaald door de affiniteit voor SHBG en albumine, ongebonden worden steroiden vrij snel gemetaboliseerd, de ongebonden fractie is dus vrij klein. Ik haalde die concentratie zodoende dus ook aan om aan te geven dat de hoeveelheid een orde van grootte verschilt met testosteron...
2) Tuurlijk staat testosteron i.v.m. oestrogeen productie, het is de directe precursor en vormt na aromatisering van de A-ring oestradiol... Maar ik snap nog steeds niet wat dit met de discussie heeft te maken m.b.t. spiermassa? Of doel je op negatieve terugkoppeling van oestradiol op niveau van de hypothalamus/adenohypofyse ten gevolge van een verhoogt oestrogeen niveau? Want als dat het geval was, dan zou je een verlaagd testosteron niveau zien bij finasteride toediening, dit ben ik zelf nog niet tegengekomen in klinische studies.
3) Gyno is iets anders wat dat betreft. Gyno is het resultaat van een verlaagde androgene : oestrogene activiteit ratio in het borstweefsel. DHT is WEL actief in borstweefsel, gyno is dus allerminst een raar gegeven bij gebruik van finasteride en komt inderdaad sporadisch voor.
1) Tuurlijk is het zo dat er veel meer testosteron is dan dht, voorloper. Maar meer dht = meer vrij test. Meer vrij test grotere kans op eiwitsynthese.
2) Jep negatieve terugkoppeling, ik had er ook bij gezegd dat de studies meer test aantoonden. Ofdat dit gewoon het verschil is van de omzetting vroeg ik me af.
3) Ik had het anders moeten verwoorden dan zit ook tussen m'n oren. Omdat er degelijk wordt gesproken over gyno.
@Anekdotisch bewijs, Ik kan geen bewijs leveren en alleen m'n ervaring delen...
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2014, 21:24   #17
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
@GetXXL ik heb een tijd (nov 2012 - sep 2013) finasteride gebruikt. Mijn lichaamsgewicht bleef op niveau en het gewicht wat ik normaliter pakte tijdens trainingen gingen zoals normaal. Wel voelde ik me vaker moe. Weet niet of dit effect is van fina. Ik weet ook niet of ik in die tijd meer of minder massa heb aangezet. Lastig te controleren. graag wil ik dat weten omdat ik in de toekomst wellicht weer start met fina.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 17:49   #18
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Zoals getxxl al zei: probeer het eens...

Hoe voelde je je vaker moe, tijdens training of in het algemeen?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 23:46   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja dan moet ik weer opnieuw starten. Ik ben net gestopt. Het is ook niet slim om te vaak te beginnen en te stoppen.

Ja ik voelde me futlozer in het algemeen. Maar goed het kan allemaal tussen je oren zitten. Als iemand mij kan zeggen zoals getxxl dat het geen effect heeft zal ik het in de toekomst misschien wel met een veel geruster gevoel gebruiken.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2014, 17:41   #20
Chris1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2013
Berichten: 28
Train al 15 jaar, en sinds 7 maanden met Fina. Merk geen verschil. Gewicht is hetzelfde, denk dat ik misschien zelfs nog iets vooruit ben gegaan.
__________________
07-'13:
Kirkland Minoxidil 5%
Finasteride (fincar) 1.25 p/d
Regenepure en Nioxin cleanser 2
Chris1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2014, 19:48   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Chris.

Je kracht en energie ook niet aangetast? En hoe en hoevaak train je. Fitness of echt intensieve krachttrainingen voor spieropbouw?

Laatst gewijzigd door themen; 22 februari 2014 om 23:57
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 02:05   #22
Chris1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2013
Berichten: 28
Qua energie.. Moeilijk daar een antwoord zo op te geven. Dit vooral omdat ik in de wintermaanden altijd minder energie heb. Maar, ik denk dat het in dat opzicht niet veranderd is.

Fitness intensief. 5 keer per week, anderhalf uur per dag.
Vermoed dat ik aardig tegen mijn genetische grens aanzit qua kracht/omvang (naturel). Als ik achteruit gegaan was, was mij dit zeker opgevallen!

Schijnt zelfs zo te zijn, dat er meer vrij testosteron KAN vrijkomen met gebruik van Finasteride. Of dat zo is weet ik niet.

Enige wat ik verschrikkelijk irritant vind, zijn de sheddings (is dat een woord?). Eerste maanden flinke shedding gehad, na 4 maanden weer, nu eindelijk minder aan het worden. Maar! Resultaat mag er zijn!

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.
__________________
07-'13:
Kirkland Minoxidil 5%
Finasteride (fincar) 1.25 p/d
Regenepure en Nioxin cleanser 2
Chris1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 10:18   #23
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Oke dus je traint al 15 jaar intensief. Ik hoor je zeggen over kracht/omvang naturel dus je bedoelt dan ook krachtsport. Ik doe dit 7 jaar ook fanatiek. Wat bedoel je met shedding. Zie de term vaker langs komen. Weet niet precies wat het inhoudt.

Wintermaanden idd minder energie. Maar veel zit ook tussen de oren. Als jij weet dat je een pilletje slikt waardoor je (misschien) energie/kracht vermindering van kan krijgen dan ervaar je dit ook zo. Heeft veelal ook met je ritme/voeding te maken. Ik werk vanaf november 2013 nadat ik klaar was met studie. Heb nu een goed slaap/leef/eet ritme. Heb meer energie als die rare roosters van school (om half 9 beginnen dan weer om 1 uur beginnen etc.)

Klopt er wordt op internet gesproken over meer vrije testos. Ik weet niet of het significant is en of je het kunt benutten met sporten.

Je gewicht is ook op niveau gebleven?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 23:51   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Zijn jullie inmiddels uit "gespard" getxxl?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 22:52   #25
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Niet meer actief "GetXXL"
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 04:16   #26
GetXXL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Valt weinig nog te sparren.
GetXXL is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 08:50   #27
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Okay GetXXL, dan misschien jouw visie over het (eventuele) verband:
Krachttraining - Haaruitval. En dan natuurlijk als je receptoren überhaupt gevoelig zijn voor DHT.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 19:19   #28
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dus uit je uitleg maak ik op dat fina geen effect heeft op spiermassa/groei. In dat geval heb ik antwoord op mijn vraag + een antwoord wat ik graag wilde horen.

Laatst gewijzigd door themen; 4 maart 2014 om 19:22
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2014, 17:19   #29
Chris1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2013
Berichten: 28
Mijn gewicht is inderdaad gewoon hetzelfde gebleven. Denk dat er echt geen verschil in zit met of zonder Fina... In mijn geval.
__________________
07-'13:
Kirkland Minoxidil 5%
Finasteride (fincar) 1.25 p/d
Regenepure en Nioxin cleanser 2
Chris1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2014, 19:29   #30
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Groeien doe je echt wel tijdens fina, in de zomer trainde ik 4x per week zwaar en dat zag je echt wel. Als je maar goed gaat trainen en goed eet en rust dan komt het goed
ulti is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.